"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Henkka1986 kirjoitti:mul ei ollu haittaa tykistä ku se ei päässy kauheesti ampuu pelin aikana :) taisi se muutaman liskon tappaa
Se ehti ampua kaksi kertaa, muun pelin se oli Peksujen pysäytämänä. Toinen kerta oli pelin lopussa kun se lanas mun viimeisen Damselin. Ja ei mua voi hapidiin verrata, mullahan on enemmän pelejäkin ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Huhhut kertovat että WoC VS Dwarfs (H) masista olisi tullut 10-10 tasusi.
Raporttia voin yrittää laittaa jollain aikaa kuvineen päivineen. Harmillista vain että jouduin poistumaan paikalta ennen kuin kuudes kierros ehdittiin aloittamaan, mutta kaikki viisi kierrosta sain rapsittua talteen.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Runt nyt joudutaan siirtämää uuteen päivään. Kaikki pelithän mä olen kännissä tai krapulassa pelannu, mutta liikkuminen on ongelma.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Henkka1986 kirjoitti:mul ei ollu haittaa tykistä ku se ei päässy kauheesti ampuu pelin aikana :) taisi se muutaman liskon tappaa
Kun puhutaan tykin tehokkuudesta ja vaarallisuudesta, ei siitä sinun ja Villen pelistä voi oikein vetää mitään johtopäätöksiä. Valittu kohde ja puollustus oli aika mielenkiintoinen taktiikka kenraalilta. Jos ei Hapidi ja Aki näytä mikä mies se tykki on, niin mie voin joskus pitää oppitunnin siitä. Anttikin voi yrittää, mutta epäilen.

Kaaos Käpsät rasti? Haluaako jompi kumpi, tai Ville, tulla kertomaan, miksi helppo kakkonen meni väärin?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

No tuleehan noita päiviä tässä viellä. Katsotaan jokin sopiva päivä kalenterista jollain aikaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Saa-tana tänään se mun voittoputki alkoi!!!!!

Mä kaadoin tänään koko porin warhammer historiassa ensimmäistä kertaa ikinä sampsan sorsa lordin discillä!!!!!! elämäni hienoimpii hetkii varmasti. Sorsa tuli 2" päähän mun organ gunin sivustalle, käänsin vaan tykin ja 6 autohittiä ja sorsasta tuli kebabbia!

Harmi vaan että sampsa pääsi kiriimään melkein kiinni kaataessa mun vasarat ja teurastajat.

Dwarfs (H) vs. Warriors of Chaos 1613 - 1522,5 eli pisteet 10-10
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
ManAtArm

Tykkiä tarvitsit? Mun mounted yeomanit voitti tappelussa ja ajoi kumoon, siis mun kevyet talon poikais ratsukot on samalla viivalla organis kans.
Runt

Raportti Woc VS Dwarfs (H)

Kuvien linkitys kusee, joten jos haluaa nähdä oikean pelitilanteen kannattaa klikata "näytä kuva". Nykyiset kuvat jättävät osan pelikentästä näyttämättä.

Aloitus asetelmat ennen vanguardeja
Kuva

1.Vuorot pelattuna
Kääpiöt saivat onnekkaasti aloittaa pelin ja tuttuun tappipuntti tyyliin seisoa töllötettiin paikoillaan ampuen. Saalista kertyi 5+2 marauder hepokattia, ja taisi siinä muutama jalka marauderikin mennä.
WoC puolestaan ei saanut muuta merkittävää aikaiseksi kuin liikuttua eteenpäin. Ei siis tappoja.
Kuva

2.Vuorot pelattuna
Kääpiöt jatkaa asennossa seisomistaan, poikkeuksena cyrocopter joka viimein saa koneet käynnistettyä. Ampumisen tuloksena saaliiksi kääpiöt saavat 5 koiraa, Spawnin, 2 Warrioria sekä jokusen marauderin.
WoC herää myös taisteluun ja listii sorsan ansiosta jokusen quarelin (saattoi olla että hellcannonkin tähän ampui, ei vain muista). War shrine heittää warruboxille +1A bonuksen (kuvissa ylempänä olevalle).
Kuva

