"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figukaupat ja pelitilat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Kaapelikala

Re: Figukaupat ja pelitilat

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

smaxx kirjoitti:Hyvä muistaa, että Maelstromilla on tapana vähän vääristää punta/euro -muunnosta. Esim tämän päivän valuuttakursseilla punta on 1,22€, mutta Maelin muunnoksessa 1,160€. Olettaen että 'tilimyynti' kurssi on lähimpänä sitä, mitä punta luottokorttiostajalle maksaa. Tuosta tulee hinnaksi yli 5% korkeampi, kuin mitä Maelstrom ilmoittaa. Punta on vahvistunut sattumoisin euron suhteen, mikä vie tuota puntahinnoitteluetua pois.

Esimerkkinä : Mortis Engine maksaa oikeasti Maelissa 39,54€ päivän kurssilla, ei 37,58 mitä ilmoittavat. Itse asiassa, jos syystä tai toisesta saa ostoksistaan kotimaiselta kauppiaalta 10% alennuksen, niin Mortis Enginestä joutuu maksamaan kivijalkakauppiaalle 1.4€ enemmän, ja paketti on saman tien kourassa. Maelissakin on välillä erilaisia esim 17% alennuksia, mutta sekään ei todellakaan tarkoita, että loppuhinnasta lähtisi 17% pois, vaan suositellusta jälleenmyyntihinnasta lähtee 17% pois. Siitä tulee yleensä lopulta kyllä pieni alennus, mutta on se jonnin verran harhaanjohtavaa mainostusta.
Mutta vuorostaan tuommoiset pataljoonat (ulkomailta 55-65 euroa vs. kivijalkaliikkeen 80-100 euroa) tai rykmenttiboksit (ulkomailta 22-25 euroa, kotimaasta 30) on hinnat hieman erilaiset. Vaikka saisi sen 10 pinnan alennukset, on pataljoonapoksissa silti se 20-30 euron hintaero ulkomaille verrattuna. Rykmenttiboksissa hintaero on vain sen 2-5 euroa, mutta on sekin jotain. Jotkut goblin-hordet tai vastaavat vaativat useita bokseja ja hintaero alkaa näkyä aika nopeasti.

Mut joo, on GW alkanut hinnoittelemaan silleen "fiksusti" ainakin jotain. Itse olen tukenut paikallista kivijalkaliikettä, kun saan sieltä pikkuisen alennuksen. "Olis kiva saada"-ostokset on helpompi tehdä kivijalkaliikkeessä, kuin ulkomailla. Ongelmaksi tämänkin liikkeen kanssa koituu se, ettei sieltä välttämättä aina saa kaikkea tarvittavaa (kuten aikanaan 6 x Raider, 3 x Ravager, 2 x Vyper Jetbike + äijät lisäksi). Meni ulkomaan ostokseksi suurimmaksi osaksi, valitettavasti :/.

Turnaukset, maalauskoulut, peliopetukset, megabattlet, erilaiset pelit (kokeillaan jotain -lauantai?) ja erikoistuotteet vois olla ihan vaihtoehto, varsinkin jos Itellan kanssa saa jonkinmoisen sopparin aikaiseksi postimyyntiä varten. Suomessa kun ei ole yhtään kunnollista kuriositeettiliikettä Taistelutarvikkeen poismenon jälkeen, josta saisi esim. japanilaisia paperikasveja. Tai onhan Kuivalainen ja jotain muita, mutta Taistelutarvike oli näkyvillä nätisti.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Kaapelikala kirjoitti:Mutta vuorostaan tuommoiset pataljoonat (ulkomailta 55-65 euroa vs. kivijalkaliikkeen 80-100 euroa)
Faktaa :

