Dark Angelit vs Space Marinet vs Blod Angelit vs Tau

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
artemis

Dark Angelit vs Space Marinet vs Blod Angelit vs Tau

Viesti Kirjoittaja artemis »

Mitä mun pitäis ottaa jos mä haluun voittaa ton 4:n henkilön batlen jossa mä pelaan dark Angeleilla. Mua pelottaa eniten toi Tau koska en oo pelannut viellä sitä vastaan, mutta myös Space Marinet pelottaa koska oon hävinnyt kaikki matsit niiden keräilijää vastaan, mutta bloditkin pelottaa samasta syystä kun Tau. Tässä pelissä ois tarkotus valloittaa joku alue enkä oikeen osaa päättää mitä otan sinne :D
Viimeksi muokannut artemis, Ma 17.03.2003 15:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Olisi huomattavasti helpompaa jos kertoisit ensin, minkä kokoisilla armeijoilla pelataan.

Yleisohjeena nelinpeliarmeijan on kuitenkin oltava melkoisen kestävä, pahimmassa tapauksessa joudut kestämään kaikkien muiden kuritusta samanaikaisesti. Tactical Marinet ovat tässä tapauksessa paras vaihtoehto, halvan pistehintansa takia. Ota useampia Tactical squadeja, pari pienempää tulitukiryhmää ja pari isompaa kohteen valtaamiseen, mieluiten Rhinojen kanssa. Anna kaikille ryhmille heavy- ja special-aseet.
Kohteenvaltausryhmille voit myös laittaa veteraanikersantit power weaponeilla tai -fisteillä.

Kun armeijan selkäranka alkaa olla kunnossa, tarvitset hieman lähitaistelujoukkoja kohteen valtaamiseen. Tauta vastaan tähän kelpaavat tavalliset Marinetkin, mutta Eldarit ja Marinet vaativat hieman kovempaa käsittelyä. Interrogator-Chaplain on halpa ja hyvä valinta pomoksi, anna sille bolt pistol eikä paljon muuta niin saat johtajan, joka pärjää lähitaistelussa melkein mille vain mitä vastustajiltasi löytyy. Dreadnoughtit ovat myös hyviä kohteen valtaajia, sillä useimmat perusjoukot eivät edes pysty vahingoittamaan niitä lähitaistelussa. Varaudu kuitenkin siihen, että ne yritetään ampua ennen kuin ne pääsevät kohteen luo.

Tulituen kanssa täytyy olla varovaisempi, pelin voittaa kohteen valtaaja, joten liikaa pisteitä ei saa käyttää paikallaan pysyviin ampujiin. Whirlwind on halpa ja hyvä etenkin Eldareita ja Tauta vastaan. Land Speedereihin saa raskaita aseita ja ne pystyvät myös tarvittaessa lentämään pitämään kohdetta, mutta ne tuhoutuvat helposti. Hätävarana ne kuitenkin ovat loistavia.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
artemis

pelaamme 1000 pisteen taistelun kiitos avusta
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

JOS kysymyksessä on CARNAGE suosittelen yhtä kovaa command squadia jolla pystyt valloittamaan objektiivin vuorossa. Haittapuolena on taktiikan riskialttius, mutta variable game lengthin takia uhkapeli on usein kannattavaa :)
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

jaahas että Tau hirvittää.... Jos et ole pelannut Tauta vastaan niin voin kertoa että Tau miehet ovat avuttomia close-combatissa. Jos tuuri käy niin EHKÄ saa pari marinea pois... MUTTA älä koskaan ali-arvoi tulivoimaa mikä saattaa suorassa rynnäkössä tulla niskaan kovin hilpeän nopeasti. Paras taktiikka olisi epäsuora rynnäkkö (esteiden taakse jne.).

Whirhilwind (tiedän tiedän minulla on huono nimi muisti :D ) voisi ampua mukavasti yli esteiden johon Taun on hankala (ei mahdoton) vastata.
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

se on tosi 8 hormagauntin broodi tappaa sekunneissa 12 palomiehen ryhmän JOS vain combattiin pääsevät..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

On todisteita myös tuota väitettä vastaan... Etnekin jos fire warriorit ovat coverissa.
mr.X

Viesti Kirjoittaja mr.X »

Marinet voittaa!!!!

[modedit: ei lisää arvoa threadiin, kannattaa jättää väliin tämänkaltaiset viestit. -Vlad]
artemis

toi eldareiden kerääjä lopetti ja alotti synkät :x chaos space marinet ja tilalle tuli blodit kiitos tähä asti tulleista kommenteista :D
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

joo tää taistelu on epäselvä ja mä oon nykyinen artemis :D
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Whirlwind on oikeasti inha taukkeja vastaan kun firewarriorit eivät saa savea. Tosin jos Crisis suit saa sen LOSiin niin voe voe...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Link

Viesti Kirjoittaja Link »

joo en oo ajatellutkaan whirlwindiä vaan ihan jalkäväkee jota mull löytyy mut en tiedä pelataanks tota koska meill on nyt alkanu fb pelit joten se on epäselvä kiitti kaikille vastanneille kirjotan sit ku tiedän tarkemmin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”