Battlefield Berlin
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Battlefield Berlin
Pahoittelen jos kyseisestä liikkeestä on olemassa ketju, mutta en kyllä haulla löytänyt sitä vaikka koitin. Lähinnä tässä kyselisin viimeisimpiä kokemuksia kaupan suhteen. Toimiiko homma? Viimeksi kun vilkaisin heidän sivujaan, niin siitä taitaa olla 5 vuotta, joten paljon on ehkä muuttunut sinä aikana. Tavaraa on näköjään ainakin tullut ihan helvetisti lisää ja sieltä taitaa löytyä vaikka mitä kun nopeasti vilkaisin.
Jos tilaisin, niin käytän itse maksutapana pankkisiirtoa. Miksi? Koska haluan, ja se taitaa olla jopa halvempaa kun paypallin käyttö, koska maksu on ihan perus SEPA-alueen maksu, josta ei peritä ylimääräistä pankissa :P Jos joku muu on myös sattunut käyttämään tätä tapaa, niin toimiko kaikki myös silloin ihan hyvin. Siinä joutuu toki odottamaan muutaman päivän, kunhan maksu näkyy tilillä, mutta minulle se on ihan sama kun en odota kamoja mihinkään turnaukseen tms.
DHL näköjään hoitaa kamat tänne ja ei kait tuo ihan riistohintaista ole.
Jos tilaisin, niin käytän itse maksutapana pankkisiirtoa. Miksi? Koska haluan, ja se taitaa olla jopa halvempaa kun paypallin käyttö, koska maksu on ihan perus SEPA-alueen maksu, josta ei peritä ylimääräistä pankissa :P Jos joku muu on myös sattunut käyttämään tätä tapaa, niin toimiko kaikki myös silloin ihan hyvin. Siinä joutuu toki odottamaan muutaman päivän, kunhan maksu näkyy tilillä, mutta minulle se on ihan sama kun en odota kamoja mihinkään turnaukseen tms.
DHL näköjään hoitaa kamat tänne ja ei kait tuo ihan riistohintaista ole.
Modern cars - they all look like electric shavers.
-
Cactuscheff
Re: Battlefield Berlin
Pari vuotta aikaa tuli tilattua kerran vai kaksi. Muistikuvia ei hirveästi ole, joten voimme olettaa että mitään negatiivista sanottavaa ei tainut tulla. Valikoima oli pirun laaja ainakin ja taisivat pistää nallekarkkeja pakettiin kruunaamaan kokonaisuuden:).
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
Viimeeksi helmikuussa, hyvin toimi. Vähän jouduttiin säätämään yksityiskohtia, mutta kaikki onnistui lopulta. Berliinissä on ihan eläviä ihmisiä, joilta saa henkilökohtaista palvelua. Etenkin ulkomaantilaukset ovat jopa sen verran käsityötä, että tilausta tutkaillaan ensin päivä tai pari. Saatavuustiedot, lasku ja maksuyhteydet tulevat sitten erikseen.Gorkiporki kirjoitti:Lähinnä tässä kyselisin viimeisimpiä kokemuksia kaupan suhteen. Toimiiko homma?
Juu.Jos tilaisin, niin käytän itse maksutapana pankkisiirtoa. Miksi? Koska haluan, ja se taitaa olla jopa halvempaa kun paypallin käyttö, koska maksu on ihan perus SEPA-alueen maksu, josta ei peritä ylimääräistä pankissa :P Jos joku muu on myös sattunut käyttämään tätä tapaa, niin toimiko kaikki myös silloin ihan hyvin.
Ihan luotettava kauppa, ei tarvitse pelätä mitään puijausta. Pieneksi miinukseksi laskettakoon, että valikoiman laajuuden vuoksi vain osa on kerrallaan varastossa, eikä saatavuus aina käy täysin ilmi. Joka tilauksesta on jäänyt vähintään jotakin odottamaan täyttöä ja toimittajien aikataulu on aina pieni mysteeri. Ei siis välttämättä sovellu pitää-saada-heti -ostoksiin. Toisaalta kaikki on neuvoteltavissa. Aikoinaan mm. pystyin ihan ongelmitta pudottamaan tilauksesta pois liian hitaasti saatavia tuotteita ja tukkualennukset tulivat silti täydellä prosentilla, vaikka toimitettu tilaus jäi rajan alle. Viesteihin on aina vastattu ripeästi ja huolella. Soveltuu parhaiten tilanteisiin, joissa on tarvetta monen pikkuvalmistajan sälälle ja joutaa tarvittaessa odottamaan.
