"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

taun ja goblinien väriteema(uusi kuva 12.5)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fixu

taun ja goblinien väriteema(uusi kuva 12.5)

Viesti Kirjoittaja Fixu »

armeijoideni väriteemaa mietin, ja... kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

Kuva
Kuva

mielipiteitä, näkökulmia? kerrotaanpas mitä tässä oikein hain:
Tausta sellainen futuristinen, enemmän grim dark-tyylinen lookki oli mielessä. Cityfight-baset ajattelin niille tehdä, mutta näissä on pari ongelmaa. En tiedä näyttäisikö 2000 pisteen armeija tällä väriteemalla hienolta, kaikille väriteema ei välttämättä sovi (XV8eille), ruohomatolla ei varmaankaan olisi edukseen, lisäksi joudun silpomaan kypäristä rillit pois, joten jos haluan joskus vaihtaa väriteemaa, niin linssit puuttuu.

Goblin-armeijasta olisi tulossa forest goblin armeija, joka elisi (taika)lehtimetsässä. en kuitenkaan jungle goblin linjalle ole lähdössä, sillä metsä on lehtimetsä, ei viidakko:) toimisiko tämä yleisesti armeijassa, jossa on 100+ goblinia? metsäbaset siis tulossa.

Figut on speed paintattu, lähinnä nyt että näkisi perusidean, pelifigut maalaan sitten kunnolla. Mielipiteitä? onko tuhoontuomittu idea, pitäisikö jotain väriä vaihtaa, jne. Lähinnä itse mietin taun hihoja, musta,harmaa, joku muu? kaikenlaiset mielipiteet ovat toivottuja. Unohdin varmaan taas laittaa jotain oleellista, mutta editoin sen kyllä tänne kun muistan.

FixuEDIT: saisinko käyttää(tajusin juuri, ettei kuvassa näy) taun aseesta tehtyjä valuja, kun olen pidentänyt sen piippua pulse riflen osalla? Potkittaisiinko minut turnauksista pellolle? Lähinnä sen takia kun on greenstuffin kanssa aina se säätäminen
Viimeksi muokannut Fixu, La 12.05.2012 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
battlemage

Re: taun ja goblinien väriteema

Viesti Kirjoittaja battlemage »

Fixu kirjoitti:Goblin-armeijasta olisi tulossa forest goblin armeija, joka elisi (taika)lehtimetsässä. en kuitenkaan jungle goblin linjalle ole lähdössä, sillä metsä on lehtimetsä, ei viidakko:) toimisiko tämä yleisesti armeijassa, jossa on 100+ goblinia? metsäbaset siis tulossa.
Kauhee matkija :D ei vaa, pitää ottaa sit jotain forest goblinit vastaan maailma megabattlea joskus jossain kun on armeijat valmiit ;) Ja 100+ goblinia saat helposti ku ei ne maksa pisteissä mitään.
Valitan nyt sulle samasta mistä mulle valitettiin eli kontrastin puutteesta. Jos baset tulee sekä taussa että goboissa olemaan vielä lähes samaa väriä kun figut, pitäis löytää jotain lisäväriä. On kyllä sen verran "speedpaintattuja" et ehkä vähän paha senkin puolesta lähtee arvioimaan, mut tau-teeman näkisin itte ainaki oikeen sopivana noille figuille, haet kumminki varmaa jotain mustaa/todella tumman sinistä rajusti highlightattuna sinisiin reunoihin -lookkia, jotain edgingiä vai extreme highlightausta vai mitäsenyton. En keksi miks ei sopis isommillekin saman armeijan napeille. Ehkä voisit lisätä vaikka keltasia valoja (kai noissa figuissa semmosia kohtia jossain on, en oo koskaan yhtään tau-nappia maalannut) tuomaan väriä. Forest goblineissa vissiin tarkotus kuitenkin käyttää ng-figuja? Jos näin niin kontrastivärin vois varmaa lisätä kaapuun, spider ridereissä yms. sulkiin ja tietty jos tykkää värikkäistä hämähäkeistä niin niihin. Vähän paha niitä kommentoida kun en osaa omienikaan väriteemaa valita ;)
Fixu kirjoitti:ruohomatolla ei varmaankaan olisi edukseen
Jännä mutta ihan pätevä lähestymistapa, tosiaan paikallisen pelikerhon kenttävalikoima vaikuttaa jonkun verran siihen miltä se oma joukkio näyttää käytännössä. Jos lähtökohtana on absoluuttinen pelipöytätaso sillee että figujen tarkotus on vain ja ainoastaan näyttää hyvältä sillon kun pelataan niin miksei tuotakin voisi miettiä. Ite oon kyl ainaki semmonen sekakäyttäjä et yritän koko ajan maalata pelifiguja jotka myös näyttää hyvältä kuvissa/kaapissa, ja aina se ei oo kovin hedelmällistä yrittää sovittaa näitä yhteen. Toisaalta kaikkihan ainaki haluis tehä myös pelipöydän tai ainaki pari maastonpalaa oman armeijan basetustavan mukasesti ;)
Fixu

