PORI WHFB LIIGA (II)
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Re: PORI WHFB LIIGA (II)
Allu, jos nää pysyit hiljaa kun juteltiin juustotuksesta, niin miksi nyt aloittaa mökä?
Mitä komppeihin tulee, kannattaa myös muistaa se, että niiden tarkoitus on myös tuoda pöydälle erilaisempia listoja mitä aikaisemmin ollaan nähty. Sen vuoksi ETC:kin muuttuu joka vuosi, että väki ei tulisi paikalle samoilla listoilla. Myös sitä yleistä mukavuutta siellä pelipöydällä sorkitaan hieman, että aina ei tarvitse nähdä niitä samoja kikkoja ja ärsyttäviä asioita kun niitä ollaan vähän rajoitettu.
En tii teistä, mutta itseäni ei ainakaan kiinnostaisi toista kertaa kohdata full magia max. ghoulilautta VC tai Khornen Bloodletter horde festivaali toista kertaa. Gunlinet ja muut tähän päälle vielä, niin sheesh.
Mie voisin keksiä paljonkin rajoitettavaa tähän näin sanottavaksi ja parannuksia ETC:hen. Koskahan minä mm. sanoin, että 40/450 on ihan surkea rajoitus yksiköille kun sen pitäisi olla vieläkin alhaisempi ja toivonmukaan tuohon pistekattoon tulee myös joinaavat sankarit mukaan. Mua ainakin vituttaa ne kaikki Sampsan 19 warruboksit, joissa on exa ja lordi. Voisihan ne saada rikki, jos pelaisi kovaa, mutta kun awsm!pro world champion ei tee niin.
Vaikka sydämeni alkaakin vuotamaan verta örkkipelaajana, voisi noita kaikkia isoja ja pahoja setiä vähentää. Etenkin, jos niitä aikoo tuoda useamman. Isot pahat sedät on hirviöt ja kaikki lentävät otukset. RAF oli paskaa silloin ja eiköhän se ole vieläkin. Se lentorajoitus ETC:ssä on syystä ja isot pahat sedät joidenkin kavereiden kohdalla. Kahdessa jättiläisessä + wywessä ei ole mitään muuta kuin ilmaisia pisteitä vihulle, mutta toinen on laita 2: hydran, 2:n puumiehen, 2:n stankin ja ties minkä muun kanssa.
Ampuma-aseiden rajoitus, pitkälle kantavien sellaisten, on myös syystä ETC:ssä rajoitettu. Megapeliin osallistuneet sai kokea nahoissaan 60 Welffien nuolta ja kaikki varmaan tietää Empiren ja kääpiöiden ruudin kovuuden. Se 45 mikä ETC:ssä taisi olla 24+" kantaman aseille on ihan sopiva, jos siinä otetaan huomioon multipleshotit. Sotakoneiden 5(?) on minun mielipiteeni mukaan liikaa.
Seuraavaan liigaan on aikaa ja mitäs jos joku lähtisi oikein shopping spreelle ja ostaisi Etheralleja oikein paljon VC:lleen. Onks nastaa tappaa ne koko ajan takaisin nousevat zombit uudestaan ja uudestaan kun muu armeija onkin haamuja?
Magia kusee totaalisesti kaikin mahdollisin tavoin aina lorejen tasapainosta aina magianoppien generointiin. Vähintä mitä me voidaan tehdä, on poistaa mahdollisuudet instakilleihin kun sattui noppa niin sanomaan. LOS olisi pieni ja pelottava apu, mutta sorkitaan suoraan sääntöjä ja laitetaan kaikki Dwellerit tekemään yhden wuundin tappamisen sijaan.
Ja nyt kun me sorkittiin jo sääntöjä, niin sorkitaas vähän lisää. Mulla on paljon ehdotuksia. Mistähän aloittaisin?
Prosentit: 25% sankarit, 35% core, 25% spessu ja 15% rare. Eiks ois nastaa? Helffeille joku oma tsydeemi, että hekin diggaavat.
Mitä komppeihin tulee, kannattaa myös muistaa se, että niiden tarkoitus on myös tuoda pöydälle erilaisempia listoja mitä aikaisemmin ollaan nähty. Sen vuoksi ETC:kin muuttuu joka vuosi, että väki ei tulisi paikalle samoilla listoilla. Myös sitä yleistä mukavuutta siellä pelipöydällä sorkitaan hieman, että aina ei tarvitse nähdä niitä samoja kikkoja ja ärsyttäviä asioita kun niitä ollaan vähän rajoitettu.
