Peruskyssäriä säännöistä...
Peruskyssäriä säännöistä...
moi... tuli taas puheeksi pelissä eikä kumpikaan osannut sitten varmasti sanoa... Ja sääntiksestäkään ei äkkiä löytynyt.
Elikkä:
1.
Gun team (esim. maxim): Voiko ampua ollenkaan jos liikkuu? (rof1?)
Light/Medium/Heavy guns: Sama kyssäri? (esim. ryssien 45mm light gun team, voiko ampua ollenkaan jos liikkuu?)
Rupesi vähän hämäämään kun esim. aiemmin suomalaisilla HMG:eillä oli sääntönä että ampuvat jollain RoF1:sella kun liikkuvat(oliko tämä siis vain suomalaisilla?)... enää sellaista ei tainnut Grey wolffissa olla...
Eli miten nuo nyt menivät nuo Gun tiimit ja Light/Medium/Heavy gunit?
2.
Prepared positions(vai oliko se defensive positions), elikkä kun aloitetaan kaivautuneena. Onko kaikki tykitkin kaivautuneena ja näinollen saavat etuna +2 osumiseen (vai onko se vain +1 eli voivatko olla sekä Dug in, että gone to ground? Vai pelkästään Dug in eli +1 osumiseen)? ja onko tykit myös bullet proof coverissa? Elikä tarvitaan se firepower testi?
Kiitos
Elikkä:
1.
Light/Medium/Heavy guns: Sama kyssäri? (esim. ryssien 45mm light gun team, voiko ampua ollenkaan jos liikkuu?)
Rupesi vähän hämäämään kun esim. aiemmin suomalaisilla HMG:eillä oli sääntönä että ampuvat jollain RoF1:sella kun liikkuvat(oliko tämä siis vain suomalaisilla?)... enää sellaista ei tainnut Grey wolffissa olla...
2.
Prepared positions(vai oliko se defensive positions), elikkä kun aloitetaan kaivautuneena. Onko kaikki tykitkin kaivautuneena ja näinollen saavat etuna +2 osumiseen (vai onko se vain +1 eli voivatko olla sekä Dug in, että gone to ground? Vai pelkästään Dug in eli +1 osumiseen)? ja onko tykit myös bullet proof coverissa? Elikä tarvitaan se firepower testi?
Kiitos
Re: Peruskyssäriä säännöistä...
Pääsääntöisesti voi ampua rof 1:llä jos liikkuu. Konekivääreillä on kuitenkin erikseen sääntö, että eivät voi liikkua ja ampua.Ohris kirjoitti: 1.
Rupesi vähän hämäämään kun esim. aiemmin suomalaisilla HMG:eillä oli sääntönä että ampuvat jollain RoF2:sella kun liikkuvat... enää sellaista ei tainnut Grey wolffissa olla...
Jälleen pääsääntöisesti kaikki tykit voivat kaivautua ja ovat kaivautuneina concealed (eli +1 osumiseen vihollisille). Ja jos on concealed voi olla Gone to ground ellei liiku/ammu. Poikkeuksen tästä muodostavat AA-tykit, jotka eivät saa concealed-statusta suoraan ollessaan Dug in (mutta voivat saada sen normaalisti vaikka pellosta tai metsän reunasta).2.
Riippumatta edellisesti (eli siitä onko kaivautunut yksikkö concealed tai gone to ground vai ei) ne ovat bulletproof coverissa, eli firepower-testi tarvitaan tappoon.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kiitoksia... Aika jännä että HMG:llä ei voi ampua (ellei ole erikoissääntöä), mutta sitten esim. Raskaalla tykillä voi ampua ROF1:sellä (olettaen, että voi edes liikkua)...
Ryssillähän tuo on aika jees kun Raskaatkin tykit liikkuvat kuten kevyet tykit...
Noh pelattiin sit tykit oikein ja konekiväärit väärin kun pelattiin että liikkuessa voi ampua Rof1:sellä.
Ryssillähän tuo on aika jees kun Raskaatkin tykit liikkuvat kuten kevyet tykit...
Noh pelattiin sit tykit oikein ja konekiväärit väärin kun pelattiin että liikkuessa voi ampua Rof1:sellä.
En nyt omaisuuttani pantiksi pistäisi, mutta voipi näihin jotain muutosta helmikuussa tulla...
