House Ruleja 40K:hon
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: House Ruleja 40K:hon
Nyt kun liigan vikassa listassa pitäisi pisteet hassata johonkin, niin tutkailin örkkiöiden house rulet uudelleen. Nythän:
Ork Bik Mek:
-10p Cybork Surgery: Kaikki yksiköt voivat ottaa Cybork Bodyt, +5 pistettä per Model.
Jos mulla on cyborg Big Mekillä, ja Warbossilla, niin se on 20pts. Jos ottaisin tämän House Rulen, niin voinko pudottaa IC:eiden omat Cyberkit ja laittaa tästä tilalle halvemmat? Hintahan on sama, 2x10 = 10+2x5, mutta sitten jos vaikka pyörilleni haluaisin tämän niin tulisi ihan per model -costilla. Onko näin tarkoitus, vai olisiko rule "Kaikki ei-IC -yksiköt?" Ja säännön nimihän olis codexon pohjalta Ork Big Dok, vai mitä?
Ork Bik Mek:
-10p Cybork Surgery: Kaikki yksiköt voivat ottaa Cybork Bodyt, +5 pistettä per Model.
Jos mulla on cyborg Big Mekillä, ja Warbossilla, niin se on 20pts. Jos ottaisin tämän House Rulen, niin voinko pudottaa IC:eiden omat Cyberkit ja laittaa tästä tilalle halvemmat? Hintahan on sama, 2x10 = 10+2x5, mutta sitten jos vaikka pyörilleni haluaisin tämän niin tulisi ihan per model -costilla. Onko näin tarkoitus, vai olisiko rule "Kaikki ei-IC -yksiköt?" Ja säännön nimihän olis codexon pohjalta Ork Big Dok, vai mitä?
Joo, voit ottaa ne halvemmat Cyborkit. Ja ei, säännön nimi ei ole Da Big Dok. Se on sääntö, jonka Mad Dok Grotsnik antaa armeijalle. Tämä on eri.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
Pistin nää tonne ulkomaan spellejenki luettavaks.
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=303400
"You have a strange group."Entrooppi kirjoitti:Pistin nää tonne ulkomaan spellejenki luettavaks.
Umm, yes? :) Joku taisi missata jonkun pointin internetin taikamaailman valityksella.
Khyl. Internet ja rakentava kritiikki ei useinkaan kuulu samaan lauseeseen. Vaikka onhan se kiva tietää että joku hiton pera perusnörtti jostain Indianasta ei arvosta meien pelimeininkejä :)
Tein House Ruleille nyt laajan hintojen alennuksen. Samalla lisäsin Kulttilegioonien omat, merkityt Dreadit. Muistutan niistä, että kyseessä on pöljähkön Codexin erittäin pöljä ja hazardi yksikkö.
Nurglen töpölle ehkäpä itse antaisin mönjäpilven ( assault + defensive kranut. ) ja vaikkapa daemonic possessionin tyyppisen shake + stun immunityn kuvaamaan sitä merkkiä, tuo 13 etupelti laittaa sen hiukan eri kastiin muihin verrattuna.
Khornen töpölle vois furious charge olla ihan jännä, vaikkei kyl siitä +strenasta hyödy ellei menetä closis-asettaan.
Edit: Vaihtoehtoisesti Nurglen töppö voisi saada tuon possessionin sijasta esim cover-saven siitä mönjäpilvestä.
Khornen töpölle vois furious charge olla ihan jännä, vaikkei kyl siitä +strenasta hyödy ellei menetä closis-asettaan.
Edit: Vaihtoehtoisesti Nurglen töppö voisi saada tuon possessionin sijasta esim cover-saven siitä mönjäpilvestä.
...And walls close in...
Joo, ehkä se kranuhomma ja Possessio vois olla paree. Muutin sen, samalla laitoin tolle Khornelle FC:n ja nostin sen hintaa. Se pääsee kuitenkin nyt potentiaalisesti lyömään ennen esim. tavan töppöjä.
-
Sami Jumppanen
En tiedä olisiko tämä miten fluffikasta, mutta miten olisi, jos kaikki keisarilliset armeijat (ehkä DH:ta lukuunottamatta) saisivat ottaa jonkin Penal Legion Squadia -vastaavan yksikön? Tau ja kaaos voisi myöskin saada jotakin vastaavaa, Eldarit(kumpikaan) tuskin hyväksyisi noita mukaan, Örkeillä ja tyrkyillä on jo vastaavat yksiköt. Necroneille ei vissiin kukaan muutenkaan ota ei necron yksiköitä ja Demoneille ne eivät oikein sovi.
