Runt maastoilee

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Runt

Runt maastoilee

Viesti Kirjoittaja Runt »

Vihdoinkin saadaan avattua oma viestiketju omista maasto tekeleistä.
Maastot ovat tehty pääosin silmällä pitäen WHFB pelejä joissa painopiste eri armeijoiden osalta on kutakuinkin Empire, Welf ja Dwarf.
Kaikenlainen palaute on tervetullutta oli se sitten kritisoivaa, rakentavaa tai vaikkapa muutos/parannus ehdotuksia. Myös uusia ideoita/toiveita voi esittää maastoista joita minun tulisi/kannattaisi tehdä, katsotaan sitten tapahtuuko mitään ja jos tapahtuu niin minkälaista jälkeä aikaiseksi saadaan.

Aloitetaan parilla kappaleella aitoja. Rakennus materiaaleina hdf-levy sekä varrastikut.

Ensimmäinen vedos aidasta, itse en ole basetukseen tyytyväinen (ruoho liian matalalla).
Kuva

Toinen vedos aidasta, tässä jo hieman parempi basetus.
Kuva

Ei aivan perinteistä kalliota vaan hieman "sulaneen" muodon omaavaa, sekä samalla tekniikalla tehty kivimuuri.
Kuva

Haltijakivi, ylempi kuva lähempänä oikeaa värimaailmaa. Alemmassa kuvassa hieman liian valottunut.
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Runt, La 06.08.2011 21:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Weedeeo

Re: Runt maastoilee [4.12.2010]

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Aidat on mukavan simppeleitä ja perinteisiä, minä pidän. Voisin sanoa että tuossa basetuksessakaan ei oikeastaan ole mitään vikaa, vaikka pitemmät heinät tai pienet puskat toisivat kyllä lisää eloa.
Oletko harkinnut alustan reunojen pyöristämistä? Pyöristämällä reunat alustan saisi paremmin sulautumaan pelipöytään kun basetus jatkuisi pöytään asti eikä olisi tuollaista pykälää.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Olisin itse maalannut kivimuurin jalustan reunat kivimuurin väriseksi. Sitten se sopisi paremmin mille tahansa alustalle.
Runt

Reunojen pyöristys ei juurikaan ole käynyt mielessä, tai mielessä toki on käynyt mutta sen suurempaa ajallista hetkeä en koskaan ole ajatukselle jaksanut uhrata.
Basetuksien maalauksia kyllä on hieman enemmän mietitty. Pelit pelataan poikkeuksetta perus ruohomatolla, goblin green on siis hieman väärä väri tähän yhtälöön. Ajatuksena on ollut vaihtaa goblin green camo greeniin, tai vaihtoehtoisesti tehdä basetus niin että se yltää reinoille saakka.
Tämän hetkisen projektin kanssa olenkin enemmän tuota basetusta pohtinut joten katsotaan saadaanko jotain muutosta aikaan.
Mikäli parempia keinoja/työkaluja on mielessä reunojen pyöristykseen kuin, viila ja hiomapaperi niin kertokaa ihmeessä. Toki puuseppänä sanottakoon että jyrsin olisi paras ratkaisu, en kuitenkaan koe jyrsimelle olevan niin paljon käyttöä että se kannattaisi hankkia.
Kerrottakoon myös hdf-levystä sen verran että se on hieman kovempaa työstää mitä mdf-levy.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Cactuscheff

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff »

Maasto näyttää oikein hyvältä basetuksesta olen yhtä mieltä edellisten kanssa, eli jotain tarvisi tehdä kontrastin pienentämiseksi. Millä muuten sulattelit mäen reunat tuohon muotoon? Tuollaiselle efektille saattaisi olla käyttöä itsellekin.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
Runt

Mäki on tehty seuraavasti.
-Leikattu solimate levystä sopivan kokoinen aihio.
-käsin nypitty kyljet kuopalle.
-Perus Sraymaali (liotin pohjainen, mikä lieneekään oikea sana. Ideana kuitenkin ettei solimate levy kestä maalia vaan alkaa sulaa).

Tämän jälkeen maalaus on suoritettu akryyli maaleilla joita solimate levykin kestää.
Runt

Re: Runt maastoilee [9.1.2011]

Lisää päivitystä (ensimmäinen viesti Haltijakivi) pitkästä aikaa, johan tuo projekti ehti laatikossa odottaa paremman kameran paikalle saapumista.
Reunoissa edelleen parannettavaa, mutta projektia kun ehdittiin lähtemään tekemään vanhalla kaavalla niin sillä se myös loppuun asti vietiin. Katsotaan jos tulevaisuudessa jaksetaan fiksailla virheet kuntoon.
Runt

Re: Runt maastoilee [9.1.2011]

Tuli nopeasti väännettyä kallio/kukkula Fabaan, ideana oli tehdä kallio 4 palasesta jolloin sen voi asetella kulmaan/reunaan tai vaikka keskelle pöytää.
Tulen vetämään pintaan vaalean harmaan maalin jolla korosta korkeimpia kohtia kalliosta. Nykyiselläänkin toki menee mutta pienellä vaivalla saa eloa lisää huomattavasti.
Ruoho pläntit lätkein nopealla kädellä sinne sun tänne, ja eihän niistä kauniita näin tullutkaan. ideoita otetaan vastaan miten lähdetään parantelemaan ruohoja. Toki palaute noin muutenkin on toivottua.

