Maelsrtom Games, huolissaan
Re: Maelsrtom Games, huolissaan
Tottakai tuottesta maksetaan alv, mutta se maksetaan ostomaahan.
En tiedä maelstromin käytännöstä, mutta ainakin GW:ltä tilatessa he maksavat alv:n suomeen. Tai ainakin tuo 23% lukee.
Eli ei tarvitse olla huolissaa asiasta. Maelstrom games hoitaa hommansa hyvin, vaikkakin joskus taravan saanti kestää turhan pitkään.
En tiedä maelstromin käytännöstä, mutta ainakin GW:ltä tilatessa he maksavat alv:n suomeen. Tai ainakin tuo 23% lukee.
Eli ei tarvitse olla huolissaa asiasta. Maelstrom games hoitaa hommansa hyvin, vaikkakin joskus taravan saanti kestää turhan pitkään.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Siinä on sellainen ongelma, että kun lisäsin tuotteet ostoskoriin pidin hinnat euroina, mutta tilauksessa on muuten täsmlleen sama luku, mutta puntina. Maksaako ostokseni siis puntina vai euroina?
Se maksaa viidesosan enemmän puntina, enkä ole tästä hirveän innoissani...
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Pistä hinnat ihan suosiolla näkymään puntina, niinä se sua laskuttaa kuitenkin,lasket sitte ite että miten monta euroa se sun luottokorttifirman mukaan on. Ne eurohinnat ei oo päivänkurssin mukaan, ja ne laskee kaiken oikeesti puntina.
Vanha ku taivas...
Viimeksi muokannut Vasara_, Ma 14.05.2012 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katoppa tätä
Maelstrom näyttää aivan liian ostajalle edullisia eurohintoja, älä usko niitä, vaan kuten Oberon sanoi, laske itse puntakurssi. Katsot kauppalehden sivuilta, ja käytät sitä mikä on sinulle huonoin, se on luultavimmin lähimpänä totuutta. Punnan vahvistuttua reilusti euroon nähden ei Maelstromin hintaetu lähikauppaan nähden enää ole kummoinen, joten ihan oikeasti on fiksumpaa hakea läheisestä Pelikaupasta tai Fantasiapeleistä ostokset, jos sellainen on lähettyvillä. Jos ei ole, niin sitten vaan varautuu siihen viikkojen odotteluun ja tilaa M:stä.Fixu kirjoitti:Siinä on sellainen ongelma, että kun lisäsin tuotteet ostoskoriin pidin hinnat euroina, mutta tilauksessa on muuten täsmlleen sama luku, mutta puntina. Maksaako ostokseni siis puntina vai euroina?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Mikäli käyttää selaimena chromea, siihen saa näppärän laajennuksen, joka highlaittaa sivulla esiintyvät valuuttahinnat ja konvertoi ne lennosta. Toimii ainakin punta- ja dollarihintoihin.smaxx kirjoitti:Maelstrom näyttää aivan liian ostajalle edullisia eurohintoja, älä usko niitä, vaan kuten Oberon sanoi, laske itse puntakurssi. Katsot kauppalehden sivuilta, ja käytät sitä mikä on sinulle huonoin, se on luultavimmin lähimpänä totuutta. Punnan vahvistuttua reilusti euroon nähden ei Maelstromin hintaetu lähikauppaan nähden enää ole kummoinen, joten ihan oikeasti on fiksumpaa hakea läheisestä Pelikaupasta tai Fantasiapeleistä ostokset, jos sellainen on lähettyvillä. Jos ei ole, niin sitten vaan varautuu siihen viikkojen odotteluun ja tilaa M:stä.Fixu kirjoitti:Siinä on sellainen ongelma, että kun lisäsin tuotteet ostoskoriin pidin hinnat euroina, mutta tilauksessa on muuten täsmlleen sama luku, mutta puntina. Maksaako ostokseni siis puntina vai euroina?
Linkki.
Muuten liputan viimeaikaisten hintavertailujen perusteella samaa kuin smaxx. Laskeskelin esim ostavani Dark Eldareita noin 300€ arvosta seuraavaan armeijaprojektiini, ja fantsusta 10% määräalennuksella hintaeroa tuli enää sellanen reilu 20€ Maelin hyväksi. not good.
Darksphere onkin sitten jo aika lailla halvempi, mutta omakohtaista kokemusta tuolta tilaamisesta ei (vielä) ole.
Set fire to the family tree.
Maelista tilatessa myyjämaa on UK, joten maksetaan sikäläisen ALV:n mukaan (muistaakseni 19%). En tosin tiedä miten tämän laillisuus menee, koska alvi pitäisi periä tosiaankin ostomaan perusteella.Zere kirjoitti:En tiedä maelstromin käytännöstä, mutta ainakin GW:ltä tilatessa he maksavat alv:n suomeen. Tai ainakin tuo 23% lukee.