Empire pataljoona Maelstomista 73€ ilmoituksen mukaan, oikeasti 77€ ( 76.7 - 77.6€, riippuen käytetäänkö lopulta mitä arvoa tili- ja setelivaluutan välillä).
Kivijalassa 90€. Mahdollisen 10% alennuksen jälkeen 81€. Eroa on siis 4€ (tai 13€ ilman alennusta), eli ostos tuli 5.2% kalliimmaksi. Riippuen paljon myös siitä, mikä valuuttakurssi sattuu olemaan, sehän ei ole (välttämättä) ostohetken valuuttakurssi, vaan kurssi määräytyy parin päivän sisällä ostosta luottokorttiostoissa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ostatko maelista puntahintojen vai eurohintojen mukaan? Eurohinnat ei kai mee yks-yhteen päivän kurssin mukaan, mut puntina tilatessa kaipa se raha tililtä siirtyessä liikkuu sen hetkisen kurssin mukaan. Tai jotain.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Oberon kirjoitti:Ostatko maelista puntahintojen vai eurohintojen mukaan? Eurohinnat ei kai mee yks-yhteen päivän kurssin mukaan, mut puntina tilatessa kaipa se raha tililtä siirtyessä liikkuu sen hetkisen kurssin mukaan. Tai jotain.
Luottokorttilasku maksetaan euroissa, ja hinta on OIKEASTI puntina, ei euroina. Se eurohinta on vain konvertoitu arvio. Tai näin olen ainakin asian ymmärtänyt. Myyjähän laskuttaa oman maansa valuutassa joka tapauksessa, ja Visa hoitaa konversiot välittämättä Maelin viihteellisistä eurohinnoista. Siis jos haluaa tietää ostoksen hinnan, katsoo puntahintaa, ja laskee itse mitä se päivän kurssilla maksaa.

EDIT 2 : Oleellista on älytä, että Maeli antaa nimenomaan eurohinnoissa kohtuuttoman optimistisen kuvan hinnoista, ja helposti ohjaa ostajaa harhaan vertailussa.

EDIT :
Your currency will be placed in British Pounds Sterling - you can of course view the cost of an item in two other currencies, US Dollar and Euro, by clicking the relevant flag under the basket, but this is for information purposes only and is only a rough calculation. Don't worry though, you will pay the correct price in Pounds Sterling!
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

Kaapelikala kirjoitti:Turnaukset, maalauskoulut, peliopetukset, megabattlet, erilaiset pelit (kokeillaan jotain -lauantai?) ja erikoistuotteet vois olla ihan vaihtoehto, varsinkin jos Itellan kanssa saa jonkinmoisen sopparin aikaiseksi postimyyntiä varten. Suomessa kun ei ole yhtään kunnollista kuriositeettiliikettä Taistelutarvikkeen poismenon jälkeen, josta saisi esim. japanilaisia paperikasveja. Tai onhan Kuivalainen ja jotain muita, mutta Taistelutarvike oli näkyvillä nätisti.
Kylmä totuus on, että sille maksavalle osastolle turnaukset, maalauskoulut, peliopetukset jne jne eivät ole mikään vetonaula.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Diogenes kirjoitti: Kylmä totuus on, että sille maksavalle osastolle turnaukset, maalauskoulut, peliopetukset jne jne eivät ole mikään vetonaula.
Millä kaavalla tämä kylmä totuus on laskettu?

Puhtaasti omalta kantiltani katsottuna turnauspelaajat käyttävät huomattavasti enemmän rahaa harrastukseen kuin perus harrastelijat koska ovat uusien julkaisujen armoilla. Se, että iso osa nuorisosta on varattomia/pihejä ei suoraan vaikuta tuohon edellä mainittuun kahtiajakoon. Kantani on täysin subjektiivinen jonka vuoksi tuota käyttämääsi kaavaa kalastelenkin.

