Flames of War Turnaus 25.9. - PUNAINEN SYYSKUU 1944

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
smaxx
Valvoja

Re: Flames of War Turnaus 25.9. - PUNAINEN SYYSKUU 1944

Viesti Kirjoittaja smaxx »

ameaney kirjoitti: Pelaajamäärässä selvästikin 14 on maksimi mihin kerhohuoneen logistiikka venyy. Nyt pelattiin 12sta ja tuntui ihan hyvältä määrältä. Mukaan mahtuisi ehkä pari lisää, muttei juuri enempää.
Olen tainnut jonkun 16 hengen turnauksen maksimissaan järjestää kerholla, ja se on aika maksimi, tai jo liikaakin. Ihmisten lisäksi tiloihin tulee ihmisten päällysvaatteet, ruuat, juomat ja tavarat ja figukuljetuslaukut yms, sekä paritus PC:t, pizzalaatikot ja sen sellaiset. Se on mukavinta jos voi pistää vain kolme peliä pyörimään pelihuoneeseen, jää yksi pöytä figujen laittoon vapaaksi, ja sinne aulaan voi laittaa helposti semmoset 4-5 pöytää hyvin. Sen päälle alkaa mennä sitten kikkailuksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Kiitos kaikille turnauksesta minunkin puolesta!

Pelini eivät menneet aivan nappiin minun kohdallani. Virheitä tuli jonkin verran tehtyä ja listakin olisi voinut ehkä olla hieman tehokkaampi. Minulla ei ollut etukäteen juurikaan käsitystä siitä miten neukku armeijat toimivat ja varsinkin tankki rykmenttejä vastaan oltiin aika helisemässä. No pistetään siis sen piikkiin, että en ole ennen punakonetta kohdannut.
Aikataulutuksesta sen verran, että taidan olla porukan hitaimpia pelaajia. Vain ensimmäinen pelini loppui aikataulun puitteissa. Siksi tuen ajatusta lauantaiden turnauspäivistä. Toisaalta ehkäpä voisin vähentää myös joukkueiden määrää jonkin verran tjsp.
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.
Pisteidenkin lasku ottaa huomioon paitsi pelitulokset, niin myös kustomoituja pisteitä esmes. maalaus tai miinukset myöhästymisestä tmv.

Ilmainen 12 pelaajaan asti, sen jälkeen maksaa 2.50 per lisäpelaaja. Suosittelen, kun katsoi paljonko tulee overheadia järjestäjille tuosta logistiikasta.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

Viesti Kirjoittaja Sotalammas »

gutrot kirjoitti:Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.
Pisteidenkin lasku ottaa huomioon paitsi pelitulokset, niin myös kustomoituja pisteitä esmes. maalaus tai miinukset myöhästymisestä tmv.

Ilmainen 12 pelaajaan asti, sen jälkeen maksaa 2.50 per lisäpelaaja. Suosittelen, kun katsoi paljonko tulee overheadia järjestäjille tuosta logistiikasta.
Tästä voin kertoa sen verran että on Orc:issa käytetty menestyksellisesti Faba turnauksissa jo useamman vuoden. Eikä kuulemma turnausta lähdetä enään ikinä tekemään ilman kyseistä ohjelmaa.

Monesti siis kokeiltu isommissa turnauksissa ja on hyväksi havaittu.
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

gutrot kirjoitti:Parituksista ja ohjelmista oli puhetta sunnuntaina. Kokeilin äsken sellasta ohjelmaa kun overlord. Olisi oikein näppärä turnauksiin, parittaa automaattisesti pisteiden mukaan, jakaa pöydät, pitää huolta ettei samat vastustajat joudu 2 kertaa vastakkain ja ettei tule axis-axis tai allies-allies matseja.

GoeP on kokonaan ilmainen, ja toimii sekin, tuota olen käyttänyt kaikissa turnauksissa mitä olen järkännyt. OVerlordista ei ole kokemusta, mutta epäilemättä pelaa sekin. GoePissa on omat pikku puutteensa, ja joku päivä kun on aikaa teen itse paremman...
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
deggial

Viesti Kirjoittaja deggial »

ameaney kirjoitti: ANALYYSI:
Kaikenkaikkiaan hieno turnaus. Pitää pyrkiä järjestämään toistekin itärintama teemainen. 1500p tuntui aika hyvältä koolta taisteluihin. Voidaan miettiä jatkossa sitä, että pystytäänkö tällaisella aikataululla pelaamaan neljä peliä 1750 vai meneekö liian tiukaksi.