Pienet tilaukset muuten lähetetään kirjeenä alle kiinteän DHL-summan ja hinta säädetään vastaavasti ennen laskun tuloa. Tässäkin siis asiat hoituvat lopulta kivasti, vaikka automaattikori saattaisi aluksi näyttää jotain muuta. Mitään ei tarvitse maksaa ennen kuin lopullinen diili on selvillä. Kaikki on onnistunut, kunhan vain varautuu menemään vähän enemmän kyläkauppa- kuin hypermarkettimeiningillä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Moro,
Oon aikoinaan tilannut heiltä paljon sekä tilinsiirrolla että paypalilla ja törmännyt heppuihin Saksassa useammakin kerran. Joskus 5 vuotta sitten kävin myös heidän vanhassa liikkeessä Berliinissä, joka viime vuonna muutti uuteen paikkaan. Silloin päättelin että liikkeen hyllyt toimivat samalla varastona ja minusta tuotevalikoiman laajuuden huomioiden saatavuus oli kohtuullisen hyvä. Mutta toki joskus joutunut odottamaan useammankin viikkoa postipakettia kun olen innoissani tilannut lukuisilta eri valmistajilta, Dolmotia lainaten he ehdottavat myös jos jotain ei ole juuri sillä hetkellä varastossa.
Pitäjistä ainakin Christian on maalareita ja aina ollut hyvää palvelua. Kerran hankin heltä kysyttyäni myös erikoisemman ranskalaisen valmistajan figuja mitä ei ollut heidän nettikaupassa silloin listattuna ollenkaan. Se oli jees kun valmistajan omista sivuista ei ottanut tolkkuakaan. Tuo pikavisittini Berliiniin oli työmatkan yhteydessä, annoin listan että näitä kaipaisin. Hän kipaisi noin 95% haluamistani, aika hyvä muisti mitä heillä on missäkin. Kerran unohtivat lähettää paketin, ei ollut huomannut paypalmaksuani jostain syystä. Tekevälle sattuu ja pahoitteluna tuli muutama ilmainen figu. Viimeksi näin heput Hamburger Taktikassa nyt helmikuussa mihin olin etukäteen tilannut heiltä setin ukkoja. Suosittelen.
Oon aikoinaan tilannut heiltä paljon sekä tilinsiirrolla että paypalilla ja törmännyt heppuihin Saksassa useammakin kerran. Joskus 5 vuotta sitten kävin myös heidän vanhassa liikkeessä Berliinissä, joka viime vuonna muutti uuteen paikkaan. Silloin päättelin että liikkeen hyllyt toimivat samalla varastona ja minusta tuotevalikoiman laajuuden huomioiden saatavuus oli kohtuullisen hyvä. Mutta toki joskus joutunut odottamaan useammankin viikkoa postipakettia kun olen innoissani tilannut lukuisilta eri valmistajilta, Dolmotia lainaten he ehdottavat myös jos jotain ei ole juuri sillä hetkellä varastossa.
Pitäjistä ainakin Christian on maalareita ja aina ollut hyvää palvelua. Kerran hankin heltä kysyttyäni myös erikoisemman ranskalaisen valmistajan figuja mitä ei ollut heidän nettikaupassa silloin listattuna ollenkaan. Se oli jees kun valmistajan omista sivuista ei ottanut tolkkuakaan. Tuo pikavisittini Berliiniin oli työmatkan yhteydessä, annoin listan että näitä kaipaisin. Hän kipaisi noin 95% haluamistani, aika hyvä muisti mitä heillä on missäkin. Kerran unohtivat lähettää paketin, ei ollut huomannut paypalmaksuani jostain syystä. Tekevälle sattuu ja pahoitteluna tuli muutama ilmainen figu. Viimeksi näin heput Hamburger Taktikassa nyt helmikuussa mihin olin etukäteen tilannut heiltä setin ukkoja. Suosittelen.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
- Gorkiporki
ok. BfB vaikuttaa siis ihan hyvältä vaihtoehdolta jutuista päätellen. Pitääpä kokeille tässä jossain vaiheessa, kunhan nyt ensin saan teytyä itselleni listaa siitä mitä kaikkea voisi alkuun tilailla. Paljon siellä tosiaan onkin kaikkea metkaa.
- Gorkiporki
Yksi pikku kysymys; sain juuri laskun tiedot ja kaikki muu on ok, mutta en löydä mitään varsinaista viitenumeroa (ref. number). Vai oletteko käyttäneet tuota laskun numeroa viitteenä? Kun teen maksun siis pankkisiirtona. Ja tuleeko se siis siihen maksun viestikenttään vai viitteeksi? Aktia vaatii jompaa kumpaa käytettäväksi. Joko viitettä tai viestiä.
- Kaapelikala
Jos ei muu auta, laittele viestiä puljulle ja kysele. Periaatteessa ei kai ole hirveästi väliä, mutta kannattaa varmistaa kuitenkin.
-
Araknofobia
Itse olen pistänyt laskun numeron viestiksi.
- Gorkiporki
Tänään sain paketin ja voin nyt sitten itsekin todeta liikkeen olevan ihan asiallinen vaihtoehto ja varsin nopeakin jos kaikki tuotteet sattuvat löytymään varastosta. Kyllä varmaan Gw:n figut tulee edelleen hankittua paikallisilta, mutta tuolla niin paljon kaikkea muutakin.