"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Kaapelikala

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Half-breed kirjoitti:
Morze kirjoitti:Hifistely miniatyyrikontekstissa tarkoittaa asian tekemistä hankalamman kautta tavoitteena parempi lopputulos.
Ennemmin sanoisin sen olevan turhaa työtä jonka tarkotus on vain tehdä työstä vielä parempi. Esmes sulla on mersu ja sitten hifistelet sille vielä kromisilauksen.
Tuossa tapauksessa tuo mersun kromaaminen on ihan normaalia. Hifistelyksi menee sitten, kun kromaa sen kromin.

:D
Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Kaapelikala kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: Ennemmin sanoisin sen olevan turhaa työtä jonka tarkotus on vain tehdä työstä vielä parempi. Esmes sulla on mersu ja sitten hifistelet sille vielä kromisilauksen.
Tuossa tapauksessa tuo mersun kromaaminen on ihan normaalia. Hifistelyksi menee sitten, kun kromaa sen kromin.

:D
Joo...

Oli minulla asiaakin. Elikkäs, hakusessa olisi kakan resepti. Tietääkö kukaan hyviä keinoja/materiaaleja lannan/hevosen jätösten tekemiseen. Ei papanoita, vaan tampattua tallisontaa. 28 millisille tulossa (night goblineille).

Ja vielä sellainen, että mitä tarkoittaa 'nuff said?
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Fixu kirjoitti:Oli minulla asiaakin. Elikkäs, hakusessa olisi kakan resepti. Tietääkö kukaan hyviä keinoja/materiaaleja lannan/hevosen jätösten tekemiseen. Ei papanoita, vaan tampattua tallisontaa. 28 millisille tulossa (night goblineille).

Ja vielä sellainen, että mitä tarkoittaa 'nuff said?
Green stuff (tms materiaali), jossa on kovettimen suhde on selvästi kovempi, että siitä saadaan jäykempää ja kokkareisempaa? Vähän riippuu millaisen efektin haluat. toki liimaan sekoitetulla sahajauhollakin saanee paljon aikaiseksi. Onko siis tarkoitus simuloida hevosen, lampaan vai lehmänlantaa? Vai kenties squigin lantaa? (lihansyöjinä yleensä lanta on tahmeaa, sitkeää ja täynnä erinäisiä luun ja nahanpalasia, eikä mitenkään siistejä hevosenlantakasoja).

http://www.peevish.co.uk/slang/n.htm
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Fixu

Kiitokset.

Tarkoituksena ei ole minkään tietyn eläimen lantaa simuloida, tärkeintä on, että se tunnistetaan lannaksi, eikä multakasaksi. Gs olisi kai vaihtoehto, mutta en ole varma saako sillä sopivaa efektiä. Tärkeintä olisi saada se näyttämään nimenomaan lannalta, olisiko tällainen, jossa on heinänkorsia? Sillä ei juurikaan ole väliä, onko se lihansyöjän vai kasvinsyöjän, itse ajattelin kasvinsyöjää. Ja mielellään ihan lehmä/porsas jne., ei tarvitse olla fantasiaeläin.

Kiitos muuten linkistä.

FixuEDIT: kiitos Silveri, täytyy kokeilla.
Viimeksi muokannut Fixu, Pe 01.06.2012 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Fixu kirjoitti: Ja vielä sellainen, että mitä tarkoittaa 'nuff said?
http://www.urbandictionary.com/define.p ... =nuff+said
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Nuff on legendaarinen internet-hahmo, jonka muistiinmerkityt lausumat ovat määrältään lukuisia mutta sisältönsä suhteen yleensä perustelematonta, tarpeetonta roskaa. Älä lainaa Nuffia. Kerro sen sijaan jotain hyödyllistä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Fixu kirjoitti:Kiitokset.

Tarkoituksena ei ole minkään tietyn eläimen lantaa simuloida, tärkeintä on, että se tunnistetaan lannaksi, eikä multakasaksi. Gs olisi kai vaihtoehto, mutta en ole varma saako sillä sopivaa efektiä. Tärkeintä olisi saada se näyttämään nimenomaan lannalta, olisiko tällainen, jossa on heinänkorsia? Sillä ei juurikaan ole väliä, onko se lihansyöjän vai kasvinsyöjän, itse ajattelin kasvinsyöjää. Ja mielellään ihan lehmä/porsas jne., ei tarvitse olla fantasiaeläin.

Kiitos muuten linkistä.
Lammas tekee pieniä mustia papanoita, lehmä löysiä vetisiä kasoja ja hevonen semmoisia olkipalloja. Tee GS:stä lättyjä, pistä niitä 3-4 päällekäin, rispaa myös hieman reunoja ennen kuin painat ne yhteet, että saat tuon halkeilleen lannan efektin, jos yrität tuollaista kasaa mitä kuvasit.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
banks

Viesti Kirjoittaja banks »

Valaistusta vitriiniin?

Yritin vähän etsiä mutta en löytänyt etsimääni tietoa.

Eli pitäisi saada seinällä olevaan vitriiniin jonkinlaisia patterilla toimivia led valoja ja nimenmaan patterilla, koska en jaksa alkaa säätämään johtojen kanssa.

