"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:jaaha. no porin warhammer liigois ei tulla kyl ainakaan mun elinaikana koskaan pelaamaan kuin korkeintaan parilla kompilla ja ne ovat että special charactereita ei saa käyttää ja toinen on jtn maastoihin liittyvää.
Kuten sanoin. Jos haluatte pelata loll337 tasolla, niin siitä vaan. Tosin kaikki muut haluaa pelata ilman sitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

itsekin pelaat sillä tasolla?
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hapid kirjoitti:jaaha. no porin warhammer liigois ei tulla kyl ainakaan mun elinaikana koskaan pelaamaan kuin korkeintaan parilla kompilla ja ne ovat että special charactereita ei saa käyttää ja toinen on jtn maastoihin liittyvää.
Voi perjantai... en siis pääse käyttämään Vihreää ritaria ihan heti. Täytyy varmaan maalata se toinen mustaksi ja mennä sillä eteenpäin, Ja se on muuten sitten vain lihas haava! ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Half-breed

Hapid kirjoitti:itsekin pelaat sillä tasolla?
No tämän liigan, mutta se on ollut sellaista tonttuilua, että saa nähdä tulenko ens liigaan, ellei säännöt parane. Muulloin pelailen fabaa järkevillä kompeilla maustettuna.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

Säännöissä vikaa (kompit)? Mun mielestä sännöt on just hyvät ja samat kaikille =)
Half-breed

Henkka1986 kirjoitti:Säännöissä vikaa (kompit)? Mun mielestä sännöt on just hyvät ja samat kaikille =)
Eli Dwellerissä ei ole sinusta mitään ongelmaa, tai kompittamisen tarvetta?

Tuo moninpeli jossa pojat pelas kompittamatta sitä on hyvä esimerkki miksi se kompitetaan.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Ei sitten muutakuin ehdoittelemaan uuteen liigaan sääntöpakettia =) Hyvä se on että joku ottaa kantaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Kun tämänhetkistä liigatilastoa katselee, näyttää vahvasti siltä, että voittajakolmikko on Demonit, Delffit ja mun Käppänät. 7 Pelin tasatilanteeseen Halffis tarvitsee 2x15 pinnan peliä ja minä 2x13 pinnan peliä. Ei nuo taida aivan ilmaiseksi tulla. Tämähän menee viellä suhteellisen mielenkiintoiseksi.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Joo. No itse nään asian kuitenkin niin, et teillä (delf+dwarf) on kuitenkin suhteellisen helppo päästä musta ohi. Kuitenkin "pienemmätkin" voitot riittää. Ja tasuritkin seuraavista 2 peleistä tuo teidät lähes rinnalle. Eli itse en tällä hetkellä nää mahdollisuuksia voittoon asti. Mutta mikäli teillä hermo pettää ja kyykkäätte ainakin toisen pelin, niin sitten katsotaan asiaa taas eri valossa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Juu kyllähän tuon jommalle kummalle pistäisin eli Dwarfs Delf akselilla mennään, tosin on sitä demoneillakin mahdollisus mutta se riippuu sitten jo pitkälti muista kuin omista peleistä.
Onhan tuossa teoriassa mahdollisuuksia muillakin vielä olemassa mutta käytäntö sitten näyttää ajallaan mitä tapahtuu. Itsellänihän olisi vielä Dwarf ja Delf kohtaamatta, pyritään vetämään molempia vastaan tasaiset pelit niin saadaan jännitystä hieman lisättyä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
nuuuubi

Viesti Kirjoittaja nuuuubi »

En minäkää mitää valittamisen aihetta löydä viikonlopun järjestelyistä, tilaa oli ja sain sähköäki lainaan eli olen tyytyväinen =) En ota tässä vaiheessa kantaa komppeihin sun muuhun kun on niin vaatimattomasti 8 edikan pelejä alla, mutta.. Me taidettais tarvita useampiki topic tätä liigaa varte ku juttu tuntuu vähän rönsyilevän! :P

EDIT: Siinä mielessä ollaan munki mielestä ihan oikeilla jäljillä että odottelen jo kovasti seuraavaa liigaa ja turnausta..
syrja

