Raha palaa, mutta mitä jää?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Remos

Re: Raha palaa, mutta mitä jää?

Viesti Kirjoittaja Remos »

Nyt olen ottanut käytännöksi ostaa paketti tai kaksi kerralla, koota, maalata ja sen jälkeen vasta ostaa seuraavan/t paketin/t. Muuten jää nurkkiin maalaamattomia figuja, enkä tykkää pelaa maalaamattomalla armeijalla. Harmittaa, kun myin valmiin DE armeijan uudistuksen alla pois.. : P
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Remos kirjoitti:Nyt olen ottanut käytännöksi ostaa paketti tai kaksi kerralla, koota, maalata ja sen jälkeen vasta ostaa seuraavan/t paketin/t. Muuten jää nurkkiin maalaamattomia figuja, enkä tykkää pelaa maalaamattomalla armeijalla.
Mites on onnistunut tähän mennessä? Tosi moni on tuota yrittänyt (Allekirjoittanut mukaanlukien.), mutta en tiedä oikeastaan ketään, joka olisi onnistunut hommassa pitkään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Half-breed kirjoitti:
Remos kirjoitti:Nyt olen ottanut käytännöksi ostaa paketti tai kaksi kerralla, koota, maalata ja sen jälkeen vasta ostaa seuraavan/t paketin/t. Muuten jää nurkkiin maalaamattomia figuja, enkä tykkää pelaa maalaamattomalla armeijalla.
Mites on onnistunut tähän mennessä? Tosi moni on tuota yrittänyt (Allekirjoittanut mukaanlukien.), mutta en tiedä oikeastaan ketään, joka olisi onnistunut hommassa pitkään.
Samaa vannoin itsekin joskus muinoin harrastusta aloitellessa. Nyt on nurkat täynnä varmaan tuhannen euron edestä maalaamatonta muovia ynnä metallia. Viimeksi kunnolla nappeihin koskenut pari vuotta sitten.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Joskus olin kauheassa miljoonan projektin suossa, joka imi rahukat ja oli viedä järjen. Mutta kun suurimmasta osasta luopui ja runttasi pari isompaa valmiiksi (tai 'valmiiksi', sanotaanko niin että laajentaa ei ole enää pakko), niin figumenot on jo ihan säädyllisissä lukemissa. Ukkojen myymisenkin opetteleminen, vaikka onkin kauhistuttavaa julmuutta vaihtaa omia lapsia rahaan, auttoi myös huomattavasti. Voi pistää kiertoon ne ukot joita on jo kylliksi hypistelty...

Vielä tossa ois satojen eurojen woc-proxynappulat, jotka toimivat varmaan kutosedikan armybookissa, enkä ole saanut vieläkään maalattua kuin joitakin ukkoja. Saakeli...

Tietty sitten kun luuli olevansa melko +-0 tilassa, myyntiin tuli Tabanilta EDEN-ukot ja gw:ltä huisit uudet deldarit, niin taas menee rahaa. Ja epickiin pitää ehkä tehdä uusi yritys. y yyy yyy

"Maalaa ensin pelaa sitten" on toiminut aika nätisti, pelkäksi koristeeksi kun en maalaa koskaan mitään.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Koettakaa skarpata. Jos taiteilijat vain odottaisivat inspiraatiota, niin he eivät saisi mitään aikaan. Itsekin olen laiska maalaamaan, mutta kerran tartuin sutiin, ja olen maalannut jo kesän aikana kolme täyttä armeijaa, ja pian tartun neljänteen. Muuten sitä kyllästyy ja turhautuu, kun ei saa mitään aikaan. Ja onhan maalaus tietysti muutenkin mukavaa. Siksi sitä harrastaakin. Nyt näin ihan kokeilevana vinkkinä.
Peril of Warp
Lassek

Komppaan ankarasti. Inspis ei tule ite, se pitää tehdä. Maalausaikaakin pitää osata tietoisesti järjestää.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

