"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Esc+Etc 2011 jälkifiilistelyt

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
JiimK

Esc+Etc 2011 jälkifiilistelyt

Viesti Kirjoittaja JiimK »

Tässä vähän raporttia omasta turnauksesta, muut varmaan laittavat myös tähän topikkiin sikäli kun jaksavat.

ESC:

Kaikki meni samalla listalla, ainakin melkein, kuin mitä meinasi pelata etc:ssä saadakseen harjoitusta uusilla maastoilla jne. Mulla tottakai hyvä tilanne kun alla pisteitä tekevä kodeksi.
Pelasin siis listalla:

PLAYER : Juho Klemola
ARMY DESCRIPTION : Grey Knights

HQ1 : Ordo Malleus Inquisitor (25) Terminator Armour (40) Psycannon (15) 3 Servo-skulls (3*3) [89pts]
HQ2 : Ordo Malleus Inquisitor (25) Terminator Armour (40) Psycannon (15) [80pts]
Elite1 : 5 Purifiers (5*24) 2 Psycannons (2*10) 1 Nemesis Daemonhammer (5) 2 Nemesis Force Halberds (2*2)in Transport1 [149pts]
Elite2 : 5 Purifiers (5*24) 2 Psycannons (2*10) 1 Nemesis Daemonhammer (5) 2 Nemesis Force Halberds (2*2)in Transport2 [149pts]
Elite3 : 5 Purifiers (5*24) 2 Psycannons (2*10) 1 Nemesis Daemonhammer (5) 2 Nemesis Force Halberds (2) in Transport3 [149pts]
Elite4 : 3 Warrior Acolytes (3*4) 3 Meltaguns (3*10) in Transport4 [42pts]
Elite5 : 3 Warrior Acolytes (3*4) 1 Psyker (10) 3 Meltaguns (3*10) in Transport8 [52pts]
Troop1 : 5 Grey Knights (5*20) Psycannon (10) in Transport5 [110pts]
Troop2 : 5 Grey Knights (5*20) Psycannon (10) in Transport6 [110pts]
Troop3 : 5 Grey Knights (5*20) Psycannon (10) in Transport7 [110pts]
HS1 : Dreadnought (115) Twin-linked Autocannon (10) Twin-linked Autocannon (5) Psybolt Ammunition (5) [135pts]
HS2 : Dreadnought (115) Twin-linked Autocannon (10) Twin-linked Autocannon (5) Psybolt Ammunition (5) [135pts]
HS3 : Dreadnought (115) Twin-linked Autocannon (10) Twin-linked Autocannon (5) Psybolt Ammunition (5) [135pts]
Transport1 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Elite1 [50pts]
Transport2 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Elite2 [50pts]
Transport3 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Elite3 [50pts]
Transport4 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Elite 4 [50pts]
Transport5 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Troop1 [50pts]
Transport6 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Troop2 [50pts]
Transport7 : Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) transporting Troop3 [50pts]
Transport8 : Chimera (55) Hull Heavy Flamer (0) transporting Elite5 [55pts]
TOTAL [1850pts]

Kierros 1: team euro mercenaryjen nidipelaajaa Aleksey Tikhomirovia(venäjä) vastaan:

Alekseyn listassa
2 Tervigonia
6 hive guardia
3 zoanthropea sporella
kolmet genet(2 poison)
gauntit

Skenu Spearhead, primary killpoints, sec bases.

Voitan rolloffin, aloitan ja annan nideille avoimimman quartterin. Molemmat deployaavat linjan mahdollisimman eteen.

Aloitan ampumalla molemmat hiveguardit yhteen woundiin ja pari geneä, koska keskellä kenttää oli semmonen stokka etten yksinkertasesti nähnyt kuin puolet armeijaa toiselle ja puolet toiselle puolelle. Hiveguardit tottakai kostavat ampumalla 2 killpointtia autoista genejen tullessa lähemmäs.

Vuorolla 2 ammun hiveguardit pois ja yritän ampua lopulla armeijalla kukkoilemaan tullutta tervigonia joka suostuu ottamaan kokonaiset 2 woundia , loput jotka eivät nää ampuvat ainoita genejä ilman fnp:tä, genejä jääkin stokkan taakse kokonainen yksi kappale. Alekseyn ainoat teoreettisella chargerangella olevat genet heittävät diffarin, runin ja chargen tuloksiksi 6 ja kantavat juuri ja juuri chargeemaan multa yhden strikesquadin hajalle ja uhkaavat positiostaan mun melkein koko armeijaa.

