"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Demons (neuvoja kaivataan)

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Runt

Demons (neuvoja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Ensinmäinen demonilista mitä koskaan olen raapustellut, joten nyt risut ja ruusut ovat tervetulleita. Ittemeitä yms puuttuvat vielä listasta, koska niihin en ole tarpeeksi ehtinyt vielä perehtymään.
Tarkoitus olisi saada jokin peruslista nyt alkuun kasattua niin teitäisi hieman missä järjestyksessä figuja seuraavaksi hankkii. Lista pyörii pitkälti "Khorne" teeman ympärillä.

Lord
-Bloodthirster of Khorne 450.pts

Hero
-Hereld of Khorne 150.pts
Juggernaut

-BSB Herald of Krone 125.pts

Core
-21 * Bloodletters 280.pts
FC

FC

-5 * Furies 60.pts

-5 * Furies 60.pts

Special
-6 * Flesh Hound 250.pts.pts
Karanak

Rare
-3 * Bloodcrushers 260.pts
FC

-3 * Bloodcrushers 260.pts
FC

Total:2175.pts
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kylis

Re: Demons (neuvoja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Mihin pistemäärään suunnattu? Thirsteri haluais varmaan 3+ savea, BSB heraldille kanssa tai sitten vaihtoehtoisesti tulimiekka kouraan regen poistoa varten. Lista tartteis jonkin sortin magiaa ja maagia, sitä saisi varmaan helpoiten vaihtamalla ton jugger heraldin Tzeetchin velhoon disketillä/lentokyvyllä ja master of sorcerylla.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Runt

Pääsi näemmä unohtumaan pistemäärä joten 2400.pts pelejä olisi jatkossa tarkoitus pelailla 8.th:n sääntöjen kera.
Listan magia puolta olen myös itse tässä mietiskellyt, ongelma ei niinkään ole magia (sitä demoneilta löytyy yllinkyllin) vaan Khorne teemassa. Mielelläni en siis lähtisi vielä tässä vaiheesa sekoittelemaan demoni pakkaa sekaisin. Jugger heraldin sen sijaan olen valmis kyllä tiputtamaan listasta pois. Tästä tulikin mieleen, pitäisikö juggernautboxia peluuttaa yhtenä isompana lanana kahden pienemmän sijaan? Voimaa tuolla tapaa yksikköön saisi rutkasti lisää mutta samalla katoaa se mobiilius ja mahdollisuus hakea useampaa kohdetta kerralla.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
joku vaa

Viesti Kirjoittaja joku vaa »

Thirsterille varmaa joko Armour of Khorne+Awesome strength tai Armour of khorne+Firestorm Blade+jotai sälää. Ainaki toista bloodletter boksii isommaks ja sinne sitte heraldi hyppimään Armour of khornen ja Firestorm Bladen kanssa sitte toiset harpyt pois ja crusherit yheks boksiks ja sinne ehkä jompikumpi heraldi hyppii. Tossa nyt jotai.
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
laskenta aloitettu 1.11.2010
Runt

Nyt on joitain muutoksia tehtynä listaan ja ittemeitäkin lisäilty.

