"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Steam Tank

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Koltama

Steam Tank

Viesti Kirjoittaja Koltama »

Mieltäni vaivaa yksi kysymys, johon ei armeijakirjasta ja Internetin ihmemaailmasta löydy riittävää vastausta.
Höyrytankilla on katollaan pyörivä "höyrytykki" jonka kuvauksessa lukee
"this innovative weapon douses enemy close to the tank in a blast of scalding steam",
joka minun englannillani on suomeksi:
"Tämä kekseliäs ase kastaa tankin lähellä olevat viholliset päräytyksellä(?) tulikuumaa höyryä."

No, taisinkin jo vastauksen tässä keksiäkin, mutta pistetään nyt tämäkin keskustelu tänne niin eipä tarvitse muiden sitten miettiä.
Kysymys kuuluu lasketaanko höyrytykin "päräytys" liekehtiväksi hyökkäykseksi? (flaming attack)

Niin, eipähän siellä lue, että olisi, mutta miksei sitä nyt sitten kysyisi.
Viimeksi muokannut Koltama, Ma 06.08.2012 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmisen elämässä on vain kaksi päivää joihin hän ei voi vaikuttaa:
eilinen ja huominen

Victory needs no explanation, defeat allows none
Juhaaha

Re: Steam Tank

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Jossei tykin erikoissäännöissä lue että se on flaming attack niin ei se silloin ole. Fluffia ja sääntöjä ei pidä sotkea keskenään
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Koltama kirjoitti:Mieltäni vaivaa yksi kysymys, johon ei armeijakirjasta ja Internetin ihmemaailmasta löydy riittävää vastausta.
Höyrytankilla on katollaan pyörivä "höyrytykki", jonka kuvauksessa lukee
"this innovative weapon douses enemy close to the tank in a blast of scalding steam",
"Tämä kekseliäs ase kastaa tankin lähellä olevat viholliset päräytyksellä(?) tulikuumaa höyryä."

No, taisinkin jo vastauksen tässä keksiäkin, mutta pistetään nyt tämäkin keskustelu tänne, niin eipä tarvitse muiden sitten miettiä.
Kysymys kuuluu, lasketaanko höyrytykin "päräytys" liekehtiväksi hyökkäykseksi? (flaming attack)

Ja yleisesti kaikille lukijoille/kirjoittelijoille tällä sivustolla:
Olettekos te hyvät ihmiset peruskoulun käyneet? Karmeaa katsella, kun ei osata edes yhdyssanoja.
Sen vielä ymmärtää, jos ei pilkkusäännöt mieleen muistu, mutta kyllä yhdyssanat pitäisi jokaisen osata.
Laittelin vähän korjauksia pilkkuvirheisiin. Ole hyvä, ei tarvitse kiittää. Lukemista vaikeuttavista virheistä voi ilmoittaa, mutta en itse lähtisi etukäteen vittuilemaan esim. vanhoille parroille, jotka eivät ole kuuna päivänä peruskoulussa istuneet. Peruskoulu kun on kuitenkin aika uusi keksintö, eivätkä kaikki sitä ole välttämättä käyneet. Kuinka suhtaudutaan tapaukseen, jossa henkilö on tullut Suomeen ulkomailta, osaa riittävää suomea, eikä ole käynyt suomalaista peruskoulua? Ei kannata lähteä yleistämään, ellei moista mielipidettä kysymällä haeta. Jätän tämän asian nyt tähän, mutta sitä voi miettiä.

