Flames of war uutena pelinä ETC tapahtumaan
Re: Flames of war uutena pelinä ETC tapahtumaan
Joo, alustavasti olisin mukana kanssa, jos ei muuten niin kaljaa juomassa. Siinä saattaisi olla saumoja finaaliinkin mulla.
Jussista kapteeni.
Jussista kapteeni.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Liittyisin mielelläni mukaan edustamaan suomea, vaihtoehtoina joko BritPara, GuardsArm, tai Unkarilaiset tankit (miel. viimeksi mainittu).
Kannatan Jussia kapteeniksi.
Kannatan Jussia kapteeniksi.
"Sir, how the hell are we supposed to keep the schedule on a road like this?"
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
Mielenkiintoista tosissaan. Onko siis niin, että esim. Suomen joukkue tuo vain liittoutuneita tai vaan saksalaisia? Voisin kanssa ehkä olla lähdössä mukaan, tosin ajankohta tarvii tietää ajoissa ja rahatilanne on iso mysteeri sille hetkellä. Mutta sanottakoon, että kiinnostusta on kovastikkin! Onko kyseessä kuinka pitkä reissu.
Kalat meni kotio...
Idea on, että joka joukkueessa on yhtä monta liittoutuneiden ja akselivaltojen pelaajaa. Sitten parituksessa Suomen liittoutuneet pelaavat aina toisen maan akselivaltoja vastaan jne.harkkari kirjoitti:Mielenkiintoista tosissaan. Onko siis niin, että esim. Suomen joukkue tuo vain liittoutuneita tai vaan saksalaisia? Voisin kanssa ehkä olla lähdössä mukaan, tosin ajankohta tarvii tietää ajoissa ja rahatilanne on iso mysteeri sille hetkellä. Mutta sanottakoon, että kiinnostusta on kovastikkin! Onko kyseessä kuinka pitkä reissu.
Ajankohta on 18.-19.8.2012.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Okei, ajankohta on ainakin hyvin tiedossa etukäteen. Eihän mulla ole edes kalenteria tuonne asti. Mutta hyvä niin. On ainakin velvollisuudet isänmaata kohtaan silloin suoritettu ja pääsee palaan duuniin, että rahaa pitäisi ehkä olla. Laskekaa minut siis mukaan. Voin lähteä ihan kaljoittelemaankin ja kannustamaan, ei pakko päästä pelaan. Pitäisikö kuitenkin jonkinlainen joukkuekarsintaturnaus järjestää? Olisihan meinaan hauska sellainenkin. Vastaparien suhteen historiallista tietenkin, niin voi taktikoida kummalta puolelta pääsee helpommin joukkueeseen. Itse lähes varmasti olisin mukana liittoutuneilla. Tietty pelimies ratkaisu olisi, jos kaikki suomalaiset pelaisi suomalaisia. Mikäli hyväksyvät sen sekä axis & allies armeijana.
Kalat meni kotio...
Kunhan vaan ei heitä ykköstä? ;)deggial kirjoitti:Jussi olisi oikea mies täyttämään kapteenin paikan ja tarvittaessa toimia komissaarina myös ;)
Eli neljä liittoutuneiden ja neljä akselivaltojen pelaajaa tarvitaan, molemmille myös jonkun sortin alijohtaja.
Alustava lista maajoukkueesta. Voi olla että joku on väärällä puolella, joten voidaan sumplia sitä.
Team Jellona (tbc)
Allies (6)
Jussi
Humie
Deggial
Gutrot
Harkkari
Ameaney
Axis (6)
Earnest
Lammas
Gorzag
Celebdae
santso
Goddish
Huolto
Trekkeri
Ajattelin itse tätä myös, joukkueen keskeinen teema olisi hauska idea, mutta ei mikään must. Suomalaiset sopii molemmille puolille Lapin Sota pdf'n myötä.harkkari kirjoitti: Tietty pelimies ratkaisu olisi, jos kaikki suomalaiset pelaisi suomalaisia. Mikäli hyväksyvät sen sekä axis & allies armeijana.
Itse ajattelin rakentaa Jääkärikomppanian tätä varten, kerrankin hyvin aikaa :)
Iloinen yllätys että näinkin paljon on innokkaita tässä vaiheessa. On varmaan turhan aikaista lähteä tekemään mitään listoja. Tilanne kun muuttuu varmaan vielä ja emme joukkueiden kokoa ei ole vielä edes päätetty.
