"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Millainen on hyvä porilainen turnaus?

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Millainen on hyvä porilainen turnaus?

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Vaikka kuinka kaipaankin sitä vaikutusta mikä ritari junan chargella oli 7ssa, 8 on se nykyinen edikka jota pelataan. Poikkeuksena säääntöön on roolipelit, esimerkiksi D&D 4 on paska edellisiin verrattuna.

Mutta jos tälläitä lähtee järjestämään isossa koossa niin kannattaisiko sitä lähteä vähän mainostamaan niin saatais näkyvyyttä tällekkin harrastukselle, ja tietenkin uusia pelaajia joita vastaan saattaisin jopa voittaa :D, vai sainoiko joku jo tuon?

Mutta älkää tietenkään mua kuunnelko, mähän en ole porilainen koskaan ollutkaan(paitsi prikaatin puolesta).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Sellainen, mistä tulee ilmoitus Turnaukset osioon, jotta tietää milloin se on eikä tartte täältä Pori-osiosta yrittää muistaa etsiä.

Maalausvaadetta kannattaa varmaan peilata maastoon jota teillä on käytössä. Tylsää pelata Golden Demon luokan figuilla maitopurkkien ja kanamunalaatikoiden välissä. Maalauksesta kannattaa kuitenkin järjestää erillinen arvostelu. Se kannustaa maalaamaan koko armeijan valmiiksi. Lisäksi maalauspisteitä kannattaa jakaa sopivassa määrin.

Turnauskoko kannattaa pitää alkuun pienenä, niin useammilla on mahdollisuus pelata "hyvää" armeijaa eikä sellasta "kaikki figut kaapista mukaan" -laumaa.

(Ja tietysti hyvän porilaisen turnauksen voittaa raumalainen, muten se on huono :D)
katoppa tätä
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Furinji kirjoitti:Ette nyt jumalaut sotke tätä keskustelua ottamalla tosissaan yhään mitään mitä kapu sanoo :D
Jes. Oppi alkaa mennä väelle päähän.

Kuitenkin Klubballa hyviä pointteja. Vaikka maalauspakkoa ei olisi, niin kannattaisi potkia ihmisiä maalaamaan niitä figuja. Tuo maalauspisteytys on juurikin hyvä kannuste. Jos vaikka saa jo 10 pojoa oikein hienosti maalatusta armeijasta, niin kyllä nyt yhden ylimääräisen tasurin vuoksi niitä figujaan maalaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Half-breed kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Ette nyt jumalaut sotke tätä keskustelua ottamalla tosissaan yhään mitään mitä kapu sanoo :D
Jes. Oppi alkaa mennä väelle päähän.
Joo, määkin ihmettelen välissä, että eikö ihmisillä trollitutka ole sen verran päällä, että osaisivat erottaa, koska minä puhun mitä sattuu ja koska asiaakin. Vast edes laitan aina [trollaus]neonkyltit soimaan[/trollaus] kun kirjoitan jotain ylimääräistä roskaa.

Ettekä sitten quoteoi tätä. Siivoilinpas vähän tätäkin aihetta.

El edit: Jos me tää supermegasiistiturneemme laitetaan tuonne julkisemmalle puolelle, että naapurikuntien n0b0t tulee antamaan 20 turneepistettä meille, niin sitten meillä olisi hyvä olla komppeja matkassa ainakin. Sieltä kun sitten tulee niitä powergrindfest pelaajia, jotka tulee kisaamaan siitä 1:s sijasta kovaa ja sitten kellään ei ole kivaa kun saapuu pöydälle ne 100 slavea sun muuta, joita sitten hakataan koko loppupelin.

[trollaus]Minä olen vapaaehtoinen suunnittelemaan ihqdaasiistit kompit Fabaan. Paljon hyviä ehdotuksia koko pääkoppa täynnä. Parempiakin kuin max AV100-110, mitä mää silloin joskus mietinkään, mitä 40k:hon olin haluamassa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Käytännönjärjestelyjä pääkopan muhinoinnista osa 238: Maastot.