Ei se mitää haittaa vaiks vähän rönsyilee. Liittyvät kuitenkin edes hieman liigaan tai tuleviin. Ja se on vähän sama asia. Niin ja kuitenkin liigan kannalta tärkeimmät asiat löytyy ekasta viestistä.
Rönsyillään hieman lisää kuitenkin, ja todetaan taas kerran: täään komppeja tana! Riittää kun spessut pois. Ehkä joku maastosääntö juttu ihan vaan peliteknillisistä syistä. esim se harvametsä ja umpimetsä. Toisesta näkee läpi toisesta ei ja ehkä marssi kielto umpimettään myös. Ja muuten sit normi mettäsäännöt. Nyt kun kattoo nykyisiäkin ect hömpötyksiä niin, ei ei. Armeijoilta halutaan viedä väkisin omat vahvuudet pois. Sörkitään liikaa sääntöjä. Yksikköjen määrä ja koko rajoituksia ja sitten vielä tuo magia. Hölmöjä rajoituksia jo valmiiksi epävarmaan asiaan. Ja mitä nyt tulee noihin dwellersseihin ja suneihin niin...joo-o. Edelleen ne loitsut pitää saada pelin aluksi, magia vuorolla pitää saada tarpeeksi noppia, heiton pitää onnistua, dispellauksen pitää epäonnistua ja sitten vielä pitää epäonnistua testit ennenkuin sulta on kaikki omat kuollu. Sen verran muuttujia, et minä en viittisi noista itkeä. Muutenkin ihmettelen noita etcpalvojia. Ihan sama mitä jossain kysyt tai ehdotat niin heti huudetaan et, ei mee kompeist läpi/kompit kieltää. etc kompit ei kuitenkaan ole mitään pelin virallisia sääntöjä...tietääkseni...:)

joo eikä tää saa olla liian vakavaa.
Runt

Juu eiköhän täällä sovi suht vapaasti huudella aiheesta kuin aiheesta kunhan nyt jollain tapaa Fabaan edes liittyy. Tietääkseni lähes kaikki Porin faba pelaajat kuitenkin ketjua seuraavat ja muutama muukin. Jiihaa! Empire kirja saapui postitse... Jaahas taas saisi lompakon laittaa laihdutuskuurille.
Half-breed

syrja kirjoitti:Ja mitä nyt tulee noihin dwellersseihin ja suneihin niin...joo-o. Edelleen ne loitsut pitää saada pelin aluksi, magia vuorolla pitää saada tarpeeksi noppia, heiton pitää onnistua, dispellauksen pitää epäonnistua ja sitten vielä pitää epäonnistua testit ennenkuin sulta on kaikki omat kuollu. Sen verran muuttujia, et minä en viittisi noista itkeä.
Lvl. 4. maagi saa nuo kyllä aika varmasti. Vielä varmemmin jos ottaa kaman et osaa viisi spelliä. Sitten on olemassa sellanen kapistus kuin powerscroll. Eka vuoro ja hups. Dwelleri yms. vaati kompitusta.
Hapid

Runt kirjoitti: taas saisi lompakon laittaa laihdutuskuurille.
minkä lompakon, eikös sun lompakko oo jo aika laiha jo ennestään
syrja

Half-breed kirjoitti: Lvl. 4. maagi saa nuo kyllä aika varmasti. Vielä varmemmin jos ottaa kaman et osaa viisi spelliä. Sitten on olemassa sellanen kapistus kuin powerscroll. Eka vuoro ja hups. Dwelleri yms. vaati kompitusta.
:)
Niin no ketä nyt saa sellasen ekstra spell itemin ja ketä ei. Ja siltikään se ei ole 100 rosenttisen varmaa. Ja vaatii se lev4 ukollekin ainakin 4 noppaa mitä heittää. Pitkälle matkalle melkeinpä sen 6 noppaa. Power scrollilla dwelleri onnistuu toki helpommin mutta kantama onkin sitten vaan se 12". Ja saatko asetettua velhosi niin, että voi heittää sen järkevään kohteseen. Ja siltikin vaikka se loitsunheitto onnistuu niin silti pitää mokata dispellaus ja kaikkien S testit.
Onhan se tylyloisu ja sopivassa paikassa lopettaa pelin voittoon. Pointtini onkin siinä, että mukana on vaan niin monta muuttujaa, että näin tapahtuisi ja onnistuisi. Joten ei ole yhtään sen ihmeellisempi juttu kuin muutkaan. Se on korkeintaan pelote joka vastustajan pitää eliminoida mahdollisimman nopeasti. Niin ja onhan kuitenkin muitakin konsteja lopettaa peli yhteen onnistumiseen. Pitäiskös sitten nekin kompata pois. Koska esimerkiksi voithan saada vastustajan juoksemaan ulos ekalla vuorolla pelkästään onnistuneella magic missilellä, katapultilla tai muulla ampumisella. Eli mokailet sopivasti paniikki testejä...tämä on edelleen kuitenkin noppapeli...:) Eikä kaikilla ole aina rerollattavaa ld 10 heittoa helpottamassa elämää.
Hapid

no hyvä esimerkki mun 30 hammererin boksi +runesmith ja bsb....tulee ekalla vuorolla breteiltä kivi niskaan, otti paniikkia tappioista, heitin kaks kertaa 11 ja porukka ulos ja kaverille 736 victory pointtia.

edit. kompit on tytöille
Runt

Lompakkoon saa mukavasti täytettä kun ostaa alle 1.00€ ostoksia ja ottaa jokaisesta kuitin talteen ;)
Kerrottakoon kansalle että ei se opiskelija elämä niin köyhää ole kuin luullaan, minullekkin jopa valtio maksaa siitä että opiskelen. Toisin sanoen syön teidän verorahojanne päivittäin =D

