"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Vesihiisi

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Klubba kirjoitti:ok kiitti tiedosta. Pitää kokeilla saksia. Pyöreät muodot vähäsen jännittää...
Nuo saattavat olla vähän hankalia. Parhaan lopputuloksen luultavimmin saa leikkaamalla palan ensin irti hieman kulmikkaasti ja sitten pikkuhiljaa siistiä se kuntoon. Hukkapalat sitten koittaa käyttää johonkin muuhun.
Miau.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Harpilla tai jollain sapluunalla hyvät merkit piirtää levyyn ja sitä pitkin leikkaa saksilla. Onnistunut ainakin itselläni ihan hyvin. Ja jos ei omiin leikkauskykyihin luota tai ei meinaa tulla siistiä niin jättää millin tai muutaman siistimisvaran siihen ja sitten vaikka hiomapaperilla tai leikkaamalla siistii.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Eduboy94 kirjoitti:
Morze kirjoitti:
Eduboy94 kirjoitti:Ei nyt ihan suoranaisesti tänne kuulu, mutta kysyn silti. Voiko esim. valokuvaliikkeissä tai muussa vastaavassa teetättää transfer sheettejä? Tai voiko niitä tehdä jotenkin itse?
Muistelisin nähneeni printterissä käytettäviä kalvoja tähän tarkoitukseen. Muste- ja laser printtereille luonnollisesti omansa.
Mitään havaintoa mistä näitä voisi saada?
Kannattaa katsoa askartelukaupat. Esim. HobbyPointissa ja Tieto-Nikkarilla Helsingissä löytyy. Ulkomailta kun hakee printer transfer sheet, niin pitäis löytyä. Kannattaa huomioida tosiaan, että noita on mustesuihkulle ja laserille omansa. Eivät käy ristiin aina. Huomioitavaa on myös, että valkoista mustetta ei kotikoneissa ole. Valkoinen pitää siis tuottaa joko maalilla alla tai käyttäen valkoista paperia. Valkoinen paperi on valkoista, joten se pitää leikata huomattavasti tarkemmin kuin läpinäkyvä.

Sotussa taisi olla jotain juttua ulkomailla tulostuttamisesta. Kokeile hakua: siirtokuva tulostus transfer sheet.
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

En ainakaan huomannut tuolla tieto-nikkarin listassa tyhjiä läpysköjä. Olenko sokea vai eikö niitä ole?
Kaapelikala

Eduboy94 kirjoitti:En ainakaan huomannut tuolla tieto-nikkarin listassa tyhjiä läpysköjä. Olenko sokea vai eikö niitä ole?
Soita tai käy jos onnistuu. Viime käynnillä olivat tyyliin oven vieressä
Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Kuinka maalataan sarvet? Tarkoitan sellaisia missä menee niitä viivoja, kuten orcs&goblins armybookin sivulla 82.

FixuEDIT:siis jos ei ole uria? Black orceilla ei ainakaan ole.
Viimeksi muokannut Fixu, Pe 18.05.2012 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Jos modelissa on valmiina viivojen painaumat vedä wash päälle.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Jos ei ole valmiita uria, niin sitten maalaat ne urat siihen. Eli joko jätät pohjavärin näkymään joistain kohdista, tai sitten maalaat lopullisen värin päälle ne urat.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Fixu

Vähän hankalaksi menee sarvien maalaus, luulin että siihen on jonkinlainen oma tekniikka. No, enköhän minä selviä kun tuli army painterin minipensselikin hankittua.

Kymysys. Miten maalataan sellaisia pieniä valkoisia kolmiokoristeita, joillaisia on krimson killerz black orceilla örkkien army bookin sivulla 82? Onko siihen transfer sheet vai pitäisikö tehdä sapluuna? Tai sitten kylmän viileästi freehandilla...

Ja vastaukseksi ei kelpaa: maalaa valkosella pienii kolmioit =)

FixuEDIT: Tarkoitin siis tuollaisten sarvien, joita BloodyElf linkitti, maalaukseen pikkupensseliä, ja minun pensselini on ihan hyvässä kunnossa(ei haaraudu mihinkään). Olen myös opetellut pensselihuollon hyvin, kun ostin uudet pensselit ~ vuosi sitten. Kiitos ohjeista Silveri.
Viimeksi muokannut Fixu, Su 20.05.2012 10:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Pulautus Pallo

Viesti Kirjoittaja Pulautus Pallo »

Kuva

Noi valkoiset tossa punaisessa panssarissa olkaimissa, kypärissä ja jalkasuojissa ja aliman rykmentin mustassa lipussa?
Ihan pensselillä sudittu, jos niitä ihmettelet. Eikä fabassa juuri millään heimolla ole niitä vesitarroja paitsi bretonnialla?
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Joitain asioita on vain paras tehdä sudilla... Harjoittele vaikka alkuun paperilla. En myöskään vielä tuohon hommaan suosittelisi pienien sutien käyttöä - suorat linjat saa paremmin tehtyä isolla työkalulla, mikäli siinä on kärki vielä kunnossa (todennäköisesti olet tässä vaiheessa onnistunut saamaan sen kärjen jo kaksi- tai kolmihaaraiseksi, jolloin tuota ei pysty tekemään - mikäli näin on päässyt käymään, opettele sivellinhuolto kunnolla). Sapluuna on työläs ja tulos ei näytä hyvältä, siirtokuvat on hankalia ja näyttävät siirtokuvilta.

