Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:mikä toi TjJL on?
Tulen ja Jään Laulut.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Joo itelläki meni hetki tajuta se, mut ei tässä oo kovin montaa kirjasarjaa tullu jota on tituleerattu LotRia paremmaks.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

kyllähän toi lotr hobitteineen, silmarillioineen ja muine kirjoineen taitaa kärkipaikkaa pitää ainakin omalla listallani.
sen jälkeen tulee kyllä dragonlancet kronikkoineen ja legendoineen ja muine raistlin majeren seikkailuihin liittyvine kirjoineen.
sitten tulee tietenkin r.a salvatoren musta haltia trilogia joka on todella loistava. sen jälkeen tietenkin jäätulenlaakso trilogia ja drowin perintö. drizzt do urden tykittää aivan saa-tanas-ti puhumattakaan bruenor sotavasarasta, kaikkien kääpiöiden isästä :D

no mutta sitten päästään tietenkin david ja leigh eddingsin tuotoksiin joista ei tarvitse suuremmin edes mainita, belgarionin ja mallorean tarut ny tietenkin etusijalla ja muut tiiliskivet.

half briidiki on varmaa lukenu kans noi harry potterit niin maintaan nyt nekin. itse en ole lukenut.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Half-breed

Hapid kirjoitti:kyllähän toi lotr hobitteineen, silmarillioineen ja muine kirjoineen taitaa kärkipaikkaa pitää ainakin omalla listallani.
sen jälkeen tulee kyllä dragonlancet kronikkoineen ja legendoineen ja muine raistlin majeren seikkailuihin liittyvine kirjoineen.
sitten tulee tietenkin r.a salvatoren musta haltia trilogia joka on todella loistava. sen jälkeen tietenkin jäätulenlaakso trilogia ja drowin perintö. drizzt do urden tykittää aivan saa-tanas-ti puhumattakaan bruenor sotavasarasta, kaikkien kääpiöiden isästä :D

no mutta sitten päästään tietenkin david ja leigh eddingsin tuotoksiin joista ei tarvitse suuremmin edes mainita, belgarionin ja mallorean tarut ny tietenkin etusijalla ja muut tiiliskivet.

half briidiki on varmaa lukenu kans noi harry potterit niin maintaan nyt nekin. itse en ole lukenut.
Ihan ok lista kirjoja. Tosin Eddingsin tusinateokset jättäisin pois keskustelusta, kun puhutaan hyvästä fantasiasta. Ei ne paskinta kamaa ole, mutta hyvin lähelle niitä ne kyllä osuvat. Tietty aloittelijalle ne ovat aika hyvä valinta fantasiakirjallisuudessa, kun ovat kuitenkin sen verta turvallista ja tasapaksua kamaa, ettei pidä pelästyä niitä lukiessa.

Mutta kuitenkin itse olen sitä mieltä, että ainoastaan LotRi voi noista mainituista kirjoista uhata TjJL-asemaa, ja siinäkin LotRi jää jälkeen, kun TjJL on vain niin loistavat hahmot, sekä hyvin kuvattu ja tehty valtataistelu motiiveineen kaikkineen.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Ihmisillä on omanlaisensa maut, Itse tykkään fantasiasta jossa magia on hieman enemmän taka alalla kuin pää osassa. Ja miksi Sormusten herra ei ole yhtä hyvä kuin Tulen ja jään laulu: Pelkät ihmisetkin riittää ja jälkimmäisessä ihmiset on ainakin luonnolisen mulkkuja toisiaan kohtaan, joita ei yhdistä edes muinainen vaara.

Ja miten niin Kuningas Arthur ja pyöreän pöydän ritarit ei ole fantasiaa. No ne kirjat ainakin, historiallinen esikuva niille onkin toinen juttu. ja kun verrataan aikakauteen jollion ne tarinat levisivät, niin olihan ne fantasiaa. Hyvin käyttäytyviä ja herrasmiesmäisiä ritareita ihan kuin Bretit ;).