Kuva
Kuva
Kuva
Weedeeo

Re: Runt maastoilee

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Aika ovela kyllä. Noita ruohotäpliä saisi olla joko enemmän tai täplät isompia.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Weedeeo kirjoitti:Aika ovela kyllä. Noita ruohotäpliä saisi olla joko enemmän tai täplät isompia.
niinpä, noi näyttää ihan typeriltä nyt
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Hapid kirjoitti:
Weedeeo kirjoitti:Aika ovela kyllä. Noita ruohotäpliä saisi olla joko enemmän tai täplät isompia.
niinpä, noi näyttää ihan typeriltä nyt
Rakentava palaute on ilmeisesti tuntematon käsite?

Toinen vaihtoehto olisi päällystää koko kukkula ruoholla, mutta jättää epäsäännöllisiä koloja josta hiekka paistaa läpi. Harkitse myös pidempää ruohoa.

Just my 2 cents.
Goat of Yuggoth

Viesti Kirjoittaja Goat of Yuggoth »

Apua, Storm Giant hyökkää toisessa kuvassa kukkuloiden kimppuun :O

Ja tosiaan, lisäruoho ei olisi pahitteeksi, mutta puu tai ranka olisi vielä päheämpi! Tai joku lätäkkö sinne tänne, riippuu ihan mieltymyksistä. Kuitenkin jotain siihen tarvitaan rikkomaan tuota tasaista pintaa enemmän, se ei vain näytä luonnolliselta... Tosin onhan se pelitekiikan kannalta helpompi jos sitä ei täyteen tunge, mutta joku pari hassua pientä yksityiskohtaa saisi sen näyttämään elävämmältä.

-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
Runt

Lätäköt jätän suosilla väliin koska kokemusta en minkään tason vesielementeistä omaa, en siis halua ottaa riskejä tässä projektissa. Puun runko/juuri oli loistava idea kyllä tuohon joka voisi toimia hyvinkin, greenstuff tai rautalanka (kuten haltiakivessä) tulee olemaan rakennusmateriaali mutta kumpi ennemmin? Näillä näkymin lähdetään nyt ainakin laajentamaan osaa ruoho täplistä jonka jälkeen mietitään tarvitseeko jotain lisä elementtäjä lisäillä.
Goat of Yuggoth

Viesti Kirjoittaja Goat of Yuggoth »

Melkeimpä suosittelen molempia, GS:ää isoon runko-osioon, ja sitten siitä vaikkapa juuria. Voisit esim. tehdä lahonneen kelon jonka juuret puskevat maasta, ja rungostakaan jäljellä vain kanto. Sitten vaan kaatunut ranka maahan nököttämään viereen ja avot!

-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Peukkua porilaisille. Itselläkin menossa nyt WM/H maasto prokkis, tavoitteena vääntää skornemaista aavikkoteemaa. Mutta itse maastoihin sitten. Oikein hienoja ovat, aidat varsinkin ovat näyttäviä, ja varmasti fabaan sopivia. Oikeastaan ainoa miinus tulee noista kallioneljänneksistä, itse olisin lähtenyt värkkäämään hieman loivempaa mäkeä enkä olisi vetänyt tuota hiekkakerrosta noin pitkälle. Nyt pinnan yleisilme on ehkä hieman flätti.
Runt

Hieman ehtinyt tuota kalliotakin tässä vääntämään muiden maalaushommien ohessa. Laitoin ruoho täplät uuteen uskoon, mielestäni parannusta on huomattavasti edelliseen verrattuna. Kuitenkin jotain vielä puuttuu, mutta en jaksaisi kauheasti vaivaa nähdä. Toki ilme hieman muuttuu tuosta vielä kun heitetään kallioon yksi väri lisää. Mutta katsotaan mitä tälle maastokappaleelle tapahtuu aikanaan.
Ps:Kuvalaatu on mitä on mutta parempi tämäkin kun ei mitään.

Kuva
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Tuo hiekka näyttää vähän semmoiselta hiekkalaatikkohiekalta. Jotain erivärisiä korostuksia tms. voisit heittää, niin saa näyttämään vähän erilaiselta. Myös eriväriset purut sun muut tuo kivasti eloa.
habeli

Viesti Kirjoittaja habeli »

Nättiä kiveä oot saanu aikaan ja maastot vaikuttaa peleihin sopivilta, eikä tule semmosia mäkiä joissa figut kippaa nurin kokoajan.

Ootko miettiny jos tekisit railoja tai kuoppia noihin paloihin? Tarkoitan semmoisia, mitkä ei kuitenkaan haittaisi liikkumista, mutta rikkoisi tuota tasaisuutta.

Nuo muitten mainitsemat eri raekoon hiekat/kivet/tms. ja eripituset ruohikot tai heinätupsut tois myös kivasti vaihtelua. Kivet voisi upottaa maastopalaan, jotta vain osa jää näkyviin, niin ei tule estettä liikkumiselle.

En kauheesti pidä tuommosesta pitkulaisista, yhtenäisistä ja vahvoista ruohikoista. Voisit kokeilla tehdä sekoittaa 1:1 tai 2:1 nurtsia ja hiekkaa, jota sitten lisäsit nurmikon reunamille, jolloin (ainakin omissa kokeiluissa on onnistunut) nurmikoista tulisi reunoilta harvempia ja siten luonnollisemman näköinen.

Mutta kyllä tuolla pelailis tuommosenaankin, eikun voimia projektin jatkamiseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”