Eihän se luonut kuin kokonaisen alagenren kauhuun, joten aika nobody.Veripallo kirjoitti:Eikä toi ollu ees mikää ihmeen merkityksellinen mies mun mielest.
Tosin, HPL oli kirjoittajana rasittavaa lässytystä suoltava paska silti :)
Eihän se luonut kuin kokonaisen alagenren kauhuun, joten aika nobody.Veripallo kirjoitti:Eikä toi ollu ees mikää ihmeen merkityksellinen mies mun mielest.
Lovecraft tiedosti sen että oli aivan surkea kirjoittamaan henkilöiden välistä dialogia, joten hän keskittyi sen sijaan kuvaamaan ympäristöä, tapahtumia ja pään sisäisiä ajatuksia.Diogenes kirjoitti:Tosin, HPL oli kirjoittajana rasittavaa lässytystä suoltava paska silti :)
Harmi ettei tiedostanut sitä että adjektiivien yliviljely ja muutenkin kaiken ylikuvailu on rasittavaa ja perhanan raskaslukuista.Goblinoid kirjoitti:Lovecraft tiedosti sen että oli aivan surkea kirjoittamaan henkilöiden välistä dialogia, joten hän keskittyi sen sijaan kuvaamaan ympäristöä, tapahtumia ja pään sisäisiä ajatuksia.
Luin kesällä yhden kirjan puolikkaan H.P:n kokoelmakirjoista (Olikohan se "Kuiskaus pimeässä ja muita kertomuksia"). Kokoelmakertomuksissa itseäni harmitti suuresti kyseisten tarinoiden lyhyys - aina kun tunnelma oli tulossa kutkuttavan korkeaksi olikin tarina jo päätöksessään (Esim. Rotat Seinissä). Luin myös kesällä 2009 romaanin "Kauhun kynnys" ja se jos mikä on kyllä suositeltavan arvoinen teos kyseiseltä henkilöltä - vaikkakin teoksen viimeisteli Lovecraftin oppipoika - August Derleth. Kyseessä ei siis ole aivan puhdas Lovecraftin tuotos, mutta suosittelen silti lukemaan kyseisen romaanin: Vallan mainiota tunnelman nostattamista, pikkuhiljaa kerrallaan.. Miljöökin on erityisen paljon ainakin itseäni miellyttävä - vanha, ajan pakinoima sukukartano.Diogenes kirjoitti:Harmi ettei tiedostanut sitä että adjektiivien yliviljely ja muutenkin kaiken ylikuvailu on rasittavaa ja perhanan raskaslukuista.Goblinoid kirjoitti:Lovecraft tiedosti sen että oli aivan surkea kirjoittamaan henkilöiden välistä dialogia, joten hän keskittyi sen sijaan kuvaamaan ympäristöä, tapahtumia ja pään sisäisiä ajatuksia.
Mielikuvitus ja luovuushan hänellä riitti luomaan aivan helkkarin upeaa mythosta, sen ulossaanti vain oli se ongelma. Mulla on HPL:n tuotantoa joku kymmenkunta kirjaa vissiin hyllyssä, mutta niihin koskeminen on aina työn alla :)
Chaos vs. Law nojaa huomattavasti enemmän (kuten Brittiläisen pelifirman tuottamalta brittiläiseltä pelimaailmalta voi olettaakin) Michael Moorcockin wanhaan (60- ja 70-luvun) tuotantoon yhtenä pohjakivenä. Toki sinne on sitten aikojen saatossa sekoitettu kaikkea muutakin populaarikulttuuria surutta, joten soppa on aika kauhea paketti vanhoja kliseitä :)Goblinoid kirjoitti:Ja niin, myös Kaaoksen mythos Warhammer-universumissa, vaikken olekaan virallisia kirjoituksia lukenut missä olisi suoraan myönnetty otettaneen vaikutuksia Lovecraftin mythoksesta.