Kenelläkään tietoa/kokemusta moisista?
Life is not necessarily happy
Death is not necessarily painful
ivan55599

Viesti Kirjoittaja ivan55599 »

Millä systeemillä pistetään niittien näköset painaumat armoreihin, esim: http://i205.photobucket.com/albums/bb18 ... /khan2.jpg
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

ivan55599 kirjoitti:Millä systeemillä pistetään niittien näköset painaumat armoreihin, esim: http://i205.photobucket.com/albums/bb18 ... /khan2.jpg
Kyseiset haarniskanpalat näyttää olevan jostain epoksimassasta tehtyjä. Ensimmäisenä tulee mieleen mehupilli taikka jokin muu putkimainen esine, jolla tuollaiset painaumat saisi helposti painettua. Toinen vaihtoehto sitten jollain muulla työkalulla, mikä toki olisi vaikeampaa. Kiinteämpään haarniskaan saman näköistä saisi mahdollisesti poraamalla reiän niittiä varten ja asettamalla jonkin niittiä muistuttavan esineen tai epoksimassaa kuoppaan sopivasti.
Miau.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

ivan55599 kirjoitti:Millä systeemillä pistetään niittien näköset painaumat armoreihin, esim: http://i205.photobucket.com/albums/bb18 ... /khan2.jpg
Yleisin taitaa olla joko neulaliiman neulaosalla painamalla, tai sitten hankit ihan vain injektioneulan (Pitäisi saada apteekeista.), jolla painamalla homma hoituu.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Fixu

Onko muoviliiman irrotukseen mitään hyviä keinoja? Jotain, joka pehmittäisi sauman uudelleen, vahingoittamatta muovia? Citadelin muoviliima kyseessä, goblin wolf riderien susien päitä olisin irroittamassa. Kevyellä vääntämisellä ei irronnut, eikä liimalla ole läträtty (tippa kummallekkin puolelle kaulan kiinnitystä ja ylimääräinen pyyhitty kiinnityskohtaan(kaulaan))

FixuEDIT: vahingoittaako jarruneste (GWn) muovia? Tosin aika hankalalta vaikuttaa, varmaan ne toimii staattisissakin asennoissa...
Viimeksi muokannut Fixu, Ma 11.06.2012 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Muoviliima on siitä ikävä vehje, että se sulattaa ne muovit yhteen. Hukkien päät mm. ovat yksiä asioita, jotka eivät ainakaan repimällä tahdo kunnolla irrota tai oikeastaan millään muullakaan konstilla mikäli liimaa ollaan kunnolla laitettu. Jos haluat palaset irti kuitenkin, jotkut maalinpoistonesteet voivat mahdollisesti irrottaa palasia tai vähintään heikentää tuota sulautumista. Jarruneste mm. on yksi tälläisistä nesteistä, joilla on ihmeellisiä voimia irrotella osia.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Melkein voisi sanoa, että leikkaaminen tai sahaaminen saattaisi tulla kysymykseen hukkien päitä irrottaessa, jos sopivat välineet löytyy. Liimauspinta on noissa senverran iso, että muut keinot voi olla kovin hankalia, jos ovat kovin tiukasti liimattuja. Leikkaamalla varsinkin saattaa toki tulla ylimääräistä vahinkoa, jota sitten sopisi paikkailla Green stuffilla.
Miau.
Half-breed

Fixu kirjoitti:FixuEDIT: vahingoittaako jarruneste (GWn) muovia? Tosin aika hankalalta vaikuttaa, varmaan ne toimii staattisissakin asennoissa...
Ei. Jotkut ovat kuitenkin ilmoittaneet, että jos he ovat jättäneet figut lillumaan päiviksi, niin ne ovat kärsineet.

Kuitenkin myös Fairy Power Spray toimii jotenkuten. Se ei aina pehmennä liimausta, mutta joskus se on tehnyt niin, jolloin osat ovat olleet irrotettavia. Jarruneste kuitenkin pehmentää liimapintoja hyvin.
Fixu

Ajattelin joka tapauksessa green stuffata lisää kaulaa, jotta saisin dynaamisemmat asennot, joten leikkaaminen voisi tulla kyseeseen. Välineet tosin ovat hiukan epäkäytännölliset tähän, pieni vanha ruokaveitsi, jota olen käyttänyt lähinnä foamin leikkaamiseen, sahaa ei ole miniatyyreille sopivaa varsinkaan.

Ja tuota jarrunestettä voisin myös harkita, mutta en sitä muuhun tarvitsisi ja wolfit ovat tosiaankin hankala tapaus jarrunesteelläkin.

FixuEDIT: yksi viiltohaava nimettömässä ja yksi suden pää on irti :D. Leikkaaminen toimii tarpeeksi hyvin, taitaa jarruneste jäädä ainakin toistaiseksi kauppaan.

FixuEDIT2: ja mikäli joku muu haluaa irroittaa susiensa päät, suosittelen leikkaamaan kaulan alapuolen liitoskohdasta. Tarvitsee leikata lähelle liitoksen taittumiskohtaa, sitten kääntää veistään hiukan ja pää napsahtaa irti. Aikaa menee n. 1 minuutti. Leikkauspinta tulee myös siistimmäksi niin.
örkkihiippari

Viesti Kirjoittaja örkkihiippari »

Onko kenelläkään kokemuksia täältä:
http://www.bitzbox.co.uk/
DING
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

örkkihiippari kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia täältä:
http://www.bitzbox.co.uk/
On. Paljon. Ei tähän mennessä ongelmia. Aikalailla kaikissa bitsikaupoissa tökkii yleensä pelkästään se ettet ehdi saamaan haluamiasi bitsejä :D
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Paljonko suunnilleen maksaa Finnfoam levy?
Half-breed

Eduboy94 kirjoitti:Paljonko suunnilleen maksaa Finnfoam levy?
Vähän. En muista tarkkaa hintaa, mutta taisin alle kaksikymppisellä päästä, kun ostin neljä levyä. Vähän se kuitenkin oli.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”