Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Lontoo näyttäs olevan tolla akselilla. Eikös toi akseli kannata kääntää kohti espoota, ni tärppää paremmin.
katoppa tätä
Ja saadaan maalipurkille aikalailla hintaa ;) ideana olisi loytaa kauppa siella missa kay muuteskin. Ei tehda 200km ajolenkkia parin maalipurkin takia...Klubba kirjoitti:Lontoo näyttäs olevan tolla akselilla. Eikös toi akseli kannata kääntää kohti espoota, ni tärppää paremmin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eikö nettikaupat enää kelpaa? Esim. Maelista näyttää saavan Citadelia, Vallejota, Coat d'armsia, ja Formula p3:a
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
On tainnu britti nettikaupat puraista liian ison palasen ja nyt se jää sitten asiakkaiden murheeksi. Elikkäs luulen, ettei näillä enään riitä kapasiteetti nykyisten tilausmäärien hoitamiseksi jotan kivijalan suosiminen voi monelle olla nykyään parempi vaihtoehto. Tosin itselläni ei ole kivijalkaa tarjolla tällä hetkellä.Silveri kirjoitti:Eikö nettikaupat enää kelpaa? Esim. Maelista näyttää saavan Citadelia, Vallejota, Coat d'armsia, ja Formula p3:a
Itse lähdin korvaamaan maalivalikoimaani vallejon maaleilla Waylandgamesia käyttäen. Yli kolme viikkoa maksun jälkeen odottelen, että paketti lähtisi kotia kohti. Kuukauden odotusaika on aika synkkä. Voi olla, että kyseessä on yksittäistapaus. Maelstromissa on kuitenkin myös yli viikon backlog ja GW:n suosittu kama aina loppu.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Tai sitten vain haluaisin päästä maalaamaan ASAP ja olisin valmis maksamaan yhdestä maalipurkista lievän ylihinnan siitä ilosta että pääsisi huomenna maalaamaan kun ajan jokatapauksessa kyseisten paikkojen ohi. 99% maaleista ostan maelista mutta jos ny sattuu olemaan matkaa jonnekki missä on kauppa ja sattuu just sillä hetkellä yhtä maalipurkkia kaipaamaan.MakeH kirjoitti:On tainnu britti nettikaupat puraista liian ison palasen ja nyt se jää sitten asiakkaiden murheeksi. Elikkäs luulen, ettei näillä enään riitä kapasiteetti nykyisten tilausmäärien hoitamiseksi jotan kivijalan suosiminen voi monelle olla nykyään parempi vaihtoehto. Tosin itselläni ei ole kivijalkaa tarjolla tällä hetkellä.Silveri kirjoitti:Eikö nettikaupat enää kelpaa? Esim. Maelista näyttää saavan Citadelia, Vallejota, Coat d'armsia, ja Formula p3:a
Sitäpaitsi yhdessä maalipurkissa ei nettikaupasta edes saisi halvemmalla. Postikulut nostaa hintoja kummasti...Maalipurkit ku onneksi ei 10£ maksa eikä ny ole millekkään muullekkaan tarvetta. Joten tässä yksittäistapauksessa maali käy normikaupasta nopeammin JA halvemmin. Ja kun hinta/laatusuhde on minun ostospaikan valitsemisessa prioriteetti #1 niin tässä tapauksessa jos kauppa olisi löytynyt olisi se normikauppa. Maelista se yksi maalipurkki maksaisi sit 3£+maalipurkin hinta...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Oletin saavani maalisettini noin viikossa, eli kyllähän minäkin haluaisin päästä maalaamaan ;)
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Toki kivijalan suosiminen on aina parempi vaihtoehto (tosin maaleilla ne katteet tuskin hirvittäviä ovat), mutta jos miettii, että jos esim. viikon sisään lähtisi jossain paikassa käymään, josta voisi ostaa (pelkästään) maaleja, kannattaa (britti)nettikauppaakin jo alkaa harkitsemaan. Toki jos pitää kaikki saada tässä heti nyt tai viimeistään huomenna, on kivijalka paras vaihtoehto. Eri asia sitten mistä sellaisen hätäänsä saa taiottua.
- Kaapelikala
Suomessa noita kivijalkakauppoja vaan ei ole kovinkaan hurjasti koskaan ollut. Nykyään on tilanne parempi kuin esim. 2v sitten, kun Puolenkuunpelit alkoi laajentamaan. Lähinnä jossain Helsingissä, Tampereella, Joensuussa, Turussa ja Lahdessa on ollut minkäänlaista toimintaa. Onhan noita sinoopereja ja lastentarvikeliikkeitä ollut, joissa jotain harrastekamaa on ollut, mutta nekin ovat lopettaneet aikalailla tyystin.