Obsessiiviset keräilijät ovat sitten asia erikseen ja heihin keskittyminen olisikin vissiin jo rikollista.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Uutta GW:tähän ei itse tule ostetuksi mistään, edes Maelista, mutta muuten olen heidän kohtuutyytyväinen asiakkaansa. Varsinkin pienempien firmojen figuvalikoima houkuttaa ja Privateer Pressin tuotteet tulee tuolta tilattua. PP:n ongelmana oleva figujen saantihan koskee melkein kaikkia muitakin kauppoja. Itse katson aina pelkästään puntahintoja ja konvertoin sitten lopuksi näppärällä Googlehaulla: esim. kaava 100 gbp to euros anta aika kuvaavan eurohinnan.
Galleriaan pääsee tästä.
Diogenes

MakeH kirjoitti:
Diogenes kirjoitti: Kylmä totuus on, että sille maksavalle osastolle turnaukset, maalauskoulut, peliopetukset jne jne eivät ole mikään vetonaula.
Millä kaavalla tämä kylmä totuus on laskettu?
Kylmällä mutu-kaavalla toki, ei kai tällaisia asioita voi muuten esitellä :)

Itse käytän peliharrastukseen noin nelinumeroisen summan vuodessa (ok, siihen on laskettu matkoja ja peli-iltojen oluita vähän mukaan vuosina jolloin ostokset on vähäisempiä, mutta silti), eikä minulle (eli tuolle maksavalle osastolle) mikään edellämainituista anna mitään arvoa, joten sallinet mutuilun tältä IMO osin? :)
MakeH

sallin mutuilun täysin, kuhan sitä ei esitetä faktana :)

Minullakin tulee helposti täyteen neljä numeroa mutta se skaala on aika laaja. Viiteen en pääse ;)
Itselleni paikalliset turnaukset olisivat iso juttu. Kun puokkari Lahdessa järkkäsi minulle 2 turnausta kuukaudessa niin ajoin kyllä sinne Helsingistä tekemään suuremmat figuostokseni.

Uskon silti, että palveluilla asiakkaiden kosiminen figuilijoilta on Suomessa hankalaa, goodwilliä toki saa mutta se ei maksa vuokria. Eli ei me varmaan kovin eri mieltä tästä geneerisellä tasolla olla. Suomalaisten ostokulttuuri on vissiin sitten moderni joka heijastuu varmaan aika suoraan yrittäjyyden suosioon yleisestikkin.
Diogenes

Minä toki olen pikkupaikkakunnalta, jossa ne kaikki 5 muuta pelaajaa hostaan yhteisissä peli-illoissa kotonani, eli pelitilojenkin tarve on vähäinen :)
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Pelitiloista laskuttaminen ja etenkin maksaminen on konseptina kovin vieras. Monella alalla paras veto on panostaa työssäkäyviin ihmisiin, jotka oikeasti ovat valmiita maksamaan 15% ylimääräistä kunhan tavaran saa käteen varmasti ja heti. Se taas vaatii valikoimaa ja varastoa. Kolme arvausta, paljonko kiinnostaa "tilaustuote, viisi viikkoa" jos tarjolla on myös itse tilattu, yksi viikko, halvempi. Sitten päästäänkin taas ongelmaan, jossa trendi-skirmishit vanhentuvat ja happanevat hyllyyn puolessa vuodessa.

Onnea realistisen markkinaraon etsintään. Ehkä sellainen vielä on, mutta kovin ne ovat ohuita ja kaukana toisistaan.
Tää on niin tätä. En ymmärrä miksi joku alkaa figuttamaan jos aikoo päästä halvalla. Tää on harrastus joka imee satoja tai jopa tuhansia euroja, toi vituillaan oleva ajattelu pitää muuttaa. C'moon, mikä on ilmaista? Onko tuolla ilmaisia Biljardipaikkoja, tai leffateattereita, ei ole. Miksi paikat kaatuvat, koska yrittäjät eivät ole tehneet matematiikan tehtäviään. Helkkari. Ja toinen on väärän kohderyhmän etsintä.

Jokainen työssäkäyvä ihminen voi maksaa helposti 20-50e siitä, että pääsee pelaamaan loistaviin puitteisiin vaikka kerran kuukaudessa. Me mennään vaimon kanssa syömään niin siinä menee 150-200e illassa niin että hujahtaa. Jos Tampereella olis loistavat pelitilat, koska toi fantsu on aika käpynen niin maksaisin ehdottomasti sen käytöstä. Turnauksiin vois surutta olla isotkin pääsymaksut niin sais hyvät puitteet.