Loppupelin juoksenkin sitten karkuun genejä ampuen yhden tervigonin, yksinäisen genen kokonaan pois ja molemmat muut puoleen, purifierit saavat chargettua hajalle parit gauntit. Ehditään pelata vain neljä vuoroa ja alekseyn viimeisellä zoanthropet hyppäävät taivaasta ampuen yhden kp:n, spore toisen ja 4 geneä tappaa yhden inqvin.

kp:t 6-9 alekseylle, baset 1-0 ja vp:t tasan
4-16
Alkoipas hyvin, matchuppi todella hyvä, vastustaja ei mitään isoja virheitä tehnyt, itse annoin sen yhden ehkä hieman tymän mutta epätodennäkösen mahollisuuden geneille ja pyssyt eivät oikein toimineet

Kierros 2: Sveitsiläistä kisaturistia Hannes Gebbhardtia vastaan

Listassa:
3 tervigon
3x2 hiveguard
10 gaunts
2x19 gene, 1x8 gene
Trygon
2 Sporemine clusters

Skenu: DoW, primary c&c, sec seize ground.

Häviän rolloffin ja hannes menee ensin, puolet melko tasaiset. Ikäväkseni huomaan että molempien puolien 12 viivalla on semmoset kolme landraideria peräkkäin kokoiset losblock terrainit. Go hiveguards! ja milläköhän sen basenkin sieltä takaa ottaisi?

Hannes deployaa yhdet genet mun puolelle, yhdet vasempaan laitaan keskelle ja tervigonin keskelle jättäen yhdet genet outflankkiinja trygonin deepstrikeemaan.

Ekalla vuorolla keskellä olevat genet tulevatkin muna suorana fnp:n säestyksellä melkein koskettamaan mun päätyä. Hannes ilmeisesti luottaa coversaveihinsa kun hiveguardit eivät menekkään pahvilaatikon taakse vaan etenevät areaterrainissa kohti mun puoliskoa.

Mun ensimmäsellä ammun sen 19 genen köörin pois joka tuli uhittelemaan+ keskellä olleen tervigonin. Loppupelin hannes yrittää tulla kaikella päälle mun ampuessa ja chargeillessa kaiken vuorotellen hajalle. Ehitään valitettavasti pelaa vaan vuorolle 5 asti(kuudes vuoro ois tullu heitosta) ja en ehi tankshokkaa viimestä 10 gaunttia laatikkomaaston takaa pois, näin hannes välttää wipeoutin.

Baset 1-1, Seize 3-1, Vp:t 1828-114
16-4
En ollut tähänkään oikein tyytyväinen, koska seuraavalla vuorolla ois ollu varma 20-0 ja pelaaja ei ollut ihan niitä kedon kirkkaimpia perunoita.
Tässä vaiheessa joutu et nyt ku wipeouttaa loput pelit 100 pisteellä pitäs olla viel mahiksia, muuten tekee aika tiukkaa.

Kierros 3: Vastassa Nikolay Makarenko-Zenyakin (venäjä) Imperial Guardilla

Listassa:
Straken chimerassa
2x melta platooncommandi
2x 50 äijää comissarilla, 5 lascannonilla ja kuudella powerweaponilla(kessut+comissar)
2x vendetta
2x2 hydra

Skenu: Pitched battle, prim seize ground(5 obj), sec killpoints

Tuhma voittaa rolloffin ja päättää alottaa valiten toisen melko samanlaisista puolista ja deployaa tasaisen tappavan linjan musta katsottuna oikeelle, vendettojen sijoittuessa vasemmalle. Itse teen parkkipaikan oikealle semmoisen kome tuumaa korkean impassable seinän taakse niin että vain vendetat ja yksi blobi lascannon näkee ylipäätänsä ampua mitään.