Lord
-Bloodthirster of Khorne 540.pts
Armour of Khorne
Awesome strength

Hero
-Herald of Khorne 150.pts
Juggernaut

-BSB Herald of Krone 175.pts
Obsidian Armour

Core
-29 * Bloodletters 378.pts
FC

FC

-5 * Furies 60.pts

Special
-6 * Flesh Hound 250.pts.pts
Karanak

Rare
-6 * Bloodcrushers 495.pts
FC
Icon of Endless War

Total:2230.pts

BSB olisi nyt tarkoitus sijoittaa tuohon 29 letterin boxiin, muodostelma hieman mietityttää miten yksikköä kannattaisi peluuttaa horde vai joku muu?
Tässä vaiheessa listassa olisi 170.pts vapaana. Listaan siis mahtuisi vielä vaikkapa Heraldi juggernautilla jolloin juggernautboxin saisi kasvatettua 8 modelin kokoon. Myös Skulltalker käväisi mielessä jolloin saisi kunnollisen munakorin tai vaihtoehtoisesti kaksi hieman tasaisempaa letterboxia. Mikäli heraldiin päädyn niin 5.pts pitäisi jostain irroittaa Firestorma Bladeen tai vaihtoehtoisesti tuhlailla 20.pts johonkin. Mutta katsotaan mihin suuntaan lista lähtee tästä etenemään.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Runt kirjoitti:BSB olisi nyt tarkoitus sijoittaa tuohon 29 letterin boxiin, muodostelma hieman mietityttää miten yksikköä kannattaisi peluuttaa horde vai joku muu?
Eiköhän se horde olisi tehokkain muodostelma. Ja jos haluaa vähän lisäsuojaa BSB:lle, niin laita se yksikön kulmaan. Tällöin kapeammat vihollisyksiköt eivät pääse kovin montaa hyökkäystä BSB:iin tekemään, kun chargessa pitää maksimoida base-to-base contactiin tulevat modelit (ja jos chargaat itse, niin voit kapeaa yksikköä vastaan asemoida horden niin, ettei kukaan voi lyödä BSB:ia).
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Äläs ala mitään spessuja suunnittelemaan:) Mutta mutta, mites olis tirsterille firestorm blade, armour of khorne ja immortal fury? Kauhia kasa palavia s7 rerolli iskuja. Ja jos pojoja jää niin ehkä spellbreaker myös. Oletkos miettinyt bsb:lle jotain lippua? Kaveri testasi despair iconia ja toimi kyllä hyvin. Ota myös jukkeri heraldille armour of khorne niin on siinä sillä peltiä. Itse jättäisin kyllä tuon karanakin pois. Sillä hinnalla saa kaksi koiraa. Mitäs jos tekisit kaksi viiden dogin unittia? Riittäisikös 5 crusheria muusikolla ja lipulla? Muutenkin champoista saisi myös hieman pisteitä. Toisaalta niillä voi tarvittaessa kikkailla haasteissa jne. Ja jos pisteitä jää niin lisää vain normi lettereitä. Niillä kuitenkin se T3, eli niitäkin putoaa hyvää tahtia. Varsinkin jos ampumista tulee vastaan. Tässä nyt jotain sekottamaan ajatuksiasi.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Spessuilla tarkoittanet Karnakkia ja Skulltakeria, ota nyt selvää sitten taas mitkä ovat special charactereita ja mitkä eivät (sama homma jokaisen uuden armeijan kanssa).
Despair Iconissa olisi ainakin munaa, suht tyly banneri kyseessä vaikka hieman tyyris onkin, harkitsemisen arvoinen kapistus vaikka taisinkin jo tähän päätyä.
Thirsterille firestorm blade, armour of khorne ja immortal fury, kuulostaa enemmän kuin paremmalta jos veraa S10.
Mitenkäs tuon Armour of Khornen kanssa, saako kyseisen ittemin napsia useammalle modelille?
Kaksi Houndi unittia 5 kokoisina on ollut myös omassa mielessäni, mutta sen enempää en sitä ole miettinyt koska listaa lähdin pohjaamaan tämänhetkiseen figuvalikoimaani.
Crushereissa puolestaan 5 modelin koko on mielestäni epästabiili (vai mikä se nyt lieneekään), järkevän muodostelman löytämiseksi. Toki jos heraldia tähän upottaa mukaan niin 6 crusheria onkin sitten jo toinen tarina. Heraldin jos napsii tuonne crushereihin mukaan niin champan voi hyvinkin tiputella pois, koska heraldi itsessään hoitaa chalenget pois alta.
Nyt sitten menikin ajatukset levälleen mutta sidotaan nippuun uudemman kerran ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

Tällä hetkellä löytyy/tulossa seuraavat:
Boodthirster
Demon Prince
Herald whit Bloodcrusher
Herald
40*Bloodletter
5*Felsh Hound
Karnak

Listaa ei sitten tietenkään saa huomioida muutosehdoituksia postaillessa, lompakkon pohja vilkuupi jo mutta onneksi on verkkopankki ;) Käteinen on kuollut maksutapa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Runt kirjoitti:Spessuilla tarkoittanet Karnakkia ja Skulltakeria, ota nyt selvää sitten taas mitkä ovat special charactereita ja mitkä eivät (sama homma jokaisen uuden armeijan kanssa).Mitenkäs tuon Armour of Khornen kanssa, saako kyseisen ittemin napsia useammalle modelille?
Jep ja jep. Demonien itemit on giftejä, eivät magit itemejä eli saat laittaa samoja vaikka kaikille. Lippuja (iconit) ei enää saa montaa samaa armeijaan. Ne erratoitiin toimimaan kuten magic standardit. Niin ja muuttamalla karanakin tavalliseksi koiraksi säästelet pojoja johonkin muuhun.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Runt kirjoitti:Spessuilla tarkoittanet Karnakkia ja Skulltakeria, ota nyt selvää sitten taas mitkä ovat special charactereita ja mitkä eivät (sama homma jokaisen uuden armeijan kanssa).
Eiköhän tähän toimi hyvin nyrkkisääntö, että nimetyt hahmot ovat special charactereitä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Jos haluaa tehdä etc -yhteensopivaa listaa, niin kannattaa huomioida nuokin rajoitukset :
  • DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Lord of Change counts as 1 PD
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Runt