Ajattelu tän bisneksen ympärillä ei ole yhtään bisnesmäistä. Kuka helkkari pistää pystyyn ravintolan jossa ruoasta maksetaan mutta viina on ilmaista? Tää pelikulttuuri ei ole kehittynyt suomeen koska heti joku eka persaukinen itkee, että GW on paha ja Tilat maksaa. Voi Jessus! Jos on PA niin tämä on harrastus jota ei kannata aloittaa, sen lisäsi että maksaa 300-500e aloittaa niin menee myös satoja tunteja maalaamiseen ja kirjojen opiskeluun.

Suhteessa siihen kuinka paljon tähän joutuu käyttämään aikaa niin ihmettelen kuinka porukka ei ole valmis käyttämään tähän rahaa noin niinkun ajatuksen tasolla ainakin foorumilla. Kukaanhan ei viitsi ottaa sitä riskiä ja kokeilla kun heti on joku täällä itkemässä. Ja rahaahan tällä ei saa tehdä jos tykkää hommastaan, sano suamalaine.
KF_Painting

Viesti Kirjoittaja KF_Painting »

Morjens,

Kiitos kaikille tähän asti kommentoineille, erittäin hyvää ja rakentavaa palautetta!

Juttuhan on niin, että tätä asiaa on puitu tietyn porukan kanssa jo pitkään ja ollaan itse pitkänlinjan harrastajia,
oltu niin gw:llä kuin muuallakin duunissa jne, eli bisness itsessään on tuttu!
Figukaupallahan on vaikea leipää tuoda pöytään joten tosiaan muutakin pitää sitten myydä siinä ohella,
oli se sitten lautapelejä tai konsolipelejä (mitä moni muukin yritys puuhaa) tai sitten jotain aivan uutta
aiheisiin liittyvää tms.

Peliopetusta ja maalausopetusta sekä megabattleja toki on kiva järjestää ja pitää sellaisena, ON GOING promootiona,
koska uusia harrastajia tarvitaan aina lisää :)

Paikkakunta on nyt vain ollut se iso kysymysmerkki, koska asia on niin että haluaisin itse henkilökohtaisesti
luoda liikkeen jossa oikeasti on kiva olla ja tullla pyörimään ja viettää aikaa mutenkin kuin vain
ja ainoastaan turnauksien merkeissä.
Tietysti kauppaahan pitää saada aikaiseksi ja hintakilpailu toki on aina kovaa niin nettikauppoja
kuin muitakin liikkeitä vastaan, joten siihen pitää sitten puuttua toisin keinoin.

Itse olen ollut työelämässä jo mukavan tovin ja olen huomannut, että hinta EI ole ostopäätös
vaan saatavuus ja asiakaspalvelu + oston helppous.
Entäpä jos voisit ostaa isomman läjän figuja ja maksaa sen 2. erässä?
Tai entäpä jos tarvitset ja konffausopastusta jonka itse myyjä sinulle antaa.
Tai jos haluat saada maalatun armeijan ja olet siitä valmis maksamaan ja myyjät
tekevät sen sinulle tai sinun kanssasi?
Turnauspuoli pyörisi tasaisesti ja kerholla tai porukalla olisi mahdollisuus vuokrata
esim joka toinen sunnuntai liikkeen pelitila itselleen pieneen hintaan? tms..