Eikös tuossa ollut joku koko määre? Eli up to light ja medium saa coverin poteroista ja heavy ei saa? Ei nyt justiin ole sääntökirjaa käsillä joten voin puhua omiani.Celebdae kirjoitti:
Jälleen pääsääntöisesti kaikki tykit voivat kaivautua ja ovat kaivautuneina concealed (eli +1 osumiseen vihollisille). Ja jos on concealed voi olla Gone to ground ellei liiku/ammu. Poikkeuksen tästä muodostavat AA-tykit, jotka eivät saa concealed-statusta suoraan ollessaan Dug in (mutta voivat saada sen normaalisti vaikka pellosta tai metsän reunasta).
Riippumatta edellisesti (eli siitä onko kaivautunut yksikkö concealed tai gone to ground vai ei) ne ovat bulletproof coverissa, eli firepower-testi tarvitaan tappoon.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nyt kun tarkistin, niin näköjään se sääntö on tarkalleen niin, että kaikki AA-gunit sekä heavy ja immobilie gunit ovat niitä, jotka eivät ole Concealed pelkästään poteroissa. Bulletproof cover tulee kuitenkin kaikille.gutrot kirjoitti:Eikös tuossa ollut joku koko määre? Eli up to light ja medium saa coverin poteroista ja heavy ei saa? Ei nyt justiin ole sääntökirjaa käsillä joten voin puhua omiani.Celebdae kirjoitti:
Jälleen pääsääntöisesti kaikki tykit voivat kaivautua ja ovat kaivautuneina concealed (eli +1 osumiseen vihollisille). Ja jos on concealed voi olla Gone to ground ellei liiku/ammu. Poikkeuksen tästä muodostavat AA-tykit, jotka eivät saa concealed-statusta suoraan ollessaan Dug in (mutta voivat saada sen normaalisti vaikka pellosta tai metsän reunasta).
Elikkä siis yläpuolella mainitut (Heavy & Anti aircraft) eivät saa poterosta mitään concealmenttia eivätkä myöskään ole ikinä gone to ground? Sitten jos ovat muuten concealing terrainissa niin saavat tietty concealin (esim. siellä pellossa), mutta sillä ei ole mitään tekemistä kaivautumisen kanssa.
Näin tuo on sillä lisäyksellä, että jos saat sieltä pellosta Concealin, niin sitten voit toki olla myös Gone to Ground.Ohris kirjoitti:Elikkä siis yläpuolella mainitut (Heavy & Anti aircraft) eivät saa poterosta mitään concealmenttia eivätkä myöskään ole ikinä gone to ground? Sitten jos ovat muuten concealing terrainissa niin saavat tietty concealin (esim. siellä pellossa), mutta sillä ei ole mitään tekemistä kaivautumisen kanssa.
Hmm... ööö... siis voiko isotkin tykit olla "gone to ground" tilassa? Vai siis pitääkö olla concealing terrainissa (kuten pelto) että voi mennä isot tykit maihin?
Gone to groundin edellytys on kaikille tiimeille oli ne mitä tahansa, että on a) Concealed b) ei liiku/ammu. Sillä ei ole merkitystä mistä tuo Concealed-status tulee. Toinen asia on se, että isot tykit eivät saa Concealed-statusta kaivautumisesta kuten muut.Ohris kirjoitti:Hmm... ööö... siis voiko isotkin tykit olla "gone to ground" tilassa? Vai siis pitääkö olla concealing terrainissa (kuten pelto) että voi mennä isot tykit maihin?
Pitäs varmaan lukea sääntis uusiksi (tosin uusi on tulossa joten ehkä vähän turhaa).
Eikö siis äijät voi mennä maihin normimaastossa? Eli pitää kaivautua jos haluaa mennä maihin avomaastossa.
Eikö siis äijät voi mennä maihin normimaastossa? Eli pitää kaivautua jos haluaa mennä maihin avomaastossa.
Ehkä kannattaa joo lukea itse se sääntökirja. Ei siinä nyt NIIN paljon asiaa ole ja ihan perusjutut tuskin hirveesti muuttuu =)Ohris kirjoitti:Pitäs varmaan lukea sääntis uusiksi (tosin uusi on tulossa joten ehkä vähän turhaa).
Mutta siis vielä lisäyksenä/täydennyksenä, että infantry ja man-packed gun teamit ovat Concealed myös avomaastossa, jos eivät liiku. Ja siis jos eivät myöskään ammu, niin ovat lisäksi Gone to Ground.