Monet sanoivat, että Lauantai olisi parempi pelipäivä turnaukselle kuin sunnuntai. Olen samaa mieltä. Silloin ei seuraavana päivänä tarvitse herätä töihin ja voi pelata esim. 10 - 21. Hiukan lisää palautumisaikaa olisi toivonut skenaarioiden välille.

Skenaariovalinnoista sen verran, että Encounter ja Free for all ovat hyvin samantapaisia. Free for all pelin voisi jatkossa jättää pois turnauksesta. Voisi korva Breakthrough skenaariolla. Ehdottaisinkin seuraavaan turnaukseen ehkä (ja tarinadramaturgisestikin hyvä setti): NO RETREAT - BREAKTHROUGH - FIGHTING WITHDRAWAL - ENCOUNTER
Luulen kyllä että aikataulu sopii myös 1750 peleihin.
Teema turnaus ehdottomasti kehiin asppina ja nuo skenut olisi just jees.
Fee for All on aika lame.

Joko idän pelloille tai Normandian metsiin sotimaan- niissä on kuitenkin ne parhaimmat korkkari meiningit.

Olen esim.itse valmis järkkäämään turneen jos joku lähtee mukaan?
Nopat ja Taktiikka Ry
JussiV

Viesti Kirjoittaja JussiV »

Kiiitoksia turnauksen järjestäjille ja osallistujille. Ripeä pelitahti oli iloinen yllätys ja romanialaisetkin pärjäsivät ihan hyvin. Tosin tähän oli osasyynä vastustajien pantterien etupanssarien valmistusvirheet (seitsemän pantteria tuhottiin keulan puolelta AT:13 tykein..).
deggial kirjoitti:
ameaney kirjoitti: Luulen kyllä että aikataulu sopii myös 1750 peleihin.
Teema turnaus ehdottomasti kehiin asppina ja nuo skenut olisi just jees.
Fee for All on aika lame.

Joko idän pelloille tai Normandian metsiin sotimaan- niissä on kuitenkin ne parhaimmat korkkari meiningit.

Olen esim.itse valmis järkkäämään turneen jos joku lähtee mukaan?
Voin lähteä mukaan järjestämään seuraavaa turnausta. Olen myös kaavaillut tälle syksylle hieman erityyppistä turnausformaatin kokeilua, mutta laitain siitä topicin erikseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Voin kanssa olla mukana organisoimassa Jussin ja Deggialin kanssa tuota esmes. Normandiaa.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Earnest

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Kannatetaan, lisää teematurnauksia (Normandia voisi olla passeli) vaan kehiin ja muutkin mukaan järjestämään niin saadaan erillaisia ja monipuolisia kokemuksia :)

Pistäkää toki käyttöön ensi turnauksessa tuo paritusohjelma niin helpottuu järjestäjän duunit samalla.
smaxx
Valvoja

GoePP :in voi ladata ilmaiseksi tuolta :

http://www.tabletoptournaments.net/t3_goepp.php

Käyttäkää tuota samaa softaa,jos ei siinä ole mitään mikä ei Flamesiin erityisesti sovi, tai joku muu softa on vaan näppärämpi, niin saadaan varmistusta turnausten paritusten tekoon. Eli siis olisi ihan kiva, jos muillakin olisi kokemusta saman paristussoftan käytöstä turnauksissa. GoePP ymmärtää tiimit yms, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada axis/allies matsien paritus toimimaan ongelmitta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Kiitokset turnauksen järjestäjille ja vastustajille! Hauskaa oli ja neljä peliä päivässä toimi mielestäni vallan mainiosti. 17 Saksalaista panssaria osoittautui aika kovaksi palaksi, ja ainoastaan Mikon T-34/85 laumaa vastaan tuli ikävä kotiin jätettyjä panttereita. Ihmeessä lisää teematurnauksia!

Ja lisätään vielä yksi ääni launtaiden puolesta turnauspäiväksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Earnest

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Hyvä siis kuulla että 1500 oli sittenkin ihan ok koko eikä liian pieni, ja että 4 peliä ei ollutkaan liikaa yhdelle päivälle tässä koossa.

Välillä on hyvä kokeilla uusia asioita ja mennä "comfort zonen" ulkopuolelle :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”