Tässä vähän ideoita ja olisi kiva jatkaa keskustelua vielä teidän kaikkien kanssa :)
may the dark lords guide your dice
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

KF_Painting kirjoitti:Turnauspuoli pyörisi tasaisesti ja kerholla tai porukalla olisi mahdollisuus vuokrata
esim joka toinen sunnuntai liikkeen pelitila itselleen pieneen hintaan? tms..
Tässä on ideaa.
Pelitilan suurin mekritys lienee, että pääsee perhettä pakoon ja voi ottaa sen olusen rauhassa kavereiden kanssa. Tästä ilosta ainakin Noppien jäsenet PK seudulla maksavat markkinavuokraa. Yhteistoimintaneuvottelut paikallisen ison yhdistyksen kanssa voi tuottaa tulostakin.
Toki ongelmia voi tuottaa jos porukka on iso ja heterogeenistä. Mutta eiköhän ikä korjaa suuren osan luonneviosta ja häiriköille voi näyttä ovea.
Haaste voi olla myös, että työpäivät venyvät jos joutuu vahtimaan 'VIP'-klubilaisia.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ei kannata vähätellä trendi-skirmishejä. Confrontation pyöri erittäin voimakkaan kasvusuuntaisesti, kunnes Rackhamin johto teki muutaman emämunauksen prepainttien kanssa, joka johti sekä Confrontationin että AT-43:n kuolemaan. Privateer Press puolestaan on ollut ilmeisesti aktiivinen (tiedä häntä, en firman pelejä ole pelannut) pelaajakuntansa kuulemisessa ja jatkaa vain porskuttamista. Warmachine/Hordes jyrää jenkkipuolella edelleen ilmeisen kovasti ja Suomessakin taitaa löytyä kovinkin aktiivinen pelaajakunta. Malifaux jatkaa nousuaan ainakin USA:n puolella ja saanut rekrytoitua niin uusia pelaajia kuin vanhoja Confrontationin pelaajiakin, siitä voi tulla melko vakavasti otettava WM/H:n haastaja jossain vaiheessa. Wyrdihän aloitti toimintansa v. 2005 ja Malifaux on pelinä ollut olemassa v. 2009 lähtien ja pyörii nyt 3. "edikassaan". Itse hypetän Carnevalea tällä hetkellä, mutta peli on niin alkutekijöissään tällä hetkellä, että siitä on vielä vaikea sanoa mitään (toisaalta koko tämänhetkisen valikoiman sisäänosto hyllyyn ei kyllä myöskään kauheuksia maksa, joka sekin on plunssaa).

Vastaavanlaista katettahan näistä ei kaupalle tule kuin GW:n tuotteista, mutta toisaalta pelaajat ovat yleensä pitempiaikaisia, ostavat uusia figuja ja oheishärpäkettä tasaiseen tahtiin. Huomioitavaa on myös, että riski on pienempi, kun hankkimiskulut jäävät murto-osaan siitä, mitä GW:n hyllytuotteilla ja nettovoitto voi jäädä jopa suuremmaksi GW:n harvinaisempien boksien homehtuessa hyllyyn. Vievät myös huomattavan pienemmän määrän hyllytilaa kuin GW (joka sekään ei ole mitätön asia). Eivät toki hirveästi lisätuottoa tuo eivätkä missään nimessä riitä yksinään, mutta todennäköisesti ovat asiakkaiden rekrytoinnin kannalta olennaisia asioita. Aloitusboksien ja sääntökirjojen osto hyllyyn + blisterien tilausmahdollisuus ei välttämättä ole huono idea, mutta kannattanee ehkä rajoittaa 1-2 skirmishpeliin. Pitkin hampain suosittelen tässä WM/H:ta, koska se on "varmempi valinta", mutta osittain tämäkin riippuu siitä mitä kohdepaikkakunnalla pelataan. Vapaaehtoiset demottajat/turnausjärjestäjät kannattaa myös rekrytoida mukaan esim. blisteripalkkioilla, jotta jaksavat tulla uudestaankin.

Mantic on myös oma lukunsa, jonka tuotteiden hankkiminen hyllyyn lienee vähintäänkin suositeltavaa. Flames of War lienee myöskin alati kasvava peli, joka vetoaa myös heihin, joita eivät tissidemonit inspaa ihan samalla tavalla. FoW tosin ainakin jossain vaiheessa vaati jälleenmyyjiltä koko hiton valikoiman tilaamista näytille, mutta saatan muistaa myös väärin.

