"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Traitor guard? Milloin ja millainen?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Ezrael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezrael »

Ehkä se riittää, todennäköisesti ei.

Yksi optio on ajatella armeijaa CSM w/ screen. Ottaa Chaos Loordin (HQ), 2 aspiring championia (HQ), 2 Undivided (rhino?) squadia (2xTroops), 2 mutant squadia (2xTroops), 2 traitor squadia (minimi, sniper riflet) (2xTroops), Chosen (elite), 2xLeman Russ (2xHS)

Eiköhän tosa oo 1500 pistettä... Toi saattais niinku ehkä toimiakin? Tai mistäs mää tiedän.. se on chaos, se ei voi toimia :D (kidding)
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Umh - kaheksan pisteen paperinukkeja screeniksi? Koitappa verrata vaikka alpha legionin kultisteihin - ne o 6 pistettä, samat statsit ja sitten niillä taitaa olla vielä furious assault kaupan päälle... :roll:
Ezrael
Viesti:

Heh, ei ne traitorit vaan ne mutantit...

Noi kaks traitor squadia on vaan pinnaamassa porukoita niillä snipuillaan. Ja antamassa tietty noi kaks leman russia. see? ;)
Peace

Käsittääkseni mutot eivät ole sen kestävämpiä. Niille saa kai upittua 4+ saven mut se maksaa eikä sekään niistä mitään teräsmiehiä tee. (Tosin ottaen usieden perusaseiden AP:n huomioon ero 5+:n ja 4+:n välillä on valtava)

[edit:] Ja viimeviikkoisen proxypelin viisastamana voin sanoa että esim yksi flamer tekee liian rumaa jälkeä T3 AS5+ trooppeja vastaan. Onneksi se olin minä joka proxytti sistereillä. :D (Eka joka mainitsee sanan heavy - joko boltterin ja flamerin edessä saa tuppiinsa...)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Peace kirjoitti:Umh - kaheksan pisteen paperinukkeja screeniksi? Koitappa verrata vaikka alpha legionin kultisteihin - ne o 6 pistettä, samat statsit ja sitten niillä taitaa olla vielä furious assault kaupan päälle... :roll:
Et ole ilmeisesti tutustunut eldar way of lifeen, kahdeksan pisteen lihakilpi on muinainen eldar sotafilosofia.
Peace

En ole tutustunut kuin Dark Eldar way of warfareen jossa yksikään mies ei kuulu lihakilpeen.
Ezrael
Viesti:

Eikös ne DE warriorit ole dark lancien woundeja? Eikös se lasketa lihakilveksi? ;)
Peace

En käytä niitä raiderien ulkopuolella - koko armeija lentää. ;)
Ezrael
Viesti:

:D vähän niinku mun night lorditkin... ainakin figullisesti jos ei sääntöjen mukaan... :D
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Itse olen suht tyytyväinen mutiaisista kuultuihin huhuihin, eihän ne osu edes ladon seinään, mutta kyllä ne sitkeiltä tuntuu.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Zymeth kirjoitti:Itse olen suht tyytyväinen mutiaisista kuultuihin huhuihin, eihän ne osu edes ladon seinään, mutta kyllä ne sitkeiltä tuntuu.
No big mutantit on WS3 BS2 S6 T4 W3 A2 mokuja. Ei niille kukaan 'firearmsia' osta (huonompi bolter joka räjähtää nakeille, jees) mutta big stubberit muuttuvat niillä assault 3 aseiksi mikä voi olla ihan ok tietyssä mielessä. Fisti hoitelee ne mutta minkäs teet.

8 pisteen kaartilaista ei kyllä sulata kirveelläkään, mutta joukkojen koko on sentään 5 - 15 miestä johon saa mukaan vielä agitaattorin (+1 A & LD) ja chaos championin. Kaikille saa kyllä Rhinon/chimeran alle mutta muuttuu silloin fast attackiksi.

Spawnit on hauskoja, WS2 S5 T5 W2 Ad6 mutta ne vievät heavy supportin slotin. Otatko mieluummin Leman Russin, Defilerin, Basiliskin vai spawneja?

Per(u)s metantit vaikutti aika kehnoilta (meillä on aseina cc weapon ja frag kranut, WAU!) ja koska troop choice menee niin huonot close miehet joille voi ostaa esimerkiksi T4:n ei ole kauhean kova juttu. Minkäänlaista tuliasetta ei tainnut saada.

LatD on ainakin armeija joka ei ole ylikellotettu. Kyllä siitä jonkinlaisen ilmestyksen saa aikaiseksi ja kaipa sitä voi kokeilla kun ostelee jostain Cadianeja. Kauhean mielelläni käyttäisin Scavvyja mutta myin jo figuni piis.
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Zymeth Salkir Dkhan

Lostit saavat myös ottaa väkeä kaaosmariineista ja vaikka petturikaarti ei ollut minustakaan niin hauskaa, niin mutanteissa oli se jokin, ellei muuten niin seinänä ja kyllä ne luullakseni klosiksessa pärjää. Plague zombit ovat tosin muurina vissiin kaikkein tehokkain. Kyllä minun kaaoslordini ottaa nyt vähän mutiaisia kaverikseen.
Simpi

Viesti Kirjoittaja Simpi »

Zymeth kirjoitti:Lostit saavat myös ottaa väkeä kaaosmariineista ja vaikka petturikaarti ei ollut minustakaan niin hauskaa, niin mutanteissa oli se jokin, ellei muuten niin seinänä ja kyllä ne luullakseni klosiksessa pärjää. Plague zombit ovat tosin muurina vissiin kaikkein tehokkain. Kyllä minun kaaoslordini ottaa nyt vähän mutiaisia kaverikseen.
Unohdin mainita sen, oli siis 0-1 HQ, 0 - 2 Troop ja 0 - 1 Fast, heavy supportia ei tainnut saada. Ja chaos championeita pystyi ostamaan erikseen ja laittamaan traitor squadeihin vai miten se meni.

Fast attackit LatD:lla on aika berberistä, eli rough riders, chaos hounds, sentinel ja oliko se 0 - 1 hellhound. Jos saavat käyttää Cadian pattern sentineliä (autocannon) niin se on ihan jees. Eli se että Traitor squadit jotka höökivät rhinossa/chimerassa ovat fastia ei haittaa paljoakaan, saapahan lisää troop choiceja.

Mikään ei varmaan estä isoja mutiaisia ahtautumasta rhinoon kaaos herran mukana. Big stubbat nakuttamaan. En muista ollenkaan paljonko mutant/plague zombie maksoi....

Mutta kyllä LatD:n pitäisi saada jotain santioned psykerin tapaista mitä Cadianit saa. Itse pidän henk. koht. SP:n 'it's for your own good' säännöstä jossa kommisaari teloittaa sen jos 'perils of the warp' iskee kohdalle:)
"Malja kansainväliselle kommunistis-kapitalistiselle salaliitolle, johon olen aina halunnut kuulua."

Moh Kohn: Tähtijaosto (kirj. Ken MacLeod)
Zymeth Salkir Dkhan

Pjoo, joitakin pappuspsyykkerit olis niille ihan hauskoja, tosin annan aspoille Mark of Tzeentchin kun kerran sinne taipuvainen olen. Mutiaiset olen suunnitellut chaos mutation spruesta, zombeista ja catachanin porukasta. Tulos on sekä tyylikäs että luullakseni pelillisesti toimiva, kun vähän Tzeentch-porukkaa heitetään sekaan ja lämmitetään hiljaisella tulella. :D
En odota LAD:ista mitään yberlistaa, mutta se voi hyvinkin paikata TS:ssä olevat aukot. Kukaan ei voi vastustaa ISOA mutanttilaumaa, joka hönkii niskaan. Rough Riderit ja muut fastit eivät todellakaan houkuta, mutta empä ole sen sorttisia enenkään käyttänyt.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Ja kyllä minä ainakin hyvin mielelläni näen kaaosmarineiden kavereina laumoittain mutantteja ja petturi guardsmeneja...minusta kuuluu koko pahishenkeen että on laumoittain tykinruokaa :D

En pistäs pahakseni jos Night Lords pelaajamme esim heittäs 150 mutanttia kipittämään kentälle...
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Peace

Oma puolivuotissuunnitelmani:

-Nurgle teema
-Perusmömmöt uusia cadianeja zombiosilla. (naamat vaihdetaan vaikka menisi ikä ja terveys - siis sinne kypärän sisälle...)
-Plague marine havocceja plasmoilla sinne screenin taakse. (ne o eliittejä - ei heavyjä)
-defileri (pakko saada se model :o)
-big mutantteja...no riippuu kuinka isoja ne pitää olla. (örkkejä zombieosilla)

...oijoi kun tulee siisti. Kunnon horde joka vain kävelee päin ja sitten jumittaa kaiken samalla kun plague marine havocit lahtaa kaiken liikkuvan... :D
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Zymeth Salkir Dkhan

Itselleni tulee Tzeentch-teema, eli paljon mutaatioita potenssiin 2 ja sorsia komentelemaan. Ajopeleiksi ainakin Basiliski ja Magnus the Red (Leman Russ).
Peace

Zymeth kirjoitti:Itselleni tulee Tzeentch-teema --- Ajopeleiksi ainakin Basiliski ja Magnus the Red (Leman Russ).
Mmmh - Leman Russ Tzeench armeijassa...duoda duoda...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Peace kirjoitti:
Zymeth kirjoitti:Itselleni tulee Tzeentch-teema --- Ajopeleiksi ainakin Basiliski ja Magnus the Red (Leman Russ).
Mmmh - Leman Russ Tzeench armeijassa...duoda duoda...
Voisikohan tarve käyttää TS - armeijassa erilaisia vekottimia juontaa nykyisistä TS - säännöistä :)

Anyway, Magnus the Red kuulostaa siltä että pelipöydällä voisi 'leijua' jättimäinen tzeentchin silmä joka vain käyttää lehmanin statteja.
Zymeth Salkir Dkhan

Vlad kirjoitti: Voisikohan tarve käyttää TS - armeijassa erilaisia vekottimia juontaa nykyisistä TS - säännöistä :)

Anyway, Magnus the Red kuulostaa siltä että pelipöydällä voisi 'leijua' jättimäinen tzeentchin silmä joka vain käyttää lehmanin statteja.
Valitettavasti kyllä, TS sai "melko" heikon korren nykyisissä säännöissä. Itse olin Index Astartes sääntöihin tyytyväinen, mutta sitten taso putosi. No on siellä hauskaakin tavaraa kuten warp blade (odottakaa sen libran ilmettä joka delaakin sen sijasta että force weapon instakillaisi kaaoslordia. :D). Magnus the Red tulee olemaan ihan peruslemani, mutta se nimi täytyy vaihtaa!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”