Ylemmässä viestissä tulikin jo vastaus. Jos säännöissä ei lue jonkin olevan jotakin, ei se silloin sitä ole.
Koltama

Kiitoksia kummallekkin.
Sanoinhan jo tietäväni vastauksen, kysymys tuli tänne lähinnä siksi, ettei jaksanut enää poistaa. Oivallus tuli kirjoittamisen loppupuolella.
Viimeksi muokannut Koltama, Ma 06.08.2012 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eilinen ja huominen

Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Jatketaanpa steam tankista keskustelua, onhan se yksi härskein vempain mitä faba pitää sisällään.
Itse en juurikaan ole lukuisista yrityksistä huolimatta saanut tankkia toimimaan kunnolla. Lore of Life:llä tankki toimii kohtuullisesti mutta entäs sitten ilman, miten tätä pitäisi oikein peluuttaa?
Steam pointtien määrä on myös itseäni mietityttänyt, montako steam pointtia tankki "vaatii" pärjätäkseen closecombatissa? Tietenkin noppia generoidaan mahdollisimman monta mutta riitäneekö 2-3 SP:tä? Auto hit S6 toki ovat kova sana toki, mutta kun niitä tappojakin pitäisi saada aikaiseksi että vastapuoli saadaan breikkaamaan, eikä vain jumitettaisi yksikköä.
Vai onko tankin suurin taistelutarkoitus juurikin jumittaa vastustajan eliitti yksikköä paikallaan ;) Mielipiteitä kuulisin mielelläni.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
judsi

Viesti Kirjoittaja judsi »

Itse asettelen sen hyvin ja päräytän sinne impact hitseillä yli 300p yksittäiseen kohteeseen tai muuten erittäin uhkaavaan yksikköön.
Runt

Haluaisitko hieman tarkentaa, mitä tarkoitat hyvin asettelemisella?
Kenties vastustajan jokin sopiva modeli/unitti pöydän toisellapuolella ja niin ettei tankki ota ainakaan kaikkea mahdollista tykistön tulitusta niskaansa?
Mikäs sitten on sellainen sopiva unitti mihin iskeä kiinni? Lähes kaikki tarvitsee woundaukseen 6+ heiton, Armorsave puolestaan on se 1+ ja siihen sitten strenan tuomat miinukset niin mikä nyt sitten tulkitaan sopivaksi unitiksi, jos ei lasketa uhkaavia unitteja jotka halutaan pitää poissa jostain omasta unitista.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

Kaapelikala kirjoitti:
Koltama kirjoitti:Mieltäni vaivaa yksi kysymys, johon ei armeijakirjasta ja Internetin ihmemaailmasta löydy riittävää vastausta.

No, taisinkin jo vastauksen tässä keksiäkin, mutta pistetään nyt tämäkin keskustelu tänne, niin eipä tarvitse muiden sitten miettiä.
Kysymys kuuluu, lasketaanko höyrytykin "päräytys" liekehtiväksi hyökkäykseksi? (flaming attack)

Olettekos te hyvät ihmiset peruskoulun käyneet? Karmeaa katsella, kun ei osata edes yhdyssanoja.
Sen vielä ymmärtää, jos ei pilkkusäännöt mieleen muistu, mutta kyllä yhdyssanat pitäisi jokaisen osata.
Laittelin vähän korjauksia pilkkuvirheisiin. Ole hyvä, ei tarvitse kiittää. Lukemista vaikeuttavista virheistä voi ilmoittaa, mutta en itse lähtisi etukäteen vittuilemaan esim. vanhoille parroille, jotka eivät ole kuuna päivänä peruskoulussa istuneet. Peruskoulu kun on kuitenkin aika uusi keksintö, eivätkä kaikki sitä ole välttämättä käyneet. Kuinka suhtaudutaan tapaukseen, jossa henkilö on tullut Suomeen ulkomailta, osaa riittävää suomea, eikä ole käynyt suomalaista peruskoulua? Ei kannata lähteä yleistämään, ellei moista mielipidettä kysymällä haeta. Jätän tämän asian nyt tähän, mutta sitä voi miettiä.

Ylemmässä viestissä tulikin jo vastaus. Jos säännöissä ei lue jonkin olevan jotakin, ei se silloin sitä ole.
:D niin yleistä..