Ihan sama, kyllähän se meikälle käy. Imperiaaleille Penal Legion, Kaaokselle Cultist Horde ja Taulle se mikä sen Human Auxiliaryn nimi nyt olikaan. Mitäs mieltä muut siitä on?Sami Jumppanen kirjoitti:En tiedä olisiko tämä miten fluffikasta, mutta miten olisi, jos kaikki keisarilliset armeijat (ehkä DH:ta lukuunottamatta) saisivat ottaa jonkin Penal Legion Squadia -vastaavan yksikön? Tau ja kaaos voisi myöskin saada jotakin vastaavaa, Eldarit(kumpikaan) tuskin hyväksyisi noita mukaan, Örkeillä ja tyrkyillä on jo vastaavat yksiköt. Necroneille ei vissiin kukaan muutenkaan ota ei necron yksiköitä ja Demoneille ne eivät oikein sovi.
Mitähän nämä penal legion -tyyppiset unitit sitten ovat pelillisesti? IGllä tämä on, mutta astarteseilla ei vissiin edes mikään spessu tuo moisia?
Jos kyse olisi halvasta troop-tyypistä, niin miksi sellaisia pitäisi kylvää ympäriinsä? Fluffikasta se voisi olla, mutta jos jokin aiempi codex tai IA army list ei sitä tue niin sitten näihin ei IMO pitäisi mennä, sillä fluffikkuuskin on kyllä iso ja laaja suo.
Jos taas taustalla olisi jokin mulle kanssa -syndrooma codexien välillä, niin se olisi vielä isompi sotku. Eikä aiheena kiinnosta ainakaan minua.
Timo
Jos kyse olisi halvasta troop-tyypistä, niin miksi sellaisia pitäisi kylvää ympäriinsä? Fluffikasta se voisi olla, mutta jos jokin aiempi codex tai IA army list ei sitä tue niin sitten näihin ei IMO pitäisi mennä, sillä fluffikkuuskin on kyllä iso ja laaja suo.
Jos taas taustalla olisi jokin mulle kanssa -syndrooma codexien välillä, niin se olisi vielä isompi sotku. Eikä aiheena kiinnosta ainakaan minua.
Timo
Niinno, toisaalta, ei ne välttämättä ehkä sovi Astartesiin. Mariiniarmeijat on kuitenkin pitkälti puhtaita Mariiniarmeijoita, fluffikastahan niille loppujen lopuksi olisi antaa IG-tukeakin. Jolloin Imperiumin puolella taistelevista jäisi IG ja Witch Hunters, joilla molemmilla on tämän tyylinen yksikkö.
Kaaokselle kovasti kyllä toivoisin kultisteja, mutta niiden representointi toisaalta on mahdollista Forgen listoilla ja pikku päivityksellä myös Lost and the Damned -listalla (löytyy käytöstä poistuneesta Codex: Eye of Terrorista, kuten tuo SW:n 13th Companykin, jolla Riku nyt pelasi).
Ja kuten jo aiemmin mainittua, näiden House Rulejen oli Kulttilegioonia lukuunottamatta tarkoituksena vain mallintaa jossain enemmän tai vähemmän "virallisissa" kirjoissa esiintyviä sääntöjä.
Joten ehkä kuitenkin ei, vaikka aiheena minua kiinnostaisikin. Tässä tulee helposti sellainen "mulle kans" -ilmiö: kaikille alkaa ilmestyä itse kehiteltyjä sääntöjä ja homma karkaa pikkuhiljaa huomaamatta lapasista.
Palautetta hintojen laskusta/Kaaosdreadeista?
Kaaokselle kovasti kyllä toivoisin kultisteja, mutta niiden representointi toisaalta on mahdollista Forgen listoilla ja pikku päivityksellä myös Lost and the Damned -listalla (löytyy käytöstä poistuneesta Codex: Eye of Terrorista, kuten tuo SW:n 13th Companykin, jolla Riku nyt pelasi).
Ja kuten jo aiemmin mainittua, näiden House Rulejen oli Kulttilegioonia lukuunottamatta tarkoituksena vain mallintaa jossain enemmän tai vähemmän "virallisissa" kirjoissa esiintyviä sääntöjä.
Joten ehkä kuitenkin ei, vaikka aiheena minua kiinnostaisikin. Tässä tulee helposti sellainen "mulle kans" -ilmiö: kaikille alkaa ilmestyä itse kehiteltyjä sääntöjä ja homma karkaa pikkuhiljaa huomaamatta lapasista.
