Pronto + Telgesh Mark + Nonokrion Brand + Soulfire
Pronto + Telgesh Mark + Nonokrion Brand + Soulfire
Katselin eilen Fiona the Blackin loitsulistaa ja tällainen kombo nousi mieleen:
1. vuoro: Fiona heittää Sam Machornen marsaloimaan buccaneeriin Telgesh Markin ja itseensä Nonokrion Brandin.
2. vuoro: Sam Machorne juoksuttaa buccaneeria 18" pyrkien saamaan mahdollisimman monta upseeria/sooloa/kuorolaista 12" päähän. Fiona kanavoi Telgesh Markin kautta Soulfireä, joka kärventää vastustajan soolot ja upseerit. Vastustaja ei voi suojella omia arvokkaita nappuloitaan piilottamalla niitä jakkien yms. taakse, koska Fionalla on Nonokrion Brand.
Menikö oikein?
1. vuoro: Fiona heittää Sam Machornen marsaloimaan buccaneeriin Telgesh Markin ja itseensä Nonokrion Brandin.
2. vuoro: Sam Machorne juoksuttaa buccaneeria 18" pyrkien saamaan mahdollisimman monta upseeria/sooloa/kuorolaista 12" päähän. Fiona kanavoi Telgesh Markin kautta Soulfireä, joka kärventää vastustajan soolot ja upseerit. Vastustaja ei voi suojella omia arvokkaita nappuloitaan piilottamalla niitä jakkien yms. taakse, koska Fionalla on Nonokrion Brand.
Menikö oikein?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Re: Pronto + Telgesh Mark + Nonokrion Brand + Soulfire
Valitettavasti toi ei ihan toimi. Vastaavasta asiasta on käyty jonkun verran kädenvääntöä PP:n sääntöfoorumilla, mutta ymmärtääkseni nykytilanne on sellainen, että sen kenen läpi channeloidaan pitää nähdä kohde. Ei siis auta, jos itse taikoja osaa ignoroida modelit, jos tämä käyttää arc nodea.
Kannattaa kuitenkin huomata, että line of sightin vetäminen on tässä pelissä varsin helppoa, kun kohteesta pitää nähdä vain pikkiriikkinen osa beissiä. Useasti siis saat haluamasi kohteet näkyviin noin pitkällä liikkeellä joka tapauksessa jostain kolosta. Tietysti muista se, että noden pitää olla Fionan control arealla.
Kannattaa kuitenkin huomata, että line of sightin vetäminen on tässä pelissä varsin helppoa, kun kohteesta pitää nähdä vain pikkiriikkinen osa beissiä. Useasti siis saat haluamasi kohteet näkyviin noin pitkällä liikkeellä joka tapauksessa jostain kolosta. Tietysti muista se, että noden pitää olla Fionan control arealla.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
OK. Eli arkkinoodin LOS sääntöjä käytetään kun warcasteri kanavoi loitsuja.Celebdae kirjoitti:Valitettavasti toi ei ihan toimi. Vastaavasta asiasta on käyty jonkun verran kädenvääntöä PP:n sääntöfoorumilla, mutta ymmärtääkseni nykytilanne on sellainen, että sen kenen läpi channeloidaan pitää nähdä kohde. Ei siis auta, jos itse taikoja osaa ignoroida modelit, jos tämä käyttää arc nodea.
Asiaan liittyen, voiko Telgesh markatun Gorman Di Wulfen kautta kanavoida Soulfireä pilviefektien läpi? Entä miten muut LOS ominaisuudet vaikuttavat (Hunter, Eyeless Sight jne.)?
Tosiaan noden LOS-sääntöjä käytetään, eli nuo kaikki mainitut toimivat. Kuitenkin huomattavaa, että noden Eyeless sight ei anna casterin ignoroida stealthia eli siis osua yli 5" päässä nodesta olevaan stealh-kohteeseen.Tanan kirjoitti:OK. Eli arkkinoodin LOS sääntöjä käytetään kun warcasteri kanavoi loitsuja.Celebdae kirjoitti:Valitettavasti toi ei ihan toimi. Vastaavasta asiasta on käyty jonkun verran kädenvääntöä PP:n sääntöfoorumilla, mutta ymmärtääkseni nykytilanne on sellainen, että sen kenen läpi channeloidaan pitää nähdä kohde. Ei siis auta, jos itse taikoja osaa ignoroida modelit, jos tämä käyttää arc nodea.