No Ig:n ensimmäisellä 7 lasertykkiä kolmeen drediin coverissa. Kaksi päreiks ja viimeisestä ase. Ihan hyvin ammuttu aseiden määrän suhteutettuna. Vendetat alko yhtäkkii kuulostaa aika ikäviltä kun ei enää mikään pyssy kanna ampuun niit alas tai edes shakeen. Tästä katkeroituneena lähdin toteuttaan purifier taistelusuunnitelmaa ja ajoin kaksi razorbäkillistä suoraan vastustajan naamalle uhaten vuoron kaksi combochargea. Viimeinen drediautocannoni ampui molemmat piiput huti mutta inqvit+ strikesquadi sentään innostuivat wreckaamaan yhden taistelijaparin hydriä.

Vastustaja ei ilmeisesti välittänyt combochargesta ja jäi paikalleen kyhjöttämään linjaan. Vendetat tulivat reilun pelin nimissä mua päin sen 6" ja shootingphasella vastustaja immosi multa kaks razoria(tosin ei vaivautunu ky eesl vilkaseen purifier-autoja) ja ampu dredistä viimesenki aseen pois.
Mun vuorolla immosin toisen vendetan ja shakesin toisen. Paikasta innostuneena sitten chargesin kahdet purifierit+ pari inqviä yli sataa ig äijää vastaan. Flamet teki tehtävänsä tappaen yhden comissaarin, 4 kessua ja x määrän perusjamppoja , purifiereitä jäi toisia 1 ja tosia 3 ig:n hävitessä combatti jollain noin viidelläkymmenellä. Comissaariton squadi päätti lähteä himaan ja toinen jäi painimaan mun loppujen äijien kanssa. Siinä sitten painittiin koko loppu peli, komissaari passaili saveja flamea vastaan ja loppujenlopuks pystys oli kourallinen ig:äijiä mun kahta inkvisiittorii vastaa. Ammuin viel toisen vendetan hajalle ja molemmat meltasquadit vendettojen sisältä+ strakenin chimeran. Ehittiin taas pelaamaan juuri ja juuri 5 vuoroo.

objet 2-1, Kp:t 6-5 ja vp:t 895-580
17-3
Täs vaihees tuntu siltä et jos lopputurnaus on samanlaista tervanjuontia ni voi terve. Pelaaja ei täs matsis ollu paras mahollinen ja anto mulle ihan naurettavan hyviä paikkoja jotka sitten käytinkin, mut matchuppi ja nopat ei oikein kyl ollu puolella.

Kierros 4: Vastassa Sveitsin kapteeni Markus Liechti jälleen nideillä, Ullatuuuuus

Listassa:
3 Tervigon
3x3 hiveguards
2x 20 gene, 1x 10 gene
10+10 gaunts
2 sporemine clusters
1 biovore

Skenu: DoW, prim killpoints, sec 3 fixed obj keskellä

Voitan rolloffin , menen ensin ja valitsen puolen josta pääsen yhtään järkevästi ajamaan sisään ilman diffaritestejä. Tästä johtuen Markus sai omalle puolelleen taas pari landraider losblockia, not nice...

Ajan keskeltä täysiä sisään Markuksen tullessa musta katsottuna oikealle hyödyntäen losblockeja, markus heittää tuplakutoset castastessaan fnp:tä keskellä vaarassa olleille geneille, muut fnp:t menevät woundatulle tervigonille ja yhdille hiveguardeille.

Vuorolla 2 tapahtuu jotain aika järkyttävää, ammun molemmat täydet tervigonit pois, gaunttien juostessa pihalle hiteistä johtuen, keskellä olevista geneistä kuolee 10 ja fnp tervigonikin ottaa vielä pari woundia lisää. Game over! Loppupelin markus yrittää juosta karkuun ja välttää wipeoutin inqvien + purifierien kävellessä pöydän keskeltä euroopanomistajan elkein tappamaan hiveguardeja+biovoren. Me ei jälleen kerran ehditä pelaan kuin vitosvuoroon asti , markukselle jää noin 10 genee ja 4 hiveguardia.

KP:t 9-2 Objet 3-0 ja vp:t 1434-329
19-1
Noniin nyt alkoi jo vähän sujumaan ja olemaan ilosta ilmettä pelissä. Markus pelasi ihan hyvin, meni ehkä hieman liian aikaisin go to groundiin imo mut muuten ei isompii virheitä. Toki mun infernaalinen noppatuuri ja matchuppi autto aika paljon. Noilla maastoilla, skenuilla ja peliajalla massa-armeijoist huomattavan vaikee repiä pisteitä.

