HerraMauno kirjoitti:jamovoima kirjoitti:
Henk. koht. olen ylipäätään sitä mieltä, että turnauksien järkkääminen sillä periaatteella, että ~10 maajoukkuekokelasta voi viilailla listojaan on vähän jotenkin ankeeta. Etenkin kun loppujenlopuksi itse turnauksessa ne samaiset naamat pelaa kuitenkin suurimman osan peleistä keskenään ja laskee leikkiä sopuleiden massacroimisesta ekoilla kiekoilla.
Sama pätee myös siihen toiseen peliin.
En nyt ihan täysin ymmärrä, että missä vaiheessa mun viestiä kävi ilmi, että mun mielestä turnauksia pitäis järjestää sillä periaatteella, että ~10 maajoukkuekokelasta voi viilailla listojaan . Mainitsin vaan, että mun näkökulmasta toi mahdollisuus olis bonus. Ei tietenkään turnauksia pidä järjestää pienen vähemmistön tarpeiden ja halujen mukaan varsinkin, kun Suomessa ei ihan liikaa turnauksia järkkäillä.
Joo ei se mitenkään siun viestiin viitannutkaan vaan yleisemmin, siksi se oli myös kirjoitettu erillisessä kappaleessa. Ehkä tosta semmoista saattoi välittyä kuitenkin, joten sori siitä. Lähinnä tarkotin, että yleensä suoraan valitaan helposti se etc-standardi ja jotenkin sitä jopa odotetaan, vaikka tosiaan se koskee todellakin murto-osaa potentiaalisista pelaajista. Esim. pistemääränä 1850 pinnaa ei ole ihan kauheen looginen, muuten kuin ton etc:n kannalta.
Tästä tulikin mieleen, vaihtelun vuoksi esim. 1500 tai 2000 pinnaa voisi olla mielenkiintoinen pistekoko, joka toisi jo itsessään vaihtelua totuttuihin standardeihin. Toki voi sanoa (ehkä jopa ihan perustellusti), että eri pistekoot suosisivat eri armeijoita, mutta se pätee mihin tahansa pistekokoon. 40k ei ole täydellisen tasapainossa, ja se on juuri iso osa sen viehätystä. Sinänsähän varsinaisesti jos tavoitteena vaan on hioa pelitaitoja, ei sinänsä kompeilla, pistekooilla, yms. ole edes niin paljon merkitystä, hiukan erilaiset asetelmat jopa saattaa opettaa jotain uutta. Omalta mukavuusalueelta poistuttaessa usein oppii parhaimmin. Pätee niin pelaamiseen, kun muuhunkin.
Jokatapauksessa, en halua tehdä tästä(kin) ketjusta vääntöä 40k:n kilpailuominaisuuksista, sille on jo hiukan unohtunut, mutta hyvä, ketju tuolla muualla. Kunhan vain toin omia ajatuksiani esiin. En tietenkään tarkoita, etteikö kilpailuhenkisiä ja etc-standardien mukaisia turnauksia saisi järjestää, päinvastoin, turnauksia ei tosiaan nykyään ole liikaa. Tiedän itsekin muutaman turnauksen järjestäneenä, ettei se iha pieni vaiva ole, enkä halua dissata ketään joka semmoisen vaivan jaksaa nähdä muiden pelaajien iloksi. Harvemmin sillä sääntöpaketilla on ollut mitään tekemistä turnaukseen osallistumisen kannalla omalla kohdalla, itseasiassa viimevuosina on harvemmin edes tullut luettua niitä sääntöpaketteja ilmoittautumisohjeita ja armeijakokoa syvemmälle ennen paikalle saapumista. :)