"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja syrja »

No niin korjaillaanpas hieman vielä:
-Slannilla on edelleen 2 arcane itemiä, scrolli ja tepok. Pudotas tuo tepok pois(velho osaa ekstra loitsun), et tee sillä mitään koska focus of mysteryn ansiosta osaat jo kaikki life loren loitsut.
- Jos otat sen skink chieffin ratsastamaan ancient stegalla ja käteen sen war spearin niin ovat silloin hero valinta, eikä rare. Ja sitten menee hero pisteiden maksimi raja yli. Bsb veteran 169p+ veteran 99p+ skink chief jalan 85p + skink chief ancient stegalla 380p = 733p (maksimihan on 600p)
Ehdotus: vaihdat ancient stegan tavalliseen stegaan (-40p), potkit jalka skinkin pois(-85p) ja otat bsb:ltä gw:n pois(-6p) ja toiselta veteraanilta kilven pois(-3p) = 599p heroissa (tai otat bsb:ltä kilven ja toiselta gw:n pois miten päin nyt haluat)
Muuten kaikki onkin jees!
Ja nyt sinulla on mennyt vasta 2296p (eli slannilta pois tepok ja herot yht 599p). Eli saat vielä jotain kivaa 104p edestä. Suosittelen kasvattamaan temple guard blokkia ja antamaan niille vaikka jokin kiva lippu. (Vink disipline)

Ps varo halffin maageja:)
Viimeksi muokannut syrja, Ti 01.11.2011 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Listojen korjauksista
Listoja tässä nyt kun vielä korjaillaan kuntoon, niin perus käytännöksi laitettakoon se että turhat esineet poistetaan (myös pisteiden osalta).
Turhilla pisteillä ensisijaisesti kasvatetaan jo olemassa olevaa yksikköä suuremmaksi.
Toisena mahdollisena toimenpiteenä laiton/väärä yksikkö vaihdetaan vastaavaan yksikköön. Kuten Ancient stegadon tavalliseen stegadoniin.
Ideana siis se että listat eivät enään muutu merkittävästi. Syrjan tekemät ehdoitukset henkan listaan ovat mielestäni juuri hyviä esimerkkejä siitä minkälaiset toimenpiteet ovat sallittuja.
Toki taikalipun ottamisesta sitten voidaankin olla montaa mieltä sallitaanko vai ei. Itse en kuitenkaan näin suurella osanottajamäärällä näe juurikaan taktikoinnin mahdollisuutta vaikka kuinka listaansa päivittelisi uudempaan muotoon. Eli eiköhän sinne sen taikalipun saa ottaa myös hyvillä mielillä, listan pohjarunko kuitenkin pysyy koossa niin mennään oikeilla raiteilla.

EDIT: Ketään ei varmastikkaan halua pelata kahdeksaa peliä paskalla listalla, tuskimpa ketään haluaa voittaa liikaa pelaamalla paskoja listoja vastaan. Voitto on aina makeampi mitä sikaisempi lista on astellut vastaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Tulee vaan fiilis, että olisi ehkä itse voinu jättää pari kevyempää valintaa pois, ja ottaa tilalle vähän kovaa kamaa.
Eli kaikkiko vain yhtä kovia sikalistoja tekemään vai? Eiks sen pitäisi olla niin, että ne tyypit, jotka peloissaan ja vainoharhaisina laittoivat kaikki kovat jutut listaan, että varmasti pärjää, ajatteleekin, että olisi sitä vähempikin riittänyt.
Ei vaan lähteä edes jotenkuten kunnolla listalla liikenteeseen. Minä olen vielä liikkeellä hyvinkin rennolla listalla, etenkin kun vertailee parin muun pelaajan listoihin. Tuosta mun listasta olisi helposti saanut vahvemman ilman, että siitä olisi mennyt maku.
syrja kirjoitti:Joo vähän yllätyin, et missä on hydra(t).
Ja siis hei, sikalistoja,hä? Tämähän on liiga jossa tapellaan maineesta ja kunniasta!! Ei tänne tehdä mitään reilunkaupan kaveripeli listoja. Minun mielestäni listoissa ei ole mitään järkyttävää sikailua. Jos otat jotain kovaa niin pakostikin tulee jotain huonompaa myös. Ja itse ainakin haluan pelata "kovaa" listaa vastaan. Koska mikäs sen hauskempaa kuin pyyhkiä pöytää sillä vastustajan "sikalistalla". Ja hei tää on kuitenkin vaan peliä....
Olin siinä käsityksessä, että täällä pelattaisiin pelejä ihan ilman veren makua, mutta pitäen silti voitto mielessä. Nyt kun sitten noita listoja katselee, niin jotkut ei ole selvästikään samaa mieltä, ja osa menee enemmän läpällä kuin minä. Ja vaikka tämä on peliä, niin voin sanoa, että tiedän jo taktiikkani satavarmasti paria noista listoista vastaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Half-breed kirjoitti: pienellä Metalli
Voi helvetin helvetti! Delffit tuleekin satuttaa enemmän kuin luulin, hetken jo luulin että ei ole sitä mulkku lorea kellään. Nyt kaduttaa ettei tullut otettua niitä Magic resistance itemejä.