3.Vuorot pelattuna
Ja taas kääpiö rivit seisovat paikallaa, poikkeuksena jälleen kerron copteri. Sitten alkaakin hurjaakin hurjempi tulitus sessio jonka seurauksena on 3 Missfireä 2*organ gun (eivät ammu myöskään 4.vuorolla) sekä katapultti, joka selviää ilman kummallisempia seuraamuksia. Quarelut puolestaan nappaa jokusen marauderin (muistaisin näin).
WoC:n juhla hetki on koittanut ja päästään julistamaan Chageja, epäonnisesti hieman epätodennäköiset charger eivät onnistu toisella warruboxilla eikä maraudereilla. Toinen warruboxi kuitenkin pääseen quarelsseihin kiinni ja murkaa yksikön todella helposti kääpiöiden heittäessä break testiin 11, sitten sitä oltiinkin jo Hammereiden nokassa kiinni takaa-ajon seurauksena/ansiosta!
Tätä ennen kuitenkin seurasi Magic phase jossa Sorsa näytti kyntensä ja irkutti hammerit taistelemaan toisiaan vastaan, tuloksena 11 haudattua hammeria.
Kuva

4.Vuorot pelattuna
Ja taas odotellaan ja samalla ammutaan niillä mitkä vielä voivat, ei kääpiöiden osalta juurikaan mitään merkittävää toimintaa josta viitsisi mainita.
WoC puolestaan pääsee yrittämään chargea uudelleen toisella warruboxilla ja onnistuu chargaamaan slayereiden kimppuun. Slayereita lyödään nokkaan (muistakaa +1A bonus) mutta unbreakle pitää parrakkaat miehet paikallaan varmoin elein. Toinen warruboxi ottaa mittaa hammereista ja häviää comnatin 2:lla CR:llä mutta noppa näyttää että taistelussa ollaan. Samaisessa taistelussa Warru champpa huusi haasteen ja thane otti miehekkäästi haasteen vastaan, tuloksitta kuitenkin jäätiin tässä taistossa. Hellcannon puolestaan kiusasi quarelspoppoota tappaen 11 tappijalkaa.
Kuva

5.Vuorot pelattuna
Cyrocopter lentää liekittämään maraudereita tappaen 9-11. Ja mistäs sitten organ gunit toimivat jälleen ja lähelle lentänyt Sorsa ottaa kasan laukauksia viimeisen kerran tässä pelissä. War shrineä ammutaan mutta kun ei onnistu niin ei. Comabttien osalta jatkuu sama meno, yllätys momenttina kuitenkin WoC:n kenraali kaatuu slayer yksiköt edessä todella epäonnisen noppa heittojen seurauksena.
WoC:n vuoro alkaa ja Hellcannon epäonnistuu LD heitossaan rynnien kohti cyrocopteria, kantama ei kuitenkaan riitä vaan jää ~2" vajaaksi. War shrine chargettaa organ gunia kohti ja kaikkihan tässä tietävät mitä tulee käymään, bye bye organ gun. Warru Salyer matsi tuttua kauraa, slayerit häviää combatin ja toteaa "unbreakle". Toinen warry boxi puolestaan voittaa combatin hammereita vastaan yhdellä pistellään mutta kääpiöt pitävät pintansa.
Kuva

6.Vuoroa pelattu Dwarfs 5.Vuoroa pelattu WoC
Tämä vuoro todella haratalla muistilla joten 100% tottuuta en seuraavasta pätkästä lupaa.
Kääpiöiden viimeinen vuoro alkaa Hammerit pieksee warruista ilmat pihalle ja loput kaksi warrua ottavat jalat alleen, kääpiöt konttaavat perässä mutta hitaista askelistaan tunnetut tappijalat eivät saa riittävää vauhtia päälle. Tähän sitten tarina loppuukin kun kuvaaja poistuu pelipaikalta. Lopput jätettäköön arvailujen varaan.
Kuva