Kiitos battlemage!
Kauhee matkija :D ei vaa, pitää ottaa sit jotain forest goblinit vastaan maailma megabattlea joskus jossain kun on armeijat valmiit ;) Ja 100+ goblinia saat helposti ku ei ne maksa pisteissä mitään
No voi sun! Mä keksin tän idean jo kauan ennenkuin laitoit kuvias galtsuun=D sitä paitti, mun omat ei olekkaan Jungle goblins :)
Joo ei sata goboo pisteiden puolesta, vaan ajattelin kysyä miltä näyttäisi mielestänne tollaset gobot unitissa.

Kontrasti oli oikein hyvä pointti(en muista olinko jopa itse valittamassa siitä sinulle;)). Taaskin ajattelin niin lyhytnäköisesti, että missä gobot asuu, sen mukaiset puvutkin. Eihän siinä silloin tule kontrastia! En nyt varmaan punakaapuihin asti lähde, mutta kyllä mä jotain keksin.

Ruohomaton kannalta ajattelin, ei mun figut ole kuin pelipöydällä tai pahvilaatikossa foamin seurana. Kyllä mä ne vitriiniin laittaisin jos ois:)
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
battlemage

Viesti Kirjoittaja battlemage »

Fixu kirjoitti:Kiitos battlemage!
Kauhee matkija :D ei vaa, pitää ottaa sit jotain forest goblinit vastaan maailma megabattlea joskus jossain kun on armeijat valmiit ;) Ja 100+ goblinia saat helposti ku ei ne maksa pisteissä mitään
No voi sun! Mä keksin tän idean jo kauan ennenkuin laitoit kuvias galtsuun=D sitä paitti, mun omat ei olekkaan Jungle goblins :)
Heittoni oli laitettu hyvin vahva pilke silmäkulmassa mikäli jäi epäselväksi, totta kai kaikilla on oikeus kaikkiin armeijaideoihin eikä sillä niin väliä kenen ne alunperin on :)
Fixu

battlemage kirjoitti:
Heittoni oli laitettu hyvin vahva pilke silmäkulmassa mikäli jäi epäselväksi, totta kai kaikilla on oikeus kaikkiin armeijaideoihin eikä sillä niin väliä kenen ne alunperin on :)
No problem, niin oli minunkin :). Ehkä lisää hymiöitä seuraavaan vitsiini tai sitten voisin laittaa vitsi tagit ([vitsi][vitsi/]) =D

maalaan huomenna uuden goblinin ja pistän uuden kuvan. Muistakaa potkia värivalinnat ja tekniikat kuntoon!

FixuEDIT: en minä keksinytkään mitään sopivaa väriä, joten ideoita kaivataan goblineille. Baset tulevat olemaan sellaista vihreää, ruskeaa, harmaata, kuin Suomen metsissä. Kenties värikkäitä sieniä tai jotain, baseenkin saa heitellä ideoita. Voisin tehdä testi basen ja pitää kuvan tänne, jos auttaisi goblineien väriteeman kanssa.

