Bretonnia men-at-arms
Bretonnia men-at-arms
Tälläinen asia on painanut vähän mieltä.
Mikä olisi hyvä men-at-arms rivi yhdistelmä?
Mikä olisi hyvä men-at-arms rivi yhdistelmä?
- Maketus
Problem?
Problem?
- Kaapelikala
Re: Bretonnia men-at-arms
5 x n Steadfastia antamaan, 7 x m Steadfastiin ja vähäiseen tappeluvoimaan, 10 x o Horde-bonareihin (Ei steadfastia kovinkaan varmasti, mutta iskuja löytyy paljon)
- Cor Leonis
Itse olen pelannut 40 yksikköä. Hordessa kaikkea heikompaa vastaan ja viiden riveissä kovempia armeijoita vastaan.
Pora on miehen sielu.
Olen ajatellut pitää eturivissä noin 8 miestää ja rivijä olisi noin viisi.
- Maketus
Problem?
Problem?
Vain viidellä rivillä lähtee steadfast aika helposti pois. Miksi 8 levyinen? Jos haluat (yrittää) tehdä tappoja, niin 10 leveä eli horde, muuten 5, jolloin minimoidaan vastustajan lyönnit. Ja nämä eivät oikeasti lyö niin kovaa, että hordessa kannattaisi mennä mitään 'oikeaa' closisryhmää vastaan tai ainakaan kunnon horde-yksikköä vastaan.maketus kirjoitti:Olen ajatellut pitää eturivissä noin 8 miestää ja rivijä olisi noin viisi.
Eihän tähän ole yhtä oikeaa vastausta koska tapaus on tilannekohtainen. Jos vihollisella on suuremmat alustat, haluat usein olla kapeana koska saat suhteessa "tarpeeksi" hyökkäyksiä pois. Lisäksi kapeasta on mahdollista levittäytyä lyöntiformaatioon kun tilanne vaatii, toisinpäin se on hankalampaa.
Usein, haluaa pelata kapeana. Joskus taas haluaa heittäytyä 7 leveäksi jotta saa maksimi lyönnit maksimirankein. Kahdeksan kuulostaa hiukan randomilta mutta hordessa taas on kiva ajella jos pääsee lyömään ekana ja vastassa on jotain jota mielummin lyö kuin minimoi takasin tulevat osumat.
Joissain matseissa voi ihan laskea, kumpi yksikkö hajoaa atritioon nopeammin ja sen mukaan sitten deployata ja reformailla. Tietyssä pisteessä ihan whitelionitkin haluaa vain lyödä pois leveästä muodosta.
Usein, haluaa pelata kapeana. Joskus taas haluaa heittäytyä 7 leveäksi jotta saa maksimi lyönnit maksimirankein. Kahdeksan kuulostaa hiukan randomilta mutta hordessa taas on kiva ajella jos pääsee lyömään ekana ja vastassa on jotain jota mielummin lyö kuin minimoi takasin tulevat osumat.
Joissain matseissa voi ihan laskea, kumpi yksikkö hajoaa atritioon nopeammin ja sen mukaan sitten deployata ja reformailla. Tietyssä pisteessä ihan whitelionitkin haluaa vain lyödä pois leveästä muodosta.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
En ole vielä jaksanut ostaa kirjaa ja en muista kun pari kertaa veli sanoi mitä men-at-armmist maksavat niin mitä sellainen horde ryhmä maksaisi pisteissä?
Olen kehitellyt omasta mielestä pelipöytä tasolle sopivan maalausteeman niin kohta pääsee pelamaan fabaa kun enää n.35 archeria ja 15 ritaria ja 15 men-at-armsia maalaamattomina.
:)
Olen kehitellyt omasta mielestä pelipöytä tasolle sopivan maalausteeman niin kohta pääsee pelamaan fabaa kun enää n.35 archeria ja 15 ritaria ja 15 men-at-armsia maalaamattomina.
:)
- Maketus
Problem?
Problem?
- jupu_pupu_mies
Toistetaan sitä mitä kaikki (etenkin half-breed) toistaa aina. Armeijakirja on ensimmäinen asia joka ostetaan armeijasta.