Palautetta hintojen laskusta/Kaaosdreadeista?
Haluaisin sen verran lisä selvitystä tuosta örkkien big mek upgradesta jolla saa ottaa niitä cybork bodyja yksiköille +5 pt per model, että pitääkös se ottaa kaikille aina ryhmässä vai voiko osalla ryhmästä olla ainoastaan? Esim. että 10 örkin mobissa 6 on cybork body ja lopuilla ei jne.?
Joo, kyl se pitäs ottaa niinku joka jantterille.
Mun mielestä tää ei oikein toimi. Kaikki rulet on lähinnä spessujen kykyjä alihintaan, IMO nää pitäis jättää rauhaan, useimmiten itse spessun ottaminenkin on parempi vaihtoehto.
Kaikki muu näyttää ihan ok:lta esim. Zombiet ja special Wolffit.
Tarvii kattoo pääsiskö joskus käymään...
Kaikki muu näyttää ihan ok:lta esim. Zombiet ja special Wolffit.
Tarvii kattoo pääsiskö joskus käymään...
Hyvin on toimineet tähän mennessä. Tiputtelin hintoja reilusti justiinsa, kun aiemmin niistä ukkeleista tuli noilla säännöillä levottoman kalliita tehoonsa/vastaaviin SC:eihin nähden.
Necronien säännöt siellä, ottaatte kantaa.
Otan kantaa. Necrons v.2 vois olla uniikki, sillä muuten ton kyllä ostas mielihyvin jokaselle cryptekille. Ellei se sitten oo jo uniikki.
-
Sami Jumppanen
Otan kantaa: Saako Space Wolffit sen heidän Stormcalleria vastaavan voiman?
Miten tuo "Teleportation protocols" toimii? Siis, ilmoittaako Necron pelaaja, että hän on tuomassa omia joukkojaan pöydälle samalla kun vastustaja? Kumpi menee ensin, ja onko Necron pelaajan heitettävä yksikön saapumista kaikille reservissä olijoille, vaiko saako valita (oletettavasti joka tapauksessa ennen heittoja on ilmoitettava, että mitkä yksiköt yrittävät tulla reservistä).
"Stormcaller" voisi olla vaikka 50 pinnaakin, meinaan että S8 kylkeen voi tehdä aika valtavasti vahinkoa tietyille armeijoille, että tuo olisi melkeimpä pakko ostos. 40 pinnaa on sellainen pistemäärä, jonka maksaa plasma kanuuna -sponsoneista. 50 pinnaa on muutenkin aika halpa, kun ei tarvitse hankkia erikoishahmoa (jolla on arvatenkin joitakin nerffejä tuon vastapainona) kalliilla, vaan saa rakentaa sitä varten juuri optimi johtajan.
Ja Necron V.2 voisi olla uniikki.
huom. varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni näihin kunhan näen kodexin.
Miten tuo "Teleportation protocols" toimii? Siis, ilmoittaako Necron pelaaja, että hän on tuomassa omia joukkojaan pöydälle samalla kun vastustaja? Kumpi menee ensin, ja onko Necron pelaajan heitettävä yksikön saapumista kaikille reservissä olijoille, vaiko saako valita (oletettavasti joka tapauksessa ennen heittoja on ilmoitettava, että mitkä yksiköt yrittävät tulla reservistä).
"Stormcaller" voisi olla vaikka 50 pinnaakin, meinaan että S8 kylkeen voi tehdä aika valtavasti vahinkoa tietyille armeijoille, että tuo olisi melkeimpä pakko ostos. 40 pinnaa on sellainen pistemäärä, jonka maksaa plasma kanuuna -sponsoneista. 50 pinnaa on muutenkin aika halpa, kun ei tarvitse hankkia erikoishahmoa (jolla on arvatenkin joitakin nerffejä tuon vastapainona) kalliilla, vaan saa rakentaa sitä varten juuri optimi johtajan.
Ja Necron V.2 voisi olla uniikki.
huom. varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni näihin kunhan näen kodexin.
Yksi per Model, eikä samaa sääntöä useammalle Modelille.
Ette huomannu tuota vissii.
Ja joo, pitänee nostaa tota Stormcallerin hintaa. Selvennän samalla sitä Teleportation Protocolsia.
Ette huomannu tuota vissii.
Ja joo, pitänee nostaa tota Stormcallerin hintaa. Selvennän samalla sitä Teleportation Protocolsia.