Juu onhan nuo megaloitsut ilkeitä mutta kuten Syrja tuossa totesikin niin on niitä muitakin ilkeyksiä fabassa kuin megaloitsut. Bretti VS Dwars pelissä katapultti ratkaisi osakseen pelin heti ensinmäisellä vuorolla. Demons VD Ogre pelissä LD lippu ja magic missile lopetti pelin toisella vuorolla jne... Jos nyt ajatellaan että pitäisi kompittaa niin kohta pitäisi kompittaa kaikki mahdollinen riski tekiä. Onhan sekin mahdollista että vihollinen häviää combatin 10:lle jalkamiehelle ja peli menee täysin pieleen tämän takia.
Tälläiset asiat ovat mielestäni enemmänkin vain niitä yhden pelin ihmeitä, eli ei yhdellä mahti loitsulla tai combolla kokonaista liigaa voiteta vaan korkeintaan peli tai kaksi.
Mutta jos nyt järkeviä komppeja ehdoitetaan niin miksipä ei mahdollisesti seuraavaan liigaan/cuppiin/turnaukseen voitaisi harkita.
Half-breed

syrja kirjoitti:Niin no ketä nyt saa sellasen ekstra spell itemin ja ketä ei. Ja siltikään se ei ole 100 rosenttisen varmaa. Ja vaatii se lev4 ukollekin ainakin 4 noppaa mitä heittää. Pitkälle matkalle melkeinpä sen 6 noppaa. Power scrollilla dwelleri onnistuu toki helpommin mutta kantama onkin sitten vaan se 12". Ja saatko asetettua velhosi niin, että voi heittää sen järkevään kohteseen. Ja siltikin vaikka se loitsunheitto onnistuu niin silti pitää mokata dispellaus ja kaikkien S testit.
Aika helvetin varmaa se sillä Power Scrollilla on. Ekaksi voit heittää sillä spellin paremmalla kantamalla. Toiseksi kaikkien vihollisten figujen ei tarvi sitä testiä mokata. Riittää, että ne pari tärkeää jantteria siinä yksikössä mokaa. Esmes vaikkapa heität tuon vihun maagibunkkeriin, kuten tuossa megapelissä kävi, ja sitten naurat kun vihun maagit räjähtää kappaleiksi. Fuck yeah. Tuo ei ole myöskään mitenkään niin "epätodennäköistä" kuin sanot, vaan tuossa on aika hemmetin hyvät tsänssit onnistua. Täten tuollainen braindead kikka joka vielä pahimmassa tapauksessa pistää koko pelin pussiin on kyllä sellainen juttu, joka pitää oikeasti kompittaa. Homma ei ole edes iso, sillä riittää, että tuohon ja muihin samantapaisiin spelleihin iskee vain, että niihin saa Look out sirin!.

Sitten se, että loll337 magic missilellä voi munkittaa jo onnistua ei tarkoita, että sekin pitäisi kompittaa. Siinä on oikeasti oltava Hannu Hanhi, että siinä onnistuisi. Dweller + Power Scrollilla ei tarvi kuin osata kävellä paikalle ja laittaa figut pöydälle.
Runt

Komppeja?
Laitetaampa nyt keskustelun innoittamana komppeja pöytään tulevia liigoja yms tapahtumia varten. Yritetään sen jälkeen saada aikaan rakentavaa keskustelua kyseisistä ehdoituksista.
Kerotaakas nyt selkeästi mitä pitää kompittaa ja miten? Lyhyiden mutta ytimekkäitten perusteluiden kera.

POWER SCROLL
Ketään ei tätä ole vielä tähän mennessä listaansa laittanut, joten tuskimpa kenenkään pelinautinto menisi pilalle komppaamisen takia.
Lore of Life:The Dwellers Below cast on 18+, Power Scrollin kanssa cast on 9+.
Kuvitteellinen tilanne: Lentävä/ratsastava maagi, loitsun kantama 12". Velhon aloituskohdasta loitsun kohteena voi olla mikä tahansa 28"/32" säteellä. Käytännössä characterit depotetaan viimeisenä jolloin on helppoa valita loitsun kohde jo deploymenttaus vaiheessa. Kuvitellaampa kohteeksi vaikkapa 30*Saurus boxi jonka I=1 ;)
Toisaalta uskon että tupla 6 on helpompi heittää kuin saada loitsu onnistumaan ilman irkkua ja disspellausta.
Lisäksi pelaamme julkisilla listoilla, joka takaa sen että vastustajalla on mahdollisuus varautua ennalta ehkäiseväti kyseiseen tilanteeseen. Toisaalta eipä tuollaista estetä jos aloitusvuoro ja riepä liikkeinen maagi.

Loppuun FaQ
Reference Section – Arcane Items, Power Scroll
Change to “POWER SCROLL 35 points
One use only. A Power Scroll can be used when the Wizard
makes a casting attempt. During that casting attempt, the
casting value of the spell is halved. You cannot choose to boost
a spell when using the Power Scroll.”
Omalla kohdallani kompitus jakaa aika rankasti mielipiteitä, toisaalta iso ei ja toisaalta miksipä ei joissain kohtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”