Örkit ja Gobbot vs. Bretonnia
Örkit ja Gobbot vs. Bretonnia
Olisko kenelläkään mitään hyviä neuvoja bretonniaa vastaan?
Oon monia kertoja ollu niitä vastaan ja aina on tullut häviö :?
Oon monia kertoja ollu niitä vastaan ja aina on tullut häviö :?
-
bluebluesky
Itse pelaan Bretonnialla ja jätti on todellakin kirous. Kun ei yleensä ole tapana ottaa ampuvia tai loitsijoita paljoa, niin ei sitä auta muuta kuin kiertää. Jos sitä ei ensimmäisellä charcella saa tuhottua niin unitti on pulassa, pomppiessa ritareita tippuu todella tiheään.
Fanaatikot ovat toinen ilkeä temppu, mutta ainakin itsellä squiret ovat juuri niitä varten. Eli ne pitää saada ensiksi puotettua, jousilla taikka magialla.
Trollit toimivat myöskin hyvin sen oksennuksen ansiosta, ota river trolleja.
Flänkkääminen ei onnistu kun sivuihin hyökkääminen ei tuo mitään tavallisen flankcharcen bonuksia.
Fanaatikot ovat toinen ilkeä temppu, mutta ainakin itsellä squiret ovat juuri niitä varten. Eli ne pitää saada ensiksi puotettua, jousilla taikka magialla.
Trollit toimivat myöskin hyvin sen oksennuksen ansiosta, ota river trolleja.
Flänkkääminen ei onnistu kun sivuihin hyökkääminen ei tuo mitään tavallisen flankcharcen bonuksia.
Mielestäni siinä flänkkichargessa on suurempi hyöty siinä että vihollinen joutuu ottamaan paniikki testin ja ei pääse lyömään niin monella jätkällä takaisin varsinkaan tappojen jälkeen. Täällä puhutaan jotain Rocklobbereista Knighteja vastaan.. Mielestäni Doom Diver toimii huomattavasti paremmin näitä vastaan kerta Rock Loballa kuitenkin on vain se 3" alusta. Minkäslaista jälkeä spearchukat tekee noille bretoniknightti formatioille sivusta? Läpäseekö ränkkejä miten?Flänkkääminen ei onnistu kun sivuihin hyökkääminen ei tuo mitään tavallisen flankcharcen bonuksia.
Ainakin Empire knightit saattavat hetken epäröidä flänkätä sinun unitteja jos siellä on pari spearchukkaa, noh osuvat 4+ mutta eivät ne useimmiten uskalla ottaa sitä riskiä :)
Loose Change 2nd Edition - "It's not a theory if you can prove it"
Kyllä ne chukat toimii niihin lanceihin kun ekaks ottaa loitsun Mork save uz! ja sitten pääse re-eollaamaan jos ei osu tai mee läpi 
noh on mulla yks river trolli mut siitä ei oo paljoo apua pitäis ostaa pari lisää. Lobballa oon onnistunut nirhimään ihanhyvin sen knighteja, mut kun sillä on niin pirusti niitä grail knighteja nii ne jyrää aika hyvin yli ja sen squiret tekee mun fanaticit tehottomiksi
Mutta kiitti hyvistä neuvoista, lissäkin voisi laittaa
noh on mulla yks river trolli mut siitä ei oo paljoo apua pitäis ostaa pari lisää. Lobballa oon onnistunut nirhimään ihanhyvin sen knighteja, mut kun sillä on niin pirusti niitä grail knighteja nii ne jyrää aika hyvin yli ja sen squiret tekee mun fanaticit tehottomiksi
Mutta kiitti hyvistä neuvoista, lissäkin voisi laittaa
Krooked Moon kirjoitti:Mielestäni siinä flänkkichargessa on suurempi hyöty siinä että vihollinen joutuu ottamaan paniikki testin ja ei pääse lyömään niin monella jätkällä takaisin varsinkaan tappojen jälkeen. Täällä puhutaan jotain Rocklobbereista Knighteja vastaan.. Mielestäni Doom Diver toimii huomattavasti paremmin näitä vastaan kerta Rock Loballa kuitenkin on vain se 3" alusta. Minkäslaista jälkeä spearchukat tekee noille bretoniknightti formatioille sivusta? Läpäseekö ränkkejä miten?Flänkkääminen ei onnistu kun sivuihin hyökkääminen ei tuo mitään tavallisen flankcharcen bonuksia.
