"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ysiedikkaan voisi korjata nämä

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
smaxx
Valvoja

Re: Ysiedikkaan voisi korjata nämä

Viesti Kirjoittaja smaxx »

santso kirjoitti:championeille jotain muitakin kykyjä kuin haastaa+extraa statteihin?
Kings of Warissa Championin rooliin on otettu myös se, että chargen onnistuminen vaatii sen, että champpa näkee kohteen. Mitenkäs se muuten voisi käskeä joukot hyökkäykseen ? (no vaikka miten). Samoin chargematkan riittävyys mitataan championista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Kasissahan tehtiin sankareista ja komennon jantterista enemmän myös koko armeijaa auttavia. Esmes bösbihän tuo nyt sitä rohkeutta tapella vähän kaikissa tapauksissa. Frenzyn kanssa tappelua helpotettiin myös, ja eipä unohdeta Swift Reformia. Eli toisinsanoen kasis tuli juuri se mitä halusit. Sankaritkin voi nykyään rakentaa niin, että ne auttaa yksikköään, tai koko armeijaa, eikä vain ole tappokoneita.
Niin no, tuo Bsb tuo edelleen sen saman jutun kuin kenraali, sen maagisen 12" kuplan. En myöskään oikein näe mitä haluamaani sain kun voin antaa kenraalilleni kruunun, joka tekee yksiköstäni stubbornin. Swift Reform on jees lisäys, näitä lisää. [/quote]
No fuck sake miten se pitäisi tehdä sitten kuin kuplana? Ainoastaan omaan yksikköön. Miksi vieressä oleva väki uskaltaisi paremmin taistella kuin parin metrin päässä olevat? Kyllä kaikki ne jantterit jotka lipun näkevät uskaltavat taistella paremmin.
El Capitan kirjoitti:Jooh, ohan se noinkin. Mie vaan katselin asiaa vähän eri kantilta. Mennään taas joihinkin peleihin, vaikka Final Fantasyihin. Siellähän meillä on rajoitettu määrä tiettyjä erikoiskykyjä, joita voin hahmolleni laittaa. Civilisaatiossakin kun yksikköni voittaa tarpeeksi taisteluita, voin antaa heille tiettyjä erikoisominaisuuksia. Valitsen näistä tietysti ne otollisimmat, joille voisin kuvitella tulevan eniten käyttöä. Tietyissä kohdissa näin voi ollakin, mutta vastaan tulee aivan varmasti tilanteita, jolloin olisinkin voinut miettiä hetken aikaa uudestaan, mitä yksikölläni loppujen lopuksi ryhdyinkään tekemään ja ketä lähden haastamaan.

Kun minulla on kivi, paperi ja sakset, ei siitä tule samallaisia tilanteita vastaan kuin pelkän kiven omistamisella.
Civin skillit on kokemmuksen mukana tuomia boonuksia. Käy ihan järkeen, että kokeneet yksiköt tappelisivat paremmin. Tuo sun juttusi olisi nykyaikana, että ryhmän pitäisi valita kessien, kk:n ja ryhmänjohtajan välillä. Se ei ole mitenkään kokemukseen sidottu juttu, vaan organisaatioon liittyvä juttu, eikä organisaatiossa tarvita kokemusta, että voisit ottaa kaiken.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Heitetään pienehkö OT tähän väliin.

Onko veljesten (Half-breed & El Capitan) pakko kritisoida toistensa kommentteja joka ainoassa sotun keskustelussa missä se suinkin on mahdollista?
Itse en juurikaan enään edes jaksa lukea kommenttejanne (varsinkaan pidempiä, kuten en edellistäkään), koska usein ne karkaavat todella kauaksi alkuperäisestä aiheesta. Tässäkin topicissa keskustellaan nimen omaan FaBa:sta ja siitä mitä muutoksia toivoisimme 9th:n tuovan mukanaan, niin keskustelut lähtevät heti Final Fantasyn ja Civilisationin suuntaan. Ymmärrän kyllä sen että nämä ollaan otettu esimerkeikki vain, mutta kuitenkin jossain vaiheessa se maku vain karkaa keskusteluistanne.
Olisiko siis mahdollista että teette oman topicinne jossa väännätte kättä sitten kahdestaan asiasta kuin asiasta? Tai vaihtoehtoisesti jättäisitte toistenne kommentit omaan arvoonsa?