Tuloaugmentaatio MtG-korteilla ja lautapeleillä lienee myös pakollista ja ainakin tilausmahdollisuus ropekirjoihin. Samanaikainen nettikaupan pyörityskin taitaa olla nykyään välttämätöntä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
KF_Painting

Viesti Kirjoittaja KF_Painting »

Hemmetin hyviä pointtereita,
tietysti muutkin figupelit täytyy kattaa koska ei pelkkä GW enää riitä, jengi ostelee ihan muuten vaan
muiden valmistajien figuja (hyvät hinnat, hauskat konffaus mahdollisuudet jne) GW peleihin
ja sitä kautta saattavat myös innostua originaalista pelistä.
Malifaux jne on ainakin kovasti suosiossa omassa kaveri porukassa ja myös joku laivapelit (manowar tyylinen)

Tietysti muidenkin "vaihtoehto figupelaajien" ehdotuksia tänne kannattaa laittaa!
En näe mitään syytä miksei hyllyssä voisi olla hyviä boxeja useammalta valmistajalta :)

Mantic range on ainakin hemmetin kovaa kamaa WHB sarale!
may the dark lords guide your dice
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Silveri kirjoitti:Ei kannata vähätellä trendi-skirmishejä. Confrontation pyöri erittäin voimakkaan kasvusuuntaisesti, kunnes Rackhamin johto teki muutaman emämunauksen prepainttien kanssa, joka johti sekä Confrontationin että AT-43:n kuolemaan. Privateer Press puolestaan on ollut ilmeisesti aktiivinen (tiedä häntä, en firman pelejä ole pelannut) pelaajakuntansa kuulemisessa ja jatkaa vain porskuttamista. Warmachine/Hordes jyrää jenkkipuolella edelleen ilmeisen kovasti ja Suomessakin taitaa löytyä kovinkin aktiivinen pelaajakunta.
Komppaan SIlveriä, ettei "pieniä Skirmish-pelejä" kannata missään nimessä unohtaa. Ordo Aboensiksella täällä Turussa tilanne on se, että masiina on ehdottomasti aktiivisimmin pelattu peli (eli tuo myöskin eniten rahaa vuokranmaksuun). 40k vetelee ihan hyvin, mutta faba on kuollut käytännössä kokoaan ja Blood Bowliakin tahkotaan hiukan. Eikä tilanne oo kai mikään hassu muuttuva suhdanne vaan aika pysyvä juttu. Faban kasiedikan ja masiinan kakkosedikan ilmestymisen myötä käytännössä masiina vakiintui isoimmaksi peliksi, eli mitä siitä nyt on, pari vuotta?

Siis: mihin ikinä päätättekään aloittaa pelikaupan, tunnustelkaa mitä pelejä alueella pelataan hyvin tarkkaan ja tehkää päätökset sen mukaan. Turha mennä tuputtamaan fabaa jos sille ei ole pelaajia. :)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Jep parasta tutustua paikalliseen pelikulttuuriin ja muodostaa valikoima sen mukaan. Täysin uuden pelin tuominen voimalla ns. tyhjiöön kestää aikaa ja panokset loppuvat ennen kuin tuotta alkaa tulla. Pelaajat ovat kuitenkin parasta mainosta pelille. Jos asiakkaat jotain peliä pyytävät, on sillä selvästi jo kysyntää.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No jos jotainmuiden valmistajien figuja uskaltaa suositella, niin tuntuisi olevan ainakin jossain määrin suosittu tuo Infinity-peli. Sitä ei enää taida myydä Suomessa kukaan. Boostep myi, mutta heidän varastonsa ovat olleet tyhjiä jo kuukaudenpäivät eikä uutta ole ilmeisesti tulossa. Tosin siihen voi tietystiolla jokin hyvä syy, että miksi näin. Joko ne eivät sitten myykään taisitten boostepilla oli vaan ongelmia toimittaa niitä. Hinta taisi olla kilpailukykyinen jopa ihan maelstromin hintojen kanssa.