Ainakin Empire knightit saattavat hetken epäröidä flänkätä sinun unitteja jos siellä on pari spearchukkaa, noh osuvat 4+ mutta eivät ne useimmiten uskalla ottaa sitä riskiä
öh.... ensinäkin ritarit immune to panic lisäksi ladys blessing ottaa sotakoneet alas vielä kun fast cav tulee mukaan
niin... tänäänkin...
-
Eldathon Silverpetal
? [DOH]Eldathon Silverpetal kirjoitti:Ei Bretonniaa voi örkeillä voittaa, ainakaan jos on niin huono että pitää täältä apua hakee. Taktiikat tehdään pelin alussa ja aikana, ei niitä pidä täältä kysellä.
1. Varmasti voi voittaa
2. Ei kai se ole huonoutta, että kysyy neuvoa asiassa, jossa tarvitsee apua. Sitä vartenhan taktiikkapalstat ovat olemassa.
-
Eldathon Silverpetal
Kaikki mikä vie armor saven on kova sana Brettejä vastaan, sillä ritarit maksavat paljon ja niitä ei yleensäkkään ole kovin monta yhdessä yksikössä (5-10 yleensä). Jos vain mahdollista niin ei saa päästää ritareita chargaamaan, sillä ritarien charge on erittäin voimakas peitsillä. Ilman chargea ritarit taas ovat pulassa, sillä S3:lla ei hirveän helposti aiheuteta haavoja. Eli fanaatikot, kärryt ja nopeat yksiköt ovat hyviä peltipurkkeja vastaan.
hyvä strategia
hyökkää flankist ota 30 örkin uniitteja 40 goblinin unitteja älä ota jousia jos niil on loitsia blessingi on aikas vaikee saada murtumaa kannattaa käyttää shamaaneja wurzaggii mieluiten saat niit alas älä käy suoraa päälle ne kyll tulee sun päälle shamaanit käyttävät foot of gork se on kova sana niit vastaa ja lue se army bookin takana oleva strategia osuus
spear chukkat on tappavia jos menee blessingin läpi täs muutama hyvä vinkki oon vaa kerra häviny täll strategiall
spear chukkat on tappavia jos menee blessingin läpi täs muutama hyvä vinkki oon vaa kerra häviny täll strategiall
Re: hyvä strategia
Kuinka flankkaat örkeillä kaksi kertaa nopeammat Bretonnialaiset? (tarkoitan nyt, että et pelaa wolfrider-armeijalla) Jouset eivät saa mitään aikaan muutenkaan 2+ seivin ritareihin ja jalkaväkeen ne menevät hukkaan, eli jätä vaan jouset kotiin. Miksi ottaa isoja ryhmiä, kun ritarit jyräävät ne kuitenkin. Ota mieluummin pieniä 20 gobbon/5 susipojan yksiköitä ja asettelet ne niin, että jos Bretonnialaiset rynnäköivät, juokset karkuun ja ritarit joutuvat seuraavalla kierroksella itse rynnäköidyksi. Taikaa kannattaa miettiä, koska Bretonnialaiset ovat lähitaistelussa vuorolla kaksi, jolloin taika ei enää oikein tehoa. Ja Wurrzag on muuten surkea. Koetapa joskus ottaa samalla hinnalla Great shamaani ja tavallinen ja katso, kumpi on parempi. Lisäksi Wurrzag saattaa muuttaa omat maagisi squigeiksi. Spear chukkat ovat tietysti hyviä, näitä joku 4kpl. Myös susikärryt ovat hyviä, koska ovat nopeampia kuin ritarit. Myös fanaatikot ovat loistavia Bretonniaa vastaan.wurrzag kirjoitti:hyökkää flankist ota 30 örkin uniitteja 40 goblinin unitteja älä ota jousia jos niil on loitsia blessingi on aikas vaikee saada murtumaa kannattaa käyttää shamaaneja wurzaggii mieluiten saat niit alas älä käy suoraa päälle ne kyll tulee sun päälle shamaanit käyttävät foot of gork se on kova sana niit vastaa ja lue se army bookin takana oleva strategia osuus