"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire 2400.pts (Liigaan)

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Runt

Empire 2400.pts (Liigaan)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Taas ollaan laitettu Porin WHFB liigaa käyntiin ja armeijalistat saimme eilen julkaistau joten nyt myös oma liiga listani suuremman yleisön luettavaksi, niin ja toki myös kommentoitavaksi sekä arvosteltavaksi. Kommentteja ja erilaisia näkemyksiä listasta otetaan vastaan todella mielellään.
Mainittakoon että kyseisellä listalla ei olla vielä peliäkään pelattu, joten menestyksestä on turha vielä tässä vaiheessa sanoa mitään. Loput armeijalistat (Empire + 8.muuta listaa) löytyy http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 2&start=60 jos joku haluaa listat katsastaa läpi ja arvioida sen pohjalta Empiren listaa.
Liigan etenemistä voi seurata linkin viestiketjusta, jos kiinnostusta löytyy.
Runt kirjoitti:LORD
Arch Lector of Sigmar 256.pts
Great Weapon, War Altar
Armour of Meteoric Iron

Wizard Lord 220.pts
Holy Relic
Lore of Light

Lord: 476.pts/19.83%

HEROES
Captain 118.pts
BSB, Full plate armour
Sword of Anti-Heroes
Ironcurse Icon

Captain 111.pts
Barding Warhorse, Full plate armor, Great weapon
Crown of Command

Captain 149.Pts
Lance, Full Plate Armor, Shield, Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery

Captain 112.Pts
Lance, Full Plate Armor, Pegasus

Heroes: 485./20.21%pts

CORE
13 Knighly Orders 354.pts
Full Command
Great weapon
Standard Of Discipline

10 Knightly Orders 270.pts
Lance, Shield
Full Command

Core: 624.pts/26.00%

SPECIAL
38 Greatswords 410.pts
Full Command

Cannon 100.pts

Special: 510.pts/21.25%

RARE
Steamtank 300.pts

Rare: 300.pts/12.50%

TOTAL:2400.pts
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

Re: Empire 2400.pts (Liigaan)

Ensinmäinen liigapeli alla tällä listalla. Vastaan asettui Bretonnia, peli meni hieman onnekkaasti Brettien tarjoillessa ritariboxin kylkeä "ilmaiseksi". Peli meni Empiren hyväksi 20-0, mukava avaus tälle liigalle kun ei kerran parempaakaan avausta olisi voinut saada. Pelin lopputulokseksi ennakkoon kaavailin vain muutamien pisteidein erotusta.

Sitten itse listaan, ihmettelen hieman ettei tälläinen Empire lista herätä minkäänlaista keskustelua. Kyseessä kun ei omasta mielestäni ole ainakaan mikään tyypillinen lista Empirelle. Toki laiskuudella on varmasti osuutta asiaan, mutta edelleen kommentteja listaa koskien saa jättää.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Nyt vasta huomasin. :O

On kyllä päheimpiä listoja pitkään aikaan. Todella hyvännäköistä jälkeä. Olen itse miettinyt myös miten nopean ja ritaripainotteisen armeijan saisi parhaiten toimimaan. Itse olen pyöritellyt useampia yksiköitä ja jalkaväkeä ritarien lisänä listoissa. Lisäksi Griffon on toiminut mitä mahtavimmin, jos siihen olisi pisteitä. Lentoliike ja thunderstomp ovat yllättävän hyviä. Toisaalta sinulta irtoaa possuvoimaa pegsuttelijoista. :) Well done.

Oletko harkinnut jos kokeilisit speed-bump detachmenteja? 5 greatswordia yksiköstä kahteen viiden hilparimiehen detachmentiin - tai 8 kahteen viiden archeriin?

Lisäksi huomasin että Steel Standard on Hyvä. Todella Hyvä.

Itse yritän löytää vaihtoehtoisia käyttötapoja tankin pisteille. 300 pisteellä saisi toisen tykin, eläintarhan (5 outrideria olisi vain ~100 pistettä, ja Vanguard on pirun hyvä), ja muutakin roipetta. Esim Flagellantteja.

Toisaalta War Altarin ja Steam Tankin unbreakablet ovat melekosen hyviä.

Henkilökohtaisella tasolla karsastan War Altaria, mutta ritariyksiköt ovat päheät - ja yllättävän kovat. :) Harva niistä keksii niin tehokkaita. Papit tietty toimisivat sika hyvin niiden tukena.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Tuohan on itse asiassa ihan törkeän siisti lista. Voisin ihan hyvin tehdä Empirelle itsekin jonkin tuollaisen listan, ellei projekteja olisi jo tiedossa muutamaa. Yksiköistä on aika hankalaa hakea pisteitä tehokkaasti, lore on kohdillaan ja Swordeja on sopivan verran. Sit siellä on tankki ja kaikkeen hyvään pari pegasusta.