Muutoksia tehtynä listaan jälleen kerran, nyt vielä mietin tiputtaisinko Furies ryhmän pois ja ottaisin tilalle giftejä (heraldille) tai vaihtoehtoisesti letteireitä...

Lord
-Bloodthirster of Khorne 515.pts
Firestorm blade
Armour of khorne
Immortal fury

Hero
-Herald of Khorne 175.pts
Juggernaut
Armour of khorne

-BSB Herald of Krone 225.pts
Armour of Khorne
Great Icon of Despair

Core
FC

FC

-5 * Furies 60.pts

Special
-5 * Flesh Hound 175.pts

-5 * Flesh Hound 175.pts

Rare
-5 * Bloodcrushers 405.pts
Msicant
Standar Bearer
Icon of Endless War

Total:2388.pts
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Bloodthirster ei halua firestorm bladea, kun nykyedikassa on dragonhelmiä ja dragonbane gemiä.. Itse laittaisin BT:lle Obsidian armorin, axe of khorne ja immortal furyn. Furyja kannattaa pelata, näppärästi pystyy hakemaan sotakoneita yms. Koirat yhdistäisin ehkä yhdeksi isoksi ryhmäksi (ei kuitenkaan 10modelin..) ja sit ylimääräpisteillä toiset letterit kans 28-30 modeliin.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Runt

Firestorm Bladen toki voi ajatella myös haittana, sinänsä tämän voisi harkita jättävänsä pois. +S1 on kuitenkin muvava bonus, S7:lla kun ei juuri muita heitellä kuin 2+ woundatessa ja armour save heittoon tulee -4. Myös S6:lla woundataan helposti melkein mitä vain ja armour save heittoon -3, nyt herääkin kysymys mielessä onko killing blow niinkään tärkeä. Listasta kuitenkin löytynee Heraldia, Bloodcrusheria ja letteriä joilla itsestään jo on killing blow. Vertaillessa näitä kahtavaihtoehtoa melkeimpä kallistus Firestorm Bladeen ainakin toistaiseksi, tai vaihtoehtoisesti ei kumpaakaan.

EDIT:Nyt lista uudessa muodossa.

Lord
-Bloodthirster of Khorne 515.pts
Firestorm blade
Armour of khorne
Immortal fury

Hero
-Herald of Khorne 190.pts
Armour of Khorne
Firestorm blade
Juggernaut

-BSB Herald of Krone 250.pts
Armour of Khorne
Firestorm blade
Great Icon of Despair

Core
FC

-30 * Bloodletters 390.pts
FC

-5 * Furies 60.pts

Special
-6 * Flesh Hound 210.pts

Rare
-5 * Bloodcrushers 405.pts
Msicant
Standar Bearer
Icon of Endless War

Total:2398.pts
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Eipä sitä axe of khornea siellä pelatakkaan sen takia että että se sitä tarvitsisi, sen voi ihan hyvin jättää pois. Mun mielestä ton firestorm bladen pelailu vaan on vähän riskaabeliä kun sieltä voi hyppiä vastaan sankareita joilla 2+ tuliwardi, varsinkaan kun se +1 str ei ole niin oleellinen BT:lle.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Pecu kirjoitti:Eipä sitä axe of khornea siellä pelatakkaan sen takia että että se sitä tarvitsisi, sen voi ihan hyvin jättää pois. Mun mielestä ton firestorm bladen pelailu vaan on vähän riskaabeliä kun sieltä voi hyppiä vastaan sankareita joilla 2+ tuliwardi, varsinkaan kun se +1 str ei ole niin oleellinen BT:lle.
Erittäin tilannekohtaista. Thirsterillä on erittäin hyvä käydä hakemassa useampaakin pelin monsteria kontaktissa, niin muu armeija säästyy niiden uhalta. Se kuitenkin lentää, eli suuren osan ajasta päättää kyllä itse, mitä on menossa hakemaan. Nuo palovakuutetut sankarit ovat ongelma lähinnä jos kurvaa itse suoraan kenraalin yksikköön haastamaan riitaa.

