1000p Dark Angel turnaus lista
- anteeksiantamaton
1000p Dark Angel turnaus lista
Aloin tos kasaa DA listaa syyskuun tonnin turnaukseen ja toivoisin vähän apua listan kanssa sillä turnauksessa on yksi DA:lle hyvin ikävä rajoitus: ei special charactereita!
FoC olis: 1 HQ, 0-2 Elite, 2-6 Troop, 0-2 fast attack, 0-2 heavy support.
Ja koska figuni ovat rajalliset niin ihan mitä vaan muutoksia en voi tehdä, vaikka ajattelin ostella vähä uusii ennen kyseistä turnausta.
Mut kummiski täsä se si ois...
HQ
Librarian, terminator armour, combi-plasma 150p
Elite
Deathwing squad, 1 LC, 3 TH/SS, 1 TH/SS + cyclone missile launcher 235p
Troop
10 taktista mariinia, melta, sinko, fisti, rhino 245p
10 taktista mariinia, flamer, sinko, power weapon, razorback 245p
Heavy support
Vindicator 125p
Ja mul olis vielä: company master, command squadi, paljon terminaattoreja, 5 sniper scouttia, dreadi, 3 mopoa ja attack bike, land speederi, marineita erilaisilla heavy ja special weaponeilla, lantikka ja vielä toinen vindicaattori.
Ja toivoisin ettei kukaan neuvoisi pelaamaam tavallisia marineita sille se ei ole vaihtoehto.
Mutta jos on vinkkejä tai kommentia niin kommentoikaa.
FoC olis: 1 HQ, 0-2 Elite, 2-6 Troop, 0-2 fast attack, 0-2 heavy support.
Ja koska figuni ovat rajalliset niin ihan mitä vaan muutoksia en voi tehdä, vaikka ajattelin ostella vähä uusii ennen kyseistä turnausta.
Mut kummiski täsä se si ois...
HQ
Librarian, terminator armour, combi-plasma 150p
Elite
Deathwing squad, 1 LC, 3 TH/SS, 1 TH/SS + cyclone missile launcher 235p
Troop
10 taktista mariinia, melta, sinko, fisti, rhino 245p
10 taktista mariinia, flamer, sinko, power weapon, razorback 245p
Heavy support
Vindicator 125p
Ja mul olis vielä: company master, command squadi, paljon terminaattoreja, 5 sniper scouttia, dreadi, 3 mopoa ja attack bike, land speederi, marineita erilaisilla heavy ja special weaponeilla, lantikka ja vielä toinen vindicaattori.
Ja toivoisin ettei kukaan neuvoisi pelaamaam tavallisia marineita sille se ei ole vaihtoehto.
Mutta jos on vinkkejä tai kommentia niin kommentoikaa.
Re: 1000p Dark Angel turnaus lista
Libra turhan kallis, eikä omaa oikeastaan mitään hyviä loitsuja, joten vaihtaisin sen johonkin halvempaan, chaplain olis ihan kiva vaikkapas. Tactical marinesi syö puolet armeijasi pisteitä, eivätkä ole kilpailukykyisiä muitten armeijoiden trooppeihin vrrattuna, joten pidä yksikkö pienenä ja laita ne Lacannon razorbackihin (DA ei taida saada Las/Plas -mallia?). Vindicatorin olen itse huomannut hieman heikoksi, ja kun se on ainut raskaampi tankkisi, niin se tuhotaan heti ensimmäisenä ja Vindicaattorista tulee hyödytön ensimmäisen penen jälkeen, koska siitä menee joko ase pois, se poksahtaa tai ei voi ampua.
Termisrhmä on ihan kiva, kun niillä on noin monta kilpeä. Sulla kerran noita mopoja on, niin ne kannattaa ottaa hyötykäyttöön, sillä scout moven jälkeen pääset meltojen kansa poksauttelemaan vastustajan tankkeja heti ekalla vuorolla. Mopoilla saisit myös scout moven jälkeen terminaattorit deep strikellä mopojen beaconin viereen. Heavyyn joku devatiimi vois vaikka toimia tai sitten tuplavindicaattorit kannattanee tstailla erilaisia listoja.
Termisrhmä on ihan kiva, kun niillä on noin monta kilpeä. Sulla kerran noita mopoja on, niin ne kannattaa ottaa hyötykäyttöön, sillä scout moven jälkeen pääset meltojen kansa poksauttelemaan vastustajan tankkeja heti ekalla vuorolla. Mopoilla saisit myös scout moven jälkeen terminaattorit deep strikellä mopojen beaconin viereen. Heavyyn joku devatiimi vois vaikka toimia tai sitten tuplavindicaattorit kannattanee tstailla erilaisia listoja.
Magnumit on täällä aina valmiina.