Tuosta joukkuekoosta pitäsikin keskustella, kun se tulee varmaan äänestykseen tässä jossain vaiheessa. Turnausta ollaan mitoittamassa 100-120 hengelle. Joukkueita tulee ehkä noin 12 maasta (arvaus). Kuuden hengen jokkueilla mukaan mahtuisi reilusti kakkosjoukkueita, 8:lla taas ei varmaan montaakaan. Pienemmillä joukkueilla edustusta tulisi varmaan useammasta maasta, 8 pelaajaa voi olla turhan paljon pienemmille FoW piireille. Minusta mitä useampi maa saadaan mukaan sitä parempi.
Toisaalta kahdeksan hengen tiimeillä sataisiin ainakin tuo kahdeksan pelaajaa matkaan. Kuudella on se riski että kakkosjoukkeita on tulossa paljon ja ei voida lähettää kuin yksi joukkue. 2x8 taasen tuntuu kovin epärealistiselta.
Tuo Suomi-teema olisi ihan hauska, muttta toimisi ehkä parhaiten jos saadaan 2x6 tiimit. Näistä toinen voisi olla puhdasverinen Suomi-tiimi ja toinen yleinen.
Ihanteellinen tilannehan olisi jos meillä olisi halukkaita ja valmiita lähtijöitä about paikkojen verran, mutta luulen että pelaajia tulee olemaan enemmän kuin paikkoja. Jollain tapaa tuo tulee sitten ratkaista, ja karsintaturnaus on nyt ensimmäinen tapa mikä tulee mieleen. Onhan tuo aika "kova" keino, mutta ratkaisu syntyy ainakin urheilullisin perustein.
Talven aikana pitäisi siis järjestää ensimmäiset Suomen FoW SM-kisat, joihin yritettäisiin saada mahdollisimman laaja edustus. Kaikkia halukkaita ei välttämättä saada samaan turnaukseen. Tuon takia voisi soveltaa jotain ns. valitsijamiesmenettelyä. Eli esim top 12 sijoittuneet voivat itse liittyä joukkueeseen tai nimetä tilalleen esitaistelijan. Tämä mahdollistaisi paikkojen sumplimisen kerhojen sisällä tarvittaessa.
Tuosta karsintatavasta olisi kiva kuullu ideoita ja kommentteja, miten se parhaiten hoituisi. Muihin ETC turnauksiin osallistuneilla on varmaan kokemuksia omista systeemeistään?
Tuosta joukkuekoosta pitäsikin keskustella, kun se tulee varmaan äänestykseen tässä jossain vaiheessa. Turnausta ollaan mitoittamassa 100-120 hengelle. Joukkueita tulee ehkä noin 12 maasta (arvaus). Kuuden hengen jokkueilla mukaan mahtuisi reilusti kakkosjoukkueita, 8:lla taas ei varmaan montaakaan. Pienemmillä joukkueilla edustusta tulisi varmaan useammasta maasta, 8 pelaajaa voi olla turhan paljon pienemmille FoW piireille. Minusta mitä useampi maa saadaan mukaan sitä parempi.
Toisaalta kahdeksan hengen tiimeillä sataisiin ainakin tuo kahdeksan pelaajaa matkaan. Kuudella on se riski että kakkosjoukkeita on tulossa paljon ja ei voida lähettää kuin yksi joukkue. 2x8 taasen tuntuu kovin epärealistiselta.
Tuo Suomi-teema olisi ihan hauska, muttta toimisi ehkä parhaiten jos saadaan 2x6 tiimit. Näistä toinen voisi olla puhdasverinen Suomi-tiimi ja toinen yleinen.
Ihanteellinen tilannehan olisi jos meillä olisi halukkaita ja valmiita lähtijöitä about paikkojen verran, mutta luulen että pelaajia tulee olemaan enemmän kuin paikkoja. Jollain tapaa tuo tulee sitten ratkaista, ja karsintaturnaus on nyt ensimmäinen tapa mikä tulee mieleen. Onhan tuo aika "kova" keino, mutta ratkaisu syntyy ainakin urheilullisin perustein.
Talven aikana pitäisi siis järjestää ensimmäiset Suomen FoW SM-kisat, joihin yritettäisiin saada mahdollisimman laaja edustus. Kaikkia halukkaita ei välttämättä saada samaan turnaukseen. Tuon takia voisi soveltaa jotain ns. valitsijamiesmenettelyä. Eli esim top 12 sijoittuneet voivat itse liittyä joukkueeseen tai nimetä tilalleen esitaistelijan. Tämä mahdollistaisi paikkojen sumplimisen kerhojen sisällä tarvittaessa.
