[Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

[Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Otsikko kertoo kaiken. Aloitin nyt uuden topicin, että tämä saisi mahdollisimman paljon huomiota. Ideana olisi siis Fabaliigan vanavedessä järjestää myös WM/H liigaa.

Ajatuksiani siitä, miten liigan voisi järkätä:
-15 pisteen listat. Pelit on nopeita(oletusaika 30min, vaikka alussa toki enemmän) ja aloituskynnys matala. Harjoittelun kannalta hyvä, pysyy homma hanskassa. Tarvittaessa saadaan myös useampi peli yhteen iltaan.
-Ei maalauspakkoa. Edelleen aloityskynnys laskee.
-Vakio pelipäivä kerran viikossa. Voi olla hankala järjestää, jolloin myös pelien erillinen sopiminen kyllä onnistuu.
-Ideana opetella ja tutustua peliin. Vedetään hampaat irvessä sitten seuraava liiga/turnaus.
-Koska ideana on opetella, voi listoja mielestäni muutella pelien välillä. Ehkä suoranainen räätälöinti toista vastaan on herrasmieskoodin vastaista kuitenkin. Eli pyritään tekemään listat mahdollisimma yleispäteviksi, mutta on se tylsää jos jumittaa huonon listan kanssa, vaikka ideoita tulisi pelien kautta muuttaa sitä. Ideanahan on juuri löytää itselle toimiva pelityyli ja listakokeilut lienevät siinä olennaisia.
-Kierroksia voisi olla ainakin kaksi, kun pelit on nopeita ja meitä on kuitenkin varmaan aika vähän. Voitosta voisi saada yhden pisteen, tasatilanteet liigan lopussa ovat hyväksyttävä elämän tosiasia. Mikäli ratkaisu halutaan, tulee ottaa matsia kyseisessä pelissä.
-Pelipaikkoina varmaan toimisi minun, Jeijon ja Runtin(mikäli ehtii osallistua) kämpät. Koska mitään nuokkarivuoroa ei taida enää olla.

Olisitko mukana? Onko ideoita tai kommentoitavaa järjestelyistä?

Liigan Pelaajat, factio ja pistetilanne:
Harkkari - Khador - 0
Geratsu - Trollbloods - 0
Runt - Cygnar - 0
Dr.Lame(Jeijo) - Impotent Cryx - 0

Edit: vaihdoin nimen, kun aihe alkaa muuttumaan.
Viimeksi muokannut harkkari, Ti 03.07.2012 00:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kalat meni kotio...
Gerazu

Re: Warmachine/Hordes Liigaa loppvuodeksi 2011

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Count me in, trollbloods
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Cygnar osallistuu (lisätkää listaan vaan, eiköhän sitä aikaa jostain aina löydy).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Immortal Cryx commanded by dr.Chaos :D
Soi viulu
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Joo mäkin oon tota funtsinut mut mulla on oma ehdotus. Miksi pelata liigaa heti? Tarkoitan, että olisiko alussa näillä 15p listoilla toteuttaa jonkinlainen "mikroturnaus" joka vois olla vaikka nopealla temmolla samaan syssyyn useampi peli, kaikille yks peli jokaista vastaan jonka jälkeen vaikka välierät sun muut ja lopussa katsotaan kuka voitti . Kuitenkin ainakin musta massu on peli jota tekee mieli pelata se "vielä yksi" peli, jolloin se pelikokemus karttuu paremmin kuin vaan 1-2 peliä viikkoa kohden. Jos pelaatte vaikka sunnuntaina Sakella massua niin tollanen pikkuturnee vois olla ihan hyvin jonkun 3-4 peelon hommeli, itse voisin tulla sunnuntaina. Siis luonnollisesti mikäli se Sakelle sopii. Tälläisissä pikkuturneissa on se hyvä puoli että pääsee ottaan niistä kaverien virheistä (miksei toki omistakin) opiksi ja pääsee ihan reaaliajassa naureskelemaan vuoron 3 assasinaatioille ;). Sitten kun on kokoelma ja taidot karttuneet sinne 35-25p tuntumaan niin olisi ehkä parempi pelata liigaa, 30min pelin lisäksi kun aina ei jaksa lähteä matkaamaan keskustaan...

Just my 43 cents. Keskustellaan.
Gerazu

Toisaalta tuo Kuutsan idea olis myös ihan jees kuuloinen, se 15p on kumminkin liigaan vähän vähän.. 25p olisi parempi, meillä kaikilla on kumminkin fikuja 25p asti? =3
Runt

Samahan se on pelaammeko liigaa, turnausta vai kokoonnummeko vain pitämään säännöllisiä peli-iltoja 15.p listoilla.
Mielestäni on pääasia että saadaan homma lähtemään käyntiin, jolloin jokainen oppii pelin säännöt ja pelaamaan erilaisilla listoilla.
Tämän jälkeen sitten joskus tulevaisuudessa voimme pelata suuremmalla pistemäärällä liigan.