Tosin itse olen kyllä enemmän sci-fi miehiä(40K armeijan valitsemiseen meni aikaa kun ei voinut päättää mitä niistä pelais, moni kuulosti hyvältä, toisin kuin fabassa) joten oma sanani ei paina paljoa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Oliskos muita kiinnostuneita?
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 1&t=101191
Tuohon on vielä aikaa, et toivottavasti saan vapaata siihen järjestymään.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

toihan on 3 vai 4 päivää ennen ropeconia...itte ainakin menen ropeconiin pelailemaan.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Hapid kirjoitti:toihan on 3 vai 4 päivää ennen ropeconia...itte ainakin menen ropeconiin pelailemaan.
Toi on kuukausi ropeconin jälkeen
Hapid

katos saakuli niinpäs onkin....joo jää meikäläiseltä ainaki väliin...kattelin ensin et se oli heinäkuu
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Juhannusviesti.
Viimeksi muokannut Jeijo, Ti 10.07.2012 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soi viulu
ManAtArm

jussia vietetään votkan ja skyrimin kanssa... eli en lähde enään ajamaan. Mutta muut päivät tässä käy. Infinity, 40K?
karumon

Viesti Kirjoittaja karumon »

Terve

Korkattiin tänäpä 6th edition ja maistu hyvältä, varsinkin kaikki lihansyöjäkasvit ja muu random sälä. Olisiko ensi viikolle pelailu porukkaa, jos saataisiin joku 2v2? Mun tykönä pelaltaisiin, ja sakke(jeijo) "pitäs" ol mukana, jos nyt Turkulaisen höpinöistä jotain jäi käteen. joku 1000p per pelaaja ja random skenua yms fiilistelyä. 17.7 nyt vaikka alkajaisiksi ajankohta ja n. klo 15.00?? tai sit 19.7, ilmoilkaa
EI?
ManAtArm

Noniin uusi edikka tullut, tarvitseeko alkaa miettiä jo seuraavaa 40K liigaa? Niin ja jo ennakko uhona http://the-great-geraldo.deviantart.com ... 90020&qo=2 Tuokaa tankkinne mukaan!
Half-breed

ManAtArm kirjoitti:Noniin uusi edikka tullut, tarvitseeko alkaa miettiä jo seuraavaa 40K liigaa? Niin ja jo ennakko uhona http://the-great-geraldo.deviantart.com ... 90020&qo=2 Tuokaa tankkinne mukaan!
Sitähän on jo mietitty. El capusta vaan edellisen liigan ketju liigan loputtua ei vain ole paikka jossa keskustella siitä mitä liigasta opittiin ja mitä seuraavaan liigaan pitäisi säätää. Noh kai sitä voisi tehdä sen ihan oman liigaketjun.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Olisit ollut kiltisti, niin olisin pitänyt auki.

Pori on muuten jälleen kerran peliporukoiden sikaisin paikka. Ei ihan samoissa tasoissa olla vielä, mutta on se kyllä jännää kun katselee vaikka poistettujen viestien määrää ja lukittujen aiheiden paljoutta, niin huh huh.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mestari idea hukassa, ketään sattunut näkemään?
Kompiton 2.4k Empire pitäisi rakentaa 25.8 olevaan turneeseen ja ideat ovat totaalisesti hukassa. Listaa on yritetty nyt vääntää moneen otteeseen niin Balthazar Geltin ympärille kuin tupla tankkienkin unohtamatta itse Karl Frazia. Lukuisista yrityksistä huolimatta tuntuu ettei Empirelle yksinkertaisesti saa mitään mikä olisi ylitse muiden. ETC-Listat itsestään jo tuntuvat hyviltä, mutta en halua kompittomaan turnaukseen lähteä ETC-Listojen kopiolla. Varsinkin kun nyt olisi mahdollisuus peluuttaa special charaktereitakin. Heittäkääpä pöytään nyt jotain uusia ideoita josko niistä saisin napattua jonkun idean pohjan listaani. Yksikkö koot ovat myös hakusessa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Hmm. Vaikee tietty sanoa, kun uutta empire kirjaa ei niin tunne. Mutta jos otat niitä mitä jossain ECP:ssä (vaimikäseoli) on empreltä compattu, niin oisko kova? Eikös empire saa nyt mukavaa compoa sotakoneista ja insinööreistä? Tai ainakin minimoi misfireä kivasti jos oikein olen ymmärtänyt. Eikä tuonne välttämättä tarvii spessuja ottaa. Riippuu paljon niiden hinta/hyöty suhteestakin. Kuinkas kova se balthasar on ja miten se kestää? Onko jotain kovia loitsubonuksia ja kovaa vardia tms? Meinaan, et tekeekö tavallinen velho saman mutta halvemmalla?
Itse kans pähkäilly delffi listaa. Oon miettiny cronea+witchejä+ tupla cauldronia. Myös Lochir ja corsair horde ois kiva. Toisaalta cold one ritarit ja hullu malus vois olla hauska. Mutta aina tulee ongelma. Jos ottaa spessun niin joku "tärkeä" jää pois. Taitaa olla helpompaa jos vaan unohtaa spessut ja tekee itelle sopivan jutun. Tietty joillakin roduilla on sitten niitä hulluja mitkä on pakko ottaa. Ja selkeästi rakentaa systeemiä niiden ympärille. Ja sitten kun miettii et vastaan voi tulla demonit jossa on mukana GUO, epidemicus, masque....nice. Et ei oo helppoo.
Runt