Tuosta karsintatavasta olisi kiva kuullu ideoita ja kommentteja, miten se parhaiten hoituisi. Muihin ETC turnauksiin osallistuneilla on varmaan kokemuksia omista systeemeistään?
Nopat ja Taktiikka Ry
Mielestäni ihanteellinen tilanne on nimenomaan jos on about pari tyyppiä enemmän kuin paikkoja valmiina. Näin ei tule ongelmia jos jollekkulle tulee esteitä ja joutuu vetäytymään pois.JussiV kirjoitti:Ihanteellinen tilannehan olisi jos meillä olisi halukkaita ja valmiita lähtijöitä about paikkojen verran, mutta luulen että pelaajia tulee olemaan enemmän kuin paikkoja. Jollain tapaa tuo tulee sitten ratkaista, ja karsintaturnaus on nyt ensimmäinen tapa mikä tulee mieleen. Onhan tuo aika "kova" keino, mutta ratkaisu syntyy ainakin urheilullisin perustein.
Mutta toisaalta turhahan minun on puuttua kun en ole kuiteskaan tulossa(se raha se raha).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Jees perinteisestihän reissuille on etukäteen aina paljon lähtijöitä, sitten h-hetken lähestyessä huomattavasti vähemmän. Toki tämä on myös henkilösidonnainen asia ja voihan se hyvin olla, että tästä sakista kaikki ovat lähdössä myös ensi kesänä!
Mä kannattaisin valintaan vaikkapa sellaista systeemiä, että järjestetään pari karsintaturnausta alkuvuoden aikana. Mukaan vain pelaajia, jotka ovat joukkueesta kiinnostuneita, joten tilaongelma olisi vähän helpompi. Käyttöön samat säännöt mitkä kisoissakin tulevat olemaan. Näistä turnauksista kokonaisuutena kaksi parasta liittoutuneiden ja kaksi parasta akselivaltojen pelaajaa olisi halutessaan automaattisesti joukkueessa kapteenin lisäksi. Tuo sakki sitten keskenään valitsisi loput pelaajat miten parhaaksi katsoo. Kaikilla olisi näin reilu mahdollisuus joukkueeseen ja joukkuetta voisi täydentää täsmävalinnoilla jos vaikka joku on vain estynyt tulemaan mukaan karsintoihin tai muuten katsotaan "tiimiin kuuluvaksi".
Mut on toki vähän aikaista tämä spekulaatio, kun ei edes sitä joukkuekokoa tiedetä. Jos nyt olen hammereiden puolelta oikein ymmärtänyt, niin varsinaisilla ETC-säännöillä joukkueen koko on 8 pelaajaa ja tiimejä per maa tasan yksi. Sitten jos turnaus on puoli-virallinen side event, niin nuo kakkosjoukkueetkin kai ovat optio.
Vaikka kieltämättä Suomi-teema olisi aika hieno, niin mä olisin ehkä kuitenkin sillä kannalla, että yritetään kasata mahdollisimman vahva joukkue niin listojen kuin toki pelaajienkin kannalta. Yksipuolinen listavalikoima jättäisi paritukseen paljon ongelmia ja siten luultavasti huonoja match uppeja peleihin.
Mä kannattaisin valintaan vaikkapa sellaista systeemiä, että järjestetään pari karsintaturnausta alkuvuoden aikana. Mukaan vain pelaajia, jotka ovat joukkueesta kiinnostuneita, joten tilaongelma olisi vähän helpompi. Käyttöön samat säännöt mitkä kisoissakin tulevat olemaan. Näistä turnauksista kokonaisuutena kaksi parasta liittoutuneiden ja kaksi parasta akselivaltojen pelaajaa olisi halutessaan automaattisesti joukkueessa kapteenin lisäksi. Tuo sakki sitten keskenään valitsisi loput pelaajat miten parhaaksi katsoo. Kaikilla olisi näin reilu mahdollisuus joukkueeseen ja joukkuetta voisi täydentää täsmävalinnoilla jos vaikka joku on vain estynyt tulemaan mukaan karsintoihin tai muuten katsotaan "tiimiin kuuluvaksi".
Mut on toki vähän aikaista tämä spekulaatio, kun ei edes sitä joukkuekokoa tiedetä. Jos nyt olen hammereiden puolelta oikein ymmärtänyt, niin varsinaisilla ETC-säännöillä joukkueen koko on 8 pelaajaa ja tiimejä per maa tasan yksi. Sitten jos turnaus on puoli-virallinen side event, niin nuo kakkosjoukkueetkin kai ovat optio.
