Nuo uudet säännöt tulee nostaa mun kiinnostusta Ogre armeijaan valtavasti. Pääsis Skaven figuista ja High elves figuista eroon niin vois kasvattaa ogre kolonnaa!Skarsnik, the Lord kirjoitti:Empire, Bretonnia ja Wood Elfit ovat ainakin seuraavien joukossa, järjestyksestä en osaa tarkemmin sanoa. Asraissa huhuiltiin Welffien ilmestyvän maaliskuussa.
Eivät nämä säännöt niin kovia loppujenlopuksi ole. Tottakai moni asia on nyt paremmin, esimerkiksi ryhmien hinnoittelu on paljon järkevämpää, upgradein hinta on paremmin kohdallaan, balanssi on parempi. Armeijaan tulee lisää ampumista, Leadbelchereitäkin voi harkita turnauslistoihin ja sotakoneet ovat mallikkaan näköisiä. Pari hirviötäkin tuli, mikä on periaatteessa hyvä (onhan se siistiä kun joka armeijassa on joku hiriviö/muu iso otus), mutta pelillisesti en usko olevan mikään ihmeempi, vähän kuin Arachnarock. Sitten armeijaan lisättiin parit uudet ryhmät/sankarit.
Lopuksi magia muuttui. Ogrerippien muuttaminen augmenteiksi on pelillisesti järkevämpää, ja Ogrein osalta se on vähän +-0. Miinuksena se, ettei taiat voi olla vuoroparia pidempään ilman uutta castingia, plussana fakta, ettei Ogretaikoja voi dispellata pois omalla magic phasella (= taika on vähintään vuoroparin päällä). Mikä parasta, taiat ovat paremmin balanssissa.
Silti, nämä seikat vain parantavat Ogrekirjan heikkouksia ja heikentävät kovempia juttuja. Voinpa vain sanoa että ihan onnistuneelta kirja näyttää sääntökohdilta. Toki niitä reikiä voi löytyä aluksi, mutta nekin joko FAQataan pois, kompitetaan pois tai sitten ne opitaan pelaamaan pois, ihan kuten örkkijutuille kävi. Samaa kastia kirja lienee örkkien ja tompparien kanssa, nyt vielä katsotaan miten käytännössä toimii.
Oikein tyytyväinen olen sääntöihin.
- Cheers, Skarsnik. :maw:
Bretonnia kiinnostaa eniten mutta kyllä näin fanaattisena bretti pelaajana kuitenkin toivon että esim ogrejen jälkeen tulis Wood elvesit. En pistäis pahakseni :).Olen kuullu että Wood elvesit sais World of warcraftin tapaisen liikkuvan puulinnoituksen(tai mikä lie jossa olisi kans howdah ja haltijoita kyydissä.