ETC Helffejä 2400 pojoa
- Iron-Father
ETC Helffejä 2400 pojoa
Tämmöistä listaa olen tässä pitkään suunnitellut. Piti kirjoittaa se vihdoinkin ylös, että saisin vähän selvitettyä ajatuksiani. ETC säännöt eivät ole minulle aivan selvät, joten listassa saattaa olla virheitä. Sitten itse asiaan:
CHARACTERS 566
Archmage275
- Level 4 wizard
- The Amulet of Light
Sea guard blokkiin
Noble 163
- Great weapon
- Armour of Silvered Steel
- Battle standard
Sword mastereihin
Noble 128
- Great weapon
- Armour of Caledor
- Talisman of Loec
White lioneihin. Kamikaze! Tämä on tämmöinen häröpallo. Tarkoitettu epätoivoisiin tilanteisiin.
CORE 602
30 Lothern Sea Guard 415
- Full command
Pääblokki
14 Lothern Sea Guard 187
- Musician
Häröpallo. Antaa suojaa tärkeämmille blokeille.
ELITE 1195
19 Sword Maters of Hoelth 370
- Full command
- Banner of Sorcery
- Potion of Speed
17 White Lions of Charace 285
- Full command
7 Dragon Princes of Caledor 260
- Full command
Lion Chariot of Charace 140
Yhteensä: 2363
Pisteitä siis on vielä, koska en ole ihan varma mihin käyttäisin ne. Tarkoitus on olla mahdollisimman vikkelä ja iskeä kovaa. Siksi jätin arsut ja bolttikset pois heti suunnitteluvaiheessa. Kommenttia saa lähettää ja jos listaan on päässyt jotain sääntövirheitä niin niistäkin saa mielellään huomauttaa.
CHARACTERS 566
Archmage275
- Level 4 wizard
- The Amulet of Light
Sea guard blokkiin
Noble 163
- Great weapon
- Armour of Silvered Steel
- Battle standard
Sword mastereihin
Noble 128
- Great weapon
- Armour of Caledor
- Talisman of Loec
White lioneihin. Kamikaze! Tämä on tämmöinen häröpallo. Tarkoitettu epätoivoisiin tilanteisiin.
CORE 602
30 Lothern Sea Guard 415
- Full command
Pääblokki
14 Lothern Sea Guard 187
- Musician
Häröpallo. Antaa suojaa tärkeämmille blokeille.
ELITE 1195
19 Sword Maters of Hoelth 370
- Full command
- Banner of Sorcery
- Potion of Speed
17 White Lions of Charace 285
- Full command
7 Dragon Princes of Caledor 260
- Full command
Yhteensä: 2363
Pisteitä siis on vielä, koska en ole ihan varma mihin käyttäisin ne. Tarkoitus on olla mahdollisimman vikkelä ja iskeä kovaa. Siksi jätin arsut ja bolttikset pois heti suunnitteluvaiheessa. Kommenttia saa lähettää ja jos listaan on päässyt jotain sääntövirheitä niin niistäkin saa mielellään huomauttaa.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Re: ETC Helffejä 2400 pojoa
ETCssä Helffeillä taitaa olla 2500 pojoa käytettävissä. Muuten lista on täysin hepreaa :).
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
ETC Helffeillä on tuo 2500 pojoa käytettävissä.
Itse listaan:
LORDIT:
Arkkimaagille suojaa, 4+ wardi, koska on kenu, etkä tahdo sen kuolevan nopeasti. Mikä lore?
HERO:
BSB: barded Heppa ainaski, helm of fortune, re-rollia armoreihin, tälle ehkä se armor of caledor
Noble: Mielummin maagiksi, sanoisin minä, sillÄ saisit toisen loren ja enemmän PD/DD vuoroissa, haltioiden +1 DD maagirulen takia. Yksittäinen noble siis kamikazeen on aikalailla pisteiden hukkausta.
Core:
Seaguardien suhteen minä olen aina aika epävarma. Itte käytän Spearelffejä, silä ne ovat niin paljon halvempia. Jos näitä pelaat niin silloin näille standar of displicine, saat bonuksen LD.
Pikku Sea guardit pois. Vähän turhia. Ehkä arsuja tilalle tai sitten nämä siirtoon tuohon isoon sea guardiin. (tosin tulee ETC pistemäärä raja, mutta jotain näille pitää tehä. Nyt vähän turhina). Jos nämä ovat arsuja, maagin voi laittaa hyvinkin tänne. Toimivat meatshieldeinä.
