Armeijoiden "syrjintä"
Kylläpä täällä on pitkä itkuvirsi meneillään. Hei, jos tämä peli on niin ikävä ja kehno, minä voin ostaa teidän figunne hyvin huokeaan hintaan ja teidän kärsimyksenne loppuu siihen.
Edelleenkin jokaisella armeijalla on mahdollista tehdä kilpailukykyinen lista. Figut maksavat, mutta niin maksaa kaikki muukin. Ette te mitään ilmaiseksi muutenkaan saa.
Ryhdistäytykääpä hyvä nuoriso ja menkää vaikka kesätöihin hankkimaan figurahat. Nillittämällä ei saa mitään rakentavaa aikaiseksi. Keksikääpäs tapoja hankkia sitä rahaa tai conffata jotain kivaa halvalla.
Edelleenkin jokaisella armeijalla on mahdollista tehdä kilpailukykyinen lista. Figut maksavat, mutta niin maksaa kaikki muukin. Ette te mitään ilmaiseksi muutenkaan saa.
Ryhdistäytykääpä hyvä nuoriso ja menkää vaikka kesätöihin hankkimaan figurahat. Nillittämällä ei saa mitään rakentavaa aikaiseksi. Keksikääpäs tapoja hankkia sitä rahaa tai conffata jotain kivaa halvalla.
-
Andromedus
-
Andromedus
pohjamaalannut lakalla? en tiedä onko ton takana joku suurempi maalausteknillinen ideologia mitä en ole vielä kuullut, vai oletko vain ymmärtänyt lakan syvimmän olemuksen hieman eri tavalla kuin minä 
ja kyllä ne maalit lähtee jos figuista ei pidä huolta...
1. pohjamaalatkaa ne figut hyvin, jos käytätte tähän spray maalia, maalatkaa pohjamaali ohuissa harsoissa (itse en kuuna päivänä maalaa pohjamaalia käsin)
2. maalatkaa ohennetuilla maaleilla
3. kuljettakaa figut "turvallisesti" (ja se ei oo ratkasu että käyttää 5 rullaa serlaa figujen ympärille että eivät kolhiudu, jos sitten tunkee ne vaan reppuun ja potkii repun paikasta A paikkaan B...kyllä se vessapaperikin hiertää maalipinnan pois "ikävistä" kohdista)
4. lakata vai eikö lakata? se on susta kiinni...jos lakkaat niin taas ohuilla harsoilla (jos spray) itse en lakkaa figuja ellei maalit kiillä (esim. washit tuppaa kiiltämään) ja jos lakkaan niin vain ja ainoastaan matta lakalla...olen kuullut esim. että "kun laittaa paljon kiiltävää lakkaa nii saa siistin tyranidi/nurgle efektin jesjesjesjes!!..."
mun mielestä toi uppoo samaan kastiin figujen hajustamisen kanssa...kiitävä lakka hyvin usein peittää taitavan/taitamattoman käden jäljen.
-JJ
ja kyllä ne maalit lähtee jos figuista ei pidä huolta...
1. pohjamaalatkaa ne figut hyvin, jos käytätte tähän spray maalia, maalatkaa pohjamaali ohuissa harsoissa (itse en kuuna päivänä maalaa pohjamaalia käsin)
2. maalatkaa ohennetuilla maaleilla
3. kuljettakaa figut "turvallisesti" (ja se ei oo ratkasu että käyttää 5 rullaa serlaa figujen ympärille että eivät kolhiudu, jos sitten tunkee ne vaan reppuun ja potkii repun paikasta A paikkaan B...kyllä se vessapaperikin hiertää maalipinnan pois "ikävistä" kohdista)
4. lakata vai eikö lakata? se on susta kiinni...jos lakkaat niin taas ohuilla harsoilla (jos spray) itse en lakkaa figuja ellei maalit kiillä (esim. washit tuppaa kiiltämään) ja jos lakkaan niin vain ja ainoastaan matta lakalla...olen kuullut esim. että "kun laittaa paljon kiiltävää lakkaa nii saa siistin tyranidi/nurgle efektin jesjesjesjes!!..."
-JJ
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
www.achtungpainter.com
-
Andromedus
Ooh! Onko tämä oikeasti mahdollista, vai olenko minä vain näin tyhmä. Mmm, mansikan hajuisia templareita...mun mielestä toi uppoo samaan kastiin figujen hajustamisen kanssa...