Itselläni todellakin käytännössä lähtötaso on täysin 0, joten mieluusti opettelen pelin säännöt ja oman armeijani kikat pikku hiljaa rauhassa.
Pienimuotoinen liiga on tässä kohtaa hyvä lähtökohta ja voihan liigan ajatella myös eräänlaisena turnauksena jos näin haluaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Joo ajatuksena Liigan takana oli juuri peliin tutustuminen, eikä sen oleminen liigamuodossa ole mitenkään itseisarvo. Ajattelin vain että se olisi paras seuraavist syistä.
-Säännölliset ja parhaimmassa tapauksessa ennalta sovitut pelikerrat ja vastukset. Täten ei mitään "sovitaan sitten joskus" -pelaamista tulisi niin paljoa. Kaikkihan tietää kuinka huonosti se sopiminen usein käy.
-Useampia kertoja pelejä, jolloin voisi vähän kertailla ja pohdiskella pelipäivien välissä ja tarkastella askarruttamaan jääneitä sääntöjä.
-Ajatuksena myös liigan suhteen oli, että vois olla useampia pelejä illassa.
-Liigan pelijärjestys ja sovitut matsit "pakottaisivat" osallistumaan, vaikkei juuri sinä päivänä huvittaisikaan. Muuten jää vastustaja ilman peliä myös eikä pisteitä ropise.

Toki lähes kaikki tämä on toteutettavissa esim. vakio warmachine pelipäivillä, ehkä paremminkin. Ei sillä liigan pisteiden laskemisella tosissaan sen suurempaa merkitystä minulle ole. Ajattelin myös asian eri päin, että pikkuturnaus sitten kun ollaan liigaa harjoiteltu :) Ne tuntuu itselle "tärkeämmiltä" voitettavilta kun liiga tms.

Mitä pisteisiin ja aikarajoihin tulee, niin tuo 30min näin aluksi, on ihan toiveajattelua. Mikäli menee nopsaan, niin niitä useita pelejä voisi pelata per kerta. Pelattiin tuossa loppuviikosta Saken kanssa 15 pojon peliä, jossa esim. Sakella meni 35min yhteen vuoroon jo. Toki, ei sitä voi täysin Saken piikkiin pistää, pelattiin tietty sillain että puhuttiin samalla säännöistä sun muuta. Mutta suhtautuisin skeptisesti noihin aikarajoihin, etenkin kun harjoitellaan. Musta toi 15 pojoa on aika kiva pistemäärä pelailla. Ei se aina ole niin että enempi on enempi. Lisäksi tuossa pistemäärässä tulee melko varmasti kokeiltua ja käytettyä kaikkea armeijassa, joten saa paremmin näkemystä unitteihinsa, jaakkoihin ja castereihinkin. Isompia pelejä on sitten jatkossa helpompi hallita, kun tietää mitä kaikki tekee jo, eikä tarvi arpoa siinä sitten.

Olen hyvin avoinna keskustelulle asiasta ja sumplitaan sellainen kaikille osapuolille sopiva ratkaisu. Itselle vaikuttaa myös se, että olisi kiva saada nämä käyntiin tyyliin tulevalla viikolla, tai viimeistään sitä seuraavalla. 15 pojoon ei luultavasti tarvi ottaa kaikkia figujaan, vaan voi vähän testailla eri vaihtoehtoja. Tylsäähän se on, jos just saa kasaan tuon 25 pojoa. Aika helposti se on sitten just se sama mitä tulee vastaan.

Vain minun 20 senttiä löysänä.
Kalat meni kotio...
harkkari

Pieni lisäys vielä.

Olen toki täysin sitä mieltä myös, että parempi olisi että pelataan useampi tyyppi samassa paikassa. Juuri tuo muille naureskelu ja muiden peleistä oppiminen on hyvä. Se oli lähtökohtajatuksena myös minulla aluksi, ajattelinkin optimistisesti että se onnistuisi ehkä kerran viikossa ja siinä voisi pelata useamman matsin.