Kierros 5: Sveitsin örkkipelaaja Sven Schaueria vastaan

Sillisalaattilistassa:
Warboss bikellä
Bigmek fieldillä
5 meganobia
2x30 boyz
1x20 boyz
2x10 grotz
1x 15 lootas
3 kannons
3 killa kans
2 battlewagons

Skenu: Pitched battle, prim c&c, sec killpoints

Sven voittaa rolloffin ja kattoo puolien olevan tasaset joten antaa mun alottaa.

Deploon keskelle tyypilliseen linjaan ja kun taas sven vasempaan nurkkaan ampumisosaston+ 60 boyzii avec worbaus pitämään basea, wagonien ja käntsöjen koukatessa oikeelta. Purit + yks strikesquadi dredien ja autojen säestyksel ampuu ensin örkkiampujat pois, warbossi chargee autoa yksin vastapalloon jonka jälkeen kuolee. Tän jälkeen purit menee tappamaan örkit viimeseen mieheen Svenin baselta. Muu armeija torjuu battlewagonit+ käntsät menestyksekkääst ja svenillä on oman nelosensa lopussa jäljellä 20 boyzia jossai huitsin skutsissa ja päättää luovuttaa. Pelin kohokohtana mun knift of flame vastaan woundattu nobi+14 boyssia, flame tekee tehtävänsä, nobi + aika monta örkkiä kuolee eivätkä tee mitään takaisin, örkit juoksee pihalle ja knifti siirtyy chargeemaan seuraavia örkkejä :D

Baset 2-0, Killpointit 10-3 vp:t 1680-352
20-0
Parempaa matchuppia ei olisi voinut olla. Vastustaja hävisi pari sääntöväittelyä, hermostui ja teki virheitä, hermostuil lisää ja teki enemmän virheitä. Aika helppo peli kaikenkaikkiaan.

Ennen viimeistä kierrosta neljäntenä 76 pinnalla 6 pistettä johtajaa jäljessä, alkuturnauksen taktinen kädettely alkaa kantaa hedelmää. Kolme saksalaista mun edellä, hei poijat älkää jookosta viittikö pelata mitään sopupeliä :D

Kierros 6: Vastassa Saksan eldarpelaaja Jannik Roettgen Grey Knihdeillä:

Listassa:
Draigo
Xenos inqvi tuomionpäivän krainuilla
2 Vene Drediä
10 paladinii kaikil herkuil+ allokaatioil kylläki ilman fnp:tä, ihan hyvä juttu mulle
strike squad+ razori
2 Drediä

Skenu: Spearhead, Prim kolme fixed obj., sec bases

Voitin rolloffin ja menin ensin, pyödällä taas suht avointa keskikohdan isoa, hieman losia blokkaavaa maastoa lukuunottamatta.

Deploon ukot mahollisimman eteen et saan hyvät losit ekalle kiekalle. jannik deploo paladinit eteen, strike jää reserviin ja dredit on kivasti ihan avoimella!?!?! Syy tälle selviää pian, jannik kertoo olevansa hyvä seizaamaan ja heittääkin rempseästi kutosen ja aloittaa pelin.

Jannikin ensimmäinen vuoro ja mult hajoo kolme razoria, yks dredi immoo ja meltapartio räjähtää razorin mukana, kyl mä arvasin et näin voi käydä turnauksessa mut hei miks vikal kiekal gk:t vastaan?? Tästä tympääntyneenä ammun paladineja kaikella millä vain pystyn, dredien ampuessa jannikin dredejä. Jannik lähinnä keskittyy ampumaan paladinien psycannoneilla sensijaan et tulis iholle rähisemään, niin että saan pyssytellä paikaltani takaisin. 11 psycannonia + srormboltterit + 3 heavyboltteria yleensä voittavat, niin tässäkin tapauksessa ja mun kolmannen vuoron päätteeks pystys on draigo ja inqvi yhel woundilla + 2 palaa yhessä woundissa kanssa. Naurettavaa mutta totta mun 3 dredii voittaa jannikin 4 dredii joist kaks venerableja shootoutissa niin et mulle jää 2 ja jannikille yks vene ilman käsiä.

