"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ipen BA blogi(eka BA figu)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ipe123

Ipen BA blogi(eka BA figu)

Viesti Kirjoittaja ipe123 »

No nut sain nelkkari figut käsiini ja turnaukseen pitäs maalata.
No mutta nyt asiaan ekana tulee land speeder.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

no niin tuossa ny ois kuvia seuraavaksi tulee sitten assault marineita.
Viimeksi muokannut ipe123, Ma 31.10.2011 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I was playing warhammer, then I took an arrow in the knee.
Painkiller

Re: Ipen BA blogi

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Aika paksulti oot laittanu tuota maalia, ainakin näyttää siltä. Jotain yksityis kohtia voisit maalailla ja washaus ei olis pahitteeksi.
Joka Kaamokselle riitaa haastaa, se itselleen hautaa kaivaa.
Runt

Re: Ipen BA blogi(eka BA figu)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tästä on hyvä lähteä parantamaan maalausjälkeä. Punainen ei ole se mukavin väri todellakaan maalata, koska ei juurikaan peitä alla olevaa väriä. Tämän takia kannattaakin miettiä minkä värisen pohjamaalin laittaa, säästää aikaa ja vaivaa itse maalaustyössä.
Epätasainen jälki pistää silmään, paksulti maalia siellä täällä ja toisaalla aivan liian ohkaisesti jolloin pohjaväri paistaa lävitse. Ei kannata edes yrittää saada pohjamaalia piiloon täysin ensimmäisellä maalauskerralla. Myös sudin vetosuunnat näkyvät nyt liikaa, joista huomaakin että sutia on vedetty suuntaan jos toiseenkin. Isojen alueiden kohdalla kannattaa vetää sutia aina saman suuntaisesti (viimeinen kerta). Tällöin lopputuloksesta saadaan siistimmän näköinen vaikka maalipinta ei olisikaan täysin tasainen.
Huomitota kannattaa myös kiinnittää siihen että värit pysyvät omilla alueillaan. Tätä jos haluaa helpottaa niin ei kannata isoimpien figujen kohdalla koota koko laitosta, vaan maalata ne osa osalta ja liimailla vasta tämän jälkeen paikalleen. Tällöin saa helpommin maalattua pienemmät kolot.
Kun nämä asait saat kuntoon on hyvä lähteä kokeilemaan lisää erilaisia tekniikkoja, tai vaikkapa freehandia jolloin saadaan niitä kaivattuja yksityiskohtia lisättyä figuun sekä ripaus eloisuutta.

Mutta tosiaan pohjamaalia suosittelen näin alkuun, silmään ainakin näyttää että tässä ei olisi pohjamaalia tai jos on niin ei ainakaan kaikkialla.
Oletetaan että olet hiljattain aloittanut maalaamis harrastuksen, joten siihen nähden alku näyttää ihan hyvältä. Eikun harjoitusta lisää vain.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
pleijer

Viesti Kirjoittaja pleijer »

Jep, tästähän ei ole kuin yksi suunta - ylöspäin =)
Ja suosittelen pohjamaalausta, sillä istuimista huomaa että sellaista ei ole käytössä.
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
ipe123

Viesti Kirjoittaja ipe123 »

Oletetaan että olet hiljattain aloittanut maalaamis harrastuksen
Olen ollut maalailluissa kauehean laiska jote nyt ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja maalailla oikein kunnolla.
I was playing warhammer, then I took an arrow in the knee.
Painkiller