Ja ritarithan on oikeasti aliarvostettuja tässä editionissa. Tässä pelatessa on huomannut niiden käyttökelpoisuuden nopeuden, kestävyyden ja stomp- immuunin takia aika tehokkaasti. Ja hankkivat resoa ihan siinä missä ennenkin.

Yksi muokkausidea olisi varmaan, että onko swordeja kuitenkin liikaa yhdessä yksikössä? Meinaan jo 30 on aika paljon, etenkin jos aiot buffia niitä. Niistä olisi helpointa repiä pisteitä irti johonkin muuhun huttuun ja hyödylliseen. Huttuahan tosin voi poistaa pegasuksillakin, mutta lisää countteryksiokköjä vapauttaisi pegasuksille lisää valintoja pelin aikana, ja samalla pari lisäyksikköä auttaisi deploymentissakin. Niistähän tuossa olikin jo ehdotelmia.

Seuraavan listan kaaokselle teen knighteille, sit joku lohari olisi nasta... :) tästä tuli hyvä inspis, pitäisi vaan saada maalattua aiemmalla tasolla loput nihdit "cry".
Peril of Warp
Runt

Rune kirjoitti:Oletko harkinnut jos kokeilisit speed-bump detachmenteja? 5 greatswordia yksiköstä kahteen viiden hilparimiehen detachmentiin - tai 8 kahteen viiden archeriin?
Deachmenttejä en ole koskaan harkinnutkaan, koska en niitä milloinkaan historian aikana ole vielä peluuttanut. Ehkäpä pitäisi tähänkin mainioon sääntöpykälään jollain aikaa tutustua ja luoda sen pohjalta uusia taktiikkoja.

Tankki on kallis kapistus ja itsekkin sille listaa tehdessäni mietein vaihtoehtoisia valintoja. En kuitenkaan keksinyt mitään mikä olisi ollut tankin veroinen. Moni asia tienaa pisteitä paremmin kuin tankki mutta mikään muu kuin tankki ei saa vastustajaa tutisemaan samanlailla pöydän toisella puolella. Alttari ja Tankki unbreaklella varustettuina ovat melkoinen riesa vastustajalle, varsinkin kun molemma kestää sekä iskee mukavasti.
Kolmatta pegasusta yritin kovasti mahduttaa listaani mutta kun ei mahdu niin ei. Greatswordeja toki olisi voinut karsia tuosta jokusen, mutta ideana suuressa yksikössä oli se että sillä voidaan mennä combattiin kuin combattiin sen enempää miettimättä. Vielä jos yksikköä saadaan boostattua magialla niin combatit tulevat olemaaan helppoja.

Ampimista lista ei sitten sisällä nimeksikään joka on yksi sen heikkous, toisaalta listan nopeus korvaa sen mitä ampumisessa hävitään. Liigan kovimmin ampuva joukkue taitaa olla Habidin kääpiöt, joten sitä peliä tässä odotellaan ennen kuin tiedetään käytännön tasolla miten lista selviää ampuvasta armeijasta.
Runt

Jatketaan tarinointia tämän listan osalta hieman. Taas ollaan saatu yksi liiga peli pelattua ja vastaan asettuivat jo aiemmin mainitut Hapidin kääpiöt.
Peliin lähtiessäni olin jo miltein varma että tulen kokemaan tappion mutta kuinka suuren niin sitä en osannut arvioida vielä tässä vaiheessa. Depotukset kun saatiin tehtyä, tilanne näytti hieman paremmalta mitä olin sen ajatellut olevat, sillä toinen quarels boxi oli sopivasti talon piilossa jolloin LoS ei löytynyt tai vaihtoehtoisesti kantamat venyivät pitkäksi. Vielä kun avaus vuoro napsahti Empirelle niin joitain toivon rippeitä hyvästä pelistä sai jo alkaa kuvitteleman. No mitenkäs sitten kävikään...
Parit loitsut pelin aikana irkkuna läpi ilman kummempia seuraamuksia ja onnistuneita chargeja tankilla sekä parilla muulla yksiköllä. Toki näiden lisäksi vaaditaan aina noppatuuria oikeissa paikoissa.
Lopputulos yllättäen 1-19 Empiren hyväksi.

Pari kuvaa pelista sekä pieni lisä kertomus loppupuolella sivua. Hapidin lista on myös luettavissa viestiketjun ensinmäisestä viestistä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=260

Tästä on taas hyvä jatkaa eteenpäin liigaa, muutama "kevyempi" armeija pitäisi jollain aikaa tulla vastaan joten odotukset ovat suuret. Tosin onni saattaa kääntyä jossain vaiheessa sekä onhan siellä vielä näitä "raskaita" armeijoita kuten Delffit, Demonit ja toinen Dwarf armeija.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”