Paladinien kuoltua keskityn strikesquadiin ja jannikilla on mun viidennen jälkeen hengissä 1 justicari ja venerable ilman käsiä mun meltapartioo, 2 dredia, 2 strike squadia, 3 pureja, 2 inqvii ja 3 autoo vastaan. Vuorolla 5 oisin voittanu 19-1, peli jatkuu kuudennelle ja wipeouttaan helposti.

Objet 1-0 Baset 0-0 Vp:t 1850-650 Wipeout
20-0
Matchuppi vaikutti melko tasaselta, Jannik vähän aliarvio mun GK:n ampumatehon ja suostu ampumaan kilpaa häviten, yllätysyllätys. Myös paladinien käyttö ei eihkä ollut vastustajalla siitä tehokkaimmasta päästä, jos käyttää 1000 pistettä yhteen unittiin armeijassa niin sen pitää tehä muutakin kuin ampuu 16 kertaa s 7 ja kestää pirusti samalla kun tulee 6" vuoros päälle. Okei aika naurettava toi et voitan dredit pelkästään mun dredeil mut oisin tarvittaessa pystyny kyl sohiin sinne myös psycannoneilla.Yllättävän tiukka peli tulokseen nähden.

Kokonaistulos 96 pistettä ja turnauksen 1. sija

Ykköspöydässä saksalaiset pelasivat kiltisti tuloksen 12-8 joten turnauksen voitto irtosi mulle kokonaisella kahdella pisteellä(tosin vp tiebrakerillakin olisin viel voittanu) Oli kiva pelata ja pärjätä turnauksessa jossa ei kyllä helppoja vastustajia ollut, vaikkei pelitaito oisikaan ollut siitä ihan parhaasta päästä niin listat oli kovia ja se antaa jo aika paljon anteeksi. Sai kyl ihan tosissaan pelata joka matsin. Sai aika hyvin näistä pippaloist luottoa siihen et hei kylhän näil pärjää ulkomaillakin ja etc:ssä siten pysty vetään suht rennolla meiningillä.

Laitan etc:stä kans raporttia sitte kun joskus on saman verran aikaa taas "tuhlata" tämmöseen mitä kukaan ei kumminkaan lue :D

-Juho
Viimeksi muokannut JiimK, To 25.08.2011 01:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vile kirjoitti: Faban side eventissä ei tänä vuonna ollu ketään Suomesta, ja 40kinki sidarin vei joku maahanmuuttajan näköne jätkä!
Oberon

Re: Esc+Etc 2011 jälkifiilistelyt

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kyl näitä joku lukee, ja mukavaa luettavaa olikin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mäkin luen! Ja tykkäsinkin!
Syy tälle selviää pian, jannik kertoo olevansa hyvä seizaamaan ja heittääkin rempseästi kutosen ja aloittaa pelin.
Niin ne finaalipelit lähdetään ratkaisemaan :D
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Siirsin tänne taisteluraportteihin, sopii paremmin kuin turnaukset -osioon, jossa on otsikkona : "Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita. "
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

hyvää settiä ! Onneks olkoon. Kuvat ois ollu aika kova bonus
Valkohukka

Viesti Kirjoittaja Valkohukka »

Onnittelut vielä UhN:ille singlen voitosta ja aikamoisesta pistekasasta myös ETC:ssä!

Tässä tarinaa reissulta myös hinaavien avaruussylikoirien näkökulmasta. Singlen peleistä ei kovin tarkasti oo tarinaa, kun muistiinpanot on näköjään menny hukkaan, enkä kyllä mistään hyvistä sijoituksistakaan oikein ollu ainakaan alun jälkeen tappelemassa.

Päivä 1:
Porukka ui Genevejärvessä, syötiin 20€ pitsat ja juotiin virvokkeita.

Päivä 2:
ESC:n alku, vastaan Valko-Venäjän Demonit.
En oikein vieläkään tiedä mikä meni vikaan, pelasin vissiin paskasti ja mikään ei toiminu. 1-19 pataan.
Turnausjännitys oli selvästi liikaa tai sit en ollu nauttinu riittävästi virvokkeita edellisenä iltana :)
Kai vastustajaki osas pelata, oli lopulta kai singlen 10.

peli 2 ja Venäjäläiset Örkit (samat kuin UhN:lla). Peli oli ihan hyvin hanskassa kutoselle asti, mut jatku sit seiskalle ja hävisin ku vikat 3 örkkiä objektiivilla ei kuollu, pässäs ld7:n ja huntterit ei ylttäny chargaamaan diffarissa. 4-16 ta 6-14, en muista.