Ja mistä sika listoista täällä höpistään? Kukin tekee tyylillään, ja voi olla että rennompi lista rökittääkin sen tuunatun noppatuurilla ja paremmalla taktiikalla.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Dodii nyt on sitte korjattu lista =)

Laillinen lista faba liigaan

LIZARDMEN ARMY LIST

lords:400 pst 17% (kenraali)
slann mage-priest
General; 3 Discipline; Magic Level 4 (LORE OF LIFE)
1.Focus of mystery
2.the focused rumination
3.soul of stone
-Dispel Scroll

Heroes:546 pst 23%
1.scar-veteran
-great weapon
-armour of destiny
-bsb
166pst

Ancient stegadon 275pst
(+skink chief tällä )

skink chief
+(stegadon war-spear )
105pst

Core:768pst 32%
29xsaurus warriors
-spears
-full command
-shield
378pst
+(1.scar-veteran bsb tässä)
(6x5)

30xsaurus warriors
-spears
-full command
-shield
390pst
(6x5)

Special:534pst 22%

3xterradon riders 90pst

3xterradon riders 90pst

19xtemple guard
-full command
-halberd
-shield
-standard of discliplines
(slanni näitten kanssa )
354pst

Rare:150 pst 6%

2xsalamander hunting pack 150pst

YHT2398:pst 100%
Half-breed

ManAtArm kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: pienellä Metalli
Voi helvetin helvetti! Delffit tuleekin satuttaa enemmän kuin luulin, hetken jo luulin että ei ole sitä mulkku lorea kellään. Nyt kaduttaa ettei tullut otettua niitä Magic resistance itemejä.
Tietystihän se metalli pitää ottaa mukaan, kun muutoin listassa ei kovin purkinavaajia ole.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Half-breed kirjoitti: Nyt kun sitten noita listoja katselee, niin jotkut ei ole selvästikään samaa mieltä, ja osa menee enemmän läpällä kuin minä.
Eiks se jo viime liiga ja turnaus kerro milleesti tietty heppu pelailee tätä peliä? Minulle ainakaan ei nuo listat olleet mikään suurempi ihmetys, että tuollaisiksi päätyivät. Ainoostaan Villen, sen paremman, ritarijunat, jotka ovat btw liian isoja, olivat ihmeellisiä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Half-breed kirjoitti: Olin siinä käsityksessä, että täällä pelattaisiin pelejä ihan ilman veren makua, mutta pitäen silti voitto mielessä. Nyt kun sitten noita listoja katselee, niin jotkut ei ole selvästikään samaa mieltä, ja osa menee enemmän läpällä kuin minä. Ja vaikka tämä on peliä, niin voin sanoa, että tiedän jo taktiikkani satavarmasti paria noista listoista vastaan.
Kenestä kyse? Mun lista on ainaki ihan oltermannia että.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Iso ritajuna pysyy pidemmän aikaa paikoillaan kuin pieni ;) En tiedä oliko se fiksuin veto listassa, mutta kokeilemalla mennään.
Mitä sitten taktiikkoihin tulee niin itselläni nyt pelkästään nuo kaksi pegasusta jo tuovat uusia taktiikkoja. En siis lähtisi sanomaan että kaikki pelaavat samoilla taktiikoilla, mutta en nyt täysin poissuljekkaan tuota teoriaa. Taktiikoihin tosiaan vaikuttaa listojen runko, eli se minkä pohjalle listat ovat tehty.
Fakta kuitenkin on se että hyvin harva pelaaja osaa muuttaa pelityyliään kesken kaiken. Vuosien varrella tutuiksi tulleet taktiikat ovat selkärangassa ja sen myötä samat asiat toistetaan huomaamatta pelipöydällä. Toki jokaista yksikköä jokainen peluuttaa omalla tapaa, joten uudet yksiköt listoissa tuovat uusia taktiikkoja jo sinällään.
Omassa listassani on nyt liikkuvuutta lisätty viimekertaiseen listaan nähden, sekä yksikköjen pitäisi pysyä paremmin combateissa. Ampumista ei listassani ole edes sitä vähää mitä viime liigassa, tässä saattaa taas olla Empiren yksi suurimmista kompastuskivistä. Viime liigan jälkeen ajatuksena oli että vähintään 2 unittia pitäisi ampumista olla listassa, mutta eipä tuolla ole kuin cannon ja tankki jotka ampumaan pystyvät.