- anteeksiantamaton
No toi libru on tuol lähinnä koska mulla on figu mut ite oon miettiny jos se company master ois parempi (vaikka ei saakkaan terminaattor panssaria)
Kyl kai mä voisi ne razorit ottaa mut ku mul ei satu olee viel yhtää figuu niille nii täytyy ensi testaa proxu peleis.
Turnauksen kahdessa pelissä on 5 objectiivia nii aattelin et tarttis paljo trooppeja mut kattoo ny mitä mä keksin.
Vindicator on suosikki tankkini joten pidän mielelläni sen. Ja sinne ei saa ottaa kahta samaa heavy supporttii nii en voi ottaa tupla vindejäkään.
Mopot voisin ottaa.... Täytyy testailla.
Jos ottasin devastatoreja nii mimmone ryhmä?
Kyl kai mä voisi ne razorit ottaa mut ku mul ei satu olee viel yhtää figuu niille nii täytyy ensi testaa proxu peleis.
Turnauksen kahdessa pelissä on 5 objectiivia nii aattelin et tarttis paljo trooppeja mut kattoo ny mitä mä keksin.
Vindicator on suosikki tankkini joten pidän mielelläni sen. Ja sinne ei saa ottaa kahta samaa heavy supporttii nii en voi ottaa tupla vindejäkään.
Mopot voisin ottaa.... Täytyy testailla.
Jos ottasin devastatoreja nii mimmone ryhmä?
- Eöl the Dark Elf
Jos mahd. montaa trooppia hakee, niin ilman special charoja DA on hiukan heikoilla kun tacticalit ei kestä vertailua kamalasti muihin. Muttamutta, se auttanee heti kun ottaa halpis Company Masterin tuon Libran tilalle, samalla saa pakattua yhteen Combat squadiin ees hiukan lisää lyöntivoimaa, ettei kaikki ole suotta termuissa. Yhet pyörät meltalla ois aika kova, rikkois tankkeja ja antais tosiaa termuille turvallisen laskeutumisen. Yksinäinen Vindi saa kaiken huomion vihun Anti Tank -tulelta ja tod. näk. jatkuvasti ainakin shaken, eikä siis kovin hyödyllinen. Siitä sais pisteitä pyöriin.
- anteeksiantamaton
Kumpi ois parempi ase company masterille, lighting clawit vai PW? (jompi kumpi tarttee ottaa figu syistä)
Ja jos mää saisin tungettuu vaikka predatorin ton vindin kaveriks nii auttasko se?
Ja jos mää saisin tungettuu vaikka predatorin ton vindin kaveriks nii auttasko se?
- Half-breed
Itse liputan pw:n puolesta. Pidä komentaja mielummin halpana, kun ei se oikein mikään lähistelijä ole. Lisäksi näin pienen koon peleissä on IMO parempi panostaa määrään, kuin laatuun.anteeksiantamaton kirjoitti:Kumpi ois parempi ase company masterille, lighting clawit vai PW? (jompi kumpi tarttee ottaa figu syistä)
Predatori on oikein hyvä tulitukivehje, niin se todellakin auttaisi mukavasti tuota Vindiä, sekä vetäisi edes hieman tulitusta pois siitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- anteeksiantamaton
Hmmm... täytyy kattoo, en saa mopoja enkä näin isoja taktisia jos otan vindin ja predatorin...
Kumpi ois parempi?
Kumpi ois parempi?
Pitää varmaan antaa sulle joku erityinen asennepalkinto siitä, että pelaat dark angeleita niiden omalla codexilla vaikka spessut on kielletty. Onneksi ei sentään ole ihan puhtaasta terminaattoriarmeijasta kyse niin kuin mulla itelläni, pystyy edes pelaamaan vaikkei ihan tehokkainta mahdollista listaa saa tehtyä.
Viiden vahvuiset ryhmät rhinoissa on varmaan paras valinta troopeiksi, niihin kun saa sentään sen yhden erikoisaseen toisin kuin ultramarineilla. Siihen päälle tosiaan halpa company master ja niin monta tankkia kuin mahtuu, niin eiköhän tästä ihan ok lista tule. Terminaattorit on sentään koviksia vaikkei niitä saakaan troopeiksi.
Terveisin turnausjärjestäjä. =)
Viiden vahvuiset ryhmät rhinoissa on varmaan paras valinta troopeiksi, niihin kun saa sentään sen yhden erikoisaseen toisin kuin ultramarineilla. Siihen päälle tosiaan halpa company master ja niin monta tankkia kuin mahtuu, niin eiköhän tästä ihan ok lista tule. Terminaattorit on sentään koviksia vaikkei niitä saakaan troopeiksi.
Terveisin turnausjärjestäjä. =)
- anteeksiantamaton
Kiitos kohteliaisuudesta (sitä se kai oli)
Juu täytyy koittaa viel niit viiden miehen ryhmii mut niitä tarttee kummiski enemmä ku yhen ja satun tällä hetkellä omistamaan vaan yhen, mut kattoo ny mitä mä keksin.