Tilojen ja pöytien lisäksi turnaus vaatii kamaa niille pöydille elikkäs maastoa. Tottakai vois järkätä jotkut eeppiset talkoot tai jotain vastaavaa, mutta kuinka monta pelipöytää saataisiin maastoitettua vapaaehtoisvoimin nykytilanteessa? Meidän porukalta saisi venytettyä varmaan ainakin kaksi scifi-pöydällistä varsin helposti, mutta mitäs muut sanovat? Ja löytyykö ylipäätään yhteisöllisyyttä niin paljon, että vapaaehtoisesti kansoittaa yhden pelipöydän omista rojuistaan?

Maalauskeskusteluun sörkkäisen sen verran, että jos vaikka itse olisin turnausjärjestäjänä porissa, niin aivopesisin porukkaa eteenpäin harrastuksessaan esimerkiksi jollain "maalatuista armeijoista saa +5 turnauspistettä"-temppuilulla ihan kiusallanikin.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mikäli itse olisin osaa ottamassa turnaukseen niin voisin hyvinkin tuoda pelipöytäni kansakunnan käyttöön. Kyseessä siis ruohomatolla vuorattu pelipöytä, joka on hitusen verran alla 6*4.
Mikäli itse en olisi ottamassa osaa turnaukseen niin pöydän lainaaminen olisi pitkälti siitä kiinni että olenko tulossa paikalle katselemaan pelejä. Tai vaihtoehtoisesti riippuen siitä paljonko vaaditaan itseltäni pöydän saamiseksi pelipaikalle.

Eli melko avoimesti voisin lainata pöytääni, kunhan kuljettaminen ei tuottaisi itselleni päänvaivaa (no mahtuu se omaan autoon ihan hyvin ettei sen puoleen). Toki myös lainaajan pitää vakuuttaa minut että pelipöytään kohdistu ilkivaltaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Runt kirjoitti: Kyseessä siis ruohomatolla vuorattu pelipöytä, joka on hitusen verran alla 6*4.
Puuhamaa on Paras Paikka Puuhamaa on Iloinen. Sellainen on Puuhamaa!

Jos ette ymmärrä niin se on ihan normaalia.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ollaan näköjään kaikki maalauksen kanssa samoilla linjoilla.

Maastoja saa ainakin minun puolestani meidän kaapista tulla ottamaan vaikka en osallistuisikaan. Pitää sen verta kuitenkin tukea paikallista toimintaa, että se maasto saadaan paikalle aikaiseksi. Riippuen siitä miten paljon maastoa haluaa, saadaan yksi pöytä a la Anton Scifiä ja Fabaa, tai sitten kaksi kutakin. Jos maaston laadulla ei ole väliä, niin +7 vuotta vanhoja Cityfight maastoa löytyy sänkyjen alta kohtalaisilla kunnoilla paljon.

Jos jotain pitää rakentaa, niin ilmoitan Tosi!awsm skilzzini käytettäviksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Ollaan näköjään kaikki maalauksen kanssa samoilla linjoilla.

Maastoja saa ainakin minun puolestani meidän kaapista tulla ottamaan vaikka en osallistuisikaan. Pitää sen verta kuitenkin tukea paikallista toimintaa, että se maasto saadaan paikalle aikaiseksi. Riippuen siitä miten paljon maastoa haluaa, saadaan yksi pöytä a la Anton Scifiä ja Fabaa, tai sitten kaksi kutakin. Jos maaston laadulla ei ole väliä, niin +7 vuotta vanhoja Cityfight maastoa löytyy sänkyjen alta kohtalaisilla kunnoilla paljon.

Jos jotain pitää rakentaa, niin ilmoitan Tosi!awsm skilzzini käytettäviksi.
Ehkä kuitenkin niiden maastojen käytöstä kysytään multa, kun olen ne itse tehnyt. Niitä sun maatoja, eli....ööö sakkilaudan muurinpätkät ja.....siinä ne oli, voit itse sitten lupautua antamaan.