Ehkä tosiaan liigan pistekikkailut sun muut voidaan unohtaa, ja miettiä, josko olisi mahdollista sopia vaikka vakio viikonpäiväksi warmachine/hordes illat? Onko ihmisillä ylipäätään tälläiseen mahdollisuutta? Itsellä on se tilanne tällä hetkellä, että voisi onnistua melkein viikonpäivistä ilta kuin ilta. Mieluusti ehkä keskiviikko. Olisi vaan vaimollekkin helppo sanoa, että silloin pelaillaan. Jos on liian tiheä kerta per viikko, niin joka toinen viikko käy myös. Voidaan sitten aina ennen pelipäivää sopia ketkä pelaa ja minkä kokoisilla listoilla, tai vaan tulla paikalle ja ottaa jotain multiplayer mayhemiä jos ei muuta. Luulisi siinä peli hiljalleen tulevan tutuksi.
Kalat meni kotio...
Runt

Ma-Ke illat ovat itselleni ne kaikkein huonoimmat, johtuen sähly vuoroista. Tosin ei nämäkään päivät ole kokoona pois suljettuja, tiistai kenties kaikkein huonoin päivä itselleni.
Voisihan näitä peli-iltoja pitää vaikka joka viikko ja katsoa jaksaako väki käydä, mikäli ei osallistujia paikalle ilmaannu 4/kerta niin siirtyy sitten pitämään peli-iltoja joka toinen viikko.
Yksi vaihtoehto toki olisi jos joka viikko pidetään peli-ilta, parillisilla viikoilla pelattaisiin vaikkapa keskiviikkona ja parittomina viikkoina vaikkapa torstaisin.
Tällö esim itse en joutuisi valitsemaan esim keskiviikkona menenkö sählyyn vai pelaamaan WH/H:ta toki näin pienellä porukalla luulisi että saadaan sovittua jokin päivä joka sopii meille jokaiselle edes kohtuullisen hyvin.
Gerazu

Taitaa mennä ensi vuoden puolelle?
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

harri kans warhammer liigaan niin ei tarvi ettii enää pelikavereita
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Hapid voisi aloittaa myös WM/H:n pelaamisen niin saadaan harrille pelikavereita ;)

Liiga touhua tai vastaavaa pelaamis miittinkiä voisi tosiaan ensivuoden puolella katsella ehkä paremmin. Toki mikään ei estä aloittamasta jo tämän vuoden puolella.
Toki nyt on liigaa jos jonkin moista lautapeliä menossa sekä FoW kamppanjaa, joten aika lienee ihmisillä suht kortilla. Mutta eiköhän tällekkin aikansa ja paikkansa löydy vaikkapa parinviikon välein. Voisihan tuota opiskelija kahvilaa käyttää pelipaikkana, vaikka veikkaan että ihmiset kokoontuu mielummin jonkun meidän nurkkiin pelailemaan.
Jeijo

Jepulis, maalausinto näiden osalta vähän maissa kun ei ole pelejä alla taikka sovittuna. Jotain äksöniä pitäis saada, tulispa se fantsu piakkoin ;)
Soi viulu
Liqududi

Viesti Kirjoittaja Liqududi »

Ohjattiin tänne niin kirjotellaas. Eli saavuin tuolta Suomen Turusta Satakuntaan viettämään joulua niin kyselisin olisiki Porin seudun pelaajilla mielenkiintoa pieneen peli-iltaan? Itseltä löytyy Khadoria ja pelit onnistuu figujen puolesta tonne 50pts asti, olen tässä nyt parisen kuukautta pelaillut että ihan ammattilaisia ei vielä olla. Hakusessa ois siis peliseura ja tilat ja ois ihan kiva että pääsis vaikka useampaa pelaajaa vastaan pelaamaan. Itselle kävis ennen aattoa mikä tahansa muu päivä paitsi lauantai. Ilmotelkaa jos kiinnostaa!
Jeijo

Meillä voisi pelata jokupäivä. Geratsu, gobliini ja kuutsakin vois tulla jos ei muuta? Tais iis ketä vaan kenellä figut löytyy.
Soi viulu
Gerazu

Jeijo kirjoitti:Meillä voisi pelata jokupäivä. Geratsu, gobliini ja kuutsakin vois tulla jos ei muuta? Tais iis ketä vaan kenellä figut löytyy.
Toki,Kunhan ei oo 40k:ta sillon :D
harkkari

Minäkin voisin ottaa osaa mokomaan!
Kalat meni kotio...
Runt

Mikäli aikataulut antaa periksi niin voisin lähteä seuraamaan pelejä ja opettelemaan sääntöjä, mahdollisesti jopa testailemaan itse peliä.
Liqududi

Viesti Kirjoittaja Liqududi »

Ilmotelkaa vaan pari päivää aikasemmin peleistä niin en bookkaa mitään muuta hommia päälle. Ja sitte ku on ajankohtasta niin voisitte pistää vaikka tarkemmat osotteet ja vaikka joku puhelinnumero privaviestillä niin löydän perille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”