Tietääkö kukaan miten kuvia voi pienentää? Vai onko nämä sopivia?
Viimeksi muokannut Fixu, Ti 24.07.2012 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vegezy

Viesti Kirjoittaja Vegezy »

Fixu kirjoitti:Tietääkö kukaan miten kuvia voi pienentää? Vai onko nämä sopivia?
Jos käytät photobuckettia, niin kun kuvaa klikkaa isommaksi silloin sinne oikeaan ylä laitaan tule kaikenlaisia vaihtoehtoja miten kuvaa voisi muokata. Valitset resize ja joku niistä (itse käytin muistaakseni jotain 640x mikä olikaan ei muistikuvaa)
Luullakseni muilakkin kuvienjako ohjelmalla on samanlainen vaihtoehto kuin photobucketilla.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Hei kyllähän ne näyttää ihan ok. Olisiko mahdollista että skaalaat kuvia hivenen pienemmäksi, jotta kuvan figut olisivat hieman lähempänä 1:1 kokoa. Nyt näyttävät hievan häröiltä kun kuvat ovat niin paljon isompia kuin itse figut.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Tai sitten muokkaat kuvan GIMPissä tai muussa vastaavassa ohjelmassa. Kestää pari sekuntia.

Tuosta taun väriteemasta minulla olisi vielä sanottavaa. Se kaipaisi jonkun kirkkaahkon värin luomaan kontrastia. Esimerkiksi punaisella tai vaalean keltaisella maalatut yksityiskohdat saisivat armeijan näyttämään pöydän toiselta puolelta paljon paremmalta, eikä vain tasaisen harmaalta massalta.
Fixu

Tehän olette aktiivisia! Ensin ei kahteenkymmeneen tuntiin mitään ja sitten 20min niin tämä on jo täynnä kommentteja.
EltElf kirjoitti: Jos käytät photobuckettia, niin kun kuvaa klikkaa isommaksi silloin sinne oikeaan ylä laitaan tule kaikenlaisia vaihtoehtoja miten kuvaa voisi muokata. Valitset resize ja joku niistä (itse käytin muistaakseni jotain 640x mikä olikaan ei muistikuvaa)
Luullakseni muilakkin kuvienjako ohjelmalla on samanlainen vaihtoehto kuin photobucketilla.
Joo, photobuckettia käytän, eiköhän se namikka sieltä löydy.
NorjanPaavi kirjoitti:Hei kyllähän ne näyttää ihan ok. Olisiko mahdollista että skaalaat kuvia hivenen pienemmäksi, jotta kuvan figut olisivat hieman lähempänä 1:1 kokoa. Nyt näyttävät hievan häröiltä kun kuvat ovat niin paljon isompia kuin itse figut.
Kiitos. Mutta hyviä pointteja tuli battlemagelta ja Morzelta tuli, eli kontrastia en ollut miettinyt kokonaisuuteen(base+figu)
Mitä tarkoitat kuvien skaalaamisella pienemmäksi? Jos rajausta meinaat, niin eiköhän photobucketissa ole siihenkin joku säätöjuttu.
Morze kirjoitti:Tai sitten muokkaat kuvan GIMPissä tai muussa vastaavassa ohjelmassa. Kestää pari sekuntia.

Tuosta taun väriteemasta minulla olisi vielä sanottavaa. Se kaipaisi jonkun kirkkaahkon värin luomaan kontrastia. Esimerkiksi punaisella tai vaalean keltaisella maalatut yksityiskohdat saisivat armeijan näyttämään pöydän toiselta puolelta paljon paremmalta, eikä vain tasaisen harmaalta massalta.
Taun väriteemaan jotain taidan vielä lisätä, punainen on aika outo näihin figuihin mielestäni, mutta keltaisia valoja voisi koittaa, vaikka näissä olikin tarkoituksena sellaiset "yön kulkijat". Mitä muita yksityiskohtia voisi korostaa kuin valoja?
Fixu