Ensinmäinen peli on itselleni varmasti se vaikein, koska täysin selvää taktiikkaa en vielä joukoilleni ole suunnitellut. Toisin sanoen ensimmäiseen peliin lähdetään ikäänkuin takki auki.

EDIT:Juustoisuuksista jos puhutaan niin listat ovat mielestäni parempia kuin edellisessä liigassa. En kuitenkaan lähtisi vielä käyttämään "juusto" sanaa näiden listojen kohdalla, mikäli listoista olisi haluttu ottaa kaikki mehut irti niin muutoksia vaadittaisiin vielä reilusti. Empiren listasta voisi knightejä pudottaa reippain määrin ja korvata puutteita lore of lifellä, sekä ampujilla. Myös arkkilehtorille olisi pitänyt laittaa "mirror" mukaan jne... Eli ei nämä listat missään nimessä sieltä tylyimmästä päästä ole.

Ps:Liigan voittaja veikkaus menee gobliinin listalle, katsotaan sitten miten pelit sujuvat. Vaikeahan sitä on arvioida koska henkilö on entuudestaan tuntematon itselleni, jolloin pelillisiä taitoja ei myöskään pysty arvioimaan mitenkään.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

itse veikkaan että syrjälä tai puoliverinen vie voiton, jarkolla on ainaki niin tyly se 600 pointin mörkö että nyt jo paska housuis
harkkari kirjoitti:
syrja kirjoitti: 5x Fury 60p
5x Fury 60p
nouuuu!!

älä muuten vaan sano et noil on joku flying ja scout special rule tms???
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Henkka1986

Itse uskon jomman kumman dwarffien voittoon =)
syrja

Hapid kirjoitti:itse veikkaan että syrjälä tai puoliverinen vie voiton, jarkolla on ainaki niin tyly se 600 pointin mörkö että nyt jo paska housuis
harkkari kirjoitti:
syrja kirjoitti: 5x Fury 60p
5x Fury 60p
nouuuu!!

älä muuten vaan sano et noil on joku flying ja scout special rule tms???
Jep jep. flying flying... harmi kyllä scout puuttuu. No onneksi sentään S4, fear ja 5+ wardi. Mutta on siellä muutakin nopeeta. Ison mörkön, fiendien ja seekkerien M10. No joka tapauksessa älä maalaa piruja seinille. Itse en luottaisi liikaa omaan voittoon. Toki sitä lähdetään tavoittelemaan. Mutta kyllä nuo minun demonit ovat aika "paperia" loppupeleissä. Valtaosalla T3 ja ainoa suoja on 5+ wardi. Että täytyy kyllä onnistua melko hyvin "kieroiluissa", että menestyy. Itse aiot kuitenkin käyttää gobliinin vinkkiä ja laittaa kaikki slayerit jonoon:) Se ois kyllä hauska näky. Vaikea on kyllä veikata voittajaa. Hyviä ja kovia listoja on tehty.
-Joka tapuksessa kääpiöt ovat korkealla, siis molemmat. Molemmilla kovia bunkkereita ja koneet päälle.
- Molemmat ihmiskunnan edustajat ovat myös kovia jyräämään, riittää voimaa ja peltiä ja hieman koneita tueksi. Nähtäväksi jää onnistuvatko ritarit menemään vastustajista riittävän nopeasti läpi.
-Teentsikaaos on nyt teentsi kaaos. Kovia blokkeja ja tyly magia. Ainoastaan ihmetyttää (ja loukkaa) tuo spawni. Olisit nyt pysynyt vaan siinä omassa merkissäsi. Taisit ottaa slaaneshia ihan minun kiusakseni.
- Liskoilla on nyt 3 kovaa blokkia ja kova magia. Sekä hyviä tuki yksiköitä. Coldbloodeja on paha breikata karkuun. Ja varsinkin jos läski sammakko onnistuu vielä magiassa.
- Haltijat ovat tietyllä tavalla saman kaltaisia listoja. molemmilla tietty omat erikoisuutensa. Delffit nojaavat pitkäli kovaan magiaan. Varsinkin kun loret sopivat oikeastaan täydellisesti kaikkia paitsi minua vastaan. Saas nähdä miten panssarit sulaa ja ketteryyttä koetellaan. No tokihan niissä nyt on käyttö kelpoista minuakin vastaan. Hyvis tontut taas tukeutuu ASF:iin ja ampumiseen. Nähtäväksi jää riittääkö vaan väki. Leijonat on kyllä tylyjä, myös kenraali voi osoittautua menestykseksi. Ja itseäni hirvittää nuo 3 boltteria, tai siis keepperin puolesta. No keeper nyt tulee keräämään muiltakin tulitukset niskaansa. Onneksi niihin sotakoneisiin on varauduttu.
Ja lopuksi oma porukkani. Se luottaa nopeuteen ja mielten raiskaamiseen.
Eniten odotan kyllä delffi peliä. Ainoa armeija tällä hetkellä jota vastaan en ole koskaan pelannut. Vaikka itse olen niillä pelannut monta vuotta. Niin on mielenkiintoista pelata tavallaan "omaa" vastaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mikä siinä muuten on, että sana "juusto" on yhtä kuin "minmax"? Voi se lista olla juustoa vaikka se ei olisikaan se kaikista törkein mahdollinen kokoonpano.

