"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Marsut 600 pisteen patrolille

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Erakan

Marsut 600 pisteen patrolille

Viesti Kirjoittaja Erakan »

Morjens!
En oo itse vielä kovin paljoo pelaillu, mutta intoa piisaa. Pääasiassa pelataa kavereiden kanssa 500-700 pisteen pelejä. Kavereilla on örkkejä ja nidejä joten tässä olisi mun 600p lista niitä vastaan. Ai niin me pelataan aina patrol sääntöjen kera.

-HQ
Chaplain
+Jump pack
yht. 115p

-Troops
Tactical Squad
viis lisä marsua
heavy bolter
chainsword kessulle
ja meltagun
yht. 185p

-Fast Attack
Assault Squad
kessulle yks lightning Claw
yht. 115p

-Heavy Support
Devastor Squad
neljä heavy bolteria
Chainsword kessulle
Razorback
yht. 190p

Kaikki on yhteensä 605p

Ideana tässä olisi se että devastorit paukuttelisi taksinsa kanssa kaikkea mikä liikkuu toisella puolella pöytää ja tacticalit juoksee sinne missä niitä kaivataan. kappalainen+assault marsut toimii sitten koko ``hyökkäyksen´´ keihäänkärkenä tai sitten yrittävät suojata tacticaleja/devastoreja ettei ne joudu meleeseen.
Miltä kuulostaa? Otan mielelläni kaiken näköisiä kommentteja vastaan.
Hulluuden ja nerouden raja on hiuksen hieno ja hemmetin kaukana siitä rajasta hulluuden puolella seison minä.
Half-breed

Re: Marsut 600 pisteen patrolille

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No ensinnäkin sellainen huomio, että 605 ei ole 600 pojon armeija.

Mutta itse listaan. Milläs ajattelit ajoneuvot tuhota? Joo Patrollia pelailette, mutta silti joudut viskomaan hyvin, että saisit ajoneuvoja rikki. AV11 ajoneuvot (Rhinot ja Razorit) vieläpä pitää nakuttaa hitaasti rikki. Muutenkin listassa on pari ei optiollista varustusta, kuten kessun yksittäinen clawi (Tuplat, tai säästät pojoja ja otat power weaponin.), taktisten melta ja kessujen lähisaseet (Tuskin olet menossa lähistelemään devoilla). Lopuksi Assault squadin koko on aika pieni. Viiden hengen ryhmässä tappioit tuntuvat nopeasti, etkä parin tappion jälkeen enää pärjää kunnolla lähiksessä. Täten ryhmäkoon kasvatus olisi paikallaan. Kyllä tuota noin muuten pelaa, mutta nuo pienet korjailut olisivat paikallaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Erakan

No se meni viis pojoo yli mutta se ei haittaa ketään. Meijän peleissä ei autoja vielä ole kellään muulla kuin minulla, joten minun ei tarvitse miettiä niiden tuhoamista. Mutta jos tuota listaa muuttais niin että jättää tacticalistaa sen meltan pois ja ottaa tilalle flamerin tai normi bolterin ja sitten assault marsu ryhmästä nappaa sen lightning clawin pois ja ottaa yhden assault marsun lisää? silloin koko nais pojoja olisi 593.
Hulluuden ja nerouden raja on hiuksen hieno ja hemmetin kaukana siitä rajasta hulluuden puolella seison minä.
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Devojen razori näyttää aika turhalle, kun eivät osaa sieltä sisältä ammuskella, eikä se yksi heavy bolter sieltä katolta hirveästi ketää vahingoita. Devoilla on singot ollut parempia, kuin Hbolterit, kun voivat ampua jalkaväkeä blasteilla ja tankkeja krak ohjuksilla.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Erakan kirjoitti:No se meni viis pojoo yli mutta se ei haittaa ketään.
Sen verran tekee mieli kommentoida tähän, että yleensä armeijan pisteraja on nimenomaan yläraja, josta ei mennä yli edes puolikkaalla pisteellä. Joskus olen heittänyt johonkin topikkiin (tästä on ollut keskustelua useaan kertaan), että jos muutaman pisteen ylitys sallitaan, niin eikö samalla logiikalla voisi ottaa 4 heavy supportia, kun ei se mene kuin yhdellä yli sallitun rajan? Pisterajoissa pysymisen ei nyt pitäisi olla kovin vaikeaa, koska yleensä kuitenkin tuollaisen muutaman pisteen saa helposti karsittua jättämällä jonkin varusteen tai halvan sotilaan pois (siis yleisesti ottaen; mariineilla nyt ei taida olla ihan niitä muutaman pisteen hintaisia solttuja, mutta esim. faban puolella löytyy 2 pisteen goblinit tai skavenslavet). Jos esim. viiden pisteen ylitys sallitaan niin helposti sitten tähdätään siihen 605 pisteeseen 600 sijasta, tai sitten armeijan ollessa 599 pistettä otetaan vielä se yksi 5 pisteen varuste tai kasvatetaan jonkin ryhmän kokoa yhdellä halvalla jantterilla.
Erakan

Misslelaunchereista en tykkää ollenkaan koska niillä ei osu koskaan yhtään mihinkään. Niitten nimen pitäisi olla: MISS!-ile launcher. Sen takia Hbolterit, koska ne niittää örkkejä ja nidejä suht. tehokkaasti.
Dark Servant

Viesti Kirjoittaja Dark Servant »

Erakan kirjoitti:Misslelaunchereista en tykkää ollenkaan koska niillä ei osu koskaan yhtään mihinkään. Niitten nimen pitäisi olla: MISS!-ile launcher. Sen takia Hbolterit, koska ne niittää örkkejä ja nidejä suht. tehokkaasti.
Odotas kun pääset meltojen luvattuun maailmaan. Se yksittäinen melta ei koskaan tee mitään, joko ei osu tai sitten ei mene läpi/haavaa. Missilellä sentään voi ampua lättyjä, jotka yleensä osuvat jonnekin (ellet jotain yksittäistä jamppaa yritä ampua).

Nidejä ja örkkejä vastaan missilet on tehokkaampia, kun devastaattoriryhmästä tulee neljä pientä lättyä ja sivaltavat helposti örkkien ja nidien "panssareista" läpi. Osuukin kohtuu hyvin kun tähtää keskelle laumaa, ei se skatteri nyt yleensä niin iso ole ettei osuisi mihinkään. Lisäksi krakeilla voi sitten kutitella isompia nidien mörköjä huoletta.

Toisaalta h.bolttereiden käyttö on tyylivalinta. On itsellänikin ollut devaryhmä h.boltereilla, sekä plasmacannoneilla, että myös lascannoneilla. Hinta-laatusuhteeltaan missilet on kuitenkin parhaita juurikin monipuolisuutensa takia.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”