Elikkä uutta footdar settiä. Edellinen lista on toiminu hyvin, mutta haluu kokeilla uutta. Tähän sain mun rakastamat wraith lordit :) Listaan:
Eldrad @ 210 pts.
5 Harlequins, shadowseer, death jester, 4x kiss @ 146 pts.
10 Guardians, scatter laser @ 95 pts.
6 Guardian jet bikes, 2 shuriken cannons @ 152 pts.
3 Vypers, 3x scatter laser, 3x shuriken cannon @ 210 pts.
Wraith lord, wraithsword @ 100 pts.
= 1845 pts.
Fortunet menee avatarille ja vypereille, jos avatarin saa piiloon, fortune menee varmaan useimmiten mopoille. Guide lentää vypereille, jotka leikkii war walkkereita. Eldrad on useimmiten jossain harle ryhmässä, ettei sitä pystyttäis ampuun. Harlet screenaa armeijan ja antaa muulle infantrylle ja bikeille coverin. Mahdollisuus siihen, että harlet antaa coverin bikeille, jotka antaa coverin vypereille, jotka antaa coverin wraith lordeille. Useimmiten tosin wraith lordit haluu varmaan ajella vähintäänkin midfieldiin. Vaikka listassa on wraith lordit siel on kuitenkin 52 S6 shottii, joka on mun mielestä footdarien mittapuulla ihan ok määrä. Tuskin kuitenkaan ihan yhtä optimaalinen kuin se aiempi footdar lista, mikä mul on, mutta tääkin tuntuu yllättävänkin toimivalta.
1850 Footdar
- Half-breed
Re: 1850 Footdar
Footdariksi näyttäisi ihan ok:lta. Tosin Vypereiden aseistuksesta en pidä. Vyperit kuitenkin ovat niin paperia, ettei niillä halua mennä koskaan Shuriken cannonin kantamalle. Mielummin ottaa niillä pojoilla vaikka lisää Harlekiineja, tai yhdelle Wraithlordille pst-aseita. Jotain tankkeja vastaan on oltava listassa, eikä siinä tällähetkellä ole mitään joka voisi tehdä jotain miekankantamaa kauempaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
HerraMauno
S6 rikkoo aika hyvin rhino hullit ja sitä pienemmät. Mech IG ja Mech eldar taas on jo valmiiks niin paskoi matsei, että niitä ei kyl pelasta se 1 wraith lord pyssyillä. En mä hirveenä usko, että se 36'' matkan päässä oleminen hirveenä lisää noiden vypereiden elinikää, kuitenkin kaikki parhaat aseet niiden tuhoamiseen (S6-) on yleensä vähintäänkin rangeltaan 36''. Pitää vaan pistää fortune päälle ja toivoo hyvää noppaa. Mietin kyl itekkin eka pelkkii scattereita, mutta sit päädyin siihen, että noi shuriken cannonit ei oo hirveen suuri investointi siitä, että 24'' sisällä niiden tulivoima kasvaa 12 S shotista 21 S6 shottiin.
- Haizelhoff
- Valvoja
Mun mielest ne falconit on aika tärkeitä. Wraithguard on kans vaan op. Onhan tää lähemmäks pure foot ja pääsee pelaan wraithlordei, mut ei yht kova ku se edellinen imo.
Hmmh on kyllä yksinkertaisesti jännä lista. Jokaista yksikköä kun katsoo tulee sellainen "mitäh? eih!"-olo, mutta kokonaisuudesta rakentuu kuitenkin sen verran mielenkiintoinen, että tekisi mieli kokeilla. Itse yleensä harlie-muuria käyttänyt yhdessä tai kahdessa mahdollisimman isossa ryhmässä, mutta tässä listassa on kyllä toisaalta sitä niiden taakse piiloteltavaa silppuakin niin paljon, että kolme pienempää toiminee tosiaan paremmin. Hmm joo näyttää hauskalta paha kommentoida mitään kovin suurta.
Jotta nyt jotain annettavaa edes olisi, niin tuota jäljellä roikkuvaa viittä pistettä tuijotellessa heräsi ajatus, että voisit tietysti sillä päivittää yhden guardiaaniryhmän tönimään mukanaan missileä. Vaatihan se aikamoista munkkia, että sillä saa tuloksia kunnolla aikaan, mutta niin vaatii kyllä scatterikin aika usein ja kun noita ryhmiä on kerran neljä, niin yksi siellä seassa voisi olla ihan jees. Joo olen sortunut jamon takia testailemaan niitä joissain ryhmissä ja olen myös alkanut hieman kallistua siihen suuntaan aina välillä.
Jotta nyt jotain annettavaa edes olisi, niin tuota jäljellä roikkuvaa viittä pistettä tuijotellessa heräsi ajatus, että voisit tietysti sillä päivittää yhden guardiaaniryhmän tönimään mukanaan missileä. Vaatihan se aikamoista munkkia, että sillä saa tuloksia kunnolla aikaan, mutta niin vaatii kyllä scatterikin aika usein ja kun noita ryhmiä on kerran neljä, niin yksi siellä seassa voisi olla ihan jees. Joo olen sortunut jamon takia testailemaan niitä joissain ryhmissä ja olen myös alkanut hieman kallistua siihen suuntaan aina välillä.
-
HerraMauno
Kiitti palautteesta. Ei se 1 EML välttis ihan surkee idea olis, mutta toistaseks oon rakastunu ja onnellisesti parisuhteessa scattereiden kanssa. Scatterit on parempii AV 10-11 vastaan siit eteenpäin sit tietysti huonompii, ku ei voi enään penee.