Dii, itse aloitin hammerin vissiin yhdeksän vuotiaana, enkä todellakaan osannut yhdyssanoja saati pilkkusääntöjä silloin -jälkimmäisiä tuskin vieläkään.. :] Ja mikä ton kyssärin pointti muutenkaan oli? Kaapelikala huitas aika tyhjentävästi ja vielä se, että ei: jotkut eivät todellakaan ole käyneet sitä peruskoulua vielä ja siis.. Phh voi hyvää päivää, eikö näitä "yhdys sana keskusteluja" ole käyty jo ihan tarpeeksi.. Niinhän se tietty menee, että tässäkin olen tekemässä kärpäsestä härkästä ja eikös asiat ole vielä niinkin, että eniten huomiota saa kirjoittamalla sen yhden yhdys sanan? Kai siellä päässä on veto siitä, kuinka moni vastaa tähän(kin) aiheen vierestä.. ;]
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Runt

Itse en puolestaan ymmärrä, miksi pitää alkaa huomauttamaan useamman kuukauden vanhojen kommenttien kirjoitusvirheistä. Oletetaan että Kasvi ei huomannut viestien päiväyksiä, mutta silti kommenttisi sisältöarvo on nolla jos ajatellaan otsikkoa.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

kasvi kirjoitti:
Kaapelikala kirjoitti:

:D niin yleistä..

Dii, itse aloitin hammerin vissiin yhdeksän vuotiaana, enkä todellakaan osannut yhdyssanoja saati pilkkusääntöjä silloin -jälkimmäisiä tuskin vieläkään.. :] Ja mikä ton kyssärin pointti muutenkaan oli? Kaapelikala huitas aika tyhjentävästi ja vielä se, että ei: jotkut eivät todellakaan ole käyneet sitä peruskoulua vielä ja siis.. Phh voi hyvää päivää, eikö näitä "yhdys sana keskusteluja" ole käyty jo ihan tarpeeksi.. Niinhän se tietty menee, että tässäkin olen tekemässä kärpäsestä härkästä ja eikös asiat ole vielä niinkin, että eniten huomiota saa kirjoittamalla sen yhden yhdys sanan? Kai siellä päässä on veto siitä, kuinka moni vastaa tähän(kin) aiheen vierestä.. ;]
ZOMG! YHDYS SANA! :D Itse tartuin tuohon etukäteisvittuiluun silloin aikanaan. Nyt tartun yhdyssanavirheeseen :P

Vissiin tuon alkuperäisen kyssärin pointti oli: "Jos mä sanon jonkin olevan jotain, onko se?". Vastaus on: "No, eipä olr."
nikxa

Viesti Kirjoittaja nikxa »

vielä palaten noista äidinkieli virheistä höyry tankkiin..

elikkäs, kun generoidaan steam pointteja, otetaan luku 1-5, ja rollataan d6, jos luku on pienenmpi/sama kuin nykywoundit, lisätäänkö d6 näyttämä luku steam pointteihin?

esim. valitsen että tahdon generoida 4 pointtia, heitän d6:ella 3, eli yhteensä 7. tässä tulee probleema vastaan, onko nyt tankin steam pointit 7 vaiko 4?
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

nikxa kirjoitti:elikkäs, kun generoidaan steam pointteja, otetaan luku 1-5, ja rollataan d6, jos luku on pienenmpi/sama kuin nykywoundit, lisätäänkö d6 näyttämä luku steam pointteihin?

esim. valitsen että tahdon generoida 4 pointtia, heitän d6:ella 3, eli yhteensä 7. tässä tulee probleema vastaan, onko nyt tankin steam pointit 7 vaiko 4?
Jos yrität generoida höyrypinnoja 1-5, niin se yritetty määrä on se minkä voit saada, ei enempää. Haluttuun määrään höyrypinnoja ( 1 - 5 ) lisätään nopan lukema. Jos tämä luku on korkeintaan jäljellä oleva woundimäärä, sait haluamasi höyrypinnat. Jos menee yli, et saa mitään muuta kuin woundin koneeseen.