Asiaan liittyen, voiko Telgesh markatun Gorman Di Wulfen kautta kanavoida Soulfireä pilviefektien läpi? Entä miten muut LOS ominaisuudet vaikuttavat (Hunter, Eyeless Sight jne.)?
Ihan mielenkiinnosta, miksi noden eyeless sight ei ignoroi stealthia casterille?Celebdae kirjoitti:Tosiaan noden LOS-sääntöjä käytetään, eli nuo kaikki mainitut toimivat. Kuitenkin huomattavaa, että noden Eyeless sight ei anna casterin ignoroida stealthia eli siis osua yli 5" päässä nodesta olevaan stealh-kohteeseen.
Tarkemman selityksen joudut kaivamaan PP:n sääntöfoorumilta, mutta yksinkertaisesti LoS perustuu channeloijaan ja muu castaajaan. Vaikka siis näet kohteen yli 5" päästä ja voit targetoida sitä, niin loitsu menee vain automaattisesti ohi.Tanan kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miksi noden eyeless sight ei ignoroi stealthia casterille?Celebdae kirjoitti:Tosiaan noden LOS-sääntöjä käytetään, eli nuo kaikki mainitut toimivat. Kuitenkin huomattavaa, että noden Eyeless sight ei anna casterin ignoroida stealthia eli siis osua yli 5" päässä nodesta olevaan stealh-kohteeseen.
Arcatessa se velho on attacking model, eli sen statteja käytetään taikomiseen ym.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat.Celebdae kirjoitti:Tarkemman selityksen joudut kaivamaan PP:n sääntöfoorumilta, mutta yksinkertaisesti LoS perustuu channeloijaan ja muu castaajaan. Vaikka siis näet kohteen yli 5" päästä ja voit targetoida sitä, niin loitsu menee vain automaattisesti ohi.
- Jos arkkinoodilla on eyeless sight mutta casterillä ei, casteri voi ignoroida pilvet mutta ei stealthia.
- Jos casterilla on eyeless sight mutta arkkinoodilla ei, casteri voi ignoroida stealthin mutta ei pilviä.
- Jos arkkinoodiin on heitetty Nonokrion Brand, kaikki sen kautta kanavoidut loitsut voivat vetää LOSin vastustajan nappuloiden läpi.
Menikö oikein?
joo noin se menee
Lisätään vielä että Concealmen/Coverin ignoroiminen (esim Eyeless Sight, Hunter) pitää olla casterille jotta +2/+4stä pääsee eroon (koska on attacker). Toki nodillakin voi yrittää päästä eroon coverista pääsemällä paikkaan josta coveria ei kohteelle heru...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- The Captain
- Valvoja
Niin, toisin kuin voisi kuvitella, Stealthilla ei ole mitään tekemistä näkemisen kanssa. Tämä on ymmärrettävästi sen verran hämäävää, että näistä arc node/eyeless sight/true sight -interaktioista tulee usein kysymyksiä.Celebdae kirjoitti:Tarkemman selityksen joudut kaivamaan PP:n sääntöfoorumilta, mutta yksinkertaisesti LoS perustuu channeloijaan ja muu castaajaan. Vaikka siis näet kohteen yli 5" päästä ja voit targetoida sitä, niin loitsu menee vain automaattisesti ohi.Tanan kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miksi noden eyeless sight ei ignoroi stealthia casterille?Celebdae kirjoitti:Tosiaan noden LOS-sääntöjä käytetään, eli nuo kaikki mainitut toimivat. Kuitenkin huomattavaa, että noden Eyeless sight ei anna casterin ignoroida stealthia eli siis osua yli 5" päässä nodesta olevaan stealh-kohteeseen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.