Kaaoksen kahdeksansakarainen tähtikin on surutta viety Moorcockilta. Mitä pidemmälle 'hammereiden loret ovat kehittyneet, sitä enemmän GW on toki ehtinyt tumpata mukaan omaansa ja silotellut päivän selviä viittauksia, mutta varsinkin vanhempaa (ainoaa ja oikeaa) 80- ja 90-luvun taitteen hammer-loreja lukiessa huomaa selvästi, mitä on lainattu ja keneltä. Alkuperäisessä WHRPG:ssä olivat mukana vielä Lain jumalatkin (Alluminas, Arianka ja Solkan), Kaaos oli paljon enemmän alkuperäisversionsa kaltainen ja suurhaltioiden luonteenpiirteet olivat lähes suoraan melnibonélaisten valokopioita. Myös koti paratiisisaarella keskellä merta, hedonistinen ja itsekeskeinen luonne ja lohikäärmeprinssit ovat suoraa lainausta. Eikä tuo Widowmakerkaan kauaksi Stormbringerista imo putoa, vaikka onhan noita mustamiekkoja nähty muuallakin. GW:llä oli muuten aikoinaan Moorcockin kirjoihin perustuva figulinja, jonka yhdessä boksissa myytiin Eternal Championin tärkeimmät inkarnaatiot, sekä Moonglum - sain tämän harvinaisuuden polkuhintaan täältä Sotun myyntipalstalta. Sittemin lisenssisotkut lopettivat linjan, mutta GW vain nimesi figut uudelleen ja siirsi ne haikkareiden ja Kaaoksen figulinjoihin.Diogenes kirjoitti:Chaos vs. Law nojaa huomattavasti enemmän (kuten Brittiläisen pelifirman tuottamalta brittiläiseltä pelimaailmalta voi olettaakin) Michael Moorcockin wanhaan (60- ja 70-luvun) tuotantoon yhtenä pohjakivenä. Toki sinne on sitten aikojen saatossa sekoitettu kaikkea muutakin populaarikulttuuria surutta, joten soppa on aika kauhea paketti vanhoja kliseitä :)Goblinoid kirjoitti:Ja niin, myös Kaaoksen mythos Warhammer-universumissa, vaikken olekaan virallisia kirjoituksia lukenut missä olisi suoraan myönnetty otettaneen vaikutuksia Lovecraftin mythoksesta.
Ei mulla onneksi Hawkmoonin maailmaan liittyen kuolematon keisari joka istuu valtaistuimellaan joka pitää sitä elossa, ja jota puolustaa ja jonka puolesta taistelee eri elukoihin perustuvat sektiot tuo mieleen yhtään nelkkaria.Gilaelin kirjoitti:Myös koti paratiisisaarella keskellä merta, hedonistinen ja itsekeskeinen luonne ja lohikäärmeprinssit ovat suoraa lainausta.
Olen täysin samaa mieltä! Mut miks kukaa ei heitä mun sarveen donitsia?
Reikä se on rinkelissäkin?Xenon kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä! Mut miks kukaa ei heitä mun sarveen donitsia?
Itse heräsin jo puoli seitsemältä.Half-breed kirjoitti:Gah. Lukuvuosi alkoi sitten. Kiva herätä näin aamutuimaan, kun ei ole melkein kuukauteen niin tehnyt.
Yliopistossa opiskelun etuisuuksia herätä vähän myöhempään.Goblinoid kirjoitti:Itse heräsin jo puoli seitsemältä.Half-breed kirjoitti:Gah. Lukuvuosi alkoi sitten. Kiva herätä näin aamutuimaan, kun ei ole melkein kuukauteen niin tehnyt.
Opiskelen yliopistossa.Half-breed kirjoitti:Yliopistossa opiskelun etuisuuksia herätä vähän myöhempään.Goblinoid kirjoitti:Itse heräsin jo puoli seitsemältä.Half-breed kirjoitti:Gah. Lukuvuosi alkoi sitten. Kiva herätä näin aamutuimaan, kun ei ole melkein kuukauteen niin tehnyt.
Goblinit tyytyy keittelemään sienikeitoksiaan jo aamutuimaan.Rune kirjoitti:Poni-avaisien etuoikeuksia.
Sitten se on humanistien etuisuus. Ja jos sekään ei riitä, niin historianopiskelijoiden etuisuus. Viimeinen mahis on tuo Runen mainitsema.Goblinoid kirjoitti:Opiskelen yliopistossa.Half-breed kirjoitti:Yliopistossa opiskelun etuisuuksia herätä vähän myöhempään.Goblinoid kirjoitti:Itse heräsin jo puoli seitsemältä.Half-breed kirjoitti:Gah. Lukuvuosi alkoi sitten. Kiva herätä näin aamutuimaan, kun ei ole melkein kuukauteen niin tehnyt.
I salute you, my fellow humanist!Half-breed kirjoitti:Sitten se on humanistien etuisuus. Ja jos sekään ei riitä, niin historianopiskelijoiden etuisuus. Viimeinen mahis on tuo Runen mainitsema.Goblinoid kirjoitti:Opiskelen yliopistossa.Half-breed kirjoitti: Yliopistossa opiskelun etuisuuksia herätä vähän myöhempään.