Senpä vuoksi ensi alkuun, kun kone on täysissä ( =10 ) woundissa, saat 4 höyrypinnaa ilman mitään riskiä, koska 4 + D6 on enintään 10. Jos olet ahne, ja haet viittä höyrypinnaa, epäonnistut heittämällä kuutosen nopalla. Ja se sitten epäonnistuu ihan joka kerta, joten älä heitä jos neljällä höyrypinnalla olisi voinut tehdä yhtään mitään hauskaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

smaxx kirjoitti:Senpä vuoksi ensi alkuun, kun kone on täysissä ( =10 ) woundissa, saat 4 höyrypinnaa ilman mitään riskiä, koska 4 + D6 on enintään 10. Jos olet ahne, ja haet viittä höyrypinnaa, epäonnistut heittämällä kuutosen nopalla. Ja se sitten epäonnistuu ihan joka kerta, joten älä heitä jos neljällä höyrypinnalla olisi voinut tehdä yhtään mitään hauskaa.

Varsinkaan jos sillä vois voittaa pelin ^^
Koltama

Jatkaakseni vielä tätä samaista Höyrytankkia koskevaa keskustelua, heittäisin kehiin erään kysymyksen.

*Muistutan vielä, että pelaan yhä 7. edikkaa.*

Kysymys kuuluu:
Voidaanko Höyrytankki syöstä maan uumeniin (=tuhota) Shadow Loren taialla nimeltä Pit of Shades?

Itselläni on sellainen käsitys ettei voi, sillä armeijakirjassa lukee: "Only spells with a given Strength can damage Steam Tanks - all other spell effects are ignored". Ja Pit of Shades -taikahan ei sisällä minkäänlaista Strength-arvoa. Mutta silti olen ollut kuulevinani Höyrytankkeja tuhottavan kyseisellä taialla, joten ajattelin varmistaa asian.

Toisaalta taika vaatii tekemään Initiative-testin, jossa Höyrytankki automaattisesti epäonnistuisi.

Itse sanoisin, ettei taika tehoa, koska sillä ei ole Strength-arvoa. Initiative-kohtakin tarkoittaa luultavasti sitten kaikkia muita kuin taikuustapauksia.
Vai mitäs mieltä muut hieman kokeneemmat ovat?
eilinen ja huominen

Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

8.edikassa voi, seiskassa ei.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Koltama

Kiitos vastauksesta!
eilinen ja huominen

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ihan näin uteliaisuudesta, mikä kohta 8th:ssa sai vastauksen muuttumaan? FAQ?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Jos en nyt aivan väärin muista niin 7th:n aikaisilla FaQ:lla ja säännöillä Stankkiin ei voinut vaikuttaa mitenkään loitsuilla. 8th:n aikana puolestaan FaQ:ssa korjattiin asia ja poistettiin tankin koskemattomuus loitsujen osalta.

EDIT: No vastasimpa näemmä sitten kysymyksen vierestä
Kiljuva Kallo

Viesti Kirjoittaja Kiljuva Kallo »

7. edikassa tankkia pystyi vahingoittamaan normaaleilla strength valuen sisältävillä spelleillä, vain pitin kaltaiset spellit olivat pannassa. 8. edikassa tankilta poistettiin erratassa immuniteetti strength valuettomille taioille.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Nykyään steam tankin alas saaminen on ihan liian helppoa, kun pitit yms. "ota initesti tai kuolet" taiat tappavat sen automaattisesti. Noh, ensi viikolla ilmestyy uusi armybook, tiedä sitten mihin suuntaan muuttuu.

Ja alkuperäiseen "onko höyrytykki tulihyökkäys", ei se ole sitä edes fluffillisessa mielessä. Monestikko olet kuullut kuuman höyryn sytyttäneen jotain kiinteää palamaan? Olisihan se outoa jos esim. puumies syttyisi höyrystä palamaan... :<
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”