Joo-o kirjoitti:Jamo, ehkä kutosedikka tuo jotain muutosta. Transporttien rajaus on kuitenki vähän liikaa pelin muuttamista ja ampiaispesään törkkimistä. Kompeista oon samaa mieltä edeltävien kanssa, ne vaan ontuu, ja vanhat kirjat jotka ontuu jo valmiiks lentää kunnolla nenälleen noiden takia. Killpoint-systeemi on kans tosi arsesta, koska osa armeijoista voi niin helposti abusee tota (lue uudet kirjat, joita tunnutaan suosivan tässäkin, ihan kun ne ei melkein autovoittaisi jo muutenkin..). Jos katotaa taaksepäin niin viimeisin merkittävä turnaus missä oli kompit oli... turku fanatic. Ja sitä edeltävä... Turku fanatic? Korjatkaa jos oon väärässä. Mut mun mielestä ois ihan korkea aika luopuu tästä faba-like-kompittamisesta ja pelin pilaamisesta ja nauttia 40k:n ees jossain tasapainossa olevista armeijoista sellasina kun ne on :)
Niinkuin grey knighteista ;)
Jo en itsekään komppien kannalla ole, mutta kannatan kyllä kaikkia tapoja joilla turnauksiin saadaan monipuolisempia listoja. Tommosen perus venomhorden/greyknight razorspammin kohtaaminen on ihan jännää kerran tai pari, mutta en jaksaisi siitä kovin montaa kertaa rahaa maksaa. Etenkin kun turnauksien osallistumismaksut tuntuu olevan nousussa ja muiden kuin pelipisteiden osuus laskussa. Toi transport homma on kyllä vähän turhan extreme sen myönnän, mutta toisaalta vitosedikka olisi aika täydellinen jos rhino, razorback ja chimera olisi n. 5-15 pistettä kalliimpia.
Paras vaihtoehto voisi tosiaan olla tuo pelaajien esijaottelu, jolloin vältettäisiin osa turhista peleistä joissa toinen osapuoli on täysin vastaantulijana. Ne nyt tuskin kuitenkaan on kestään kauhean hauskaa ajanvietettä.
Ja tiedän kyllä että vähän toistan itseäni ja olen avautunut aiheesta nyt aika monesti. Muutamia vuosia sitten oli kuitenkin ihan tavanomaista, että turnauksissa oli vaihtelevia rajoituksia tai vähintäänkin hiukan erikoisia skenaarioita ja ~30% turnauspisteistä tuli jostain muusta kuin pelaamisesta. Liekö sitten etc:stä, nuoremmista pelaajasukupolvista vai jostain muusta johtuva tämä muutos. Noh, onneksi jouluna on chaosboyz burnout. :)