"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Missä on figupelaamisen ydin ja pihvi -voitto vai hauskuus ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
smaxx
Valvoja

Re: Missä on figupelaamisen ydin ja pihvi -voitto vai hausku

Viesti Kirjoittaja smaxx »

jupu_ kirjoitti:No ainakin mitä kaverini kanssa olen puhunut (drakhtar) hän kehui masiinaa paremmaksi turnauspeliksi kuin fabaa. Ja voisin kuvitella että masiinan euroopanmestari tietää ehkä pelistä jotain :P.
Henry ei ole vielä toipunut edikan vaihdoksesta, ja siitä ettei kaaosritareilla aina mennä edestä läpi :)
jupu_ kirjoitti:En ole pelannut mitään muuta peliä kuin fabaa ja mordheimia joskus. FOW olisi tarkoitus aloittaa sitten ehkä joskus. Mutta käsittääkseni en ole antanut kommentteja muista peleistä? Ja figupelien vertaaminen shakkiin nyt on mielestäni vähän tyhmää.
Jupullakin on oikeus mielipiteisiinsä, vaikkei teininä ole vielä halunnut tai kerennyt pelailemaan eksoottisempia pelejä. Ehtii aikanaan.

Ihan mukava kuulla mistä itse kukin saa kicksinsä pelailujen puolella, vastaikkaisasettelut jonkin tietynlaisen harrastamisen ja toisenlaisen välillä ovatkin aika turhia. Itselläni ykkösasia on tällä hetkellä Descentin kakkosedikka, jonka olisi jo pitänyt ilmestyä, mutta ilmeisesti joskus kesällä tullee jakeluun. Sitä odotellessa pelailen lautapelejä (Runebound päällimmäisenä nyt), fabaa, WAB:ia, FOW:ia ja lueskelen Hail Caesarin ja LOTR:in sääntiksiä, ja maalailen 28mm roomalaisia ja fleimssiin afrikakorpseja. Sen jälkeen huvittaisi alkaa tekemään 15mm armeijaa johonkin medieval pelisettiin. Samalla on mukava taustaprosessina alkaa mietiskelemään vähän härömpiä kampanjoita ja turnauksia syksyksi fabaan ja 40K:hon.

Mutta se ei ole tippaakaan hauskaa, että GW tappoi Ancient Battlen, palakoot moisen päättäjät ikuisissa helvetin lieskoissa !
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
straviax

Viesti Kirjoittaja straviax »

Tähän väliin, ennen kuin keskustelujen laajuus kasvaa niin isoksi etten enää jaksa lukea,
olisi hyvä kiittää kaikkia vastanneita! =)
Paljon ihmisiä näyttää kiinnostavan.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Ei ne ritarit menny seiskassakaan kaikesta läpi. Abominaationiin kaatuivat :P. Mutta eipä meillä ole ollut tarvetta käyttää rahaa muihin peleihin, faba syö ihan tarpeeksi fyrkkaa ja siinä me aletaan vissiin olla jo ihan hyviä. Pääasia on se että sen pelin pelaaminen on aina ollut hauskaa. (ulistaan vielä vähän smaxxille poikansa str 11 gatesta :P hyvin koulutettu) Ja tykkään tehdä asioita joita osaan. Lautapelit ovat sitten eriasia, mutta niitä nyt en voikkaan samalla tavalla pelata kuin figupelejä. (Vai onko lautapeliturnauksia olemassa)
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Eisk ollu jossai otsikois joku aika sit et joku 6v oli käyny nappaa jonku afrikantähden maailmanmestaruuden tai jotai
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

jupu_ kirjoitti:(Vai onko lautapeliturnauksia olemassa)
Ööö... on. Paljon. Käsittääkseni jo shakkikin lasketaan lautapeliksi, mutta myös modernimmista lautapeleistä on turnauksia olemassa - mukaan lukien tuo Warchefin mainitsema Afrikan tähti. Säännöllisempää turnaustoimintaa taitaa tosin eniten olla shakissa ja go:ssa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Silveri kirjoitti:Ööö... on. Paljon. Käsittääkseni jo shakkikin lasketaan lautapeliksi, mutta myös modernimmista lautapeleistä on turnauksia olemassa - mukaan lukien tuo Warchefin mainitsema Afrikan tähti. Säännöllisempää turnaustoimintaa taitaa tosin eniten olla shakissa ja go:ssa.
Ainakin Dungeon Twisteristä väännetään isoja (sadan hengen luokkaa) turnauksia Ranskassa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Ja kyllähän isommat lautapelit itsessään jo kävisivät melkein autotalliturnauksista tai ainakin kampanijoista.
smaxx
Valvoja

