Syksyinä 2008 ja 2009 järjestettiin faban puolella, kun faba oli vielä voimissaan, mestareiden liigat. Konseptina oli lukita joku määrä pisteitä koko liigan ajaksi ja osaa sai vaihdella (esim 1500p 2250p listasta) vastustajan mukaan. Otteluohjelma oli ennakkoon määritetty ja ideana oli siis aina metailla edeltävä viikko-kaks ennen peliä miten ounaa vastustajan parhaiten ja sitten pelissä toteuttaa. Liigassa pelattiin alkusarjan ottelut, mahdollisesti välisarja ja sitten semifinaalit ja finaalit. Vanhoja ketjuja voi selailla täällä:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 67&t=79452
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 67&t=88213
2008 en päässy ite osallistumaan, mutta 2009:ä muistelen itse parhaana liigana jossa itse olen ollut mukana. Senpä vuoksi vanha idea on syytä herättää henkiin!
Pelinä tällä kertaa on luonnollisesti WM/H ja se tuo omat haasteensa. Fabassa jo hahmojen magic itemeitä tuunaamalla oli tosi iso merkitys match uppiin, mikä ei luonnollisesti ole mahdollista masiinassa. Siispä tarvitsisikin kehitellä systeemiä paremmin masiinaan sopivaksi.
Oma ajatus oli, että pelataan 50p pelejä. 50p armeijasta pitäisi lukita 35p edestä kamaa, mutta jokaiseen matsiin saa valita Warnounin ja loput 15+WJ/WB-pojot vapaasti. Kommentteja?
Ensi keväälle tätä meinasin, esim. helmikuussa voisi jo saada alkamaan?
Kaikenmoinen kommentointi on sallittua ja suotavaa. Lisäksi osallistumishalukkuudesta voi ilmoitella niin pystytään vähän arvioimaan osallistumismäärää (lähinnä lohkoja varten).
WM/H Mestareiden Liiga
Valvoja: Peliporukkavalvojat
WM/H Mestareiden Liiga
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Re: WM/H Mestareiden Liiga
Emppu ehdotteli että pisteiden lukitsemisen sijaan lukitsisi faktiosta esim kolme casteriä (eikä muuta). Oisko parempi ku että 35/40p:n lukitseminen mutta casterin pitäminen vapaana?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Niin mun mielestä vois mennä niinkin pitkälle ettei olisi mitään muuta rajoituksia kuin se, että charactereja ei saa käyttää peleissä jos ne ovat tuhoutuneet edellisessä pelissä.
Kolme casteria lukkoon ja charactereita ei seuraavaan peliin jos kuolet ja sama pätisi myös castereihin, kuullostas hyvältä. Yks idea ois et annetaan pelaajille tietyn kokonen pooli esim 80pts jonka sisältä pitää peleissä käytettävät ukot valita.