Pelistä yleisesti ottaen sanottava että WoC sai 1-3 vuoroillaa todella hyvät PD:t käyttöön 11,11,9 noppaa, kolmannella vuorolla kuitenkin ensinmäisellä heitolla tullut irkku söi tehot kolmannesta magic phasesta. Kyllä se Anvil siellä myös temppujaan teki, muttei mitään niin merkittävää että olisin muistanut mitä milläkin vuorolla pommitettiin. Muutoin pelistä ei juurikaan sanottavaa ole, nopat kun pyörivät satunaisesti hyvin ja huonosti niin mentiin keskiverto heittojen mukaan. Muutamat taktiset virheet huomasin itse kääpiöiden tekevän mutta niitä en nyt tässä ala erikseen listaamaan. Hauska ja maukas peli, joka alkuun näytti menevän kääpiöille ampumisen kustannuksella. Tilanteet kuitenkin alkoivat tasoittua nopeasti WoC:n päästyä close combattiin.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Maasto oli kyllä tuossa pelissä päin helvettiä, jos se mahdollistaa noin hyvin kääville rakentaa tykkilinjan. Peli menee tällöin aivan liikaa tuollaiseksi "käävät paistaa maggaraa ja vihut juoksee ammunnan läpi"-paskaksi. Tosin kyllä tuo Hapidin listakin aiheuttaa sen aika tehokkaasti.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hapid

mun mielestä toi maasto oli just hyvä.....organeille riitti koko ajan lossia ja sehän passaa. ai että oli nannaa ku pääsi vetään tolla kopterilla 9 marauderia jauhelihaks....yleensä mä en saa sillä mitään aikaseks.
anvilillakin onnistuin jopa kerran ancient powerilla rune of wrath & ruinin.....mutta paskat s4:lla mitään saanu taaskaan aikaan vaikka hittejä aika hyvin tulikin, suoraansanottuna vihaan koko ***** ward savea!!!!
Runt

Ihan hyvin se Anvili pelittää, lähinnä näin ongelman siinä että vastassa oli Save +3 Ward +5 tyyppejä. Eli liikaa panssaria vastassa, odotappa kun pääset pommittamaan sillä halitoita, kääpiötä, demoneita, brettien talonpoikia ja liskoja. Vastassasi kun oli kuitenkin armeija jolla oli ehkäpä yhdet tämän liigan parhaat panssarit. Eli tulevissa peleissä uskoisin Anvilille löytyvät käyttöä paljon enemmän...
Hapid

jep, kylä sen jälkeen menee suippokorvallakin pop cornit väärään kurkkuun.

mutta silti, edelleen mietin että mimmonen toi geratsu on pelaajana.....hävisihän runtkin sille josain koepelissä puhtaasti tämän pelatessa high elffeillä.....siinä pelissä kiteytyi kaikki runtin kokemus ja tietämys warhammerista ;)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:mun mielestä toi maasto oli just hyvä.....organeille riitti koko ajan lossia ja sehän passaa. ai että oli nannaa ku pääsi vetään tolla kopterilla 9 marauderia jauhelihaks....yleensä mä en saa sillä mitään aikaseks.
No daah ehkä siksi sitä juuri oli liian vähän. Oikeasti mitä nyt kuvista näkee, niin koko keskikentällä oli yksi kivi joka blokkas lossia. Fuck yeah. Pelaa siinä sitten tykkikukkulaa vastaan, kun vastapuolel ei tarvi kuin istua ja viskoa noppaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
ManAtArm

Kyllä se omassa reunassa kökkiminen käy mulle, mä olen joka tapauksessa 1-2 yksiköllä jo mahdollisesti ekalla vuorolla kiinni ja seuraavalla muilla, paintli lantsari boksilla ;)

AS2 ja ward 4+/5+ odottaa kostoa kääpiöille :P Mutta jos nuo wardit häiritsee niin ota The other Tricsters shard, oli hauska esine, ei päässyt kaaos champpa lahtaamaan pallua tällä kertaa.
Viimeksi muokannut ManAtArm, Ma 19.03.2012 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Runt

