Olen tainnut jonkun 16 hengen turnauksen maksimissaan järjestää kerholla, ja se on aika maksimi, tai jo liikaakin. Ihmisten lisäksi tiloihin tulee ihmisten päällysvaatteet, ruuat, juomat ja tavarat ja figukuljetuslaukut yms, sekä paritus PC:t, pizzalaatikot ja sen sellaiset. Se on mukavinta jos voi pistää vain kolme peliä pyörimään pelihuoneeseen, jää yksi pöytä figujen laittoon vapaaksi, ja sinne aulaan voi laittaa helposti semmoset 4-5 pöytää hyvin. Sen päälle alkaa mennä sitten kikkailuksi.ameaney kirjoitti: Pelaajamäärässä selvästikin 14 on maksimi mihin kerhohuoneen logistiikka venyy. Nyt pelattiin 12sta ja tuntui ihan hyvältä määrältä. Mukaan mahtuisi ehkä pari lisää, muttei juuri enempää.
Flames of War Turnaus 25.9. - PUNAINEN SYYSKUU 1944
Re: Flames of War Turnaus 25.9. - PUNAINEN SYYSKUU 1944
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kiitos kaikille turnauksesta minunkin puolesta!
Pelini eivät menneet aivan nappiin minun kohdallani. Virheitä tuli jonkin verran tehtyä ja listakin olisi voinut ehkä olla hieman tehokkaampi. Minulla ei ollut etukäteen juurikaan käsitystä siitä miten neukku armeijat toimivat ja varsinkin tankki rykmenttejä vastaan oltiin aika helisemässä. No pistetään siis sen piikkiin, että en ole ennen punakonetta kohdannut.
Aikataulutuksesta sen verran, että taidan olla porukan hitaimpia pelaajia. Vain ensimmäinen pelini loppui aikataulun puitteissa. Siksi tuen ajatusta lauantaiden turnauspäivistä. Toisaalta ehkäpä voisin vähentää myös joukkueiden määrää jonkin verran tjsp.
Pelini eivät menneet aivan nappiin minun kohdallani. Virheitä tuli jonkin verran tehtyä ja listakin olisi voinut ehkä olla hieman tehokkaampi. Minulla ei ollut etukäteen juurikaan käsitystä siitä miten neukku armeijat toimivat ja varsinkin tankki rykmenttejä vastaan oltiin aika helisemässä. No pistetään siis sen piikkiin, että en ole ennen punakonetta kohdannut.
Aikataulutuksesta sen verran, että taidan olla porukan hitaimpia pelaajia. Vain ensimmäinen pelini loppui aikataulun puitteissa. Siksi tuen ajatusta lauantaiden turnauspäivistä. Toisaalta ehkäpä voisin vähentää myös joukkueiden määrää jonkin verran tjsp.
Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.
Pisteidenkin lasku ottaa huomioon paitsi pelitulokset, niin myös kustomoituja pisteitä esmes. maalaus tai miinukset myöhästymisestä tmv.
Ilmainen 12 pelaajaan asti, sen jälkeen maksaa 2.50 per lisäpelaaja. Suosittelen, kun katsoi paljonko tulee overheadia järjestäjille tuosta logistiikasta.
Pisteidenkin lasku ottaa huomioon paitsi pelitulokset, niin myös kustomoituja pisteitä esmes. maalaus tai miinukset myöhästymisestä tmv.
Ilmainen 12 pelaajaan asti, sen jälkeen maksaa 2.50 per lisäpelaaja. Suosittelen, kun katsoi paljonko tulee overheadia järjestäjille tuosta logistiikasta.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
- Sotalammas
Tästä voin kertoa sen verran että on Orc:issa käytetty menestyksellisesti Faba turnauksissa jo useamman vuoden. Eikä kuulemma turnausta lähdetä enään ikinä tekemään ilman kyseistä ohjelmaa.gutrot kirjoitti:Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.
Monesti siis kokeiltu isommissa turnauksissa ja on hyväksi havaittu.
Nopat ja Taktiikka Ry
GoeP on kokonaan ilmainen, ja toimii sekin, tuota olen käyttänyt kaikissa turnauksissa mitä olen järkännyt. OVerlordista ei ole kokemusta, mutta epäilemättä pelaa sekin. GoePissa on omat pikku puutteensa, ja joku päivä kun on aikaa teen itse paremman...gutrot kirjoitti:Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Luulen kyllä että aikataulu sopii myös 1750 peleihin.ameaney kirjoitti: ANALYYSI:
Kaikenkaikkiaan hieno turnaus. Pitää pyrkiä järjestämään toistekin itärintama teemainen. 1500p tuntui aika hyvältä koolta taisteluihin. Voidaan miettiä jatkossa sitä, että pystytäänkö tällaisella aikataululla pelaamaan neljä peliä 1750 vai meneekö liian tiukaksi.