Minulle figujen lakkaaminen on henkinen pakote. Niitä figuja voi paljon paremmalla mielellä kuljetella, antaa muiden hypistellä, tipautella lattioille tms. kun tietää, että niissä on lakkaa suojaamassa sitä keskinkertaista (omasta mielestä niin jumalaista) maalausjälkeä. Eikä se, ainakaan minun silmääni, vaikuta armeijan kokonaislookkiin juuri ollenkaan ja ja seliseliseli...
Ideapa onkin onkin laittaa ensin kerros tai pari kiiltävää lakkaa spray antaa kuivua 24h ja sen päälle taas kerros tai pari mattalakkasprayta (Talens toimii ainakin hyvin, ilmeisesti myös jotkut halvemmat biltema sprayt tekee myös kohtuu mattaa jälkeä). Sen jälkeen kiiltävää purkkilakkaa metalliosien ja gemien ym päälle. Figut saa ottaa osumaa aika paljon ennen kuin maali alkaa lähteä. Pudotin ekan kerran noin lakattuani yhden eschereistä pää edellä kiviselle lattialle eikä tytön irokeesissa ollut naarmun naarmua. Näin siis pelifiguille.Monni kirjoitti: 4. lakata vai eikö lakata? se on susta kiinni...jos lakkaat niin taas ohuilla harsoilla (jos spray) itse en lakkaa figuja ellei maalit kiillä (esim. washit tuppaa kiiltämään) ja jos lakkaan niin vain ja ainoastaan matta lakalla...olen kuullut esim. että "kun laittaa paljon kiiltävää lakkaa nii saa siistin tyranidi/nurgle efektin jesjesjesjes!!..."mun mielestä toi uppoo samaan kastiin figujen hajustamisen kanssa...kiitävä lakka hyvin usein peittää taitavan/taitamattoman käden jäljen.
-JJ
And they wonder how he dealt with stress so well..
juu
näin olen kuullut monen tekevän (ensin kiiltävää, sitten mattaa, gemit uudestaan kiiltävällä...vaikka pullikoinkin vastaan tossa gemien "kiillottamisessa"...ei uppoo mulle)
mutta koska itse olen laiska, en lakkaa ellei ole pakko
vältän vaan kolhimista ja kujetan "oikein"...tosin suurin osa käytössä olevasta kalustosta on muovia.
mutta noista kiilto-gemeistä => Miika B. joka täällä lahdessa tutoroi aika monessa maalausteknillisessä asiassa (varsinkin aerosoli ja airbrush puolen asioissa...) on maalannut esim. omat saim hann eldarinsa juurikin näin (kiiltävä lakka, matta lakka, gemit kiiluiksi) ja onhan ne mun mielestä törkeen hienoja
olivat muuten viime ropeconissa ottmassa lyijyä otsaan kera team lahden
joku onnekas saattoi ehkä spotata? saivat ainakin kehuja monelta...
mutta koska itse olen laiska, en lakkaa ellei ole pakko
mutta noista kiilto-gemeistä => Miika B. joka täällä lahdessa tutoroi aika monessa maalausteknillisessä asiassa (varsinkin aerosoli ja airbrush puolen asioissa...) on maalannut esim. omat saim hann eldarinsa juurikin näin (kiiltävä lakka, matta lakka, gemit kiiluiksi) ja onhan ne mun mielestä törkeen hienoja
olivat muuten viime ropeconissa ottmassa lyijyä otsaan kera team lahden
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
www.achtungpainter.com
Re: Armeijoiden "syrjintä"
Katsotaanpa. Wood elffien pelityyli on täysin eri kuin high elffien joten tottakai niillä on erillaiset yksiköt. Esim no heavy cavalry. Vastineeksi teillä on treemaneja, wardancereita yms. Ja metalli jutustasi. Wood elffien kirja on vasta tulossa ja kun se tulee niin muovisiakin saapuu. Huhu on että archerit(jotakuinkin 100% varma) ja glade guard olisi muovisina. Glade riderit saattaa myös tulla muovisina.
Juuh, se saim hann oli ihan nättiä ilmaruiskutyötä, erinomaista pelikenttälaatua. :-) Ongelma usein taisi olla saada maalatut osat näyttämään samantasoisilta ruiskutettujen osien kanssa. Ilmaruisku on kätevä ja nopea, pitäisi varmaan opetella joskus ittekin...
(wow kuinka OT)
(wow kuinka OT)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
-
Andromedus
-