Juusto on pahasta ihmiset. Vain osaamattomat turvautuvat siihen ja ne, jotka eivät halua oppia tätä peliä pelaamaan. Kunnon, oikea, osaava, hyvä, paras, lisää adjektiiveja tähän itse, pelaaja osaa pelata vaikka ei omistaisikaan kaikkia tarjolla olevia hienouksia. Akat pois pöydältä ja kunkulla ja hepalla mattia tekemään. Rohkeimmat soltulla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

El Capitan kirjoitti: Juusto on pahasta ihmiset.
Juusto kasvattaa luustoa. Opetetaan jo aika varhaisessa vaiheessa. Mutta toisin sanoen sinusta kaikki yritykset tehdä kestävää/pärjäävää yksikköä= juustoa.
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Eiks se jo viime liiga ja turnaus kerro milleesti tietty heppu pelailee tätä peliä? Minulle ainakaan ei nuo listat olleet mikään suurempi ihmetys, että tuollaisiksi päätyivät. Ainoostaan Villen, sen paremman, ritarijunat, jotka ovat btw liian isoja, olivat ihmeellisiä.
No suoraan sanoen en seurannut nyt niin tiiviisti edellisen turneen pelejä ja listoja, joten tuli tää vähän yllätyksenä.

Jaha, että olisin sitten voittajasuosikeissa. Toivoisin, että voisin omata saman luottamuksen taitoihini. Listaa olisi ollut hyvä muokata vähän tehokkaammaksi kun muita listoja katselee, niin saa nähdä olenko ennakko-odotusten tasalla.
Half-breed

Niin kiinnostaisiko ketään nyt sitten pelata tulevaba viikonloppuna fabaa? En ole kuitenkaan sen jälkeen tulossa hetkeen, niin hyvä aloittaa jo liigapelien pelaaminen ajoissa.
Henkka1986

Terve !!! mää voisin tulla sunnuntaina pelailemaan , millai mihin aikaa olis paras aika pelata ?
Half-breed

Henkka1986 kirjoitti:Terve !!! mää voisin tulla sunnuntaina pelailemaan , millai mihin aikaa olis paras aika pelata ?
Miten sulle käy? Eiköhän mulle käy about mihin aikaan vain.
Henkka1986

olisko joissain 12 aikaa hyvä , ehtii hiukan heräileekin =)
syrja

Tuossa kun noita listoja silmäillyt, niin huomasin (mielestäni) erikoisuuden. Eli Tomi, onko sulla jäänyt merkkaamatta ratsuja heroilta? Vai aiotko tosiaan tunkea 4 jalka heroa man@armsseihin. Vai uskallatkos peluuttaa osaa yksinäisinä? Ei mitään taktiikka utelua mutta kumminkin...:)
Niin ja huomasin, että höpisin omiani tuossa aiemmassa viestissäni. Delffien lisäksi en ole pelannut uusia tomb kingejä vastaan. Edellistä tk kirjaa vastaan kyllä. Mutta mitään delf edikkaa/kirjaa vastaan en vielä koskaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”