"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Grenadierkompanie: Beyond the Obvious

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Guruhoro
Viesti:

Grenadierkompanie: Beyond the Obvious

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

Ok, nyt minulla näyttää olevan kohtalaisen pätevä Krenatöörikomppanian runko (ainakin paperilla). Jalkaväkeä on ja tykistö tilauksessa, tukiaseita löytyy. Mutta mutta. Kaksi asiaa joihin voisi harvat jäljellä olevat pisteet käyttää / joita voisi tarvita isompiin peleihin:

1) Pioneerit. Anti-tank Assaultia, puolustaessa älyhalvalla pieni määrä piikkilankaa ja miinoja, ihan pätevä vastahyökkäysjoukkue.
a) Mistä hankkisin Pioneer Supply horse-drawn wagonin? Tilaanko Horse-drawn limberin ja plasticardaan kärryn?
b) Olisiko parempi vain ottaa lisää perusjalkaväkeä?
c) Flamerit taitavat tulla mukana blisterissä. Mikä on käytäntö näiden suhteen, onko tapana koota flamer teamit joka tapauksessa ja sallia niiden pelaaminen perusipioneereinä jos pisteet ei riitä jne? Tuleeko blisterissä edes tarpeeksi figuja täyteen flamerittömään joukkueeseen?

2) Ilmatorjunta. FlaK 38 tai FlaK 43 -joukkueita olen katsellut. 37mm FlaK43 houkuttaa enemmän, mutta toimii vain jollekin listoille (jotka taas eivät saa FlaK 38:a).
a) Kuinka usein liittoutuneet peluuttavat lentokoneita? Olenko suossa jos minulla ei ole ilmatorjuntaa?
b) Onko kenelläkään kokemusta Forged in Battlen mineistä? Näyttäisi olevan ainoa keino ostaa 3 kerralla.
c) Näyttäisivät kaivautuneina toimivan jonkunmoisina (verrattain kalliina) puolustuspesäkkeinä maakohteita vastaankin. Onko pisteet lyöty hukkaan js vastustajalla ei olekaan ilmatukea?
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
Celebdae

Re: Grenadierkompanie: Beyond the Obvious

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

1.

a) Mä saattaisin käyttää vaikka tätä kärrynä:
http://www.firestormgames.co.uk/flames- ... cenery/519

b) Pioneerit on ainakin FJ-puolella oikein mukavia, joten miksi ei krenatööreilläkin. Lähinnä ongelman voisi kuvitella olevan, että ne pitää hankkia supportiin ja pakko olla joka tapauksessa ne kaksi perusjalkaväkiporukkaa. Vie siis tilaa joltain muulta supportilta.

c) Taitaa mukana kaikissa paketeissa tulla ne liekinheittimet ylimääräisinä. Käytännössä nuo ovat niin hyviä, että harvemmin tulet ilman 1-2 flameria lähtemään taisteluun (ja saman verran maksavat normitiimeihin nähden pisteissä, kun pelin alussa saa valita ottaako flamereita vai ei). Itse en pelaisi flamereita tavallisena jalkaväkenä, mutta eipä tuo hirveä ongelma taida olla. Jos ylimääräisiä ukkoja ei ole, niin tekisin 2 flamer-beissiä ja käyttäisin niitä sellaisina aina. Yleensä niitä lisäukkoja kyllä kertyy jostain vähitellen kuitenkin, että voi tehdä varalle sen yhden normibeissinkin.

2.

a) Jos nyt hatusta pitäisi heittää, niin tuskin ainakaan yli 1/3 pelaajista koneita käyttää. Luultavasti vähemmän. Koneet ovat sen verran arpapeliä, että ilmankin IT:aa selviää. Eri juttu ehkä, jos hankit Kunkkutiikereitä jne, joita vastaan ilma-ase on suht ikävä (silloin jos sattuu kerrankin tekemään vahinkoa).

b) Tähän en osaa sanoa mitään.

c) Verraten pienellä kokemuksella sanoisin ilmatorjunnan toimivan aika kivasti köyhän miehen konekivääreinä. Bonuksena vielä gun shield, joka tekee näistä kestäviä jalkaväen tulta vastaan. Ja läpäisyteho riittää myös vihollisen kevyesti panssaroituja ajoneuvoja vastaan. Ainoa peli, jossa IT-tykit ovat about turhia on jotain tankkikomppaniaa vastaan, jossa ei ole kevyitä ajoneuvoja. Silloinkin ne voi jättää reserviin. Ja lohdutukseksi ei konekivääreillä tekisi yhtään enempää =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Guruhoro
Viesti:

Re: Grenadierkompanie: Beyond the Obvious

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

Kiitokset nopeasta astauksesta.

Firestormin kärry näyttää hyvin samanlaiselta kuin 'stepin valikoimastakin löytyvä. Hintaeroakaan ei käytännössä ole.
Kaikissa katsomissani listoissa pineerit ovat omana laatikkonaan, yleensä Weapons Platoons tai Regimental Support Platoons -vaihtoehtona. Näin ollen ne eivät suoraan estä muun supportin hankkimista, paitsi pisteiden puolesta, ja tässä oikeastaan etsitään täytettä niille vimeisille parillesadalle pisteelle mitä E&S:n Confident Trained -listoilla minulle vielä jää.
Varmaankin hankin vielä sen kolmannen perusjalkaväkijoukkueen, mutta koitan nyt toistaiseksi pärjtä kahdella täydellä (tai kaivan jostain commandin ja pelaan kolmea vajaata).

Tilanteesta ielä vähän selvennystä: Esimerkiksi E&S CT Grenadiereilla jää vielä 1500:an laskiessa 55 pistettä käyttämättä kun lisään sekä pioneerit että ilmatorjunnan... Tähän kokoonpanoon sisältyy Field Fortificationsin minimi 2x HMG nest, joten lisäpisteillä saa piikkilankaa, miinoja, juoksuhautaa etc. CV Grenadiereilla Fortress Europesta päästään jo jonnekin 1420 tuntumaan ilman ilmatorjuntaa, linnoituslaitteita ja pioneereja.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”