aloitus lista mariineille
aloitus lista mariineille
Moro, eli tosiaan aloittelin mariinit jokin aika sitten ja nyt mulla ois tällanen lista:D korjatkaa ja kommentoikaa ja pää vastustajana olis necronit
HQ
librarian 190p.
-epistolary
-terminator armour, storm shield
chief librarian tigurius 230p.
troops
10 tactical 185p. (205p.)
-flamer
-sergeant: bolt pistol, power weapon,(melta bombs, teleport homer)
10 tactical 190p.
-melta gun
-plasma cannon
-sergeant: bolt pistol, storm bolter
5 tactical 105p.
-sergeant: bolt pistol, power weapon
5 scout squad 90p.
-shotgun
(tähän väliin kysymys kun ei itselle selvinnyt....eli mitä camo cloaksit auttavat...mitä ovat?)
dedicated transport
rhino 50p.
-extra armour
elites
5 assault terminator 200p.
-thunder hammer, stomr shield
dreadnought 120p.
-extra armour
-twin linked heavy bolter
fast attack
2x5 assault 310p.
-flamer
-sergeant: storm shield, thunder hammer
heavy support
5 devastator 185p.
-5x missile launcher
-sergeant: combi-melta, storm bolter
=n.1870 pistettä
noilla tarkoitus olisi:
-10 tacticalia joilla flamer niin rhinoon ja lähikseen
-10 tacticalia joilla melta ja plasma niin tuhoomaan warioreita ja ajoneuvoja
-5 tacticalia kiertää johonkin lähikseen
-scoutit reservistä loppupelissä jos on objektiivin hallinta (muuten lähikseen)
-assault terminatorit teleport homerin avulla auttamaan 10 tacticalia lähikseen...mieluiten eliitti lähitaistelijoita vastaan
-dreadnought käyttää heavy flamerin ja samaan lähikseen termiksien kanssa
-fast attacit tuhoamaan norm warruja
-devastatorit antaa tulitukea ja tuhoaa mitä pystyy
siinäpä se lista olis kommentteja ja neuvoja kaivataan
HQ
librarian 190p.
-epistolary
-terminator armour, storm shield
chief librarian tigurius 230p.
troops
10 tactical 185p. (205p.)
-flamer
-sergeant: bolt pistol, power weapon,(melta bombs, teleport homer)
10 tactical 190p.
-melta gun
-plasma cannon
-sergeant: bolt pistol, storm bolter
5 tactical 105p.
5 scout squad 90p.
-shotgun
(tähän väliin kysymys kun ei itselle selvinnyt....eli mitä camo cloaksit auttavat...mitä ovat?)
dedicated transport
rhino 50p.
-extra armour
elites
5 assault terminator 200p.
-thunder hammer, stomr shield
dreadnought 120p.
-extra armour
-twin linked heavy bolter
fast attack
2x5 assault 310p.
-flamer
-sergeant: storm shield, thunder hammer
heavy support
5 devastator 185p.
-5x missile launcher
-sergeant: combi-melta, storm bolter
=n.1870 pistettä
noilla tarkoitus olisi:
-10 tacticalia joilla flamer niin rhinoon ja lähikseen
-10 tacticalia joilla melta ja plasma niin tuhoomaan warioreita ja ajoneuvoja
-5 tacticalia kiertää johonkin lähikseen
-scoutit reservistä loppupelissä jos on objektiivin hallinta (muuten lähikseen)
-assault terminatorit teleport homerin avulla auttamaan 10 tacticalia lähikseen...mieluiten eliitti lähitaistelijoita vastaan
-dreadnought käyttää heavy flamerin ja samaan lähikseen termiksien kanssa
-fast attacit tuhoamaan norm warruja
-devastatorit antaa tulitukea ja tuhoaa mitä pystyy
siinäpä se lista olis kommentteja ja neuvoja kaivataan
Re: aloitus lista mariineille
ja kessuista unohtui sanoa että librarian 10 tacticalin kanssa joilla on flamer niin lähikseen ja antaa 5+ invun ja toinen menee termiksien kanssa...huolehtien siitä että vastustaja joutuu rerollaamaan onnistuneet invut
- Half-breed
Merkkaa se Rhino sille jengille kelle se kuuluu. Helpottaa listan lukemista. Mutta itse listasta.