Peli 3 ja saksalainen kisaturisti BA:lla
Vastustaja oli nauttinut hieman liikaa virvokkeita, peli oli aavistuksen puuroista. Voitin kai 16-4.

Illalla väsytti, taidettiin painua suoraan nukkumaan.

Päivä 3:

Peli 4 ja Mercenarien nidit (UhN:in ekan kierroksen vastustaja).
Etukäteen ajatellen paska matsi, mutta pelasin hyvin ja voitin 13-7.

Peli 5 ja toinen saksalainen kisaturisti, tällä kertaa susilla ja hullulla thunderwolffiturpaanvetoköörillä (2 loordia ja 5 tai 6 susiratsastajaa)
Hauska peli, molemmat paineli omalta laidaltaan läpi, tappo toisen fängit ja esti beissin ottamisen. Tasaista ja kivaa, 12-8 jommalle kummalle.

ESC:n vika peli ja sveitsin kapteenin Nidit (taas samat kuin UhN:ia vastaan). Keskityttiin enimmäkseen paskanpuhumiseen ja pelailtiin ihan mukava peli. Vitosen jälkeen 10-10 ja lopetettiin ajan loppuessa.

Illalla sitten juhlittiin UhN:in voittoa ja aamulla olo oli sen mukainen.

Päivä 4:

Välipäivä, kerkes nukkua, uida ja katsella nähtävyyksiä. Oli muuten tavllisen hienoa seutua tuo Genevejärven ympäristö. Voin suositella käymistä jos käsittämättömän kova hintataso ei masenna liikaa.

Päivä 5 ja ETC

Jes, tositoimiin siis:

Kierros 1, Irkkujen Eldarit
Deplosin fangit ampumamestoille, huntterit näiden eteen ja loordit lähelle.
Lähin kasa oli lajiteltu niin, että kansliat pääsee chargaamaan vaan kaksia isoja hunttereita kerralla.
Näin tapahtui --> 15 warlokkia vastaan 16 huntteria+loordi. Kansliat tappaa 3 huntteria, multa kukaan ei tapa mitään lipuista ja couter chargeista huolimatta??!?!
Häviin 3:lla, huntterit pysyy, loordi päättää kämmätä rerollittavan ld 7:nsa ja juoksee pihalle. Jes.
Hajosin tähän, kämmäilin jatkosiirtelyissä, scoutit tuli vääärästä suunnasta (2+ ois menny oikein) eikä rhinotkaan ehtineet vastustajan beissille.
4-16 turpaan. Mukava sälli, ja ihan lepposa peli. Kyllä vaan vieläkin harmittaa.

Kierros 2, Venäjän Kaaos
Peli ihan hyvin hanskassa, loordit kävi hakemassa greater demonin, oblit ja dredin, muut jumitti vastustajan etenemistä. Partiolaiset meni piiloon vastustajan beissiin ja veti turpaan sinne tulleita kaamosmarsuja.
Vitosella olisin voittanu, mut jatku seiskalle asti --> dPrinssi jäi yhessä woundissa kontestaamaan mun beissiä.
8-12 turpaan. Hillittömän hienosti maalattu armeija, mukava sälli ja hyvä tiukka peli. Ainoo ongelma oli et Sergein enklanti oli aavistuksen kankeahkoa, mutta ei se haitannu. Muistoks jäi vielä kaverin venäjä-paita.

Kierros 3, Englannin BT
Aika kivistä. Lantsari + preferred enemy terminaattorit ei just välttämättä oo mun listan lempiherkkua.
Lähdin alusta asti hinaamaan, deplosin vaan fängit (yhet molempiin laitoihin ja yhet keskelle) sekä yhen rhinon kentän isoimman kukkulan taakse piiloon, reservoin loput.
Kentällä oleet huntterit lähti ajeleen kukkulan ympäri laitaa pikin vastassaan 2 typhoonia. Reservistä toinen ryhmä seuraili perässä. Lopulta toinen ryhmä pääs chargaamaan speedereitä ja toinen mökötti objektiivilla.
Yhet isot huntterit meni toiseen reunaan objektiiville, mut viimenen tero ja marshalli jäi kontestaamaan liian lähelle pelin lopussa.
Vikat huntterit meni pyörimään yhen objektiivin lähelle, mut ei voinu mennä perille kun siellä istu 5 terminaattoria.