Kuitenkin maastohan on se pelipaikan ohella pahin kompastuskivi. Molempia ongelmia voi kuitenkin kiertää turneen kokoa säätämällä. 2,4k pelit vaatii paljon tilaa ja maastoa, mutta otetaanpa kooksi 1,2k ja heti pärjätään pienemmällä tilalla ja maaston määrällä. Ei sitä syvään päähän tarvi heti astua.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Furinji
Viesti:

Half-breed kirjoitti:Molempia ongelmia voi kuitenkin kiertää turneen kokoa säätämällä. 2,4k pelit vaatii paljon tilaa ja maastoa, mutta otetaanpa kooksi 1,2k ja heti pärjätään pienemmällä tilalla ja maaston määrällä. Ei sitä syvään päähän tarvi heti astua.
Puhut kaiken järjen mukaan fabasta, mutta sitten taas esim 40k:ssa se maaston määrä on varsin vakio. Vaikka siis onhan noita aukeellalaakeella pelattavia turnauksia maailma täynnä muutenkin, mutta itse kyllä tahtoisin pyrkiä edes hitusen kohti sitä altaan keskikohtaa sieltä matalasta päästä näiden maastojen suhteen.

Saako joku hankittua sponsorilta finfoamia? ;)
ManAtArm

Kyllä se maastonkin määrä vähenee(hieman) kun peliä alkaa pelaa koossa mihin riittää se 4x4. mutta turnaukseen olisi kyllä paras se pieni koko, ei pélit hirveästi pääse venymään jos vastaan tulee joku moottori turpa ;)
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

kyl se oot tomi sinä joka höpöttää aina kaikkee puuta heinää ;)
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
ManAtArm

Sarkasmia ja itse kritiikkiä. Niillä pääsee pitkälle, mutta olin kyllä tosissani sen pienempi kokoisten pelien nopeudesta vaikka kukaan ei mitään puhuisikaan.
Furinji
Viesti:

Imo matseihin on pakko laittaa aikarajoitus joka tapauksessa tai kaikkia pelejä ei saa vedettyä läpi mitenkään. Plus aika on rahaa varsinkin kun puhutaan tilavuokrista. Moottoriturpiin auttaa sähköshokit.
Furinji
Viesti:

Necromantix lankaus nostamus sex sex sex the nuuuuuuuuuuuuumber of the beast tralalaa soolo...

Niin tälläistä pohdittiin vuosi sitten. Onko joku viisastunut vanhetessa ja keksii jotain hienoa uutta sanottavaa?

Kyllä, olen vaikea ja siitä ei neuvotella.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Nii no mitä tähän nyt sit sanois.
Sopiva tila ny tietty ensteks. Sellainen varmasti löytyis/järjestyis? Loppujen lopuks ei tarvi kovin isoa tilaa et sellainen 20 henkee mahtuu paikalle. Se nyt kai melko yleinen kokoluokka noissa turneissa on ollu. Tietty niitä pöytiä mihin pelipöydät lätätään pitäis sit löytyä riittävästi.
Toinen juttu on sit pelipöydät ja maastot. Talkoilla sellaisia äkkiä väsää. Riippuen nyt tietty minkä kokoluokan turneeta suunnittelee. 10 pelipöytää maastoineen nyt tosiaan suht helposti väsäis. Jos pitää maastot yksinkertaisina. Otetaan esimerkiksi nuo oriveden turnaukset. Joissa täältäkin nyt useampi on käynyt. Melko simppeleitä ratkaisuja ja samat on toiminut fabassa ja 40k:ssa. Mut kuka haluaa investoida foamiin ja juttuihin sen verran? Tietty nopeestihan ne itsensä takaisin maksaa. Riippuen siitä kuinka usein turneita järjestää.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

hyvä turnaus esim fabassa

-pisteraja 1500 (ettei mene ylitöiksi)
-osallistumismaksu 10-30 €, riippuen tilasta joka saadaan käyttöön...
-osallistuja määrä ~~10
-joko paritukset tai esim liigan puolella ehdottamani double elimination, jolla saa väh. 2 peliä.
-kompit, jos nyt jotakin... mutta maltillista...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”