Fiery fire lore

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
LAV-Kitsune-

Fiery fire lore

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Sattumalta törmäsin erratassa tällaiseen kohtaan:
Q: Does a To Wound roll of a 1 always fail to Wound? (p42, 51)
A: No. Though it is very rare for a model to be able to Wound
on a 1+.
Mistä tuli mieleen, että hellfit, demonit, delffit ja Empire pääsevät hyvin helpolla käsiksi fire loreen ja omaavat S5 iskuja (tai kovempia) johon saa liitettyä helposti vielä hatredin tai ASF rerollin. Näin mikä tahansa noista armeijoista voi tuon erratan perusteella tehdä aika massiivisia 26+ tappomääriä vuorossa hordessa kun hutit rerollitaan ja tämän jälkeen tulee autowoundeja T3 vastaan. Ilman rerolleja samaan pystyy mm Ogret, ja WoC eli loitsulla voi saada yllättävän kovaa tuhoa aikaan.

Lisäksi kun miettii vähän enemmän niin loren loitsut ovat tehokkaita steadfasteja ja massayksiköitä vastaan. Perus 40 kokoiseen blokkiin piercing bolts esim tekee hyvin todennäköisesti 10 tappoa ja flaming cage voi nasauttaa T3 hordesta jopa yli puolet kerralla pois woundatessaan jokaista yksikön tyyppiä 3+lla. Burning headilla on noin 30% mahdollisuus aiheuttaa paniikkia Ld kuplan ulkopuolella olevassa Ld8 yksikössä ja perus tulipallo on aina käyttökamaa mitä tahansa armeijaa vastaan.

Fire lorea näkee kuitenkin todella vähän pelattavan missään ja moni ottaa mieluummin shadowin, lifen tai lightin. Millaisia kokemuksia ihmisillä yleensä on lore of firestä, sillä itse olen sitä pelaillut aluksi ihan huumorilla, mutta huomannut sen olevan oikeastaan ihan kelpo lore steadfastien poistoon ja massatuhoon. Se on halpa ja tehokas ja mukautuu erittäin tehokkaasti monien loitsutasojen vuoksi. Monet loitsut loresta voi heittää kahdella tai kolmella nopalla, koska attribute buffaa loitsimista, jolloin ei tarvitse kokoajan kalastella irkkuja. Mutta juuh, mitä tykkää muut?
tneva82

Re: Fiery fire lore

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Mistä tuli mieleen, että hellfit, demonit, delffit ja Empire pääsevät hyvin helpolla käsiksi fire loreen ja omaavat S5 iskuja (tai kovempia) johon saa liitettyä helposti vielä hatredin tai ASF rerollin. Näin mikä tahansa noista armeijoista voi tuon erratan perusteella tehdä aika massiivisia 26+ tappomääriä vuorossa hordessa kun hutit rerollitaan ja tämän jälkeen tulee autowoundeja T3 vastaan. Ilman rerolleja samaan pystyy mm Ogret, ja WoC eli loitsulla voi saada yllättävän kovaa tuhoa aikaan.
Mitään erityistä perustelua miksi fire loren loitsut sit ignoroisivat normaalin wound chartin(jossa S10 vs T1:nkin on 2+)? Vai mitä tässä missaan?-)

edit: Nevamind. flaming sword of rhuin?

Mutta en usko että se yksi woundi lisää per 6 osumaa on varsinaisesti gamebreaker S5 vs T3 tapauksessa :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
LAV-Kitsune-

Juu nimenomaan tulimiekoista oli kyse =) . Se ei välttämättä hirmu suurelta erolta tunnu, mutta hore paukuttaa jo noin 4 tyyppiä lisää vuorossa tuolla buffilla. Tyyliin 30 tyyppiä iskee hatredilla 26,77 osumaa ja miekkabuffilla saman verran woundeja, mutta ilman buffia 22,96 haavaa. Mukava buffi muutenkin S3 yksiköille jotain isoja T6+ mobeja vastaan.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Firelorea olen katsonut muutaman kerran mutten ole päätynyt pelaamaan koska sieltä puuttuu helffeille tärkeät "tool-box" spellit joita High ja Shadow loret minulle tarjoavat.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Mukava buffi muutenkin S3 yksiköille jotain isoja T6+ mobeja vastaan.
Djuu tuollaha se on itseasiassa suhteellisesti tehokkaampi buffi. Tuplaa woundimäärän...Ja lisäksi tietty tulihyökkäykset on iha OK tässä regeneraatioaikakaudella :D

Kieltämättä tulilore vaikuttaa kertaheitolla kiinnostavammalta lorelta. Jos epäilee et hordeista on riesaa omalle armeijalle tämä tosiaan tarjoaa mukavan lääkkeen niitä vastaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

tneva82 kirjoitti:Mutta en usko että se yksi woundi lisää per 6 osumaa on varsinaisesti gamebreaker S5 vs T3 tapauksessa :D
Jos lähtee oikein laskemaan, niin tuo +1 to wound antaa itse asiassa aina 1 haavan lisää per 6 osumaa, riippumatta lyöjän voimasta ja kohteen kestosta. Vaikutus taitaa olla isoimmillaan silloin, kun ilman buffia ei edes pystyisi woundaamaan tai woundaa kutosilla (tuplaa woundit, kuten tneva82 yllä sanoikin). Lisäksi voisi myös pitää isona vaikutuksena nimenomaan tuota autowoundien saamista, koska silloin eliminoidaan sattuman todennäköisyys; kyllähän niistä 26 nopasta voi heittää kymmenen ykköstä.