Brittipuljuja enemmän syyttäisin suomalaista yhteiskuntaa ja niitä ns. "moreeneita", joiden mukaan naisen paikka on keittiössä ja miehen paikka on hakkaamassa toisia miehiä. Tai juoksemassa pientä esinettä kiinni suljetussa kaukalossa. Briteissä pikku-ukot ja pienoismallit yleensä ovat erittäin suosittuja vauvasta vaariin, joten sielläpäin näihin "homojen hommiin" suhtaudutaan huomattavasti suopeammin - joskus jopa kannustavasti (gasp!) - toisin kuin suomessa, jossa kaikki "epänormaalit" viedään saunan taakse opetettavaksi. Tarinoiden mukaan leikki lähtee lapsesta lyömällä jne. Viinalla on kanssa osuutta asiaan.
Muttajoo, eipä taida olla Citadelia tai Vallejoa saatavilla tuolta alueelta. Lähimmäksi tosiaan menee Espoo noista ns. varmoista valinnoista. Oletan, että reitti kulkee Hanko-Lohjan lähistölle. Ei tuossa loppujen lopuksi tule kauhean pitkää ajolenkkiä lisää, semmoinen 50km ehkä. Samalla voit katsella suurkaupungin menoakin :D. Ja ostaa vaikka kaksi maalipurkkia.
Jos taas tahdot saada mahdollisimman halvalla, suuntaa katseesi Lontoon puolelle. Tai tilaa Suomesta ja rikastuta Itellaa.
Brittipuljuja enemmän syyttäisin suomalaista yhteiskuntaa ja niitä ns. "moreeneita", joiden mukaan naisen paikka on keittiössä ja miehen paikka on hakkaamassa toisia miehiä. Tai juoksemassa pientä esinettä kiinni suljetussa kaukalossa. Briteissä pikku-ukot ja pienoismallit yleensä ovat erittäin suosittuja vauvasta vaariin, joten sielläpäin näihin "homojen hommiin" suhtaudutaan huomattavasti suopeammin - joskus jopa kannustavasti (gasp!) - toisin kuin suomessa, jossa kaikki "epänormaalit" viedään saunan taakse opetettavaksi. Tarinoiden mukaan leikki lähtee lapsesta lyömällä jne. Viinalla on kanssa osuutta asiaan.
Muttajoo, eipä taida olla Citadelia tai Vallejoa saatavilla tuolta alueelta. Lähimmäksi tosiaan menee Espoo noista ns. varmoista valinnoista. Oletan, että reitti kulkee Hanko-Lohjan lähistölle. Ei tuossa loppujen lopuksi tule kauhean pitkää ajolenkkiä lisää, semmoinen 50km ehkä. Samalla voit katsella suurkaupungin menoakin :D. Ja ostaa vaikka kaksi maalipurkkia.
Jos taas tahdot saada mahdollisimman halvalla, suuntaa katseesi Lontoon puolelle. Tai tilaa Suomesta ja rikastuta Itellaa.
Noh hanko-vihti tarkalleen ottaen. Menen maanantaisin vihtiin kansalaisopistolle japanin kursseille joten siinä matkan varrella oleviin paikoissa voisi hyvi poiketa matkanvarrella. Kävisi näin kätevästi nyt heti eikä vasta joskus sit ku olisi jotain enemmän tilattavaa(just tuli tilattua isompi erä maaleja maelista ja toki tän yhden purkin onnistuin missaamaan).Kaapelikala kirjoitti:Muttajoo, eipä taida olla Citadelia tai Vallejoa saatavilla tuolta alueelta. Lähimmäksi tosiaan menee Espoo noista ns. varmoista valinnoista. Oletan, että reitti kulkee Hanko-Lohjan lähistölle. Ei tuossa loppujen lopuksi tule kauhean pitkää ajolenkkiä lisää, semmoinen 50km ehkä. Samalla voit katsella suurkaupungin menoakin :D. Ja ostaa vaikka kaksi maalipurkkia.
Noh pitää sit sovittaa väriteemaa siten ettei tätä väriä tarvitse käyttää(onneksi uusi projekti joten ei tarttee murehtia siitä että värien pitäisi täsmätä aikaisempien kanssa). Onneksi väriteemoja on useampia kuin yksi mitä figuille voi sutia :) Ei sota yhtä purkkia kaipaa(tärkeimmät värit, iho, metalli, perusvärit mulla onkin systemaattisesti kaksi purkkia vakiona joten jos yksi loppuu toinen on heti valmiina. Joskus vain harvinaisemmat värit pääsee loppumaan ja niitä ku ei usein käytä niiden uusiminen tuppaa unohtumaan :-/
Nojaa, brittipuolella on se figupuoli muutenkin ihan erilaista ja esim. historiallisten osalta ihan eri sfääreissä kuin Suomessa. Veikkaisin, että Suomessakin vanhemmat ja muut sukulaiset ymmärtävät paremmin Flames of Warin pelaamisen (kun menevät paremmin samaan kastiin missä on pienoismallitkin), kuin suippokorvaiset tissidemonit sähköhaarniskoissaan.Kaapelikala kirjoitti:Brittipuljuja enemmän syyttäisin suomalaista yhteiskuntaa ja niitä ns. "moreeneita", joiden mukaan naisen paikka on keittiössä ja miehen paikka on hakkaamassa toisia miehiä. Tai juoksemassa pientä esinettä kiinni suljetussa kaukalossa. Briteissä pikku-ukot ja pienoismallit yleensä ovat erittäin suosittuja vauvasta vaariin, joten sielläpäin näihin "homojen hommiin" suhtaudutaan huomattavasti suopeammin - joskus jopa kannustavasti (gasp!) - toisin kuin suomessa, jossa kaikki "epänormaalit" viedään saunan taakse opetettavaksi. Tarinoiden mukaan leikki lähtee lapsesta lyömällä jne. Viinalla on kanssa osuutta asiaan.