Ajat siis yhdellä Rhinolla täynnä mariineja kohti vihollisia? Miten pitkälle luulet niiden yksin oikeasti pääsevän? Termoksetkin voi jäädä kaffelle liian pitkäksi aikaa, jolloin taktiset saattavat jäädä aika yksin sinne vihollisen keskelle. Taktisesi tarvitsee apua sinne lähikseen, joka on varmasti paikalla tarvittaessa.
Miksi tulitukeen tarkoitetussa taktisessa on melta? Miksi hassaat kessulle stormiin? Yksi boltterinkuti lisää niin tärkeää?
Scoutteja lisää. Noin pienenä ne lanataan turhan helposti.
Dredi ei halua lähistellä ikinä koskaan missään tapauksessa eikä mistään hinnasta (Ei edes Meri Tadicista). Boltteri ei ole myöskään optimaalinen ase Dredille. Ota Assault cannon ja missile. Kombo toimii kaikkeen mitä pöydällä on, kunhan se ei ole liian raskasta.
Assaultit yhdeksi isoksi ryhmäksi. Silloin ne kestää jopa sitä lähistä ja sinne asti.
Devoja lisää. Sinulta alkaa tippua tärkeää väkeä jo ekasta osumasta.
Ajat siis yhdellä Rhinolla täynnä mariineja kohti vihollisia? Miten pitkälle luulet niiden yksin oikeasti pääsevän? Termoksetkin voi jäädä kaffelle liian pitkäksi aikaa, jolloin taktiset saattavat jäädä aika yksin sinne vihollisen keskelle. Taktisesi tarvitsee apua sinne lähikseen, joka on varmasti paikalla tarvittaessa.
Miksi tulitukeen tarkoitetussa taktisessa on melta? Miksi hassaat kessulle stormiin? Yksi boltterinkuti lisää niin tärkeää?
Scoutteja lisää. Noin pienenä ne lanataan turhan helposti.
Dredi ei halua lähistellä ikinä koskaan missään tapauksessa eikä mistään hinnasta (Ei edes Meri Tadicista). Boltteri ei ole myöskään optimaalinen ase Dredille. Ota Assault cannon ja missile. Kombo toimii kaikkeen mitä pöydällä on, kunhan se ei ole liian raskasta.
Assaultit yhdeksi isoksi ryhmäksi. Silloin ne kestää jopa sitä lähistä ja sinne asti.
Devoja lisää. Sinulta alkaa tippua tärkeää väkeä jo ekasta osumasta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
eli oisko siis
10 devastator
-kaikille missile launcherit
10 scout ja reserviin
oisko hyvä jos olis 10 assault termistä? ja kaikilla storm shiedit ja thunder hammerit
10 assaulttii vai tarviiko enemmän
10 devastator
10 scout ja reserviin
oisko hyvä jos olis 10 assault termistä? ja kaikilla storm shiedit ja thunder hammerit
- Half-breed
Termokset pärjää viiden kokoisena. Aseistusta voisi vähän sekoittaa kuitenkin. Muutoin noin parempi, paitsi ettei mitään marsuja saa 10 enempää ryhmään.jaahas kirjoitti:eli oisko siis
10 devastator
10 scout ja reserviin
-Devojen kessu ei tee mitään kahdella bolterilla! Ei varsinkaan combi-meltalla ja storm bolterilla, kessulle vaan normaali boltteri kouraan ja saat vähän lisää pisteitä.