Oikean laidan fangit ammuskeli 7:ää marinea coveriin 4 vuoroa ja tappo 4 eikä juoksuttanu ukkoja pihalle. Yhellä kierroksella nää räjäytti venerablen, kun se halus tulla näyttämään nenäänsä.
Vasemman laidan ja keskustan fangit immos lantsarin ja viimeset henkiin jääneet meni piiloon. Harmi vaan, että se oli keskellä kenttää hyvissä asemissa.
Loordit tuli reservistä painimaan assaultterojen, esan ja marshallin kanssa --> esa kuoli, kolme termosta kuoli, toinen loordi kuoli ja toinen lähti haneen. Hannanut meni viel hakeen revannsia vitosella, mutta ei saanut yhtä terminaattoria ja marshallia hengiltä ennen pelin loppua.
Scoutit oli pelin suorittajia, tuli kierroksella trooppien selkään ja paini siellä kahen squadin kanssa vastustajan vuoroon 5 asti.

Peli loppu vitosella, olis ollu hyvät saumat parempaan tulokseen kutosella, mutta tällä kertaa näin. 8-12 turpaan, hyvä peli ja mukava vastustaja.

Illalla fondueta naamariin ja nukkumaan.

Päivä 6:

Kierros 4, Skottien BT
Jaahas, jatkuu siitä mihin edellinen päivä päättyi. Tällä kertaa vaan 20 ampuvaa preferred enemy terminaattoria. Kaupan päälle kill pointit primaryna. Nam.
Kunnon hinaamista, kierroksen 5 alussa kill pointit skoteille 1-0.
Lähin hinaamaan ihan täysillä. Fangit taas pöydälle piiloon, muut reserviin. Missilet tappo koko pelissä yhen terminaattorin. Ammuin kyl aina kaikkea muuta kun vaan mahdollista, yhteensä ehkä 4 missileä 3+ coverissa olevaan rhinoon, ehkä 2 4+coveriin ja vikalla kierroksella 4 5+ coveriin. Ei raatoja.
Huntterit tuli reservistä piiloon ja hiipaili hakemaan objektiivin. Scoutit tuli reservistä piiloon ja chargas kontestaamaan toisen objektiivin.
Loordit tuli reservitä astämään terminaattorien pääsyn hunttereiden kimppuun.
Onneks loppu vitosella, sain edes jotain pisteitä pelastettua. Multa kuoli molemmat loordit, yhet fängit ja yks rhino. Ite tapoin 290 victory pointin edestä vihollisia. (eli yhet terminaattorit).
5-15 pataan mutta pitää kyllä olla tyytyväinen lopputulokseen. Tosi kivinen lista mua vastaan ja pöytä tarjos vielä sopivasti 2 seinää joiden taakse vastustaja sai molemmat rhinonsa.

Kierros 5, Belgian BA
Jouni on näköjään muistanu väärin noissa tuloksissa.
Hei, lisää lempiherkkuani terminaattoreita! Tällä kertaa vaihteeksi assault-mallisia kai 8 tai 9 tai jotain.
Ei pystyny enää hinaamaan, pakko koittaa välillä pelatakin.
Ensimmäiset 3 kierrosta ammuin fängeillä assaultmarineita ja vastustaja omillaan mun fängejä. Parit huntteriposset lähti kiertämään jäätävän kokoista pyramidia kohti vastustajan Beissiä. Scoutit tuli kolmosella, kävi siivoomassa vihollisen scoutit beissistä ja jäi painimaan devastaattorien kanssa.
Neloskierroksella huntterit pääs huudeille, mutta pahaksi onneksi kellot ei ollu synkroonissa loordien kanssa joten termokset pääs chargaamaan rhinoja ja blokkaamaan reittiä objektiiville. Paha kämmi multa, olis pitäny lähtee loordeilla liikkeelle heti kun scoutit tuli mestoille.
Vitosella chargasin loordit termoksiin ja toiset huntsijat assaultmarskoihin. Toinen loordi kuoli, mutta toinen jäi painiin libran ja terojen kanssa. Huntterit ei päässy kaikki lyömään kun terot oli tiellä --> ei saanu hengiltä pappia+kolmea mariinia. Harmi kyllä peli loppu vitoselle, olis ollu kutosella tosi mehukkaat saumat primaryn voittamiseen. Toisaalta seiskalla terot ois melko salettiin päässeet lyömään huntterit kuuseen objelta.
Vastustaja voitti secondary kilpointeilla (5-1, olin sit tappanu marineita niin että jäljellä oli 2, 2, 3 ja 3 hengen ryhmät).
Eniweis 8-12 turpaan taas kerran, jäi kyllä vähän kismittämään, kun oli niin mehukkaat saumat. Vastustaja oli vähän janari, selkeästi ikävin vastustaja koko reissulla.