Morze kirjoitti:Ja kyllähän isommat lautapelit itsessään jo kävisivät melkein autotalliturnauksista tai ainakin kampanijoista.
Descentin road to legends -kampanja vie noin 100h pelata... Kakkosedikkaa kovasti odotellessa :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

smaxx kirjoitti:
Morze kirjoitti:Ja kyllähän isommat lautapelit itsessään jo kävisivät melkein autotalliturnauksista tai ainakin kampanijoista.
Descentin road to legends -kampanja vie noin 100h pelata... Kakkosedikkaa kovasti odotellessa :)
Tai vaihtoehtoisesti sen noin 10h, joka kestää kyseiseen peliin kyllästymiseen :)
smaxx
Valvoja

jamovoima kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti sen noin 10h, joka kestää kyseiseen peliin kyllästymiseen :)
Hah, yhtä siirtoa voi miettiä kyllästymättä 10h, tässä autenttista videota kun sankarit miettii kuka liikkuu ekana :
http://www.nopat.fi/wp-content/uploads/ ... re-023.avi
Nopat ja Taktiikka Ry
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

smaxx kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti sen noin 10h, joka kestää kyseiseen peliin kyllästymiseen :)
Hah, yhtä siirtoa voi miettiä kyllästymättä 10h, tässä autenttista videota kun sankarit miettii kuka liikkuu ekana :
http://www.nopat.fi/wp-content/uploads/ ... re-023.avi
Mainittakoon, että ko. kampanja päättyi kesken, kun Kalle pahiksena oli (ensimmäistä kertaa?) pahiksena saamassa pataansa... ja siis nyyppäpelureilta =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
smaxx
Valvoja

Celebdae kirjoitti:Mainittakoon, että ko. kampanja päättyi kesken, kun Kalle pahiksena oli (ensimmäistä kertaa?) pahiksena saamassa pataansa... ja siis nyyppäpelureilta =)
Voitto karkaamassa => hauskuus loppumassa :) Toivottavasti Descent kakkosedikka on nopeampi siksi, että peli on paremmin suunniteltu, eikä siksi että se on tyhmempi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

smaxx kirjoitti:
Celebdae kirjoitti:Mainittakoon, että ko. kampanja päättyi kesken, kun Kalle pahiksena oli (ensimmäistä kertaa?) pahiksena saamassa pataansa... ja siis nyyppäpelureilta =)
Voitto karkaamassa => hauskuus loppumassa :) Toivottavasti Descent kakkosedikka on nopeampi siksi, että peli on paremmin suunniteltu, eikä siksi että se on tyhmempi.
Ja uudet skenaariot tuntuvat linkittyvän omaksi pieneksi puumuotoiseksi kampanjakseen jo suoraan laatikosta previkoiden perusteella.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
v4s4r4

Viesti Kirjoittaja v4s4r4 »

mun ex pelikaveri pelas vaa voittaaksee ja suuttu jos hävis... ku kerra hävis ni päätti sotkee mun eldar warlockkii chaos blackil :P se rupes itkee ja heittelemään tavaroita ympäriinsä ja heitti täysii oman space marine drop podin ja imperial bastionin + tykin seinää... sinne meni. tämmosia palikoita meiltäpäin löytyy :)
milk for the khorne flakes!!!
smaxx
Valvoja

v4s4r4 kirjoitti:mun ex pelikaveri pelas vaa voittaaksee ja suuttu jos hävis... ku kerra hävis ni päätti sotkee mun eldar warlockkii chaos blackil :P se rupes itkee ja heittelemään tavaroita ympäriinsä ja heitti täysii oman space marine drop podin ja imperial bastionin + tykin seinää... sinne meni. tämmosia palikoita meiltäpäin löytyy :)
Täytyypä katsoa kartalta missäpäin Miehikkälä on, että tietää varoa :)
Nopat ja Taktiikka Ry
smaxx
Valvoja

Pariah kirjoitti:
smaxx kirjoitti:
Ja uudet skenaariot tuntuvat linkittyvän omaksi pieneksi puumuotoiseksi kampanjakseen jo suoraan laatikosta previkoiden perusteella.
Hieman Off-Topiccia, mutta Descent 2ed tuli justiinsa korkattua, ja hauskaa on ! Hävisin First Blood skenaarion Overlordina, ja silti hymyilyttää :) Kakkosedikka on tarkoitettu kampanjan pelaamiseen pääasiassa, ja kampanja vaikuttaa säädyllisen kokoiselta, joten erittäin kivalta vaikuttaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

Jos peli menee ihan persiilleen (nopeasti) niin saattaa ärsyttää osaksi senkin takia että tuntuu ajan haaskaukselta... Elikä riippuu miten häviää.
Ei ne nopeat voitotkaan yleensä niin kivalta tunnu joskin tietysti vähemmän ikäviltä kuin surkeat häviöt.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

v4s4r4 kirjoitti:mun ex pelikaveri pelas vaa voittaaksee ja suuttu jos hävis... ku kerra hävis ni päätti sotkee mun eldar warlockkii chaos blackil :P se rupes itkee ja heittelemään tavaroita ympäriinsä ja heitti täysii oman space marine drop podin ja imperial bastionin + tykin seinää... sinne meni. tämmosia palikoita meiltäpäin löytyy :)

Kuullostaa muuten siltä että kaveri ei oikeasti osaa pelata, ja on korkeintaan 12 vuotias.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ja minä kun luulin, ettei Suomesta löydy Lumijokelaisia pahempia pelaajia. Noh oppia ikä kaikki.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Sä et tiedä minkällaista porukkaa Haminasta itään löytyy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”