ETC-kompiti
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
Eli tupla tankkia tykkeineen tarjottaisiin nyt tarjottimella mutta onko se Steam Tank oikeasti niin kova? Epävarma kapistus ja kertaakaan en ole uudella kirjalla tätä peluuttanut viellä.

Balthasar Gelt = 4.lvl maagi pegasuksella joka osaa koko metalli loren ja saa castatessa +6, panssarit puolestaan on +3 Wardi shootingia vastaan ja MR 1-3 riippuen montako maagia vastustajalla on kentällä 1maagi=MR1 2maagia=MR2 jne. Pisteissä koko komeus maksaa 360.pts, eli on vähän 50/50 kannattaako tuota peluuttaa vai ei.
Mikäli tuota peluuttaa niin listasta jää pois Grand master runefangilla panssareiden kera. Tai toki Grand Masterin runefangilla saisi juuri ja juuri mahdutettua mutta ittemeitä ei sitten otetakkaan enään koska Grand Master Runefangilla ja Balthasar Gelt maksaa yhteensä tasan 600.pts.

Olisihan se toki hienoa heitellä koko metalli lorea +6 castaus boostilla, mutta magia kun on niin arvaamaton kun ei tiedä paljonko noppia tulee. Toki esim demonit vastustajana niin balthazar on melko turha kapistus, saveja kun eivät ilkeät demonit omista. Toki metalli lore on itsessään flaming attack pohjainen joten regeistä ei tarvitsisi murehtia.

Sotakoneita toki saisi nyt peluuttaa sen mitä sielu sietää engineerien kera. Ongelmia tuottaa kuitenkin tuo skenaario missä unitit arvotaan nopalla kentälle, engineeri ei kuulu unittiin joten sotakone toisessa laidassa ja engineeri toisessa laidassa ei houkuta. Myös kolmannessa skenaariossa kun jaetaan extra VP:tä sankareiden päistä, niin empiren tarvitsemat pikku herot ovat ilmaisia pisteitä vastustajan silmissä.
Tosin jos tupla tankeilla lähdetään niin engineerejä ei tule koska hellblaster ei mahdu tällöin listaan ja on oikeastaan ainoa sotakone joka "huuttaa" engineeriä rinnalleen. Cannonit maksaa 120.pts ja mortarit 100.pts, halpaa ei missään nimessä ole jos vertaa muihin armeijoihin tai edelliseen armeijakirjaan.

Mutta eiköhän se lista tästä jollain aikaa lähde johonkin suuntaan, yksivaihtoehto olisi peluuttaa close combat listaa Hurricanumin avustuksella ja warrior priestien kera.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Vai semmonen jamppa. Ei hassumpi lentelijä. Mukavat suojat ampumista vastaan ja magiaakin. Koskeeko tuo ampumiswardi myös magicmissileitä, ilmeisesti ja päälle vielä MR. Vaikuttaa kyllä ilkeeltä saat välteltyä hyvin tappelua ja kovilla bonuksilla heittää vaan 6 loitsua.
Runt

Magic missileille wardi? Hmm.. Empä tiedä, jos missilet lasketaan shootin attackeihin niin ehkäpä siinä tapauksessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”