Mutta jos itse aiheesta jotain mielipidettä tähän loppuun lurauttelisi.
Mielestäni 8th on ollut juuri sitä kaikkea mikä 7th:sta puuttui. Parhaimpana uudistuksena pidän etukäteen mittaamista, jolloin voidaan sopia ennen heittoa millä lukemalla osuu ja millä. Enään ei siis tarvitse taistella muutamista mm:stä kantoiko tykin kuula kohteeseensa vai ei. Myös suurien yksiköiden näkeminen pelipöydillä on lämmittänyt mieltäni 7th:n mini määräisten unittien jälkeen.
8th:ssa ei siis varsinaisesti ole mitään vikaa mutta aina on parannettavaa, metsät tökkivät tällä hetkellä itseäni ehkäpä eniten. Myös lähes jokainen mahdolinen maasto blokkaa ratsuväen liikkeen tai vaihtoehtoisesti aiheuttaa dangeroust test heiton. Ei ratsuväkeä metsään ole tehtykkään mutta maastojen osalta uudistuksia kaipaisin. Toki ratsuväki itsessään voisi tarvita jotain muutoksia.
Kärryihin ja muihin edellä mainittuihin asioihin voisin yhtyä myös.
Tiivistettynä 9th:sta toivoisin tasavertaisia yksiköitä joilla olisi selkeästi omat roolinsa armeijan kokoonpanossa. Tälläkin hetkellä liian moni yksikkö on käytännössä "turha" kuten Empiren keihäsmiehet. Keihäille voisi vaikkapa kehittää oman säännön että saisivat jotain plussaa ratsuväkeä vastaan, jolloin nämäkin olisivat edes joltain osin varteenotettava vaihtoehto kasatessa armeijaa.
Asevalikoima fabassa on jo tällä hetkellä suht laaja mutta onko aseiden eroavaisuudet kuitenkaan tarpeeksi suuret? Tässä voisi olla kehityksen mahdollisuus 9th:ta ajatellen, toki maltillinen pitää olla ettei homma karkaa käsistä kokonaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
smaxx
Valvoja

Runt kirjoitti:Mielestäni 8th on ollut juuri sitä kaikkea mikä 7th:sta puuttui. Parhaimpana uudistuksena pidän etukäteen mittaamista, jolloin voidaan sopia ennen heittoa millä lukemalla osuu ja millä. Enään ei siis tarvitse taistella muutamista mm:stä kantoiko tykin kuula kohteeseensa vai ei. Myös suurien yksiköiden näkeminen pelipöydillä on lämmittänyt mieltäni 7th:n mini määräisten unittien jälkeen.
Samaa mieltä.
Runt kirjoitti:8th:ssa ei siis varsinaisesti ole mitään vikaa mutta aina on parannettavaa, metsät tökkivät tällä hetkellä itseäni ehkäpä eniten.
Metsät vie steadfastin rnf -yksiköiltä, ja antaa vähän coveria, on ne ehkä kuitenkin vähän vaisuja. Jos tuohon yhdistää random efektit päälle, niin onhan niillä pieni rooli pelissä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Isompi Arska

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

El Kapulla on musta kyllä hyviä ideoita. Keihään(cavalryn armourin vähennys) ja hilparin(vois laittaa vielä fight in 2ranks) asemaa pitäisi pönkittää, mutta samalla pitäisi monesta muusta yksikkötyypistä tehdä myös käytännöllisempiä. Kuplien tärkeyttä vähentää, musta BSB:n antamat monet rölläykset on vaan liian hyviä. Tykkäsin ite eniten BSB napeistä kutosedikan aikaan, kun bösbit ei saaneet hirveästi kamaa messiin. Silloin ne pystyi pitämään halpoina ja piti keskittyä pitämään ne suojassa.
smaxx
Valvoja

Isompi Arska kirjoitti:El Kapulla on musta kyllä hyviä ideoita. Keihään(cavalryn armourin vähennys) ja hilparin(vois laittaa vielä fight in 2ranks) asemaa pitäisi pönkittää.
Jep. Koska nykyään keihäät on aika heikkoja valintoja, olen aika varma että niille alkaa tulla joko ysissä tai tulevissa armeijakirjoissa boostia. Siksipä kokosinkin Warlord Gamesin kolkytvuotisen sodan ruotsalaisia Pikemenejä ison yksiköllisen, tarkoituksena että kun tulevassa Empirekirjassa keihäsmiehet iskee neljästä rivistä ja aina ennen ratsuväkeä, mulla on yksikkö valmiina. Ja jos näin ei käy, niin sitten voi pelailla niillä Black Powderia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Navdi