Myös Avatars of war pelin figut voisivat olla ainakin siinä mielessä turvallinen kokeilu, että niiden luulisim menevän hyvin kaupaksi myös warhammer-pelaajille. Esim. kaamospelaajia luulisi tosiaan kiinnostavan nämä tulevat "plastic-resin" ukot: http://www.avatars-of-war.com/eng/web/i ... embled.jpg

Voin niitä kääpiömurhaajia ostaneena todeta, että siinä on hinta&laatu kohdillaan kyllä.

Myös Dark Age Apocalypse voisi olla kiinnostava ja kaiketi melko suosittu ainakin muualla.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Paikkakunta (sen harrastajat) tosiaan määrittelee sen mitkä pelit menestyvät ja mitkä eivät. Sanoisin kuitenkin että niin whfb kuin 40k on pakollisia valintoja hyllytavaraksi, kyseiset pelit kun nyt sattuvat olemaan ne suosituimmat miniatyyripelit suomessa. Toki kylkeen kannattaa ehdottomasti harkita WM/H, FoW, Malifaux, Infinity, BB yms. pienempiä pelejä, jotka ovat kasvavia ilmiöitä. WM/H ja FoW taitavat näistä "pienemmistä" peleistä olla ne järkevimmät vaihtoehdot alkuun. Käsittääkseni ihan hyvin ovat saaneet jalkaa oven väliin suomen maaperällä.

Keskustelussa on nyt moneen otteeseen keskitytty eri miniatyyripelien menekkiin, aktiivisille harrastajille (jotka sitä rahaa liikkeeseen kantavat) tärkeää on myös (oheistuotteet) hyvät pohjamaali, pensseli, basetus yms. valikoima. Pienellä kyselykierroksella kartoittaa helposti paikkakunnan harrastajien toiveet ja käyttämät tuotteet helposti, toki uutuuksia kannattaa myös hyllyyn hankkia.

Pelitilojen maksullisuudesta sanoisin että monelta harrastajalta löytyvät pelitilat ja maastot itseltään. Mikäli pelitilojen käytöstä haluaa veloittaa jotain, niin pelipöydän/pöytien tulisi olla kunnollisia ja maaston keskivertoharrastajan maastoa huomattavasti parempaa. Itseäni ei ainakaan innosta maksaa pelitiloista jonne joudun matkustamaan miniatyyrieni kanssa jos pelipöytä ja maastot ovat samaa tasoa kuin itsellänikin. Maastoissa kannattaakin huomioida niiden käyttöikä, monen moista käyttäjää kun yleisissä tiloissa pyörii ja kaikki eivät ole yhtä hellävaraisia käsitellessään liikkeen omaisuutta.
Kotona pelatessa on myös puolensa, tarjoilu pelaa kahvi tippuu ja evästä löytyy kaapin täydeltä. En tiedä miten kahvin ja limsan myynti vaikuttaisi pelitilojen vuokrauksessa, tosin näillä tuotteilla ei juurikaan voittoa voisi tehdä ja samalla pitäisi kieltää omien eväiden tuonti liikkeeseen. Turnauspäivinä kahvi mahdollisuutta kannattaisi ainakin harkita, päänsärky ja pelaaminen kun eivät ole se mukavin yhdistelmä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
MakeH

Keskustelussa on nyt moneen otteeseen keskitytty eri miniatyyripelien menekkiin, aktiivisille harrastajille (jotka sitä rahaa liikkeeseen kantavat) tärkeää on myös (oheistuotteet) hyvät pohjamaali, pensseli, basetus yms. valikoima. Pienellä kyselykierroksella kartoittaa helposti paikkakunnan harrastajien toiveet ja käyttämät tuotteet helposti, toki uutuuksia kannattaa myös hyllyyn hankkia.
Joo, komppaan. Hyvä oheistuote on erittäin tervetullut lisä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”