-Itse heivaisin Dredin pois ja ottaisin tilalle lisää devastoreja tai assault termareita. Lisäksi kannattaa miettiä tarvitseeko ollenkaan scoutteja tai combat squadia, koska kumpikaan ei ole paras lähistely vaihtoehto. Syövät vaan liikaa pisteitä. Jos ottaisin dredin, combat squadin ja scoutit pois niin saisit terminaattoreille lantikan alle, jolloin se vetäisi tulta puoleensa ja se ainokainen rhino saattaisi selvitä hetken pidempään.
-JA ei kannata laittaa taktisia lähiskeen, koska esim. Assaultit tai Vanguardit hoitaa homman paaaaaaaljon paremmin, joten molemmat taktiset ampuviksi ja istumaan objektiiville(Esim. Missle ja plasma gun, tai jos vastassa on horde niin flamer, Missle on kuitenkin todella monikäyttöinen ase, koska sillä voit saada lantikan hajalla ja se ampuu strena 4, ap 6 lättyjä joista jokainen horde tykkää, koska esim. örkkien ja nidien yleisin armor save on 6). Antaa lähitaistelun niille jotka ovat siihen tarkoitettu. Lisäksi jos ottaa molemmille ryhmille rhinon ja pitää ne suojassa, niin ryhmä saa lisää taktista joustavuutta.
-Sinuna heittäisin Tiguriuksen pois, koska sekin vie ihan liikaa pisteitä, tarvitaan vain yksi perils of the warp ja oho ei ole enää tiguriusta. Ja muutenkin jos haluat HQ assault termoksia mukaan suosittelisin Chaplainia terminator panssarissa, koska maksaa vähemmän ja chargessa antaa rerollata osumis heitot. Ja tämä maksaisi vain 130p. Ja lisäksi libran upittaminen epistolaryksi ei ehkä ole kannattavaa, sillä 50 pisteellä saisi kuitenkin paljon muutakin. JA eihän normi peleissä ole muutakuin yksi HQ slotti? korjatkaa jos olen väärässä.
-Mikä on pisteraja? Onko se 1500p vai 1800p vai 1900p? tuo 1870p on hieman epämääräinen...
-Necrot tykkää tosi paljon lätyistä joten vindicator ja thunderfire cannon on pop. Lisäksi lascannon on kaikkia vastaan kova ja autocannon pudottaa necroilta melkein kaiken alas.
-Assault marsut ei välttämättä ole taaskaan paras vaihtoehto necroja vastaan. Itse suosittelisin Gun line tyyppistä ratkaisua jossa porukka istuu paikallaan ja ampuu kaikki kantamalle tulevat necrot, tähän tarkoitukseen devastorit ja Strenguardit on hyviä. Strenguardit tosin kannattaa laittaa podiin ja kaikille combi-melta kouraan.
No huh hu että tuli romaani :DDD
-Itse heivaisin Dredin pois ja ottaisin tilalle lisää devastoreja tai assault termareita. Lisäksi kannattaa miettiä tarvitseeko ollenkaan scoutteja tai combat squadia, koska kumpikaan ei ole paras lähistely vaihtoehto. Syövät vaan liikaa pisteitä. Jos ottaisin dredin, combat squadin ja scoutit pois niin saisit terminaattoreille lantikan alle, jolloin se vetäisi tulta puoleensa ja se ainokainen rhino saattaisi selvitä hetken pidempään.
-JA ei kannata laittaa taktisia lähiskeen, koska esim. Assaultit tai Vanguardit hoitaa homman paaaaaaaljon paremmin, joten molemmat taktiset ampuviksi ja istumaan objektiiville(Esim. Missle ja plasma gun, tai jos vastassa on horde niin flamer, Missle on kuitenkin todella monikäyttöinen ase, koska sillä voit saada lantikan hajalla ja se ampuu strena 4, ap 6 lättyjä joista jokainen horde tykkää, koska esim. örkkien ja nidien yleisin armor save on 6). Antaa lähitaistelun niille jotka ovat siihen tarkoitettu. Lisäksi jos ottaa molemmille ryhmille rhinon ja pitää ne suojassa, niin ryhmä saa lisää taktista joustavuutta.
-Sinuna heittäisin Tiguriuksen pois, koska sekin vie ihan liikaa pisteitä, tarvitaan vain yksi perils of the warp ja oho ei ole enää tiguriusta. Ja muutenkin jos haluat HQ assault termoksia mukaan suosittelisin Chaplainia terminator panssarissa, koska maksaa vähemmän ja chargessa antaa rerollata osumis heitot. Ja tämä maksaisi vain 130p. Ja lisäksi libran upittaminen epistolaryksi ei ehkä ole kannattavaa, sillä 50 pisteellä saisi kuitenkin paljon muutakin. JA eihän normi peleissä ole muutakuin yksi HQ slotti? korjatkaa jos olen väärässä.
-Mikä on pisteraja? Onko se 1500p vai 1800p vai 1900p? tuo 1870p on hieman epämääräinen...
-Necrot tykkää tosi paljon lätyistä joten vindicator ja thunderfire cannon on pop. Lisäksi lascannon on kaikkia vastaan kova ja autocannon pudottaa necroilta melkein kaiken alas.
-Assault marsut ei välttämättä ole taaskaan paras vaihtoehto necroja vastaan. Itse suosittelisin Gun line tyyppistä ratkaisua jossa porukka istuu paikallaan ja ampuu kaikki kantamalle tulevat necrot, tähän tarkoitukseen devastorit ja Strenguardit on hyviä. Strenguardit tosin kannattaa laittaa podiin ja kaikille combi-melta kouraan.
No huh hu että tuli romaani :DDD
Hulluuden ja nerouden raja on hiuksen hieno ja hemmetin kaukana siitä rajasta hulluuden puolella seison minä.
- Half-breed
Outflankkivät scoutit haulikoilla ovat kyllä varsin hyviä lähistelijöitä marsustattien takia. Tulet niillä vaan vihun depolle, kauas lähistelijöistä, niin edessäsi on vain ampujia, joita vastaan Scoutit vetävät kuin Suomi Ruotsia jäkiksessä 2011.Erakan kirjoitti:Lisäksi kannattaa miettiä tarvitseeko ollenkaan scoutteja tai combat squadia, koska kumpikaan ei ole paras lähistely vaihtoehto. Syövät vaan liikaa pisteitä.
Jälleen. Taktiset voi heittää lähikseen, koska marsujen stattilinja. Lisäksi taktisten mukanaolo tarkoittaa sitä, että voitettu alue jää sinun hallintaasi. Esmes on aika paskaa, jos Vanguardit potkii vihut pois objektiivilta ja sitten jäävät sille pelaan korttia, ettei vihu ota sitä takas. Jos taktiset on mukana, niin taktinen voi jäädä paikalle Vanguardien hakiessa uusia kohteita.Erakan kirjoitti:-JA ei kannata laittaa taktisia lähiskeen, koska esim. Assaultit tai Vanguardit hoitaa homman paaaaaaaljon paremmin, joten molemmat taktiset ampuviksi ja istumaan objektiiville(Esim. Missle ja plasma gun, tai jos vastassa on horde niin flamer, Missle on kuitenkin todella monikäyttöinen ase, koska sillä voit saada lantikan hajalla ja se ampuu strena 4, ap 6 lättyjä joista jokainen horde tykkää, koska esim. örkkien ja nidien yleisin armor save on 6). Antaa lähitaistelun niille jotka ovat siihen tarkoitettu. Lisäksi jos ottaa molemmille ryhmille rhinon ja pitää ne suojassa, niin ryhmä saa lisää taktista joustavuutta.
Olet väärässä. Miten lisäksi yksi Perilssi tappa Tiguriuksen?Erakan kirjoitti:-JA eihän normi peleissä ole muutakuin yksi HQ slotti? korjatkaa jos olen väärässä.
Thunderfire on yksi paskimmista kamoista marsuilla. Ei kestä mitään, ja vie tärkeän paikan.Erakan kirjoitti:-Necrot tykkää tosi paljon lätyistä joten vindicator ja thunderfire cannon on pop. Lisäksi lascannon on kaikkia vastaan kova ja autocannon pudottaa necroilta melkein kaiken alas.
Tiguriuks yrittää Vortex of doomia ja feilaa leadershipin niin päälle tupsahtaa strena 10 ja ap 1 lätty joka instant deathaa sen.
Ja kyllä taktiset voi mennä lähikseen, mutta omasta kokemuksesta sanon ettei se kannata, olen havainnut että taktiset toimii paremmin ampuvina. Kyllä itsekkin olen joskus käyttänyt taktisia lähiksessä, mutta ne löyvät vain kerran, kun taas esim. assaultit lyövät kaks kertaa.
Itse peluutan listaa missä on HQ on pedro kantor ja lista on täynnä strenguardeja, joten se scooraaminen ei ole ongelma. Tämäkin riippuu niin paljon siitä listasta mitä peluuttaa ja omista pelitavoista.
Ja kyllä taktiset voi mennä lähikseen, mutta omasta kokemuksesta sanon ettei se kannata, olen havainnut että taktiset toimii paremmin ampuvina. Kyllä itsekkin olen joskus käyttänyt taktisia lähiksessä, mutta ne löyvät vain kerran, kun taas esim. assaultit lyövät kaks kertaa.
Itse peluutan listaa missä on HQ on pedro kantor ja lista on täynnä strenguardeja, joten se scooraaminen ei ole ongelma. Tämäkin riippuu niin paljon siitä listasta mitä peluuttaa ja omista pelitavoista.
Minun mielestä Thunderfire oikeassa paikassa on pirun hyvä anti-horde. Sen kun pistää johonkin raunioihin ja käyttää Techmariinin Bolster defense sääntöä, niin kyllä se aika hyvin kestää. Mutta siinä puolin olet oikeassa että sen tilalla voisi olla jotain muutakin. Itse pidän siitä.Half-breed kirjoitti: Thunderfire on yksi paskimmista kamoista marsuilla. Ei kestä mitään, ja vie tärkeän paikan.
Hulluuden ja nerouden raja on hiuksen hieno ja hemmetin kaukana siitä rajasta hulluuden puolella seison minä.
- Half-breed
Älä ota Vortexia, muut voimat ovat abaut kilometrin verran parempia. Oho ongelma ratkaistu.Erakan kirjoitti:Tiguriuks yrittää Vortex of doomia ja feilaa leadershipin niin päälle tupsahtaa strena 10 ja ap 1 lätty joka instant deathaa sen.
Pointti on edelleen se, että ne Assaultit eivät halua jäädä sinne pitämään asemia. Taktiset voivat. Lisäksi edelleen koska ne on marsuja, niin ne pärjää siellä lähiksessä kivasti.Erakan kirjoitti:Ja kyllä taktiset voi mennä lähikseen, mutta omasta kokemuksesta sanon ettei se kannata, olen havainnut että taktiset toimii paremmin ampuvina. Kyllä itsekkin olen joskus käyttänyt taktisia lähiksessä, mutta ne löyvät vain kerran, kun taas esim. assaultit lyövät kaks kertaa.
Marsuilta löytyy paljon parempaa anti-hordea. Lisäksi sen buustin voi haluta heittää muualle, ja vain yksi mokattu save riittää, että se oli sitten siinä. Thunderfire on parempi jättää kotia. Predatorin saa halvemmalla ja se toimii paremmin.Erakan kirjoitti:Minun mielestä Thunderfire oikeassa paikassa on pirun hyvä anti-horde. Sen kun pistää johonkin raunioihin ja käyttää Techmariinin Bolster defense sääntöä, niin kyllä se aika hyvin kestää. Mutta siinä puolin olet oikeassa että sen tilalla voisi olla jotain muutakin. Itse pidän siitä.Half-breed kirjoitti:Thunderfire on yksi paskimmista kamoista marsuilla. Ei kestä mitään, ja vie tärkeän paikan.