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

ipe123 kirjoitti:
Oletetaan että olet hiljattain aloittanut maalaamis harrastuksen
Olen ollut maalailluissa kauehean laiska jote nyt ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja maalailla oikein kunnolla.
Siihen innostuu sitten kun oppi maalaan ja oppii uusia kikkoja.
Mutta tosiaan punasen kanssa ei ehkä ole se musta pohjaväri kaikkein paras, mieluummin vaikka ohut valkea pohja väri ja sen jälkeen ohuesti ja tasaisesti maalaa sen punasen tai suoraan punaisella aloittaa. Jos tuntuu että maalit on liian tökköjä niin voit ohentaa vedellä. Erilaisten maalaus kikkojen opettelu kestää aina aikansa mutta hiljaa hyvä tulee. Pensseli vain karvaseen käteen ja maalaamaan.
Joka Kaamokselle riitaa haastaa, se itselleen hautaa kaivaa.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Valkoinen pohjaväri tosiaan kannattaa. GW:n Blood Redin saa peitettyä sen kanssa yhdellä kerroksella (ainakin minä saan, eikä se näytä edes kovin paksulta, ainakaan tässä)
Toki mustallakin pohjamaalaaminen onnistuu jos käyttää erilaista maalaustekniikkaa, tosin se on työläämpää, mutta jäljestä saa jännällä tavalla erilaista, esimerkki siitä tässä. Näissä mustan pohjamaalin päälle on vedetty mecharite red, sen päälle mecharite red + blood red ja se on layeroitu vallejon hot orangeen kahden kerroksen kautta.

Mutta aloittelijana on paras että yrität vain valkoisella pohjamaalilla. Ensimmäisenä yrität saada maalit oikeille paikoilleen ja maalikerrosta hieman ohuemmaksi. Mutta ei se mitään jos et heti onnistu, omat ensimmäiset blood angelini näyttävät melkolailla yhtä pahoilta, mutta värikkäimmiltä (kyllä, ne on mulla yhä tallessa, ei niitä vaan kehtaa esitellä). Harjoitus tekee mestarin!
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Valkoinen pohjaväri + vaalea päällinen = winwin. Ihan jännä ratkaisu on myös punainen spray tai ruisku.

Kyllä tuo figu ihan verimankelilta näyttää. Tuosta vaan sitten etiäpäin. Harjoitushan se mestaajan tekee.
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Hiukan väriä elämään saisi ehkä laittamalla siirtokuvista / maalaten pari BA logoa laitteen kylkeen. Ei olis ihan niin vain punainen.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Eöl the Dark Elf kirjoitti:Hiukan väriä elämään saisi ehkä laittamalla siirtokuvista / maalaten pari BA logoa laitteen kylkeen. Ei olis ihan niin vain punainen.
Yhdyn tähän (niin pervolta kuin se kuulostaakin).
Toinen tapa saada figusta vähemmän punainen on maalata siihen muutakin väriä kuin punaista. Mikä se toinen väri on, siinä on valinnan vapautta. Itse olen maalannut omiin verienkeleihini yksityiskohtia (kypäriä, olkasuojaimen reunoja, polvisuojia, tankkien kattolevyjä, syvempiä kohtia yms.) mustalla, toisinaan myös valkoisella, sinisellä tai keltaisella (musta on hyvä!).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Jos nyt tätä teosta lähdetään vielä käsittelemään niin mielestäni tässä vaiheessa olisi tärkeää saada värit pysymään paikoillaan ja maalipinta saada siistin tasaiseksi.
Kun edellämainittu onnistuu on hyvä alkaa kokeilemaan vaikka washeja, joilla saa helposti syvyyttä kun washaa aluksessa olevat syvennykset/urat.
Siitä sitten voikin lähteä kokeilemaan vaikka korostuksia (highlightejä), joilla saavaan vielä enemmän elävyyttä figuun.
Freehandit astuvat kuvioihin sitten jossain vaiheessa tulevaisuutta, mutta tässä kohtaa en vielä lähtisi näitä edes harjoittelemaan. Perus asiat ensiksi vain kuntoon jonka jälkeen uusien tekniikoiden opettelu on huomattavasti helpompaa sekä mukavampaa.

Pohjamaalista mainittakoon sen verran että itse käytän Mastonin valkoista, jota löytyy ihan tavallistenkin markettien hyllyiltä. Olisiko purkin numero ollut 221 jos en aivan väärin muista. Pohjamaalin väri toki on hyvä valita aina kulloinkin käytettävän päävärin mukaan. Jos esim aluksesta on tulossa musta, niin on turhaa lähteä vetämään valkoista pohjamaalia kun suoraan voisi vetää tumman harmaan tai suoriltakäsin mustan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”