Voisi muuten olla mielenkiintoista heittää flaming sword esim. 20 Delf repeater crossbowin unittiin, tuohan vaikuttaa myös ampumiseen.

Sen verran voisi vielä sanoa ihan yleisesti loresta, että kyllähän sillä tuhoa saa tehtyä. Paljon muuta se ei sitten teekään, ja ehkä lore on sen vuoksi vähemmän käytetty kuin muut hieman monipuolisemmat loret.
LAV-Kitsune-

Hyvin totta tuo mitä Yögobbo sanoi. Sieltä ei löydy oikein käyttis hexejä ja augmenttejä mitä moni muu lore tarjoaa ja siksi monesti itsekin taipuu lightiin tai shadowiin. Ja voin sanoa, että hyvin toimii jousilla tuo buffi, kuten flamerit, leadbelcherit, xbovit ja ylipäätään kaikki mitkä ampuu nuolia ihan mielettömiä määriä päin näköä.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Joo, mie olen kyllä tuliloreen aikalailla tykästynyt. Kaaosarmeijalla olen sitä pelaillut ja pari kertaa turnauksessakin (kerran Kuopiossa siun järjestämässä turnauksessa, Kitsune) käyttänyt. Yleensä setti on ollut kolmostason demoniprinssi + kakkostason sorcerer tai nelostason suursorcerer ja ykköstason pikkusorcerer. Näin saa tarpeeksi loitsuja että saa sieltä loresta aika varmasti ne tulimiekat ja liekkihäkin, joka peliin kuuluu tietysti ottaa tupla-tulipallot. Halvat castingit plus kindlefire tekee tulipallojen heittelemisestä aika luotettavaa ja käytännössä viidellä nopalla saa aika helposti kaksi keskitason tulipalloa paukautettua. Keskiverrolla magiavaiheella on tässä vaiheessa vielä pari-kolme noppaa taskussa, joilla lähtee vielä melko varmasti liekkihäkki tai tulimiekat. Yleisiä huomioita loresta:

Tulipallo: Pikkutason castaaminen on vähän turhauttavaa kun yhdellä nopalla ei voi luotettavasti heittää kindlefirenkään kanssa. Yleensä tulee aina heitettyä keskitason palloa, 36" kantama on aina herkkua. Iso pallo on jostain kumman syystä laitettu 18+ loitsuksi, jonka arvoinen se ei missään nimessä ole, ja logiikkakin sanoisi että sen pitäisi olla 15+ (pikkupallo 5+, keskipallo 10+). Vähän tyhmä nerffi sikäli.

Tulimiekat: Loistava loitsu! +1 to wound on aika uniikki bonus hammerissa ja käyttötapoja sille löytyy miljoona. Bloodcurling roarin kanssa ihan sairas, useamman kerran olen poistanut vastustajan sotakoneen tai rampauttanut steam tankin yhdellä karjaisulla. Puhumattakaan puumiehistä, keskivertoheitolla se 4 haavaa sisään. Jonkunlaista käyttöä myös marauder horsemanien heittokirveiden buffaamisessa. Upea myös lähitaistelussa regeneroivia, ethereaaleja tai muuten vain tiukkoja vihollisia vastaan, kerran grindasin steam tankin täysistä haavoista kaaosritareilla juuri tulimiekkojen ansiosta. Tosi hyvä buffi myös hellcannonille ja demoniprinssille lähikseen, alkaa VC:n regebösbiäkin jännittää. Demoniprinssi kun poloinen ei WOCilla saa mitään taika-aseita, sentään tällä loitsulla saa maagiset tuli-iskut ja "strena kutosen". Toimii myös thunderstomppiin, juuri siksi hyvä monstereille.

Tulihäkki: Taktinen loitsu mm. lähitaistelutilanteita varten. Estää combat reformit ja pursuitit ja muut ja aiheuttaa usein aikamoista ketutusta vastustajalle. Joskus joutuu käymään vähän keskustelua että mitkä kaikki liikkeet häkin laukaisee, esim. räjäyttääkö make wayta tekevä vihollissankari pommin jne. Toki toimii hyvin ainoastaan jalkaväkiblokkeja vastaan. Hyvää joustavuutta myös siinä että se on hex, eli käyttökelpoinen mm. hakeutuvana tulipallonakin, vaikka lähitaistelustakin heitettynä.

Tuliviitta vai mikä se oli: Ehkä loren heikoin loitsu, mutta joskus oon kokeillu demoniprinssillä. Ihan ok lisä lähitaisteluun, tietyllä tavalla kuin joka vuoro käytettävä strena nelosen breath weapon. Tapahtui muistaakseni magiavaiheella eli ei auta combat resoon mutta grindaus on grindausta.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitenköhän olen onnistunut missaamaan itseasiassa kokonaan tämän kyseisen loitsun. Nyt mielikuvistus vain alkoi laukkaamaan mihin kaikkeen tällä loitsulla oikeasti kykenee kun yhdistelee sitä oikeisiin asioihin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo ollaan myös huomattu tuo faq. Ja varsinkin sopivuuden tuohon flaming swordiin. Itse joskus testannut sitä delf crossareiden kanssa. Ja antaa kyllä kivan buustin delf dakkaan.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”