Ropecon 2013 does skirmishpelit *ovela retopikointi*
Ropecon 2013 does skirmishpelit *ovela retopikointi*
Eli Hammerheartin kanssa oltiin hieman pähkäilty järjestävämme tänä vuonna Ropeconissa figuturnauksen sijaan "avoimen alueen", jossa pääsisi pelaamaan ja testailemaan erinäisiä skirmishpelejä. Turnaus kun on sen verran intensiivinen prosessi, ettei siinä usein pysy kiinnostuneille pelistä kertoa ja demoamiseenkaan ei aina riitä aikaa. Nyt olisi kuitenkin tavoitteena esitellä harrastusta vähän laajemminkin ja tavoitteena olisi tuoda myös "avoimia" figupöytiä ja maastoa pelaajien käyttöön, mutta nämä olisi rajattu siis muille peleille kuin GW:n kolmelle suurelle ja muutenkin fokus olisi "pienen pelitilan peleissä, jotka eivät vaadi mahdotonta rahallista investointia".
Tarjolla olisi siis ainakin:
Carnevalea
Malifauxia
Hell Doradoa
Alkemyä
Edeniä
Confrontationia
Muutkin harrastajat (esim. infinityistit, masinistit/hordeistit) tervetulleita mukaan, mutta tuokaa omat figut, pöydät, maastot ja asiantuntijat.
Miten on? Löytyykö kiinnostuneita katsomaan ja tutustumaan, entä mukaan järjestämään? Tavoitteena olisi mahd. saada "pysyväisluonteisempi" alue Conin ajaksi, mutta tämä riippuu siitä minkälaista kiinnostusta porukalla olisi ja saadaanko me sitten conitea tähän ylipuhuttua, kun pöytätilat on muutenkin kiven alla.
Tarjolla olisi siis ainakin:
Carnevalea
Malifauxia
Hell Doradoa
Alkemyä
Edeniä
Confrontationia
Muutkin harrastajat (esim. infinityistit, masinistit/hordeistit) tervetulleita mukaan, mutta tuokaa omat figut, pöydät, maastot ja asiantuntijat.
Miten on? Löytyykö kiinnostuneita katsomaan ja tutustumaan, entä mukaan järjestämään? Tavoitteena olisi mahd. saada "pysyväisluonteisempi" alue Conin ajaksi, mutta tämä riippuu siitä minkälaista kiinnostusta porukalla olisi ja saadaanko me sitten conitea tähän ylipuhuttua, kun pöytätilat on muutenkin kiven alla.
Viimeksi muokannut Silveri, Ke 27.03.2013 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Re: Ropecon 2012 does skirmishpelit
Dust warfare kiinnostaisi kovasti. Onko sille pelaajia Suomessa?
Kai tuonne jotain merkillistä voisi kärrätä.Silveri kirjoitti:Miten on? Löytyykö kiinnostuneita katsomaan ja tutustumaan, entä mukaan järjestämään?
Yleinen kysely: Kiinnostaako ajatuksena enemmän improvisoitu monen hengen osanottopeli vaiko perinteisempi kaksin demotus jollain ns. oikeilla säännöillä? Kumpi tahansa järjestyy tarvittaessa, mutta mitä saisi olla jos on vara valita?
(Mainos: kaikkea marginaalista pääsee testaamaan laadukkaissa puitteissa jo kesäkuussa...)
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Yleisön näkökulmasta enempi kiinnostaa sellanen perinteinen demotustilaisuus, kuin joku supermegaerikoismättö jossa puolet säännöistä keksitään paikanpäällä ja järkän sinitarra-ilmalaiva pääsee vihdoin kentälle.
Dustille heitän ääneni minäkin, niistä peleistä mitä vielä tuntuu puuttuvan tarjonnasta.
Dustille heitän ääneni minäkin, niistä peleistä mitä vielä tuntuu puuttuvan tarjonnasta.
Ja kun ehdin ostaa tätä varten jo extra-paketin sinitarraakin...
*vips*
*vips*
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
SAGA täytyy heittää ilmoille tässä kun listataan tuollaisia pieniä ja helpostilähestyttäviä pelejä, tuo kun on lähinnä pienimuotoisen figupelin ja lautapelin risteymä, tavallaan.
Jos saisin aikaiseksi kesän aikana (joo joo, varmasti saan kun teen kahta duunia taas koko kesän) warmasterin lisäksi SAGAan jotain aikaan, toisin sitä :D
Mutta joku SAGAn pelaaja voisi demottaa sitä tuossa konseptissa, sopisi loistavasti seuraan.
Jos saisin aikaiseksi kesän aikana (joo joo, varmasti saan kun teen kahta duunia taas koko kesän) warmasterin lisäksi SAGAan jotain aikaan, toisin sitä :D
Mutta joku SAGAn pelaaja voisi demottaa sitä tuossa konseptissa, sopisi loistavasti seuraan.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Kuullostaa mielenkiintoiselle. Itse voisin tuoda Mercsin demottavaksi.
Ja Edeniä olisi kiva päästä kokeilemaan.