Jos on ideoita tai kommentteja jakakaa ihmeessä.
EDIT: siis omistan vain yhden rhinon *fail*
Juu täytyy koittaa viel niit viiden miehen ryhmii mut niitä tarttee kummiski enemmä ku yhen ja satun tällä hetkellä omistamaan vaan yhen, mut kattoo ny mitä mä keksin.
Jos on ideoita tai kommentteja jakakaa ihmeessä.
EDIT: siis omistan vain yhden rhinon *fail*
Viimeksi muokannut anteeksiantamaton, Pe 19.08.2011 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IMO kun itsekkin aattelin pelata da:lla 5 miehen taktisia, jos meen niillä tournamenttiin, oon tietenkin niiden kannalla. Pari kolme sellasta on parempi kuin istuvia missile marineita ja pari lähistelevää. Jos osaat pelata (sun tuuris on toinen juttu= D) saat pidettyä ne aika hyvin elossa. Mielummin company master ku libru, vaikkaki librusta voi olla hyötyä massaa, ja heavy infantryä vastaan. Viittakin on hyvä juttu kun ei tiedä mitä vastaan pelaa. Ei tää nykyinenkään lista paha oo mut mun örkkejä vastaan ne ei oikein rulettanu! = D johtuen osittain sun legendaarisen "hyvästä" tuurista.
- anteeksiantamaton
Joo... mun säkä on mitä on.
Mut kummiski täs on pari listaa jotka oon tehy kommenttejen pohjalta:
HQ
Company master, Power weapon 115p
Elite
Dreadnought, assault cannon 125p
Troop
10 miehen taktinen, flamer, fist, missile launcher, rhino 240p
5 miehen taktinen, melta, power weapon, rhino 150p
Heavy support
Predator, Heavy bolter sponsonit 95p
Vindicator 125p
1000p
Ja sit toinen...
HQ
company master, lighting claws, meltabombs 135p (jäi pisteitä yli enkä tiennyt mihin käyttää)
Elite
Deathwing squad, 1 LC, 3TH/SS, 1 TH/SS + cyclone 235p
Troop
10 miehen taktinen, flamer, fist, missile launcher, razorback 255p
10 miehen taktinen, melta, power weapon, missile launcher, rhino 235p
Fast attack
3 bikes, 2 melta 140p
Et kaks tollasta suht erilaista listaa sain aikaan kommenttejen avulla.
Kertoo kumpi ois parempi ja miten niitä vois parannella.
Mut kummiski täs on pari listaa jotka oon tehy kommenttejen pohjalta:
HQ
Company master, Power weapon 115p
Elite
Dreadnought, assault cannon 125p
Troop
10 miehen taktinen, flamer, fist, missile launcher, rhino 240p
Heavy support
Predator, Heavy bolter sponsonit 95p
Vindicator 125p
1000p
Ja sit toinen...
HQ
company master, lighting claws, meltabombs 135p (jäi pisteitä yli enkä tiennyt mihin käyttää)
Elite
Deathwing squad, 1 LC, 3TH/SS, 1 TH/SS + cyclone 235p
Troop
10 miehen taktinen, flamer, fist, missile launcher, razorback 255p
10 miehen taktinen, melta, power weapon, missile launcher, rhino 235p
Fast attack
3 bikes, 2 melta 140p
Et kaks tollasta suht erilaista listaa sain aikaan kommenttejen avulla.
Kertoo kumpi ois parempi ja miten niitä vois parannella.
- Half-breed
Itse pidän tuosta ekasta listasta enemmän. Siinä on kuitenkin ihan jeessisti tulivoimaa ja kestoa, sekä trooppeja objektiiveja valtaan. Ainoa juttu josta en siinä pidä on dredin klosisase, mutta kai tuo lista tarvitsee nyt jotain, jolla pudottaa kovia kohteita. Silti vaihtaisin sen missileen, sillä dredi ei halua lähikseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- anteeksiantamaton
Dreadille ei oo mahollista laittaa muita aseita sillä se on black reach dreadi jolle on convattu assault cannon.
- Son of Russ
dark angeleille saa ihan hyvii pyörii. ite käytäsin niitä ja termareit. pyörien kans sopis sammael mut se ei ite pysty liityy pyöriin. mitä järkkee siin on.ihan kova se on ja sil saa parannuksii pyöriin mut yksinään se ammutaan nopeesti alas.
Ainut ongelma on että kyseisessä turnauksessa johon lista on kirjoitettu spessut on kieletty. :)Son of Russ kirjoitti:dark angeleille saa ihan hyvii pyörii. ite käytäsin niitä ja termareit. pyörien kans sopis sammael mut se ei ite pysty liityy pyöriin. mitä järkkee siin on.ihan kova se on ja sil saa parannuksii pyöriin mut yksinään se ammutaan nopeesti alas.