Kierros 6, Palkkasoturien CSM
Vastaan vähän hassu mutta ihan mukava italialainen vanhempi ukkeli 9 oblin, Lantikan ja 2 prinssin kans.
Pöydän keskellä oli jäätävä losblokkikuutio ja demoniprinssit menikin sen taakse piiloon ja oblit vähän kauemmas. Multa fangit vähän joka puolelle omaa neljännestä niin ettei prinssit oikeen pääse mihinkään ottamatta 5 tai 10 missileä naamaan.
Kolmet huntterit ja loordit meni aika keskelle obleilta piiloon kuution taakse. Scoutit ja yhet huntsijat jätin reserviin.
Ekalla kierroksella menin loordeilla ja hunttereilla lähemmäs keskustan objektiivia ja ammuin lantsarin immoks. Kostoks lantsari immos mun huntterien rhinon sillai että toiset ei oikein mahtunu ajamaan ohi kohti keskustaa menemättä oblien näytille. Prinssit koitti läshää fängejä, mutta toinen otti tuplakutosilla woundin ja toinen oli alle puol tuumaa liian kaukana.
Kakkosella pääsin ampuun viidellä missilellä prinnsiä 5+ coveriin, 1 woundi. Keskustan porukka stallaili, toiset huntsiat lähti kiertään kohti objektiivia, scoutit tuli väärästä suunnasta ja meni kiertohunttereiden perään.
Jatkossa oblit tappo yhet fängit, toiset immos toisenki rhinon ja pleikkarit+termokset tuli objektiivin lähelle ja normimarskat sen beissiin.
Lähin hakeen pleikkareiden rhinoo scouteilla mut kolme meltaa ja 5 missilee+krakit+fisti vaan rikko aseet ja immos.
Nelosella oblit rikko rhinon ja äijät pinnas. Termokset tuli painimaan scouttien kanssa mut sai mun vuorolla nenäänsä.
Toinen loordi irtos paskomaan lantsarin ja kuoli oblien plasmaan. (Paha kämmi multa, olis pitäny ottaa lisäwoundikoirat mukaan ja jättää vaan 1 loordi keskelle).
Prinssi läshäs toiset huntterit hakattavaks ja toinen fangit pois tieltä samalla kun oblit rikko rhinon. Kaikki pinnas.
Menin loordilla painimaan molempien prinssien kanssa. Koirat meni estämään pleikkareiden pääsyä objektiiville.
Pelin lopussa molemmilla oli beissi, keskusta ja vasen objektiivi oli tyhjillään (kiitos pinnanneiden ukkojen, matkaa olis ollu ehkä 3 tuumaa) ja oikealla scoutit ja pleikkarit. VP:t tasan, 10-10 ja turnauksen paras tulos.

Kokonsaisuutena 43 / 120 pojoo, ei ihan päässy 48:n tavoitteeseen (olin siis eteenlaitettavana tai championina) kiitos pääosin Irlantimatsin nopan.
Tosi mukava oli pelata, huonoja vastustajia ei oikeastaan ollu ja opin ainakin hitsaamaan tasapelejä.
Koko tiimin osalta turnaus meni hyvin, vaikka parannettavaa jäikin, mm. Skotlanti- ja Irlantimatsit ois ollu ihan voitettavissa. UhN ja Sortaja oli kyllä meidän lyömäaseita, molemmat tuntu vaan muiluttavan kakat pihalle kaikista vastustajista.

Kiitokset vielä koko tiimille mahtavasta reissusta! Yhteishenki oli hyvä ja homma toimi. Ens vuonna uudestaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”