Voiko joku kertoa istuuko VC:n Black Coachin kuski vai onko se vaan kyyryssä seisaallaan? Kuvista kun on vähän hankala saada selvää.Tarvitsisin siis konversioprojektia varten istuvan kaapuveijarin, joten kyseinen figu tuli mieleen.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Onko kenellekkään koskaan sattunut ohentaessa niin, että muutama pisara liikaa pääsi tipahtamaan purkkiin? Kellään mitään poppakonstia, miten saisi vetelän litkun jälleen peittäväksi maaliksi? Sekoittelu tikun avulla ja voimakas ravistelu ei auta.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Koita imaista esim talouspaperilla sitä vettä siitä maalin päältä? Samalla menee kyllä maaliakin, mut lähinnä vettä...
Kannattaa varmaan ainakin ensin odottaa v'h'n aikaa, ett' pigmentti vajoaa pohjaan. Jos jaksaa tarpeeksi kauan odottaa, niin ei tarvitse mit''n ottaa pois, kun vesi haihtuu purkista itsestään.
- Kaapelikala
Jarva kirjoitti:Voiko joku kertoa istuuko VC:n Black Coachin kuski vai onko se vaan kyyryssä seisaallaan? Kuvista kun on vähän hankala saada selvää.Tarvitsisin siis konversioprojektia varten istuvan kaapuveijarin, joten kyseinen figu tuli mieleen.

Näyttäis kököttävän penkin päällä. Ainakin sillä on jalat ilmassa. Toinen vois olla jotkut lotrin sormusaaveet. Ainakin yksi istuu jonkin elukan selässä.
No joko tuota edellä mainittua veden imeskelyä voi kokeilla, tai sitten vaan jätät raa'asti joksikin aikaa korkin auki. Ravistat purkkia välillä ja tsekkailet maalin koostumusta. Hukkaan sitä näinkin menee tietysti. Paha sanoa kummalla keinolla lopputulos on parempi.El Capitan kirjoitti:Onko kenellekkään koskaan sattunut ohentaessa niin, että muutama pisara liikaa pääsi tipahtamaan purkkiin? Kellään mitään poppakonstia, miten saisi vetelän litkun jälleen peittäväksi maaliksi? Sekoittelu tikun avulla ja voimakas ravistelu ei auta.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
jätät purkin auki vähäksi aikaa(no ''vähäksi.. aikaa veden kans...) niin liuotin pääsee haihtumaan, lopputulos: paksumpaa maalia.
edit: oho oli hidas
edit: oho oli hidas
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Tattis, itse en löytänyt ilveelläkään vastaavasta kulmasta olevaa kuvaa. LotRin figujen kanssa on vaan se harmi, että ne on vähän liian naskaleita Faba-nappien rinnalla.Kaapelikala kirjoitti:Näyttäis kököttävän penkin päällä. Ainakin sillä on jalat ilmassa. Toinen vois olla jotkut lotrin sormusaaveet. Ainakin yksi istuu jonkin elukan selässä.
Onnistuin tekemään aikoinaan saman tempun Tin Bitzin kanssa ja omalla kohdallani auttoi se, että annoin purkin olla yön yli auki turvallisessa paikassa, missä se ei pääse kaatumaan (eli ykkösvaihtoehtona tietenkin keskellä olkkarin lattiaa, kalliin karvamaton päällä).El Capitan kirjoitti:Onko kenellekkään koskaan sattunut ohentaessa niin, että muutama pisara liikaa pääsi tipahtamaan purkkiin? Kellään mitään poppakonstia, miten saisi vetelän litkun jälleen peittäväksi maaliksi? Sekoittelu tikun avulla ja voimakas ravistelu ei auta.
forge worldin joukkotilausta näköpiirissä?
PS en viitsi hankkia pelkkää tätä varten luottokorttia ja ei ole kokemusta ulkomailta tilaamisesta, niin olisiko joku halukas pistämään pystyyn joukkotilausta?
PS en viitsi hankkia pelkkää tätä varten luottokorttia ja ei ole kokemusta ulkomailta tilaamisesta, niin olisiko joku halukas pistämään pystyyn joukkotilausta?
Viimeksi muokannut ivan55599, Pe 28.10.2011 02:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko necromundassa figujen pakko olla pienillä alustoilla? Olisi hieno konversio mielessä, mikä vaatisi isompaa alustaa.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.