Lassek kirjoitti: Maalausaikaakin pitää osata tietoisesti järjestää.
hah aina kun tarttuu siveltimeen on tarjolla jotain paljon tähdellisempää ja tärkeempää tekemistä :D perhana, opiskelu alkaa vaikuttaa vapaa-aikaan.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Half-breed kirjoitti:Mites on onnistunut tähän mennessä? Tosi moni on tuota yrittänyt (Allekirjoittanut mukaanlukien.), mutta en tiedä oikeastaan ketään, joka olisi onnistunut hommassa pitkään.
No Sotusta löytämääni heräteostosta lukuunottamatta vallan mainiosti. 4 DE warrioria jäljellä 20:stä, paketin tosin ostin kesäkuun lopulla, mutten erityisen vauhdikas olekaan maalaamaan. Maalausintoa pidän yllä yksittäisillä "hienommilla" figuilla, kuten sankareilla, joille ei pelillistä käyttöä kuitenkaan ole ja muutamilla SM figuilla, joiden maalaamisesta pidän : D
Kyllä se kun jättää vaan ostamatta. 36:den euron opintotuella ei tuota tuskaa olla ostamatta kamaa.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Lassek

santso kirjoitti: hah aina kun tarttuu siveltimeen on tarjolla jotain paljon tähdellisempää ja tärkeempää tekemistä :D perhana, opiskelu alkaa vaikuttaa vapaa-aikaan.
Etwas Willenkraft muss sein! Ja asiat tärkeysjärjestykseen eli figut edelle
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Pari kovaa dedistä auttaa aina karsimaan epäolennaisuuksia ajankäyttölistasta. Tosin nekään eivät tuo vuorokauteen enempää tunteja kuin siinä on. Ensimmäinen selittää, miksi enemmistö maalatuista figuista syntyy juuri ennen turnauksia. Jälkimmäinen selittää, miksi enemmistö todella huonosti maalatuista figuista syntyy juuri ennen turnauksia.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Kuisma

Viesti Kirjoittaja Kuisma »

Komppaan Dolmotia. Olenkin juuri tämän viikon käytännössä vain maalannut kovalla kiireellä huomista Jäävasaraa varten. Vielä jokunen flagu ja greatswordi, hilparitkin pitäis basettaa.

Joo, on kyllä mullakin tähän harrastukseen palanut paljon euroja, mutta se on ollut sen arvoista. Nyt olen tosin vain ostellut niitä tärkeimpiä yksiköitä, viimeisin hankinta oli 28 greatswordia artizanilta. Mutta ei se kaikki ole pelaamista varten: maalaaminen ja konvertoiminen on loistavaa ajanvietettä, ihan kuten pelailukin. Takuulla ne eurot olis voinut mennä pahemminkin hukkaan.
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Lassek kirjoitti:Komppaan ankarasti. Inspis ei tule ite, se pitää tehdä. Maalausaikaakin pitää osata tietoisesti järjestää.
Ja minä komppaan sinua.
Muutto tuli ja purki maalauspöydän ja osiksi jäi. Sitten totesin että nyt taas tarvii tehdä ja kokosin pöydän(raivasin tilaa kellariin koko päivän) ja aloin maalaamaan. Tuli taas huomattua että pahin este on töiden jälkeen jaksaa aloittaa tai viikonlopun vapaana tehdä muuta kuin löhötä. Kun aloittaa niin tunnit hupenee ja kummasti saa väriä pintaan.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Maalis

Viesti Kirjoittaja Maalis »

Aloittaminen on tosiaan vaikeinta. Toinen on tietysti se, että kun näitä projekteja alkaa kerääntyä, ne pitäisi vaan aina jaksaa viedä loppuun ennen uuden aloittamista tai muuten sitä kamaa jää nurkkiin mielenkiinnon kohdistuessa muihin kohteisiin..
Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa.
ivan55599

Viesti Kirjoittaja ivan55599 »

Silloin kun alotin keräilyn 5 vuotta sitten, tuli ostettua aina 200€ kerralla aina gondorilaisista empiren mounted pistoleroihin. Noh sitten aloin keskittymään kaaokseen, ja jotkut ovat jääneet lojumaan kaappeihin avaamattomiin paketteihin. Maalausta varten täytyy odottaa inspistä, sillä olen korkeintaan perusmaalari, mutta konverttaan sitäkin enemmän. Melkein joka ukkeli on konvattu green stuffilla, ja monia on tehty pelkästään siitä. Loppujen lopuksi hordes of kaaosta on kertynyt varmasti yli 5000pts. En ole vaivautunut laskemaan. Konverttaus on ilo. Tämänhetkinen projektina mumakista kaaos sotamammutti, tyradinien gargoyle broodeista kaaos furieita, Valkia ja ghorgon. Aina tulee lisää pieniä projekteja.