En tiedä tosin jaksaako verottaja oikeasti valvoa tuota asiaa.Wikipedia kirjoitti:Euroopan unionissa ulkomaankaupassa noudatetaan arvonlisäveron kohdemaaperiaatetta, jolloin arvonlisäveroa ei peritä vientiä harjoittavassa maassa vaan kohdemaassa, jossa tuonnin arvonlisävero on verovähennyskelpoinen edellä mainitulla tavalla. Tällainen järjestelmä ei vaikuta vientiyritysten kilpailukykyyn toisin kuin monet muut verot, minkä takia se on yhä käytössä EU:ssa, vaikka alun perin tarkoitus oli soveltaa alkuperämaaperiaatetta. Verotuksen muuttaminen vaatisi kuitenkin yksimielisyyttä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Jeps, my bad. No, ainakin tietää ensi kerralla pitää hinnat puntina, ja laskea itse kurssi. Nyt tuli 40€ kalliimpi kuin odotin. Olisi fantsu vienyt voiton, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.smaxx kirjoitti:Maelstrom näyttää aivan liian ostajalle edullisia eurohintoja, älä usko niitä, vaan kuten Oberon sanoi, laske itse puntakurssi. Katsot kauppalehden sivuilta, ja käytät sitä mikä on sinulle huonoin, se on luultavimmin lähimpänä totuutta. Punnan vahvistuttua reilusti euroon nähden ei Maelstromin hintaetu lähikauppaan nähden enää ole kummoinen, joten ihan oikeasti on fiksumpaa hakea läheisestä Pelikaupasta tai Fantasiapeleistä ostokset, jos sellainen on lähettyvillä. Jos ei ole, niin sitten vaan varautuu siihen viikkojen odotteluun ja tilaa M:stä.Fixu kirjoitti:Siinä on sellainen ongelma, että kun lisäsin tuotteet ostoskoriin pidin hinnat euroina, mutta tilauksessa on muuten täsmlleen sama luku, mutta puntina. Maksaako ostokseni siis puntina vai euroina?
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Sen perusteella mitä itse olen pykäliä tavannut, EU-mailla on kynnyssummat yhdestä firmasta yhteen maahan tapahtuvan myynnin suhteen. Jos raja ylittyy (tai vähemmälläkin jos niin haluaa), verotus tapahtuu kohdemaan mukaisesti. Rajan alle jäävän myynnin saa verottaa lähtömaassa (linkki). Summa vaihtelee kohdemaan mukaan, mutta liikkuu yleensä kymppitonneissa. Kohdemaan mukaan verotus vaatii verovelvolliseksi rekisteröitymistä kussakin maassa erikseen, joten ihan pikkusummien vuoksi sitä ei teetetä.Silveri kirjoitti:Maelista tilatessa myyjämaa on UK, joten maksetaan sikäläisen ALV:n mukaan (muistaakseni 19%). En tosin tiedä miten tämän laillisuus menee, koska alvi pitäisi periä tosiaankin ostomaan perusteella.
Esim. Amazonista (UK) ostaessani maksan mielestäni Suomen alvia ja siksi hinnat muuttuvat lennosta kun kirjautuu sisään suomalaisena.
En tiedä itsekään. Jossain vaiheessa varmasti.En tiedä tosin jaksaako verottaja oikeasti valvoa tuota asiaa.
(En vielä harjoita kymppitonneissa laskettavaa ulkomaankauppaa, joten tässä kerrotut tiedot perustuvat ulkoisten lähteiden selailuun. Ei takuuta.)
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Osaako kukaan sanoa, miksi lähes kaikki Wh fb ja 40k tuotteet ovat ollet loppu maelstromissa jo ainakin n. parin viikon ajan?
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
- Half-breed
GW:n hinnat nousee tänään, niin ihmiset on ostaneet kamaa hullusti kun vielä pysty ostaan vanhoil hinnoil. Maelstormil on siis varasto tyhjä.Justice kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, miksi lähes kaikki Wh fb ja 40k tuotteet ovat ollet loppu maelstromissa jo ainakin n. parin viikon ajan?
Tai näin ainakin itse veikkaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Asiaa ei helpota se et siel oli viime torstaihin saakka 17% alennus gw tuotteista koodilla.
Nimimerkillä 270€ sinne viime viikolla upottanut.
Se alennus oli juurikin sen takia, koska he haluavat nostaa myyntiä ennenkuin hinnat vaihtuu, sillä kukaan ei osta niitä heti hinnannoston jälkeen. Kannustivat tuolla 2-7% lisäyksellä kaikkia ostamaan GWn tuotteita, sillä kahden viikon päästä tuo alennus ei olisi hetkauttanut lähes ketään, silti liian kallista.Warchef kirjoitti:Asiaa ei helpota se et siel oli viime torstaihin saakka 17% alennus gw tuotteista koodilla.
Hei
Itse tilaisin Puolenkuun Peleistä
Nyt kun kaikki figut on +20% niin saa ne sieltä halvemmalla, turvallisemmin ja nopeammin
Ja tuleepahan tuettua Suomalaista tapahtumajärjestäjää
Nyt kun kaikki figut on +20% niin saa ne sieltä halvemmalla, turvallisemmin ja nopeammin
Turvallisemmin? Yhtä turvallisesti. Halvemmalla? Pikatarkistin 40k sääntökirjan(6:s edikan) joka oli maelista hiukkasen halvempi ja eldar batallionin joka oli tyyliin 2 senttiä halvempi puokista(1.6xxxxx senttiä). Tosin myönnettäköön että ny ainakin hinnat on samoja siis eli tuo nopeus on kyllä tuon 20% aleen ajan pätevä peruste(kauankos tuo 20% ale muuten sitten jatkuu?)Dragonis kirjoitti:Hei
Tosin pkp:ssä ei näytä ilmaisia posteja olevan joten pienemmissä erissä hinta nousee taas maelin eduksi(tosin nopeus on yhä etuna jos sille on tarvetta).
Mutta tuo että halvempaa on kyl hiukan epätarkka väite.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Toisaalta kauppatase...
Jos kaikki tilaisivat ulkomailta, tulisi se pitkässä juoksussa kalliiksi.
Jos kaikki tilaisivat ulkomailta, tulisi se pitkässä juoksussa kalliiksi.