Vinkkinä, siveltimessä on muitakin osia kuin kärki. Samoin, siveltimen kärki on myös kolmion muotoinen, eli käytä sitä sutia lähes vaakasuorassa asennossa, jos maalaat freehandina.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Koijari

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Osaisikohan joku kertoa, saako Suomesta mistään modernin ajan (1980-luvulta nykypäivään) figuja skaalassa 25-28mm? Olen yrittänyt etsiä, mutta ei tahdo löytyä niin millään. Hakusessa lähinnä jenkit, venäläiset ja afgaanit. Kiitos vastanneille ja pahoittelut, jos kysymys on ollut jo aiemmin esillä.
"A day without slaughter is a day wasted"
Kaapelikala

Fixu:

Kokeile alkuun vaikka paperille. Piirrä kolmioita ja sen jälkeen vedä mustalla maalilla ne kolmiot. Kokeile sen jälkeen toisella värillä. Kunhan alkaa luonnistua, kaikki on hyvin.

Koijari:

Oletko kurkkinut fantsulaa? Siellä jotain olen nähnyt jossain vaiheessa ainakin Helsingissä.
Silveri

Koijari kirjoitti:Osaisikohan joku kertoa, saako Suomesta mistään modernin ajan (1980-luvulta nykypäivään) figuja skaalassa 25-28mm? Olen yrittänyt etsiä, mutta ei tahdo löytyä niin millään. Hakusessa lähinnä jenkit, venäläiset ja afgaanit. Kiitos vastanneille ja pahoittelut, jos kysymys on ollut jo aiemmin esillä.
Battlefield Evolutionia taisi saada fantikasta tosiaan, mutta muuta modernia ei mielestäni siellä ollut. 1/72 skaalassa toki mallipuolella modernia löytyy senkin edestä ja suht halvalla, joka vastaa ehkä siinä 20 mm skaalaa (lähisupermarkettien lisäksi kannattaa katsoa ihan kunnon pienoismalliliikkeet lävitse). 15 mm skaalassa on sitten Peter Pigillä vähintään loistavan oloinen AK47 Republic-sarja: http://www.peterpig.co.uk/range17.htm

25-28 mm skaalassa en nyt keksi muuta kuin BFE, jonka senkin saatavuus on rajoitettu ja hinnat kalliita. Tosin tällaisen sivun löysin penkomalla: http://www.oocities.org/timessquare/bun ... ns2528.htm jos siitä on apua.

Eli tuossa skaalassa löytyy huonosti, mutta skaalaa pienentämällä alkaa löytyä jo paremmin.
Koijari

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Silveri kirjoitti: Battlefield Evolutionia taisi saada fantikasta tosiaan, mutta muuta modernia ei mielestäni siellä ollut. 1/72 skaalassa toki mallipuolella modernia löytyy senkin edestä ja suht halvalla, joka vastaa ehkä siinä 20 mm skaalaa (lähisupermarkettien lisäksi kannattaa katsoa ihan kunnon pienoismalliliikkeet lävitse). 15 mm skaalassa on sitten Peter Pigillä vähintään loistavan oloinen AK47 Republic-sarja: http://www.peterpig.co.uk/range17.htm

25-28 mm skaalassa en nyt keksi muuta kuin BFE, jonka senkin saatavuus on rajoitettu ja hinnat kalliita. Tosin tällaisen sivun löysin penkomalla: http://www.oocities.org/timessquare/bun ... ns2528.htm jos siitä on apua.

Eli tuossa skaalassa löytyy huonosti, mutta skaalaa pienentämällä alkaa löytyä jo paremmin.
Kiitos vastauksesta. Ulkomailta kyllä tuntuu sitten löytyvän jo melkoisesti 25-28 millisiä (esim. Assault Groupilla näyttää olevan ihan mukiinmeneviä.), mutta eipä juuri innosta lähteä sieltä tilaamaan. Nuo Battlefield Evolutionin figut kyllä näyttävät ihan sopivilta, mutta näyttävät kaikki olevan esimaalattuja (?) ja hinnat ovat kyllä sen mukaisia. Täytyy varmaankin sitten tyytyä 20 millisiin, niillä ainakin hinnat ovat kohdillaan :)
"A day without slaughter is a day wasted"
Silveri

Nojaa, itse on tullut tilattua aikanaan Magister Militumilta ja Irregularilta pariinkin otteeseen ilman sen suurempia ongelmia, muistaakseni myös Pendrakenilta on tavaraa tullut hankittua. Eri skaala ja jälleenmyyjät, mutta tuskin suurempia ongelmia odotettavissa. Visa Debit kun käy PayPalinkin kautta nykyään, eikä tarvitse välttämättä edes luotto-ominaisuutta käyttää.
Fixu

Mitä tarkoittavat seuraavat sanat:
1. hifistely
2. aka (toiselta nimeltään?)
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Fixu kirjoitti:Mitä tarkoittavat seuraavat sanat:
1. hifistely
2. aka (toiselta nimeltään?)
Hifistelystä en ole täysin varma, mutta käsittääkseni kyse on eräänlaisesta hienostelusta. Akan olitkin arvannut oikein, eli lyhennetty ilmauksesta also known as.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Hifistely miniatyyrikontekstissa tarkoittaa asian tekemistä hankalamman kautta tavoitteena parempi lopputulos.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Morze kirjoitti:Hifistely miniatyyrikontekstissa tarkoittaa asian tekemistä hankalamman kautta tavoitteena parempi lopputulos.
Ennemmin sanoisin sen olevan turhaa työtä jonka tarkotus on vain tehdä työstä vielä parempi. Esmes sulla on mersu ja sitten hifistelet sille vielä kromisilauksen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”