Hapid kirjoitti:siinä pelissä kiteytyi kaikki runtin kokemus ja tietämys warhammerista ;)
Jep kutakuinkin näin. Jos nyt itseäni pitäisi pelaajana arvioda niin voisin sanoa että suoritustaso on todella vaihtelevaa. On päiviä jolloin en tee virheitä ja sitten on taas niitä päiviä kun keskittyminen on jossain muualla kuin pitäisi ja virheitä tulee kourallinen. Kouluarvosanalla kuvaten sellainen 7.5 voisi kuvatan hyvinkin tasoani.
Half-breed kirjoitti:
Hapid kirjoitti:mun mielestä toi maasto oli just hyvä.....organeille riitti koko ajan lossia ja sehän passaa. ai että oli nannaa ku pääsi vetään tolla kopterilla 9 marauderia jauhelihaks....yleensä mä en saa sillä mitään aikaseks.
No daah ehkä siksi sitä juuri oli liian vähän. Oikeasti mitä nyt kuvista näkee, niin koko keskikentällä oli yksi kivi joka blokkas lossia. Fuck yeah. Pelaa siinä sitten tykkikukkulaa vastaan, kun vastapuolel ei tarvi kuin istua ja viskoa noppaa.
Maaston asettelua itsekkin hieman ihmettelin kun pelipaikalle saavui. Käsittääkseni maastot oli aseteltu kuitenkin molepien pelaajien toimesta, tiedä sitten miten tuo kenttä jätettiin noin avonaiseksi keskiosan suhteen. Itse ainakin pyrkisin jotenkin rajoittamaan ampumista mikäli kääpiöitä vastaan pelaisin. Toisaalta ajateltuna oli se maasto minkälainen tahansa niin tuskimpa ne kääpiöt mihinkään olisivat liikkuneet.
ManAtArm

Tulevana viikonloppuna pelejä, Liiga tai muuten vaan?
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

voisin ottaa liiga pelin jos ei ole menoa sillon :)
ManAtArm

Ok, oliskos kellään sitten mahdollisuutta tarjota tilat tuota peliä varten?
Runt

Mahtaisikohan kimppapelit onnistua tulevana vkl:na. Ajattelin jos itse lähtisin ottamaan mittaa Demoneista tai vaihtoehtoisesti WoC:stä.
Jos pelit saataisiin sovituksia Sampsan tai Jarkon luokse niin silloin pelitilaakin riittäisi sopivasti neljälle pelaajalle. Pitänee kysellä herroilta hieman.
Tosin jos sampsan luokse pääsemme pelaamaan niin omat maastoni eivät pelkästään tule riittämään kahden pelipöydän tarpeisiin, eli maastonlainaus keikkaa pukkaa päälle.

Niin juu, nyt muistin vielä sellaisenkin että oli puhe että kohtaan Antin Ogretkin, mikäli puuttuvat figut ovat saapuneet... No pitää hieman katsoa miten pelejä saadaan järjestettyä ja pelitiloja lainattua.

Mutta mitenkäs tuo Saikku on vkl:nä avoinna? Sieltä pitäisi kuitenkin pelitilat löytyä, voisin itsekkin lähteä katsastamaan kyseisen kahvilan mikäli joku on sinne pelejä järjestämässä. Gobliini luultavasti osaa neuvoa Saikun pelitilojen suhteen parhaiten.
Hapid

itsekin voisin lähteä pelaamaan viikonloppuna jos pelipaikka järjestyy, suosin erityisesti iltapelejä klo 17-18 eteenpäin.....mutta en demoneita vastaan :D mä jätän kaikki paukut ja kovimmat ammukset kahteen viimeiseen peliin eli demonit ja suippokorvat.

btw. pelien pituuksista puheenollen, mun ja sampsan peli kesti 5½h....ja tehokasta peliaikaa siitä oli ehkä maksimissaan 3h eli mua vastaan pelatessa kannattaa varautua että peli venyy.....mäki jauhan vaan niin paljon paskaa ettei itekkää edes huomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”