Vaikka kieltämättä Suomi-teema olisi aika hieno, niin mä olisin ehkä kuitenkin sillä kannalla, että yritetään kasata mahdollisimman vahva joukkue niin listojen kuin toki pelaajienkin kannalta. Yksipuolinen listavalikoima jättäisi paritukseen paljon ongelmia ja siten luultavasti huonoja match uppeja peleihin.
Kai se pointti on että millä, ja kuinka vakavalla mielellä tuonne pääasiassa lähdetään? Hauskanpidossa teemat ymv. ovat tietty ok. Kilpailullisesti tietysti juustolistat ovat ainoa oikea tapa.Celebdae kirjoitti:Jees perinteisestihän reissuille on etukäteen aina paljon lähtijöitä, sitten h-hetken lähestyessä huomattavasti vähemmän. Toki tämä on myös henkilösidonnainen asia ja voihan se hyvin olla, että tästä sakista kaikki ovat lähdössä myös ensi kesänä!
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
ETC taitaa aika pitkälti profiloitua tapahtumaksi, jossa pelataan kovaa mutta reilusti. Eli parasta mahdollista tulosta pitäisi mun mielestä lähteä hakemaan. Jos ollaan vain hauskanpitomielellä ottamassa turpaan, niin ei kai joukkueen karsinnassa turnauksin hirveästi mieltä ole.gutrot kirjoitti: Kai se pointti on että millä, ja kuinka vakavalla mielellä tuonne pääasiassa lähdetään? Hauskanpidossa teemat ymv. ovat tietty ok. Kilpailullisesti tietysti juustolistat ovat ainoa oikea tapa.
Karsinta voitaisiin järkätä Helsingissä ja joku sunnuntai. Näin saadaan karsittua ulkopaikkakuntalaiset ja lauantai-illan bilehilet.
Mutta käy mulle reilummatkin ratkaisut :)
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Pistols at dawn? :DHumie kirjoitti:Karsinta voitaisiin järkätä Helsingissä ja joku sunnuntai. Näin saadaan karsittua ulkopaikkakuntalaiset ja lauantai-illan bilehilet.
Heh- tuolla menolla ainakin porukkaa karsiutuisi pois ;)Earnest kirjoitti:Pistols at dawn? :DHumie kirjoitti:Karsinta voitaisiin järkätä Helsingissä ja joku sunnuntai. Näin saadaan karsittua ulkopaikkakuntalaiset ja lauantai-illan bilehilet.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pitäsköhän siitä huoltajan paikasta karsia kanssa? Lauantaina klo. 23:20 Rymy Eetussa?
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Eihän me saada puoltakaan tosta porukasta kootuksi jos sunnuntain aamuherätykset on karsintarajana ;)
Kuten todettu, on tälläiseen aina alustavasti tulossa porukkaa mutta lopulta tuleekin vain osa. Joten suosittelen myös että ensi keväällä kun on parit turnauksetkin ehditty pelaamaan, niin hankitaan lentoliput ja mahdollinen majoitus etukäteen lähtijöille.
Hienoa nähdä kuitenkin että on mahdollista saada iso porukka kasaan pelaamaan :)
Kuten todettu, on tälläiseen aina alustavasti tulossa porukkaa mutta lopulta tuleekin vain osa. Joten suosittelen myös että ensi keväällä kun on parit turnauksetkin ehditty pelaamaan, niin hankitaan lentoliput ja mahdollinen majoitus etukäteen lähtijöille.
Hienoa nähdä kuitenkin että on mahdollista saada iso porukka kasaan pelaamaan :)
Ollaan liikenteessä nyt illalla, katotaan mihin eksytään ;)gutrot kirjoitti:Pitäsköhän siitä huoltajan paikasta karsia kanssa? Lauantaina klo. 23:20 Rymy Eetussa?
Nopat ja Taktiikka Ry
hmm eniten porukkaa varmaan karsii se että onko varaa/aikaa osallistua treeneihin ja matkoihin yms. tyyliin onko viikolla, tosin jos nuo ovat puolassa niin hintataso on reilusti alle sen mihin suomessa, yhdessä euro alueen kalleimmassa maassa on totuttu...
itelläni olis mielenkiitoa mut tuskin pelitaidot riittää(meh, tyyliin tänä vuonna on tullut fleimsii pelattua ropeconin tapahtuma mukaanlukien 4-5 kertaa kaiken kaikkiaan pelikertoja on alla korkeintaan 10-12 joista osakin on puhdasta demottelua+sääntökirjan tavaamista)
itelläni olis mielenkiitoa mut tuskin pelitaidot riittää(meh, tyyliin tänä vuonna on tullut fleimsii pelattua ropeconin tapahtuma mukaanlukien 4-5 kertaa kaiken kaikkiaan pelikertoja on alla korkeintaan 10-12 joista osakin on puhdasta demottelua+sääntökirjan tavaamista)
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Pistetääs pieni tilannepäivitys tästäkin tapahtumasta.
