"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Poisoned Shooting weapon

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Jasekr

Poisoned Shooting weapon

Viesti Kirjoittaja Jasekr »

Sääntökirjassa ei ole mitään erityistä mainintaa myrkyllisistä ampuma-aseista, mutta deldareilla tuntuu suurin osa aseista perustuvan juurikin myrkkyihin. Deldar codexissa sanotaan, että myrkyllinen ampuma-ase toimii samalla tavalla kuin myrkyllinen lähisase. Rupesin sitten miettimään, että onko ampuma-aseella mahdollista saada rerollata epäonnistuneita to woundeja. Kyseisellä aseella ei ole strenght value, joten ajattelin, että woundeja ei saa rerollata missään tapauksessa. Sääntökirjan mukaan kun epäonnistuneet to woundit saa rerollata, jos lyövän yksikön strena on sama tai suurempi kuin vastustajan toughness. Mielipiteitä?
Kipu on sitä kun heikkous poistuu kehosta.
Vasara_

Re: Poisoned Shooting weapon

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

ei saa rerollia. Ja taitaa siitä olla maininta de codexissa.
katoppa tätä
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Olen miettinyt tätä samaa, mutten osaa sanoa. Järkeen kävisi, että kyllä, mutten osaa sanoa.
DE:llä ei lue mitään sellaista ainakaan erikseen, mutta tosiaan, myrkyllisissä asioissa ei ole Strenght valuee, eli se siitä.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
Jasekr

Ok. Kiitos vastauksista. Olen youtubesta nähnyt erään taisteluraportin, jossa deldar pelaaja rerollasi kaikki epäonnistuneet to woundit, mutta en keksinyt sille mitään pätevää syytä. Sehän oli siis hyvinkin sallitua deldar cheattia ;)
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Jasekr kirjoitti: jossa deldar pelaaja rerollasi kaikki epäonnistuneet to woundit, mutta en keksinyt sille mitään pätevää syytä. Sehän oli siis hyvinkin sallitua deldar cheattia ;)
Joo ei kyllä onnistu. "Splinter Rack" raider uppi antaa kyllä kaikille kyyditetyille splinter aseille re-roll to hit, muttei to wound.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Jasekr kirjoitti:Ok. Kiitos vastauksista. Olen youtubesta nähnyt erään taisteluraportin, jossa deldar pelaaja rerollasi kaikki epäonnistuneet to woundit, mutta en keksinyt sille mitään pätevää syytä. Sehän oli siis hyvinkin sallitua deldar cheattia ;)
Mä nyt lisään vielä, et kannattaa huomioida että DE lähisaseet ei ole myrkytettyjä (en tiiä tai väitä onks joku pelannu, mut iha hyvä huomata kummiskin), ne ovat vain aseita jotka haavaa tietyllä luvulla. Eli niilläkään ei haavoja pahemmin re-rollita, tälleen sivuhuomiona.

edit: joo siis paitsi wrackit, viittasin siis pääasiassa agonisereihin ja venom bladeihin yms.
Viimeksi muokannut halko, Su 13.05.2012 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Maalis

Viesti Kirjoittaja Maalis »

halko kirjoitti:
Jasekr kirjoitti:Ok. Kiitos vastauksista. Olen youtubesta nähnyt erään taisteluraportin, jossa deldar pelaaja rerollasi kaikki epäonnistuneet to woundit, mutta en keksinyt sille mitään pätevää syytä. Sehän oli siis hyvinkin sallitua deldar cheattia ;)
Mä nyt lisään vielä, et kannattaa huomioida että DE lähisaseet ei ole myrkytettyjä (en tiiä tai väitä onks joku pelannu, mut iha hyvä huomata kummiskin), ne ovat vain aseita jotka haavaa tietyllä luvulla. Eli niilläkään ei haavoja pahemmin re-rollita, tälleen sivuhuomiona.
Paitsi Wracksit, joilla on poisoned close combat weaponit..
Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa.
Jasekr

Remos kaikkein parasta tässä taisteluraportissa oli vielä se, että tyypillä oli warroirit raiderissa ja raiderissa oli spinter rack. Äijä sitten rerollasi epäonnistuneet to hitit ja to woundit eli käytännössä yksikään laukaus ei mennyt ohi :D. Tuon lähisase homman olin kyllä huomannut itsekin. Mietin vain, että onko jossain mainintaa noista ampuma-aseista.
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Jopa GW välillä pelaa omissa raporteissaan sääntöjen vastaisesti, joten ei ihme, jos random playereille sattuu mokia.

Poison aseista ei taida codexissa olla muuta erikoismainintaa, kuin jotta niillä ei voi AV:ta vahingoittaa, koska niillä ei ole S arvoa (0+d6 <10).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”