Pitää vielä selvittää työaikataulut.
Ja Edeniä olisi kiva päästä kokeilemaan.
Pitää vielä selvittää työaikataulut.
Eli mun ja HH:n puolesta saataneen mahdollisesti kuutisen pöydällistä tavaraa maaston osalta noin karkeasti arvioiden, Carnevalelle on kohtuu spesifisesti rakennettu pöytä, muut geneerisempiä, joskin mittasuhteiltaan ei aina täysin optimaalisia jokaiselle pelille, mutta käynee demomielessä. Riittäisiköhän tuo vai pitäisikö järkätä lisää?
Itse ajattelin että olisin tuonut laivastopelejäkin täältä mansen puolelta sinne (ainakin Dystopian Wars), sitä varten riittää ihan perus 4x4 lauta pohjaksi kun saaret ja pohjakangas löytyy omilta porukoilta. Virallisestihän tuota pelataan 6x4:lla mutta olemme huomanneet että demotuksen pelikokoon riittää 4x4:kin, joten ihan miten varaamallanne alueella tilat riittää.Silveri kirjoitti:Eli mun ja HH:n puolesta saataneen mahdollisesti kuutisen pöydällistä tavaraa maaston osalta noin karkeasti arvioiden, Carnevalelle on kohtuu spesifisesti rakennettu pöytä, muut geneerisempiä, joskin mittasuhteiltaan ei aina täysin optimaalisia jokaiselle pelille, mutta käynee demomielessä. Riittäisiköhän tuo vai pitäisikö järkätä lisää?
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
En ole vielä ehtinyt varaamaan, lähinnä kyselen mitä kaikkea olisi porukka tuomassa, että voisin esittää tilantarpeenkin sitten sen mukaisesti. Salaa toivon, että asiasta vastaavat henkilöt stalkkivat tätä ketjua ja osaavat jo hieman varautuakin, kun aloitan ruinaamisen.
- NorjanPaavi
Kuten Malifaux ketjussa oli puhetta niin jos pelejä kyseisessä pelissä on tiedossa niin mie voin raahata pari Malifaux jengiä ja maastotarpeitakin löytyy.Silveri kirjoitti:En ole vielä ehtinyt varaamaan, lähinnä kyselen mitä kaikkea olisi porukka tuomassa, että voisin esittää tilantarpeenkin sitten sen mukaisesti. Salaa toivon, että asiasta vastaavat henkilöt stalkkivat tätä ketjua ja osaavat jo hieman varautuakin, kun aloitan ruinaamisen.
Kiinnostais kokeilla.Malifaux
Don`t get Mad, get Even - No Fear
Tarkoittaako tämä että esim. 40k turnausta ei tule?
- Hammerheart
Siis kyseessä on ohjelma siinä missä muutkin. Ei vaikuta muuhun tarjontaan.rikuturso kirjoitti:Tarkoittaako tämä että esim. 40k turnausta ei tule?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Dust Warfarelle ääni täältäkin. Olisi mahtavaa päästä testaamaan sitä.
Ja paljon mielummin lyhyitä demopelejä kuin mitään megamättöä. Conissa kun on niin paljon muutakin nähtävää/koettavaa että joku n.30-60min pelisessio kuulostaa parhaudelta. Tarkoituksena kuitenkin on päästä kokeilemaan mikä figupeli olisi itselle se kaikkein mieluisin.
Ja paljon mielummin lyhyitä demopelejä kuin mitään megamättöä. Conissa kun on niin paljon muutakin nähtävää/koettavaa että joku n.30-60min pelisessio kuulostaa parhaudelta. Tarkoituksena kuitenkin on päästä kokeilemaan mikä figupeli olisi itselle se kaikkein mieluisin.
Siis, ei Faba/40k-turnausta?
If this was Facebook, I'd like it. :)
Rune kirjoitti:Siis, ei Faba/40k-turnausta?
FixuEDIT: lisättäköön vielä :)Hammerheart kirjoitti:Siis kyseessä on ohjelma siinä missä muutkin. Ei vaikuta muuhun tarjontaan.rikuturso kirjoitti:Tarkoittaako tämä että esim. 40k turnausta ei tule?
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
- Hammerheart
Örf, ymmärrän miten otsikon voi ymmärtää usealla eri tavalla. Eli alleviivattakoon tosiaan vielä, että tämä tapahtuma ei vaikuta millään muotoa 40k/faba-turnauksen järjestämiseen tai järjestämättä jättämiseen.Rune kirjoitti:Siis, ei Faba/40k-turnausta?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Itse, mikäli maastot ja pöytätila järjestyy, voisin mielelläni tulla demottamaan Infinityä ainakin yhdeksi päiväksi, ellen useammaksikin. Tarvitsen ainoastaan pelialustan ja maastoa. Jos tämä on mahdollista saada aikaan, peluutan mielelläni peliä muillekin innostuneille.
Idleness is the pathway to damnation.
Itse asiassa korjaus edelliseen: Oon messissä Infinityn kanssa. Maasto tulee jostain (muropaketeista tai lainattuna :P)
Idleness is the pathway to damnation.