no, enpäs saanut viime viikolla valmista, mutta tästä mielipiteitä:
Kuva

värit meni vähän oudosti, ei päästy kameran kanssa yhteisymmärrykseen tästä(eikä kyllä kovin paljon muustakaan, jonka huomaa varmasti kuvista).
Eli huppu on oikeasti maalattu gwn Graveyard earthilla, vaikka se näyttääkin nyt kovin tummalta.
vaalean kaavun high lightit ei ole oikeasti noin jyrkkiä, paitsi keskeltä taisi jäädä maalaus kesken...

tuossa ei nyt niin hirveästi tullut kontrastia väreillä, mutta kyllä tuo tuosta alustasta erottuu. tarkoiuksena olisi tehdä sellainen jatkuva base, käyttäen luovuutta ja unit fillereitä.
basessa olevat kirkkaamman vihreät jutut on itsetehtyä flokkia, melko kirkasta, mutta tuo kontrastia muuten tummaan baseen. liian tumma beissi ei sopinut, joten lisäsin nuo, mutta tarvitseeko lisää väriä, kenties sieniä?
Sana on vapaa, mutta koettakaa aiheessa pysyä =D
Vegezy

Re: taun ja goblinien väriteema(uusi kuva 8.5)

Viesti Kirjoittaja Vegezy »

ihon väriä voisit jollain tavalla tuoda esille, sulautuu nimittäin figuun. Tyyliin kirkaampi vihreä, tai itse yhelle örkille maalailin ruskean ihon, joka näytti lopulta ihan mukavalata.
Fixu

EltElf kirjoitti:ihon väriä voisit jollain tavalla tuoda esille, sulautuu nimittäin figuun. Tyyliin kirkaampi vihreä, tai itse yhelle örkille maalailin ruskean ihon, joka näytti lopulta ihan mukavalata.
Kiitos kommentista.

Ruskea iho ei varmaankaan sovi näille, kun muutenkin on niin paljon vihreää/ruskeaa. Iho oli oikeastaan vain jämäpaletilla maalattu, mietin pitäisikö siitä tehdä punertava, niin tulisi siitä kontrastia?

Mitä mieltä basesta? Olisiko parempi tehdä "dioraama" base, kuten tuolla jantterilla, vaiko vain mukana tuleville? Tuon base on tehty pahvista ja foamista, ihan hyvä tuli mielestäni, noilla voisi tehdä korkeuseroja, teen vain kolme muuta basea, joissa on samanlainen mäki, jolloin tulisi minikukkula. Toimisiko? Teen testin ja pistän kuvan niin käsitätte paremmin, en itsekkään varmaan tajuaisi omaa tekstiäni ulkopuolisena lukiessa^^

On kyllä huonoja kuvia, ei se figu ihan tuolta oikeasti näytä :(
Fixu

Kuva

Värit on taas mitä on, iho korostettu enemmän oranssiin(vomit brown). Muuten ihan hyvin on värit.

baseksi ajattelin sellaista kuin edellisellä oli, miten olisi? nämä muoviset ovat kyllä ihan hyviä, mutta niillä ei saa samanlaisa yhtenäistä vaikutelmaa kuin saumattomasti toisiinsa menevillä pahvi+foami-baseilla.
jos siis beissaan kuten edellisenkin.

Mielipiteitä?
Silveri

Re: taun ja goblinien väriteema(uusi kuva 12.5)

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Gobbot kannattaa perinteisesti tehdä vihreiksi, mutta mikäli taidot riittävät, voisi iholla käyttää esim. kirkkaansinisiä tai valkoisia "inkkarikoristeita", toki harkiten näitäkin. Itse pidin eníten tuosta vaaleammasta väriteemasta.

Also, kyynärpäät pöydälle ja kamerasta kaksin käsin kiinni, kun otat kuvaa, mielellään kolmijalka ja ajastinlaukaisu myös käyttöön, jos mahdollista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”