En tii teistä, mutta itseäni ei ainakaan kiinnostaisi toista kertaa kohdata full magia max. ghoulilautta VC tai Khornen Bloodletter horde festivaali toista kertaa. Gunlinet ja muut tähän päälle vielä, niin sheesh.
Mie voisin keksiä paljonkin rajoitettavaa tähän näin sanottavaksi ja parannuksia ETC:hen. Koskahan minä mm. sanoin, että 40/450 on ihan surkea rajoitus yksiköille kun sen pitäisi olla vieläkin alhaisempi ja toivonmukaan tuohon pistekattoon tulee myös joinaavat sankarit mukaan. Mua ainakin vituttaa ne kaikki Sampsan 19 warruboksit, joissa on exa ja lordi. Voisihan ne saada rikki, jos pelaisi kovaa, mutta kun awsm!pro world champion ei tee niin.
Vaikka sydämeni alkaakin vuotamaan verta örkkipelaajana, voisi noita kaikkia isoja ja pahoja setiä vähentää. Etenkin, jos niitä aikoo tuoda useamman. Isot pahat sedät on hirviöt ja kaikki lentävät otukset. RAF oli paskaa silloin ja eiköhän se ole vieläkin. Se lentorajoitus ETC:ssä on syystä ja isot pahat sedät joidenkin kavereiden kohdalla. Kahdessa jättiläisessä + wywessä ei ole mitään muuta kuin ilmaisia pisteitä vihulle, mutta toinen on laita 2: hydran, 2:n puumiehen, 2:n stankin ja ties minkä muun kanssa.
Ampuma-aseiden rajoitus, pitkälle kantavien sellaisten, on myös syystä ETC:ssä rajoitettu. Megapeliin osallistuneet sai kokea nahoissaan 60 Welffien nuolta ja kaikki varmaan tietää Empiren ja kääpiöiden ruudin kovuuden. Se 45 mikä ETC:ssä taisi olla 24+" kantaman aseille on ihan sopiva, jos siinä otetaan huomioon multipleshotit. Sotakoneiden 5(?) on minun mielipiteeni mukaan liikaa.
Seuraavaan liigaan on aikaa ja mitäs jos joku lähtisi oikein shopping spreelle ja ostaisi Etheralleja oikein paljon VC:lleen. Onks nastaa tappaa ne koko ajan takaisin nousevat zombit uudestaan ja uudestaan kun muu armeija onkin haamuja?
Magia kusee totaalisesti kaikin mahdollisin tavoin aina lorejen tasapainosta aina magianoppien generointiin. Vähintä mitä me voidaan tehdä, on poistaa mahdollisuudet instakilleihin kun sattui noppa niin sanomaan. LOS olisi pieni ja pelottava apu, mutta sorkitaan suoraan sääntöjä ja laitetaan kaikki Dwellerit tekemään yhden wuundin tappamisen sijaan.
Ja nyt kun me sorkittiin jo sääntöjä, niin sorkitaas vähän lisää. Mulla on paljon ehdotuksia. Mistähän aloittaisin?
Prosentit: 25% sankarit, 35% core, 25% spessu ja 15% rare. Eiks ois nastaa? Helffeille joku oma tsydeemi, että hekin diggaavat.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
No eipäs näissä meidän 2 liigassa ole tuo ollut ongelmana. Listat on ollut varsin omaperäisiä ja erilaisia. Eikä mitään yyber minmax teholistoja. No ehkä seuraavassa on :)El Capitan kirjoitti: Mitä komppeihin tulee, kannattaa myös muistaa se, että niiden tarkoitus on myös tuoda pöydälle erilaisempia listoja mitä aikaisemmin ollaan nähty. Sen vuoksi ETC:kin muuttuu joka vuosi, että väki ei tulisi paikalle samoilla listoilla. Myös sitä yleistä mukavuutta siellä pelipöydällä sorkitaan hieman, että aina ei tarvitse nähdä niitä samoja kikkoja ja ärsyttäviä asioita kun niitä ollaan vähän rajoitettu.
Tuota dwellerri asiaa en jatka sen enempää. Mielipiteeni asiaan olen tuonut julki. Hyvä, että ville laitoit sen power scrollin nykyisen säännön esille. Taisit Half muistella vielä vanhaa sääntöä.
Pitäisköhän perustaa oikeen oma komppitopikki?? Mutta mun ehdotukseni on:
- ei spessuja, koska osa on liian älyttömiä
- 2 metsämuotoa (päätetään/heitetään ennenpeliä kumpaa on): 1 harvametsä= kuten sääntökirjassa 2. tiheämetsä= ei voi marssia, charge/flee/pursue läpi metsän kaikille yksikkötyypeille dangerous testi, Metsän läpi ei nää mutta metsässä olijat näkee ulos ja ne nähdään, antaa hard coverin. Muuten sitten kuten säännöissä rivi jutut jne. Näin saadaan näköestettä kentälle eikä tarvitse oikeasti rakentaa sellaista mettää mistä et nää läpi. Eli lähinnä sellainen pelitekninen asia. Ja tuo lisää taktiikka mahdollisuuksia.
Nämä riittää ja tekee maailman autuaaksi. Ja varmasti tuon kentälle 2 hydraa jos delffeillä pelaan! Ettäs tiedätte eikä tule yllärinä. Full slaaneshilla annoin teille liikaa tasoitusta:)
Edit. Niin ja jos nyt välttämättä halutaan tuholoitsuihin LOS niin sen verran voin myöntyä. Vaikkakaan sitä ei mielestäni tarvita. Ja jyrkkä ei kaikenlaisille yksikkö rajoituksille jne
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Olen edelleen jyrkästi yksiköiden piste ja sota kone rajoituksia vastaan(ellei koneiden luku määrä ole 2, sitten voi neuvotella). Miksi musta tuntuu että anton haluaa rajoittaa meikäläisen valintoja entisestään?
Mitä kukakin pitää sikana vaihtelee. Gun line, no jaa osa porukkaa rynnäköi jo toisella vuorolla joka tapauksessa.
Mitä kukakin pitää sikana vaihtelee. Gun line, no jaa osa porukkaa rynnäköi jo toisella vuorolla joka tapauksessa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- Half-breed
Tein kompitukselle sen oman aiheen. Siirrytääs sinne tappeleen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Half-breed
Olen viikonloppuna jälleen Porissa. Liigapeliä anyone?
Itselle voisi sopia pelit lauantaille, asunnonkin pitäisi olla tyhjillään kuulemma silloin. Pelaamaan saapi siis saapua, niin saadaan nuo viimeisetkin liigapelit pelatuksi.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Half-breed
Kellonaikaa?Runt kirjoitti:Itselle voisi sopia pelit lauantaille, asunnonkin pitäisi olla tyhjillään kuulemma silloin. Pelaamaan saapi siis saapua, niin saadaan nuo viimeisetkin liigapelit pelatuksi.
Tarkkaa aikaa en osaa sanoa vielä, mutta ei ainakaan ennen 16.00.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Half-breed
Oukkidoukki. Ilmotusta sitten vaan tuleen kun kellonaika on paremmin tiedossa.Runt kirjoitti:Tarkkaa aikaa en osaa sanoa vielä, mutta ei ainakaan ennen 16.00.
-
Henkka1986
Liskot vei koti kentällä dwarffeja eli pisteet 2587 - 1268 eli (18-2) lizarmeneille =) Tähän oli hieno lopettaa liiga kiitos kaikille peleistä.
Noniin liiga lähenee loppuaan ja samoin mun päivät porissa. Jotka eivät ole vielä mua vastaan otelleet niin pistänpä tähän listaa mahdollisista ajoista. Ellei näihin on päästävä tai tultava pelaamaan PK seudulle, tai liiga jatkuu vielä pitkälle ensivuotta harvoilla Pori päivillä.
23.4. ja 24.4. Illat
26.4. kokonaan
27. loputtava 17.00
28. koko päivä
29. ilta
9.5. 12->
15.-18. koko päivät
20. aamupäivä.
23.4. ja 24.4. Illat
26.4. kokonaan
27. loputtava 17.00
28. koko päivä
29. ilta
9.5. 12->
15.-18. koko päivät
20. aamupäivä.
Sitte pari semmosta hommaa mistä voisin hieman huudella. Warriors of chaos vs. lizardmen pelissä liskomies pelaaja oli heittänyt Neljänä vuorona peräkkäin wind blast loitsun hellcannoniin ja joka kerta loitsu oli onnistunut niin että hellcannoni oli lentäny pois pelikentältä mutta suuri ja viisas bringer of doom oli kehunu että se tulee seuraavalla vuorolla takas pelilaudalle. Mitä vittuu??? Luin äsken ihan mielenkiinnosta sen loitsun ja faqit ja kaikki ja mun järkeni mukaan jos jtn lentää pois pelikentältä magic missilen johdosta ni eiköhän ne silloin poisteta pelistä.
Sitten toinen homma on tämä kun pelasin tätä toista kääpiöpelaajaa vastaan niin tämä väittää kivenkovaan että hän voi hakata 5 levuisella 15 minerin yksiköllä kahdesta rivistä mun organ gunia ja anvil of doomia. Sääntökirjassa lukee helvetin selkeellä englanninkielellä että maksimissaan 6 modelia pääsee hakkaamaan sotakonetta vaikka yksikköjä olis 10 sen sotakoneen ympärillä eikä 10 mineriä niinkuin tässä tapauksessa. Muistaakseni ironbreaker poppookin hakkasi jtn sotakonettani jollai 11 nopalla ni eihän se oo mikään ihme että äijiä kaatuu.
Varotan että jos joku yrittää kerranki kusettaa mua vielä ni vedän sitte heti koteloon, en edes mieti.
Sitten toinen homma on tämä kun pelasin tätä toista kääpiöpelaajaa vastaan niin tämä väittää kivenkovaan että hän voi hakata 5 levuisella 15 minerin yksiköllä kahdesta rivistä mun organ gunia ja anvil of doomia. Sääntökirjassa lukee helvetin selkeellä englanninkielellä että maksimissaan 6 modelia pääsee hakkaamaan sotakonetta vaikka yksikköjä olis 10 sen sotakoneen ympärillä eikä 10 mineriä niinkuin tässä tapauksessa. Muistaakseni ironbreaker poppookin hakkasi jtn sotakonettani jollai 11 nopalla ni eihän se oo mikään ihme että äijiä kaatuu.
Varotan että jos joku yrittää kerranki kusettaa mua vielä ni vedän sitte heti koteloon, en edes mieti.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Ohhoh, taas avaudutaan.
Wind Blastistä en mitään sano varmaksi koska en tiedä, mutta pitänee tuokin selvittää.
Sotakoneiden kanssa tosiaan vain max.6 modelia pääsee lyömään.
Se onkin sitten asia erikseen että onko kyseessä kusetus vai puhdas tietämättömyys. Sotakoneiden kohdalla sanoisin ainakin että on osittain oma häpeä jos ei tiedä armeijaansa liittyviä sääntöjä. Mikäli peleissä on epäselvyyttä sääntöjen osalta (toinen väittää toista ja toinen toista), kannattaa ehdottomasti varmistaa asia sääntökirjasta. Ymmärrän hyvin että tälläiset asiat pistää ketuttutamaan mutta on niitä virheitä tehty ennenkin. Viime liigassa itse tein ehkä suurimman virheen kun peluutin Steam Tankkia parhaimmillaan 10:llä SP:llä joka mahdollisti 30" chargen tehden 10*D3 S6 Impackt Hits. Liigan osatarkoitus on myös opetella sääntöjä, tässäkin liigassa näyttää olevan näitä viellä 7th:n säännöillä pelaavia pelaajia.
Wind Blastistä en mitään sano varmaksi koska en tiedä, mutta pitänee tuokin selvittää.
Sotakoneiden kanssa tosiaan vain max.6 modelia pääsee lyömään.
Se onkin sitten asia erikseen että onko kyseessä kusetus vai puhdas tietämättömyys. Sotakoneiden kohdalla sanoisin ainakin että on osittain oma häpeä jos ei tiedä armeijaansa liittyviä sääntöjä. Mikäli peleissä on epäselvyyttä sääntöjen osalta (toinen väittää toista ja toinen toista), kannattaa ehdottomasti varmistaa asia sääntökirjasta. Ymmärrän hyvin että tälläiset asiat pistää ketuttutamaan mutta on niitä virheitä tehty ennenkin. Viime liigassa itse tein ehkä suurimman virheen kun peluutin Steam Tankkia parhaimmillaan 10:llä SP:llä joka mahdollisti 30" chargen tehden 10*D3 S6 Impackt Hits. Liigan osatarkoitus on myös opetella sääntöjä, tässäkin liigassa näyttää olevan näitä viellä 7th:n säännöillä pelaavia pelaajia.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Wind Blastistä itsekin tulin kysyneeksi täällä Sotussa asiasta ja minä sain tälläisen vastauksen. Ihan paska loitsuhan se on, mutta ei se nyt oikein fiksulta kuullosta, että yksikkö siitä tippuisi pöydän reunalta.
Säännöissä aina voi käydä myös unohduksiakin ja sekaannuksia. Tuskin ainakaan kenenkään peli kaatuu siihen, että 4 ukkelia enemmän iski mun sotakoneen crewiä. Itsekin huomasin tuossa hetki sitten, että Nurglen markkihan antoi WS:ään -1 eikä osumiseen kuten ampumisessa. Oho, Sampsalta joskus tuon säännön olin oppinut ja kironut maan rakoon koko markin. Sori Antti. Otetaan se meidän peli joskus uusiksi sitten, niin saat paremman mielen kun osutkin johon kuhun.
Liigapeleissä nämä saattaa vähän vituttaa enemmän kuin normaaleissa peleissä, mutta sitä varten on moraaliset voittajat ja omaa egoa kohentavat voitot. Kun minä muistelen viime liigaa, kyllä meikäläinen sen voitti. Jarkko polvistui edessäni täystuhon edessä kuten myös supertankki ja kaikki muutkin sai pataan. 3/4:stä pelistä voitettiin, mun egoni kasvaa. Mutta jooh...
Symppishali Villelle. Sille toiselle.
Säännöissä aina voi käydä myös unohduksiakin ja sekaannuksia. Tuskin ainakaan kenenkään peli kaatuu siihen, että 4 ukkelia enemmän iski mun sotakoneen crewiä. Itsekin huomasin tuossa hetki sitten, että Nurglen markkihan antoi WS:ään -1 eikä osumiseen kuten ampumisessa. Oho, Sampsalta joskus tuon säännön olin oppinut ja kironut maan rakoon koko markin. Sori Antti. Otetaan se meidän peli joskus uusiksi sitten, niin saat paremman mielen kun osutkin johon kuhun.
Liigapeleissä nämä saattaa vähän vituttaa enemmän kuin normaaleissa peleissä, mutta sitä varten on moraaliset voittajat ja omaa egoa kohentavat voitot. Kun minä muistelen viime liigaa, kyllä meikäläinen sen voitti. Jarkko polvistui edessäni täystuhon edessä kuten myös supertankki ja kaikki muutkin sai pataan. 3/4:stä pelistä voitettiin, mun egoni kasvaa. Mutta jooh...
Symppishali Villelle. Sille toiselle.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Tässä pelissä on niin paljon sääntöjä, että ei tahdo kaikkia muistaa(mutta eräät tuntuvan olettavan että mä muistaisin... Kohta allekirjoitus vaihtuu "Porin sääntö palvelusta, päivää"), me kaikki olemme vain ihmisiä siis erehtyväisiä. Tunnustan heti että olin unohtanut sen 6 limitin, eli aina kun olin sotakoneen kimpussa ritareilla heitin liikaa noppia.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
korjataan semmonen vielä että ritarit jos hyökkää sotakoneen kimppuun niin vain 2 ritaria pääsee iskemään.
-
Henkka1986
Olis mielen kiintoista saada selville se wind blastin sääntö , mun järjellä miettien siitä taiasta yli menevä modelli tai yksikkö tuhoutuu . mut viisammat sanokoo millai se menee oikein =) kyllä hän fleeava yksikkökin tuhoutuu jos se menee kentän yli.
lukekaas nyt vielä, pelikentältä ei voi mennä ulos kuin paeten tai overunnilla. muuten pysähtyy reunaan. Muistaakseni wind blastissa lukee (olikos fakissa) että törmätessä reunaan on vaikutus sama kuin jos törmää raksaan/yksikköön. Eli ottaa hittejä.
sotakonetta vastaan tappelee 6 modelia (ns normi kokoset), monstrous tyypit lasketaan 3 modeliksi (eli esim 2 ogrea voi lyödä) ja isot mörköt lasketaan 5 modeliksi (eli esim lohari ja hero voi lyödä).
Mistäs Hapid vedit tuon 2 ritaria?
edit. oli mennyt tuossa vähän nummerot väärinpäin. Mutta muutenkin kannattaa kertailla sotakoneiden lähitappelu sääntöjä. Poikkee jonkin verran normaalista tappelusta.
sotakonetta vastaan tappelee 6 modelia (ns normi kokoset), monstrous tyypit lasketaan 3 modeliksi (eli esim 2 ogrea voi lyödä) ja isot mörköt lasketaan 5 modeliksi (eli esim lohari ja hero voi lyödä).
Mistäs Hapid vedit tuon 2 ritaria?
edit. oli mennyt tuossa vähän nummerot väärinpäin. Mutta muutenkin kannattaa kertailla sotakoneiden lähitappelu sääntöjä. Poikkee jonkin verran normaalista tappelusta.
Viimeksi muokannut syrja, Pe 20.04.2012 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Tätä se sitten on kun pelataan peli toisen jälkeen ulkomuistista. Joskus on ihan hyvä availla sitä sääntökirjaa ja lukea ihan muutenvain, jos sattuisi löytymään jotain uutta kivaa ja vanhoihin tapoihin muutoksia.
joo en huomannut että tuon "cavalry" sanan edessä luki "monstrous"syrja kirjoitti: Mistäs Hapid vedit tuon 2 ritaria?