Kuinkahan moni on ostanut ainakin 4 jättiläistä, 3 demoniprinssiä kaikkien lohikäärmeiden ja monstereiden lisäksi?
Viimeksi muokannut ivan55599, Ti 23.08.2011 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Aika hyvä keskustelu, tätä on mietitty. Itse maalaan joka lähes joka päivä ainakin vähän. Helpottaa kummasti kun maalaa peliarmeijan perustasolla kuntoon niin ne paineet häviää. Se on eri asia saako mitään koskaan valmiiksi, mutta ainakin saa sen tunteen, että saa jotain aikaiseksi.
Ax

Viesti Kirjoittaja Ax »

En usko, että tulen enään aikoihin ostamaan mitään muuta figuiluun liittyvää kuin maalauskamoja. En ole sisäistännyt sellaista ajatusta, että figumaalauksen tavoitetaso, voisi olla jotain muuta kuin täydellisyys, ja siksipä jokaisen ukon maalaamiseen menee julmetusti aikaa. Figuja minulla on aika lailla yhden armeijan tarpeisiin, mutta maalaissa sitä ei tulla näkemään vielä aikoihin, kun en oikein saa sitä edistumään yhden tai kahden figun viikkotahtia nopeammin, vaikka maalaisian yötä päivää.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.

Jakezuku
thamus

Viesti Kirjoittaja thamus »

No mulla tökkäs maalaus siihen kun sain Avatarin tehtyä, kun maalasin noin 5 päivän ajan pää särky oli niin kauhee että migreeniksi meni sen jälkeen.
Joten sen jälkeen olen kokeillu 2 kertaa ja sama homma.
Koskee silmiin ja päähän ihan liikaa kun yrittää keskittyä maalamiseen, että saapi olla.
Opetan emännän maalaa, taitaa malata nukkeja mieluummin mutta koitetaan...
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Mun keverilla kävi samat piirtäessä. Pari asiaa millä se sai korjattua hommat:
-kunnon valo
-suurennuslasi
-tarpeeksi korkea työpöytä, jotta voi pitää selän suorassa

Itse ostin kodin ykkösestä sellaisen suurennuslasilla varustetun lampun, maksoi muutaman kympin ja on kultaa näissä hommissa.
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Rahaa palaa hissukseen koko ajan. Tulee ostettua varastoon, inspikseen, tarpeeseen, you name it. Parhaiten kuri pysyy kuitenkin kasassa kun pidän kuukausi- ja vuositasolla kirjaa harrastukseen käytetyistä kuluista (tullut pidettyä kohta kymmenen vuotta, tosin viimeisen vuoden tapa repsahtanut kun älypuhelin meni vaihtoon eikä synkkaa enää kunnolla mun filua). Jos näyttää että edellisenä kuukautena tullut törsättyä liikaa, niin sitten pidän hiljaisemman kuukauden ja tasoittelen. Pääasia että vuositasolla homma pysyy hanskassa. Välillä pitää laittaa itselle jarruja eBayssa, koska siellä on jatkuvasti herkkua ja täydennyksiä tarjolla enemmän kun lompakko kestää. Olen päättänyt pitää siellä linjaa että ostan vain tarpeeseen ja järkihinnalla, mutta välillä inspiraatio ottaa vallan - etenkin jos näkee jotain kivasti konvattua tai vanhaa nätisti maalattua.

-mv40k2
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

mv40k2 kirjoitti:Välillä pitää laittaa itselle jarruja eBayssa, koska siellä on jatkuvasti herkkua ja täydennyksiä tarjolla enemmän kun lompakko kestää. Olen päättänyt pitää siellä linjaa että ostan vain tarpeeseen ja järkihinnalla, mutta välillä inspiraatio ottaa vallan - etenkin jos näkee jotain kivasti konvattua tai vanhaa nätisti maalattua.
Tuo on juuri se viheliäisin piirre figuharrastajalle eBayssä, kun ei ole varmuutta tuleeko toista samanlaista enää vastaan. Joten on saman tien hamuttavana kyseinen figu omiin näppeihin, vaikka edellinen investointi ei ole ehtinyt vielä edes "jäähtymäänkään". Mutta onneksi sitä oppii pikkuhiljaa tietämään, mitä klassikkofiguja yms. liikkuu markkinoilla tiuhaan, eli sitä lonkerosilmäistä melanveivaajaa 80-luvulta ei välttämättä tarttekaan heti poimia talteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”