"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Myyntipalstan varaukset ja ailahtelevat ostajat; PAKKAAMINEN

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
ile

Re: Myyntipalstan varaukset ja ailahtelevat ostajat

Viesti Kirjoittaja ile »

Jep. Paketit kannattaa pakata niin, että ne voi hyvällä omallatunnolla tiputtaa 1,5 metrin korkeudelta kovalle lattialle ennen kuin kiikuttaa postiin.

Jos ei uskalla tehdä tuota pudotuskoetta, kannattaa muistaa, että postin sedät kuitenkin tekevät sen puolestasi.

GW:n 2000-luvun kootuissa muovifiguissa on niin paljon ulottuvuutta ja niin ohuita kohtia, ettei niitä kannata ohuisiin kirjekuoriin tunkea. Joka ikinen tällä tavalla lähetetty figu on matkalla vammautunut. Pehmuste, teippi ja pahvi auttavat, mutta parasta olisi saada figut sellaiseen kuoreen/rasiaan, joka säilyttää muotonsa, eli ei anna periksi puristamiselle.

Vanha ohje on, ettei paketista pakkauksen jälkeen pitäisi kuulua helinää ja kolinaa, eli figut eivät saisi siellä sisällä liikkua. Sanomalehti ja vessapaperi auttavat tässä asiassa.

-ile
Diogenes

Re: Myyntipalstan varaukset ja ailahtelevat ostajat

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

ile kirjoitti:Jep. Paketit kannattaa pakata niin, että ne voi hyvällä omallatunnolla tiputtaa 1,5 metrin korkeudelta kovalle lattialle ennen kuin kiikuttaa postiin.
Kyllähän ne pakkaisi, mutta usein vastapuoli on "toi mahtuu kirjeeseen, maksan sulle postit sen mukaan". Joten pakataan sitten kirjeeseen, good luck.
ile

Re: Myyntipalstan varaukset ja ailahtelevat ostajat; PAKKAAM

Viesti Kirjoittaja ile »

Pätee muuten myös kirjeisiin. Niitäkin saa pehmustaa! ;)

-ile
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

ile kirjoitti:Pätee muuten myös kirjeisiin. Niitäkin saa pehmustaa! ;)

-ile
Kirjeen maksimipaksuus on 30mm. Jos figun ulottuvuudet on vaikkapa parin sentin luokkaa, kunnollinen pakkaaminen vie tuon helposti maksikirjeeksi joka maksaa enempi. Ja sitten vastaanottaja itkee "en maksa noin paljoo postei, maksa sinä ainakin puolet". Nähty turhan monesti.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Diogenes kirjoitti:
ile kirjoitti:Pätee muuten myös kirjeisiin. Niitäkin saa pehmustaa! ;)

-ile
Kirjeen maksimipaksuus on 30mm. Jos figun ulottuvuudet on vaikkapa parin sentin luokkaa, kunnollinen pakkaaminen vie tuon helposti maksikirjeeksi joka maksaa enempi.
Puoli senttiä pahvia ja kuplamuovia figun molemmille puolille voi tehdä ihmeitä. Suosittelen ainakin yrittämistä.

Toisaalta, jos ostaja varta vasten haluaa huonon pakkauksen, vaikka siitä häntä varoitetaan, sitten mielestäni vastuu rikkoutuneista figuista palaa ostajalle.

GW:n nykyinen muovipakettipolitiikka on sellainen, että monella lienee omaan armeijaansa iso kasa ylijäämäosia, joista rikkoutuneet kädet ja aseet voi korjata. Figuista tärkein eli kroppa (jalat ja rinta) hajoaa harvemmin. Siksi kai mäkin olen hyväksynyt tavallisen kirjekuoren ja vain vähällä nurinalla kestänyt sen, kun muovi sitten on rikki.

-ile
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Eikös myyjä yleensä määritä paketointikulut? Tämänkin voisi mainita viestissä, että figut paketoidaan siinä määrin mitä myyjä katsoo aiheelliseksi, jotta figut pääsevät asiakkaalle ehjänä perille. Saattaa ehkä karsia joitain asiakkaita, mutta toisaalta saattaisi viedä yleistä trendiä siihen suuntaan, että huonosti pakkaamista ei tulisi ajatellakaan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Exalted One

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Kapeiden kirjeen kokoisten tai vaikka pienempienkin pakettien tekemiseen vihje:

Paketin ei pidä olla vanhaa VHS-kasettia isompi. Leikkaa paksusta pahvista parikymmentä senttiä pitkiä soiroja, jotka ovan niin kapeita, että ne mahtuvat rullalle käärittynä pystyssä juuri ja juuri pakettiin ja estävät sitä litistymästä. Rullia kannattaa olla niin monta, että paketti tulee niin täyteen, ettei rullia tarvitse sulkea millään, vaan ne toimivat myös pitämään paketin sisällön paikallaan. Jos saat pakettiin rullia myös n. keskelle pakettia, pitäisi paketista tulla niin vahva, että sen päällä voi kirjaimellisesti seistä. Ei tarvitse pystyä, tietenkään, enkä ota vastuuta jos joku torspo polkee tätä yrittäessään figunsa atomeiksi, mutta tällä tavalla saa paketista ihan pirun kestävän. =)
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”