Flames of War hyväksyttiin ainakin täksi vuodeksi osaksi Puolan ETC-tapahtumaa. Lisäksi jo lukkoon lyötyjä asioita ovat:
-6 hengen joukkueet
-1750 pojon listat
-late war
Muilta osin säännöt ovat vielä viilauksen alla ja viime kädessä niistä päättävät joukkueiden kapteenit äänestyksellä. Ensimmäinen äänestys alkoi juuri ja siinä päätetään pelataanko turnaus Axis vs Allies -tyyliin vai niin, että mikä tahansa pelaaja voi kohdata minkä tahansa vastustajajoukkueen pelaajan armeijasta riippumatta. Itse näen FOW:in historiallisena pelinä, joten luonnollisesti toivoisin Suomen äänen menevän ns. red vs blue -vaihtoehdon puolesta. Jos päinvastainen vaihtoehto voittaa, niin eihän se hirveä katastrofi toki ole, mutta varmasti olisi vaikuttamassa Suomessakin siihen suuntaan, että aletaan pelaamaan ainakin turnauksissa samaan tyyliin. Pakkohan tuota olisi treenata ainakin niiden, jotka joukkueeseen mielivät.
Turnaukseen ilmeisesti mahtuu 20 joukkuetta ja tällä hetkellä tulijoita taitaa olla jo 13 maasta. Vaikuttaisi siis suht epätodennäköiseltä, että kakkosjoukkuetta saataisiin mukaan. Jonkinmoisia karsintoja pitänee siis alkaa hahmotella, mutta ehkä parasta katsoa ensin minkälaisiksi turnauksen säännöt muodostuvat (ja toki vaikuttaa niihin!). Helmikuun loppuun mennessä pitäisi olla paketti kasassa ja silloinhan tiedossa on myös V3:n muutokset.
Ja laitetaan vielä linkki FOW ETC -keskustelupalstalle, jos ei ole jo ollut:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewforum.php?f=67
Flames of War hyväksyttiin ainakin täksi vuodeksi osaksi Puolan ETC-tapahtumaa. Lisäksi jo lukkoon lyötyjä asioita ovat:
-6 hengen joukkueet
-1750 pojon listat
-late war
Muilta osin säännöt ovat vielä viilauksen alla ja viime kädessä niistä päättävät joukkueiden kapteenit äänestyksellä. Ensimmäinen äänestys alkoi juuri ja siinä päätetään pelataanko turnaus Axis vs Allies -tyyliin vai niin, että mikä tahansa pelaaja voi kohdata minkä tahansa vastustajajoukkueen pelaajan armeijasta riippumatta. Itse näen FOW:in historiallisena pelinä, joten luonnollisesti toivoisin Suomen äänen menevän ns. red vs blue -vaihtoehdon puolesta. Jos päinvastainen vaihtoehto voittaa, niin eihän se hirveä katastrofi toki ole, mutta varmasti olisi vaikuttamassa Suomessakin siihen suuntaan, että aletaan pelaamaan ainakin turnauksissa samaan tyyliin. Pakkohan tuota olisi treenata ainakin niiden, jotka joukkueeseen mielivät.
Turnaukseen ilmeisesti mahtuu 20 joukkuetta ja tällä hetkellä tulijoita taitaa olla jo 13 maasta. Vaikuttaisi siis suht epätodennäköiseltä, että kakkosjoukkuetta saataisiin mukaan. Jonkinmoisia karsintoja pitänee siis alkaa hahmotella, mutta ehkä parasta katsoa ensin minkälaisiksi turnauksen säännöt muodostuvat (ja toki vaikuttaa niihin!). Helmikuun loppuun mennessä pitäisi olla paketti kasassa ja silloinhan tiedossa on myös V3:n muutokset.
Ja laitetaan vielä linkki FOW ETC -keskustelupalstalle, jos ei ole jo ollut:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewforum.php?f=67
Mun ääni menee red/blue -peleille. FoW on parhaillaan tosiaan sillä lailla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry