"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

syrja

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja syrja »

Dwarfs 10 000+ Suomen suurin ja Satakunnan kovin kääpiöarmeija
Runt kirjoitti: Sarjataulukko
Demon 7/108
Beastmen 7/89
Dwarfs (G) 5/83
Empire 7/81
Dark Elf 5/78
Lizardmen 9/77
Ogres 6/47
Warriors of Chaos 4/41
Bretonnia 9/26
Dwarfs (H) 6/26
:D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

*nuuhkaisu*

Onko tämä pienimuotoista vittuilua toveri kääpiöpelaajalleni.

Tosiaan ymmärsin väärin tuon mitä Runt pelin aikana sanoin, sillä mielestäni sääntö on niin todella tyhmä ja viellä tyhmempi noin. 40mm base sotakoneella kuulostaa järkevämmältä. Esim Anvilin teilaaminen sotakoneiden teilaamiseen tarkoitetulla nopealla ratsuväellä on siis täysin epätoivoinen yritys. 3 ratsuväkijamppaa esim. Wolf rideria ei pärjää millään unbreakable koneelle, jolla on T5, ws5 3+ (tai 2+) save ja 6+ (tai parempi) ward. Tuo nyt kumminkin on jo monelle yksikölle aika kova pala. Ampumalla sitten viellä kovempi pala tuhottavaksi (T10 ja 4+ ward). Itse pidän säännöistä, jotka toimivat yhtään oikean taistelukentän järjen mukaan. Sotakone, jonka kimppuun hyökätään, ei voi olla vastus taisteluun tarkoitetulle yksikölle. Oikeasti mun puolesta pitäisi päästä lyömään lähes kaikkien, sillä "oikeasti" sotakone swarmattaisiin hetkessä. Oma virhe jos sen kimppuun pääsee.

Anvil on näköjään kone, joka on tapettava tuurilla tai eliitillä. 2 perus kääpiöyksikköä 11 gw lyöntiä per poppoo ei tosiaan tehnyt tuohon kuin 2 (vai 3) haavaa 2 lähiskierroksen aikana.

Lisä sääntönä sallisin muuten myös sivusuuntaisen hyökkäyksen jalkaväellä, jolloin yksikkö kääntyisi ja hyökkäisi kyseiseen suuntaan pelkkien noppien määrän (tai M+D6). Poistaisi idioottimaiset "liikun pois sun losista mun velholla ja olen siksi hyvä pelaamaan" taktiikan. Ei mielestäni olisi paha sääntö, sillä estäisi idioottimaista strategiaa, olisi realistisempi. Hyökkäys olisi silti vaarallinen teko taistelevaa yksikköa vastaan, sillä ellet ole 5 syvä yksikkö et saa rivejä, et vie rivejä, etkä lyö koko leveydellä.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Nyt en kyllä tiedä mitä olen sanonut, mutta oletetaan että liittyy sotakoneiden close combattiin.
gobliini kirjoitti:*nuuhkaisu*
40mm base sotakoneella kuulostaa järkevämmältä. Esim Anvilin teilaaminen sotakoneiden teilaamiseen tarkoitetulla nopealla ratsuväellä on siis täysin epätoivoinen yritys. 3 ratsuväkijamppaa esim. Wolf rideria ei pärjää millään unbreakable koneelle, jolla on T5, ws5 3+ (tai 2+) save ja 6+ (tai parempi) ward. Tuo nyt kumminkin on jo monelle yksikölle aika kova pala.
Ratsuväestä ja sotakoneista pakko korjata kuitenkin sen verran että max 6 ratsua pääse iskemään sotakonetta ;) Kolmeksi modeliksi lasketaan Monstrous infarynry/cavalry/beasts, eli kaksi tuollaista pääsee mätkimään sotakonetta.
Sen verran vielä korjataan Syrjan aikaisempaa kirjoitusta Monsterista ja ratsastajasta, että Monster+Rider = 5modelia (syrjan tekstistä käsitin että nämä laskettaisiin yhteensä kuudeksi modeliksi). Eli tuon lisäksi yksi perus infantry/cavalry pääsee lyömään. Tosin harvassa taitaa olla tilanteet että tykin kimppuun käy ratsu/jalkaväki boxi kun samaan aikaa tykkiin iskee kiinni monsteri ratsuineen.

Lisätään nyt soppaan sellainenkin tästä säännöstä että että... Cannon on close combatissa 5 leveän cavalryn kanssa, cavalryyn iskee kiinni mikä tahansa yksikkö niin että jokainen cavalry modeli on base contaktissa kyseisen yksikön kanssa. Tässä tilanteessa cavalry yksikkö ei saa iskeä sotakonetta vaan niiden tulee automaattisesti iskeä toista yksikköä joka ei ole sotakone. Tässäkin kohtaa cavalry voisi ihan hyvin olla infantrystä-monstereihin ja sääntö menisi saman lailla. Kannattanee lukea tuo kirjasta s.110 niin aukeaa sääntö hieman paremmin kuin minun selostuksistani.

Sotakoneiden baseista tulikin mieleen kun cannonilla ammun vastustajan cannonia, niin vituttaa aika rankasti kun vastustajalla on GW:n vanhemman mallin cannon joka on huomattavasti uutta pienempi. Yritäppä siinä nyt sitten osua nauramatta kun cannonin pituus ei ole edes 2" =D Tässä kohtaa näkisin basetuksen sotakoneille aiheelliseksi, saataisiin tasavertaiset osumis säännöt molemmin puolin. Close Combat mielestäni toimii sääntökirjan mukaan jo tarpeeksi hyvin muutenkin joten sitä en lähtisi muuttamaan. Anvilin kohdalla on sanottava että ehkei fast cavalryä edes ole tarkoitettu tälläisen mahtipontisen sotakoneen tuhoamiseen ja hyvä näin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

KISS (Keep It Simple Stupid) pätee paremmin 40x40 alustan kanssa. Eikä se, että saa 3 ratsua ja 6 ratsastajaa tee suurta eroa anvilin tapossa. Tosin nythän se on sitten vissiin 6 kumpaakin.

Ihmiset se että GW tekee säännön ei tarkoita, että se olisi hyvin mietitty, järkevä ja toimiva. True los on tästä hyvä esimerkki. Kiva idea, mutta peliteknisesti oikeasti aika perseestä.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

itellä ainakin saurukset sai helpolla sisään woundeja anvilille =)
syrja

gobliini kirjoitti:*nuuhkaisu*
Onko tämä pienimuotoista vittuilua toveri kääpiöpelaajalleni.
:D Pois moinen minusta :D

Sotakoneista vielä. Mielestäni ne on ihan jees säännöt ja selkeät. Ei tarvita baseja. Ja melko helppoa se nyt on normaali sotakone tuhota. Tietty poikkeukset kuten anvil ja delffien cauldron, vaatii enemmän onnistumiseen. Mutta ovatpa ne nyt hieman eriluokan vehkeitä kun tavallinen kanuuna. Olisi se nyt hieman hölmöä jos esim joku pieni rakkilauma hakkaisi charakteritason modelia menen tullen. Toki mahdollista sekin on. Ja itselleni on ihan sama vaikka tappelussa sotakonetta vastaan menee useampi kierros. Ne on aina pois ampumisesta.
Ja nyt en kyllä täysin ymmärtänyt Villen kommenttia kanuunalla kanuunaan osumiseen. Samalla tavalla se osuu siihen suorassa linjassa olise sitten minkä kokoinen tahansa. Siis mikäli vaan kantama heitto onnistuu ja jää pompun alle. Niin ja juu siis monsterilasketaan 5 modeliksi tappelussa koneita vastaan. Taisin kirjoittaa epäselvästi.

Pelasittekos muuten Aki ja Antti tiistaina?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Siinä kanuunassa meinattiin varmaan sitä, että jos heittää sen 8:n siitä artillerystä. Yleensä kun se pomppu jätetään siihen 6" päähän, niin alle 2" tykki selviytyy osumasta hengissä.

Tänään käyty Delf - Empire oli kyllä eeppinen. Dissfest 4everlasting alkakoot kun henkilö, jolla on pitti ja metallilore panikoi jostain tankista.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Koska tästä tulee kyselyä, niin selitetäänpä tilannetta heti. Eli Runtille tuli hävittyä 20-0 kun lopetin pelaamisen kolmanteen vuoroon. Mutta mitäs kävi?

Eli pelin alku oli vahvaa pelaamista. Vaikka Runt aloitti, niin ekalla vuorolla Casket-kapu paloi pois ja tykki räjäytti itsensä, ja tokalla vuorolla tankki putosi pittiin. Tänä aikana Runtin Greatswordit olivat saaneet nauttia Delffien tulituksen alla olemisesta ja tippuneet alle puoleen vahvuuteen, eikä ritaritkaan olleet pelittäneet. Lancet menetti puolet vahvuudesta yhdelle Witch-poppoolle, ja gw-ritarit olivat kaukana taistelusta. Sitten tuli kolmas vuoro. Noh aluksi mokasin ja päätin paeta Harpyillä Greatswordeja säästääkseni pisteitä. Tuloksena Greatswordit vaihto kohdetta Guardiin. Ei paha takaisku, kun isketään kuitenkin ekana ja kovaa. Sitten tuli tottumismoka. Koska pelaan järkevillä metsillä, eli metsien läpi ei näe (Joka tulee muuten seuraavan liigan komppeihin.) olen tottunut pelaamaan niin. Noh Runt vaati, että mettistä näkee läpi ja annoin tässä sitten periksi, mutta unohdin asian pelin edetessä. Gw-ritarit siis rysäyttivät mettän läpi kärryni sivustaan (Oli muuten mokannut edellisellä vuorolla LD9 testin re-rollilla, joka olisi pelastanut tältä kohtalolta). Kärry breikka ja ritarit rysähti Steadfastblokkini sivustaan. Greatswordit näyttivät kuitenkin olevan kusessa, mutta sitten nopat potkasee polviin. Runt heittää 11 PD:tä ja heittää Greatswordeille lisähyökkäyksen, ASFin ja WA ja I 10:n. Joo Guardi lakosi tieltä. Tässä vaiheessa katselin kenttää ja eihän tästä tulisi enää mitään. Runtilla olisi seuraava vuoro ja ilman pittiä ritariläjän pysäytys näytti toivottamalta, etenkin kun ampujat alkaisivat tippua seuraavaksi. Tappio siis.

Mutta oikeasti. Ens liigassa mettien läpi ei näe. Retardeimpia ideoita ikinä. Jos mettästä tekee sellaisen minkälaisen sen pitäisi olla (Kiinteät puut, aluskasvillisuutta.), niin sinne ei figuja saa. Jos mettästä tekee järkevän pelille (Ei aluskasvillisuutta, siirrettävät puut.), niin se ei blokkaa mitään lossia. Täten mettät pelataan abstraktilla tasolla ja ne blokkaa lossin. Tästä ei keskustella, sillä tälle kompille ei ole mitään järkeviä vastavetoja.

Vituttaa kuitenkin hävitä Roope Ankkamaisesti typerään säästelyyn, mutta enemmän kyllä rasittaa hävitä paskaan noppatsäkään ja täysin retardin säännön käyttämiseen. Noh voisi sitä tietty pitää nekin säännöt muistissa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Halffi tuossa kuvailikin jo pelin kulun suht selkeästi joten mitäpä siihen enään turhaa lisäämään.

Metsiin ja "retardi sääntöjen käyttämiseen" nyt kommentoitava hieman, kun asian itse toit esille.
Säännöt ovat sääntöjä joita tulee noudattaa, säännöt olet tiennyt liigaan osallistuessasi ja samassa yhteydessä hyväksynyt ne sellaisinaan (osallistuminen = sääntöjen hyväksyminen).
Lisäksi teit itse mielivaltaisesti maaston pelikentälle (älä syytä maastoa jos häviät pelin), johon ei minulla mukamas olisi ollu minkään laista sanavaltaa (koska säännöissä ei erikseen määritellä ketä asetteleemaastot ja miten). No empä tuota niellyt ja vaihdoinkin keskellä kenttää olevan kiven taloon antamaan hieman näkösuojaa, sekä tiputin kalliosta yhden kerroksen pois.
Kysytään näin jälkikäteen vielä oleet koetko toimineesi tilanteessa oikeudenmukaisesti?
En väitä etteikö maasto olisi ollut tasapuolinen molemmille ja kummalta puolelta kentää tahansa katsottuna, se ei silti poista pointtiani kysymyksestä.
No mutta se siitä sitten.

Noppa pyöri molemmilla onnekkaasti ja epäonnekkaasti. Ratkaisiko nopat todellisuudessa koko pelin vai oliko mukana myös taktinen vaikutus. Itse sanoisin 50/50 eli puolet oli taitoa ja puolet noppien tuottamaa iloa ja tuskaa (mielestäni molemmille meni onnistumiset/epäonnistumiset tasan).
Jos yksittäisiä asioita voittoon haetaan niin sanoisin etttä oikeassa paikassa 11:PD oikein käytettynä ratkaisi tämän pelin tällä kertaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

half breed on porin warhammer liigan viimeinen neitsyt
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Henkka1986

Olipa yllättävä tulos , villelle hatun noston arvoinen suoritus =)
syrja

Ohhoh. Kiitokset Empirelle. helpotit kyllä meikäläisen liiga etenemistä. Vielä jos Aki notkahtaisi niin sitten alan jo elättelemään toiveita liiga voiton suhteen. No kovalla kääppä porukalla voi kyllä olla sananen siihen sanottavana. Ja on siellä myös muitakin jotka pystyy laittamaan kapuloita mun rattaisiin. Mutta on melkoinen peli tainnut olla. Ihmetyttää kuitenkin tuo luovutus. Eikös sulla ollut vielä maagit, corsaireja, warruja, ampujia ja vaikka mitä jäljellä? Olisit saanut ehkä hyvinkin käännettyä vielä pelin?
Joo maastoja ja sääntöjä on turha syyttää. Samat ne on kaikille. Mutta samaa mielä olen tuosta metsästä ja siksipä ehdotinkin tuolla komppijutuissa 2 tyyppisiä metsiä. Mutta pakkohan sitä on tappiosta jotain syyttää. Toisaalta jos luovuttaa 3 kiesillä niin sitten voi syyttää vain itseään. Ok, en tiedä mitkä asetelmat olivat silloin ja mitä tarkalleen kentällä oli. Mutta kuitenkin. Luovutus on huono vaihtoehto (ellei nyt oikeesti ole täysin paskassa tilanteessa), kysykääs vaikka Henkalta. Mä olin jo 2 kiesillä ihan varma liskoja vastaan et turpaan tuli. Mutta en luovuttanut ja onni kääntyi.
Henkka1986

juuri näin se meni =) mut itte koitan pelata aina loppuun asti vaikka ei voi voittaa niin ainakin voi saada pisteitä muutaman =)
syrja

Henkka1986 kirjoitti:juuri näin se meni =) mut itte koitan pelata aina loppuun asti vaikka ei voi voittaa niin ainakin voi saada pisteitä muutaman =)
Juuri näin. Itsekin yritin kituuttaa ja repiä edes hieman pisteitä surullisessa kääpiö pelissä. Silloin ei vaan onnistunut tarpeeksi.
Half-breed kirjoitti: Lancet menetti puolet vahvuudesta yhdelle Witch-poppoolle, ja gw-ritarit olivat kaukana taistelusta.
Kylläpäs 3 voiman neidit suoritti. Ei tainnut onnistua armorsavet
Half-breed kirjoitti: päätin paeta Harpyillä Greatswordeja säästääkseni pisteitä.
Säästääksesi 55p???? Eihän noiden tehtävänä ole kuin tuhoutua ja häröillä
Half-breed kirjoitti:ilman pittiä ritariläjän pysäytys näytti toivottamalta, etenkin kun ampujat alkaisivat tippua seuraavaksi. Tappio siis.
Mitkäs loitsut sulla oli? Kyllä mun mielestäni skatteroituva pitti on "huono" ritarien pysäytykseen. Okkamilla naamaan tai ritareilta voimaa+ ws:ää pois. Johan alkaa taipumaan. Niitä nyt oli kuitenkin vähän. Vai oliko isomaagi tapettu? Jamitäs metalli maagilla oli käytössä?

Mahdoitkos nyt kuitenkin hävitä ennen aikaiseen luovuttamiseen?
Runt

Sääntöihin lisäyksiä!

-Mikäli toinen pelaajista ei hyväksy jotain sääntöä pelin alkaessa/aikana sellaisenaan kuin se on sääntöihin kirjattu (tarkoittaa myös sääntökirjan sääntöjä), tulkitaan tilanne luovutukseksi! (Olettaen ettei toinen osapuoli halua muuttaa kyseistä sääntöä niin kuin vastapuoli sen haluaisi määrittää).

-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta (noppa heitolla arvotaan kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen maaston, muutoin maastot asetellan vuoron perään)

-Mikäli liigan aikana tapahtuu selkeitä sääntörikkomuksia jotka ovat tarkoituksen mukaisia tullaan asiaa käsittelemään jälkikäteen. Rangaistukset määräytyvät tapauskohtaisesti ilman valitusoikeutta.

Ettei nyt ketään pelästyisi mitä on tullut tehtyä tai miten on tullut pelattua, niin aikaisempiin peleihin en tule (koskee vain minua) puuttumaan mitenkään tässä liigassa.
Virheitä tulee aina sääntöjen kanssa se nyt on sanomattikin selvää. Mikäli virheitä sääntöjen kanssa tehdään ei niistä tulla ketään rankaisemaan ellei teko ole tietoinen. Liigan osa takoitus on myös opetella sääntöjä. Mikäli siis epäselviä tai askarruttavia tilanteita sääntöjen osalta peleissä ilmenee, on asia hyvä jakaa muiden kanssa jolloin me muutkin opimme pelaamaan kyseisen tilanteen oikein.

EDIT:Ylläolevaan alleviivatuun teksiin nimetön raati saattaa vielä puuttua. Itse en asiaa päätä koska olen pelin toinen osapuoli ja se ei olisi oikeuden mukaista jos minä tekisin päätöksen.
Seuraavassa liigassa ei kuitenkaan ole tilaa kusettajille joten osanottokieltoon voi valmistautua jo tässä kohtaa. Jos pelejä ei pystytä pelaamaan rehellisesti sääntöjä noudattamalla niin olkoot sitten pelaamatta kokonaan, tai pelatkoon kaltaistensa joukossa.
Half-breed

Henkka1986 kirjoitti:Olipa yllättävä tulos , villelle hatun noston arvoinen suoritus =)
No eipä tuossa voitossa ollut kyse kuin parista omasta typerästä virheestä, ja nopparanteista (Pelin lopussa mokasin viisi LD9 ja 10 testiä putkeen). Toisinsanoen lahjoitin pelin Runtille, ilman että hänen piti tehdä mitään.
syrja kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: päätin paeta Harpyillä Greatswordeja säästääkseni pisteitä.
Säästääksesi 55p???? Eihän noiden tehtävänä ole kuin tuhoutua ja häröillä
Niinpä. Kuten sanoin, niin muistin jälleen sääntöjä seiskan ajalta (Pitäisi nyt jo pikkuhiljaa lopettaa sääntöjen sekotus.), tosin olisi tuon pitänyt kenen tahansa hoksata, mutta nyt näin. Todella typerä moka itseltä silti.
syrja kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:ilman pittiä ritariläjän pysäytys näytti toivottamalta, etenkin kun ampujat alkaisivat tippua seuraavaksi. Tappio siis.
Mitkäs loitsut sulla oli? Kyllä mun mielestäni skatteroituva pitti on "huono" ritarien pysäytykseen. Okkamilla naamaan tai ritareilta voimaa+ ws:ää pois. Johan alkaa taipumaan. Niitä nyt oli kuitenkin vähän. Vai oliko isomaagi tapettu? Jamitäs metalli maagilla oli käytössä?

Mahdoitkos nyt kuitenkin hävitä ennen aikaiseen luovuttamiseen?
En. Nuo gw-ritarit olivat armeijani sivustassa. Seuraavaksi linjassa olisivat olleet kahet ampujani joiden sivustaan ritarit pääsisivät ja overrunnilla/pursuitilla seuraavaan. Tämän jälkeen olisi seuraavana kohteena olleet joko maagibunkkeri, tai boltteri. Toisinsanoen ne olisivat saaneet pyöriä ihan vapaasti, ilman että saisin tulitusta niihin tarpeeksi. Vähän paha tapella ilman tappelublokkeja tuota vastaan. Greatswordeihinkaan ei saisi oikein enää mitään heitettyä. Typerä peli kun meni ihan luokattomaan omaan virheeseen, jota ennen ja jälkeen nopat rankaisivat. Eli yksi helvetin virhe ja sitten nopat johon peli kusi.
syrja kirjoitti:Joo maastoja ja sääntöjä on turha syyttää. Samat ne on kaikille. Mutta samaa mielä olen tuosta metsästä ja siksipä ehdotinkin tuolla komppijutuissa 2 tyyppisiä metsiä. Mutta pakkohan sitä on tappiosta jotain syyttää. Toisaalta jos luovuttaa 3 kiesillä niin sitten voi syyttää vain itseään. Ok, en tiedä mitkä asetelmat olivat silloin ja mitä tarkalleen kentällä oli. Mutta kuitenkin. Luovutus on huono vaihtoehto (ellei nyt oikeesti ole täysin paskassa tilanteessa), kysykääs vaikka Henkalta. Mä olin jo 2 kiesillä ihan varma liskoja vastaan et turpaan tuli. Mutta en luovuttanut ja onni kääntyi.
Joo mettät on samanlaisia kaikille, mutta kuten jo sanoin, niin mettät on todella huonoja lossinblokkeja jos ne rakentaa helpoiksi pelaamista varten. Jos taas ne rakentaa lossinblokkaajiksi, niin sitten sinne ei saa mitään figuja sisälle. Metsiä on siis pakko pelata abstraktisti, ja itse pelaan niitä juuri näin. Koska kaikki joita vastaan olen pelannut tähän mennessä ovat tajunneet tämän, niin olen tottunut juurikin vain menemään metsän taakse kattomatta miten ne puut siellä blokkaa losia, ja täten tässä pelissä ankkuroin linjani toisen sivustan mettään. Sitten yllätyin kun sen mettän läpi tulikin ne jantterit ilman mitään ongelmaa. Tottumiskysymys, ja tässä kusahti juuri omaan tottumiseen.

Metsäsääntösi olisi periaatteessa ok, mutta ongelmaksi muodostuu, ettei se kunnolla toimi. Mettä on kuitenkin aina sellainen tapaus, että se blokkaa näkyvyyttä hyvin. Ainoastaan joku hoidettu mettä ei sitä tee. Täten mettien jako kahteen eri luokkaan ei oikein toimi, sillä saa olla aika harva mettä, että sen läpi näkee. Mettien
pelaaminen vain blokkaajina joissa ei voi marssia ja ne antaa suojaa ampumiselta on helppo tapa pelata mettät.

Tilanne oli sitten jo sellanen, ettei peliä käännettäisi enää millään, kuten tuosta lopputilanteen selostuksestani huomaa.
Hapid

älä huoli half, mä tuon omat kukkulani mukana sitten kun pelaan sua vastaan ku tiedän että sulla ei oo mitän muita maastokappaleita kun metsiä.
Half-breed kirjoitti:
Runt kirjoitti:-Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta (noppa heitolla arvotaan kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen maaston, muutoin maastot asetellan vuoron perään)
Ei todellakaan tälle. Vuoronperään ei todellakaan aseteta maastoja niin, että taistelukentästä tulisi mielenkiintoinen. Tämän näkee jo hyvin noista Hapidin pelejen kuvista, joissa maasto on laitettu vuoronperään ja tämän johdosta depoalueilla on valmiit kämppäyspaikat. Maastot laitetaan yhden pelaajan toimesta pääosin kentän keskelle pyrkien kuitenkin tasapuoliseen asetteluun. Näin maasto on keskellä pöytää luoden rikkonaisen tilan jossa pelata. Näin tykkilinjat ja muut tylsät pelleilylistat joutuvat jo vähän miettimään mitä tekevät, kun ennen depoa ei voinu heittää puolia maastosta pois tieltä.
on kyllä ihme vittuiluu jostai pelleilylistoista, mä en sentään luovuta perkele 3 vuoron jälkeen peliä niinku toiset...säki perhana armeijan käyny....veljessäski on enemmän miästä ku sus!

ja jos sulle breedi ei sovi se että tehdään maasto niinkuin kirjassa lukee niin runt voi suoraan kirjata mulle sen 20 pistettä ja sulle luovutusvoiton.

ihme selittelyjäki jostai tappiosta, mullo jo 6 häviöö täs liigas eikä mun oo tää tarvinnu tääl mtn itkee.
Half-breed

Hapid kirjoitti:ja jos sulle breedi ei sovi se että tehdään maasto niinkuin kirjassa lukee niin runt voi suoraan kirjata mulle sen 20 pistettä ja sulle luovutusvoiton.
Mikset sitten märise, ettei pelata mysteerimaastolla, ja pisteytyskin on päin helvettiä? Mettästä ei näe läpi. Metsien pelaamisessa muulla tavalla ei ole mitään järkeä. Jos ei järkevällä tavalla nappaa pelata, niin sähän se sitten luovutat tuon pelin.
Hapid

Half-breed kirjoitti:
Hapid kirjoitti:ja jos sulle breedi ei sovi se että tehdään maasto niinkuin kirjassa lukee niin runt voi suoraan kirjata mulle sen 20 pistettä ja sulle luovutusvoiton.
Mikset sitten märise, ettei pelata mysteerimaastolla, ja pisteytyskin on päin helvettiä? Mettästä ei näe läpi. Metsien pelaamisessa muulla tavalla ei ole mitään järkeä. Jos ei järkevällä tavalla nappaa pelata, niin sähän se sitten luovutat tuon pelin.
ei mulla oo mitään tarvetta märista mysteerimaastoista ku tässä liigassa nimenomaan ne kompitettiin, samoin kuin pisteystyskin tehtiin juuri tähän liigaan.
Half-breed kirjoitti: Jos ei järkevällä tavalla nappaa pelata
on vain yksi ja ainoa järkevä tapa pelata tätä liigaa, kaikki muu on jtn sun omaa höttöö
Half-breed

Otettiin vähän eilisestä takas tänään. Delf vs. kaamos päättyi 20-0 tulokseen. Jälleen peli ratkesi pelin alkupuolella. Ensin maagilordi jätti itsensä Witch Elffien lossiin ja witchit kiitti ja rynni kimppuun. Vähän onnea oli mukana, ja lordi kaatu maahan. Samalla vuorolla toiset Witchit kävi pieksemässä Spawnin jonka johdosta iso Marrublokki bösbin kanssa säikähti ja juoksi ulos pöydältä. Jooh eipä tuossa ollut sitten enää mitään sanomista, kun Hellcannonikin ragetti ja hyökkäsi Spawnin tappaneiden Witchejen kimppuun, jotka menivät ja pistivät sen yhteen woundiin. Overrunnin jälkeen tykki katseli Corsaireja ja kärryä, jotka kävivät sitten lanaamassa sen. Warrutkaan ei oikein pelittäneet, kun wardeja alettiin viskoa onnistuneesti vasta neljännel vuorol.

Vähän hullua noppaa, mutta ei mitään vakavaa kuin se marrublokin pakoonjuoksu. Tosin se olisi pysynyt pöydällä, ellei sen takana olisi ollut Shrineä jonka taakse marrut joutuivat teleporttaamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”