Monet sanoivat, että Lauantai olisi parempi pelipäivä turnaukselle kuin sunnuntai. Olen samaa mieltä. Silloin ei seuraavana päivänä tarvitse herätä töihin ja voi pelata esim. 10 - 21. Hiukan lisää palautumisaikaa olisi toivonut skenaarioiden välille.
Skenaariovalinnoista sen verran, että Encounter ja Free for all ovat hyvin samantapaisia. Free for all pelin voisi jatkossa jättää pois turnauksesta. Voisi korva Breakthrough skenaariolla. Ehdottaisinkin seuraavaan turnaukseen ehkä (ja tarinadramaturgisestikin hyvä setti): NO RETREAT - BREAKTHROUGH - FIGHTING WITHDRAWAL - ENCOUNTER
Teema turnaus ehdottomasti kehiin asppina ja nuo skenut olisi just jees.
Fee for All on aika lame.
Joko idän pelloille tai Normandian metsiin sotimaan- niissä on kuitenkin ne parhaimmat korkkari meiningit.
Olen esim.itse valmis järkkäämään turneen jos joku lähtee mukaan?
Nopat ja Taktiikka Ry
Kiiitoksia turnauksen järjestäjille ja osallistujille. Ripeä pelitahti oli iloinen yllätys ja romanialaisetkin pärjäsivät ihan hyvin. Tosin tähän oli osasyynä vastustajien pantterien etupanssarien valmistusvirheet (seitsemän pantteria tuhottiin keulan puolelta AT:13 tykein..).
Voin lähteä mukaan järjestämään seuraavaa turnausta. Olen myös kaavaillut tälle syksylle hieman erityyppistä turnausformaatin kokeilua, mutta laitain siitä topicin erikseen.deggial kirjoitti:ameaney kirjoitti: Luulen kyllä että aikataulu sopii myös 1750 peleihin.
Teema turnaus ehdottomasti kehiin asppina ja nuo skenut olisi just jees.
Fee for All on aika lame.
Joko idän pelloille tai Normandian metsiin sotimaan- niissä on kuitenkin ne parhaimmat korkkari meiningit.
Olen esim.itse valmis järkkäämään turneen jos joku lähtee mukaan?
Nopat ja Taktiikka Ry
Voin kanssa olla mukana organisoimassa Jussin ja Deggialin kanssa tuota esmes. Normandiaa.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Kannatetaan, lisää teematurnauksia (Normandia voisi olla passeli) vaan kehiin ja muutkin mukaan järjestämään niin saadaan erillaisia ja monipuolisia kokemuksia :)
Pistäkää toki käyttöön ensi turnauksessa tuo paritusohjelma niin helpottuu järjestäjän duunit samalla.
Pistäkää toki käyttöön ensi turnauksessa tuo paritusohjelma niin helpottuu järjestäjän duunit samalla.
GoePP :in voi ladata ilmaiseksi tuolta :
http://www.tabletoptournaments.net/t3_goepp.php
Käyttäkää tuota samaa softaa,jos ei siinä ole mitään mikä ei Flamesiin erityisesti sovi, tai joku muu softa on vaan näppärämpi, niin saadaan varmistusta turnausten paritusten tekoon. Eli siis olisi ihan kiva, jos muillakin olisi kokemusta saman paristussoftan käytöstä turnauksissa. GoePP ymmärtää tiimit yms, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada axis/allies matsien paritus toimimaan ongelmitta.
http://www.tabletoptournaments.net/t3_goepp.php
Käyttäkää tuota samaa softaa,jos ei siinä ole mitään mikä ei Flamesiin erityisesti sovi, tai joku muu softa on vaan näppärämpi, niin saadaan varmistusta turnausten paritusten tekoon. Eli siis olisi ihan kiva, jos muillakin olisi kokemusta saman paristussoftan käytöstä turnauksissa. GoePP ymmärtää tiimit yms, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada axis/allies matsien paritus toimimaan ongelmitta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Kiitokset turnauksen järjestäjille ja vastustajille! Hauskaa oli ja neljä peliä päivässä toimi mielestäni vallan mainiosti. 17 Saksalaista panssaria osoittautui aika kovaksi palaksi, ja ainoastaan Mikon T-34/85 laumaa vastaan tuli ikävä kotiin jätettyjä panttereita. Ihmeessä lisää teematurnauksia!
Ja lisätään vielä yksi ääni launtaiden puolesta turnauspäiväksi.
Ja lisätään vielä yksi ääni launtaiden puolesta turnauspäiväksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Hyvä siis kuulla että 1500 oli sittenkin ihan ok koko eikä liian pieni, ja että 4 peliä ei ollutkaan liikaa yhdelle päivälle tässä koossa.
Välillä on hyvä kokeilla uusia asioita ja mennä "comfort zonen" ulkopuolelle :)
Välillä on hyvä kokeilla uusia asioita ja mennä "comfort zonen" ulkopuolelle :)