Lisäksi, vaikka Thirster joutuisikin kiinni jonkin epäonnekkaan sattuman kautta, niin en olisi niinkään huolissani jos sille on älynnyt ottaa mukaan Obsidian Armourin. Siinä on kuitenkin monsteri jolla on kovat savet ja hyvät statit, ja vastustajien maagiset aseet voidaan automaattisesti unohtaa. Lisäksi ASF- rerollit ovat käytännössä estetty kun Thirterin initiative on niin korkea. Läpipääseminen voi ehkä kestää, mutta saa sankarikin olla aika Norris jos meinaa hakata Thirsterin hengiltä ennen kuin kuolee itse. Ilman Great Weaponia mahdollisuudet ovat todennäköisesti aika pienet. Veikkaisin 2+ wardin kämmäävän useammin kuin Thirsterin ottavan haavoja.
Lisäksi on mahdollista että vastapuolella pelaaja on kuitenkin ottanut jonkin "hyödyllisemmän" wardin palowardin sijaan. Komboja on kuitenkin niin paljon että ei siitä sen enempää.

Ja onhan Thirsterillä vielä se Stomp :)

Strena on mielestäni varsin oleellinen, vaikkei ehkä aivan kaikkea vastaan. Tuossa on siis +1 voima, palavia iskuja, ja pudottaa savea siinä samalla. Orpo olo tulisi ilman tuota, S7 on asia mitä kaipaa aika usein sankareille.

Resosta olisin enemmänkin huolissani, ja siitä, että Thirster jumittuu koko pelin ajaksi Steadfastiin. Tällöin voi sitten kokeilla hakata niitä yksikön heroja pois, ja luultavasti se ei kovin äkkiä kuole itse vahinkoon. Mutta kuten todettua, niin valitsee fiksusti minne menee... niin ja tietty lorevalinnatkin vaikuttavat asiaan, millä hoitaa mitäkin alas.

Ylipäänsä tuon tyyppiset joukot on muutenkin helpompaa hakea Lettereillä.
Peril of Warp
joku vaa

BSB saa otta vain joko damonic giftejä, tai yhden demonic iconin, ja jos magiaa kúollakseen pelkää, niin onhan aina mahdollista ottaa collar of khorne (joka IMO on aivan turha, mutta josta jotkut saattavat pitää)
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
Runt

Nyt pitää kyseenalaistaa iconin ottaminen ja giftien lisäys samaan pakettiin.
Missään käsiittääkseni ei mainita etteikö iconia ja giftejä saisi ottaa sekaisin, esim s.87 AB:ssä mielestäni nimen omaan mainitaan että Heraldi (BSB) voi valita iconin sekä giftejä.
Faqqia katselin myös mutta kieltoa en tähän löytänyt.
Mikäli tämä taas jotenkin on sääntökirjassa kumottu niin mielelläni sivunumeron kuulisin. Mahdollisesti kenties Magic Standards kohdassa kielto voisi olla, pitänee alkaa keiketi kaivella sääntis käteen ja tutkia asiaa.
joku vaa

Sory my bad, sekotin vaa joihiki vanhoihi ETC komppeihin.
FaBa:
W/D/L
Ogre Kindoms:
17/5/6
Deamons of Chaos:
9/0/0
High Elves:
5/1/2
40k:
Chaos Deamons:
6/4/0
Runt

Ei mitään, hyvä että asia selvisi. Yleensä itse kyllä uskon siihen mitä muut sanovat mutta nyt vuosien varrella on oppinut kyseenalaistaa asioita. Pitäisi muutenkin useammin tarkistaa miten säännöt menevät eikä vain olettaa tai muistella miten säännöt ovat aikaisemmissa peleissä menneet.

Tästä keskustelusta tulikin ajatus mieleen josko BSB:n asettaisikin juggernautin selkään hmm... Tätäkään ei käsittääkseni oli kielletty. Mutta ehkäpä tämä jää vasta seuraavaan armeijalistaan.
Nyt siis mennään pitkälti tällä listalla eteenpäin, mahdollisesti pienehköjä muutoksia lähinnä armorien kanssa saattaa vielä tulla.

Kiitoksia neuvoistanne, toki ideoita otetaan edelleen vastaan erilaisista variaatioista tulevaisuutta silmällä pitäen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”