Viesti Kirjoittaja Navdi »

Vähemmän satunnaisuutta chargeen.
Vähemmän satunnaisuutta magiaan.
Pois ne 12-spellit, joilla voitetaan pelejä yhdellä nopanheitolla.
Pois horde.
Pois piling in.
Pois eri nimiset mutta samaa tekevät taikaesineet eri kirjoissa.
Vaikea maasto takaisin.
Näkyvyyden peittävä maasto takaisin.
Lisää tehoja ratsuväelle ja monstereille.
Jotain järkeä skirmishaajiin.

Tai no. Ysiedikka voisi olla suoraan vaikkapa hieman korjattu versio kutosedikkaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Laser-pointterin tarkkuudella ampuvat tykit pois, mäenkin takaa tarkasti ampuvat kivilingot pois.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
smaxx
Valvoja

Oberon kirjoitti:Laser-pointterin tarkkuudella ampuvat tykit pois, mäenkin takaa tarkasti ampuvat kivilingot pois.
Tästä olikin turnauksessa puhetta, mun mielestä 90 asteen arc tykille, ja jos pivotoi, niin ei ammu olisi aika jees. Silloin se tykki ei ammu ihan joka suuntaan kaiken aikaa tarkasti, vaan joutuu vähän miettimään mihin suuntaan sen tähtää.
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

Navdi kirjoitti:Vähemmän satunnaisuutta chargeen.
Vähemmän satunnaisuutta magiaan.
Pois ne 12-spellit, joilla voitetaan pelejä yhdellä nopanheitolla.
Pois horde.
Pois piling in.
Pois eri nimiset mutta samaa tekevät taikaesineet eri kirjoissa.
Vaikea maasto takaisin.
Näkyvyyden peittävä maasto takaisin.
Lisää tehoja ratsuväelle ja monstereille.
Jotain järkeä skirmishaajiin.
Tai no. Ysiedikka voisi olla suoraan vaikkapa hieman korjattu versio kutosedikkaa.
- Satunnaisuus chargematkassa on oleellinen tekijä pelin siihen, että kaikkea saa mitata kaiken aikaa, eikä mielestäni pilaa peliä mitenkään. Muuttaa vaan etäisyysarvioinnin todennäköisyysriskinotoksi. Voisi olla mun puolesta vähän vähemmän randomi, ei siinä mitään.
- Taikominen ei ole mun mielestä erityisen randomia. Taian tuulista riippumatta taikoja saa yleensä yhden keskiraskaan taian tai pari pienempää, tai tuurilla yhden ison taian läpi.
- Purple Sun:iin hävisin turnauksessa yhden pelin, mutta en silti pidä sitä pahana, pitäähän armeijoilla olla keinoja höyrytankkia ja sotakoneita vastaan. Vaikka taika ratkaisi pelin, olisin voinut paremmin pelaamalla ratkaista itse pelin.
- Perus ratsuväellä on nyt enimmäkseen pienempi tukirooli, saa nähdä tuleeko esim Breteille jotain tehoa ratsuihin. Kaaosritarit on edelleen erittäin kovia.
- Skirmaavat scoutit ovat erittäin pelattavia, esim gutter runnerit ovat erittäin hyvä yksikkö.
- Vaikeata maastoa on. Itse olen pistänyt turnauksiin jokia, niiden yli ei saa marssia. Metsät vaikuttavat steadfastiin ja BS -ammuntaan. Saisivat mun puolesta vaikuttaa myös tykkeihin ja kivenheittimiin jotenkin, muttei kokonaan blokkaavasti. Vaikkapa 4+:lla saa ampua läpi, tai olisivat muuten epätarkempia metsän läpi ammuttaessa, tms.
- Ihan samaa mieltä noista samaa tekevistä itemeistä. Itse tykkäisin itemeistä jotka on nimetty esim : Talisman of 5+ ward. En mä jaksa muistaa mitä joku Radiant Ruby of Mighty Enchantness tekee, vaikka pelaisin sillä itemillä itse joka toinen päivä.
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

MakeH kirjoitti:Kyl mä oon pääosin navdin kanssa samoilla linjoilla... onhan tämä wishlist eikä väittely?
Wishlistailua ilman muuta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”