+corea pitää olla 625, jotta 25% täyttyy...
Spessu:
Swordmasterit pois, tai max 7, lipulla. Tuhlaat noin suuren määrän pisteitä siihen, että suurin osa niistä joka tapauksessa ammutaan, sillä ne ovat liian kovia lähistellessä. Toki voisihan epätoivoisesti shields of sapherya yrittää niille, mutta maagi menettää silloin 1-3 PD joka voi 1 maagille olla jo melko kova paikka.
Lioneita lisää. Nämä ovat aivan törkeitä lähisellessä. s6 halotaan jo aika paljon kaikkea+stubborn+2+ampumis suojaa. Näille joku lion standard, tai jotain muuta mukavaa.
Prinssejä voisi olla se 9 (jos yksi ratsastava noble) tai 8 (jos 2). Tai sitten tuo seitsemän. Lähistellessä, nämä ovat myös aivan hirveitä. Tulilippu näille, sillä on niin halpa lippu tehoihin nähden.
Kärryt iha jees, ellei pisteet tule vastaan niin silloin tiranoc.
Missä kotkat. Ne on true häröt tässä päelissä Helffeillä. 2-4 niitä sisään. ne on niin pieniä menetyksiä jos semmonen sattuu kuolemaan.
Korjatkaa jos unohtui jotain tai sitten selitin omiani. Nämä perustuu omaan pelaamiseen Helffeillä.
Itse listaan:
LORDIT:
Arkkimaagille suojaa, 4+ wardi, koska on kenu, etkä tahdo sen kuolevan nopeasti. Mikä lore?
HERO:
BSB: barded Heppa ainaski, helm of fortune, re-rollia armoreihin, tälle ehkä se armor of caledor
Noble: Mielummin maagiksi, sanoisin minä, sillÄ saisit toisen loren ja enemmän PD/DD vuoroissa, haltioiden +1 DD maagirulen takia. Yksittäinen noble siis kamikazeen on aikalailla pisteiden hukkausta.
Core:
Seaguardien suhteen minä olen aina aika epävarma. Itte käytän Spearelffejä, silä ne ovat niin paljon halvempia. Jos näitä pelaat niin silloin näille standar of displicine, saat bonuksen LD.
Pikku Sea guardit pois. Vähän turhia. Ehkä arsuja tilalle tai sitten nämä siirtoon tuohon isoon sea guardiin. (tosin tulee ETC pistemäärä raja, mutta jotain näille pitää tehä. Nyt vähän turhina). Jos nämä ovat arsuja, maagin voi laittaa hyvinkin tänne. Toimivat meatshieldeinä.
+corea pitää olla 625, jotta 25% täyttyy...
Spessu:
Swordmasterit pois, tai max 7, lipulla. Tuhlaat noin suuren määrän pisteitä siihen, että suurin osa niistä joka tapauksessa ammutaan, sillä ne ovat liian kovia lähistellessä. Toki voisihan epätoivoisesti shields of sapherya yrittää niille, mutta maagi menettää silloin 1-3 PD joka voi 1 maagille olla jo melko kova paikka.
Lioneita lisää. Nämä ovat aivan törkeitä lähisellessä. s6 halotaan jo aika paljon kaikkea+stubborn+2+ampumis suojaa. Näille joku lion standard, tai jotain muuta mukavaa.
Prinssejä voisi olla se 9 (jos yksi ratsastava noble) tai 8 (jos 2). Tai sitten tuo seitsemän. Lähistellessä, nämä ovat myös aivan hirveitä. Tulilippu näille, sillä on niin halpa lippu tehoihin nähden.
Kärryt iha jees, ellei pisteet tule vastaan niin silloin tiranoc.
Missä kotkat. Ne on true häröt tässä päelissä Helffeillä. 2-4 niitä sisään. ne on niin pieniä menetyksiä jos semmonen sattuu kuolemaan.
Korjatkaa jos unohtui jotain tai sitten selitin omiani. Nämä perustuu omaan pelaamiseen Helffeillä.
- Half-breed
EltElfin linjoilla mennään. Käytännössä tuossa on on kaikki mitä listassa pitäisi muuttaa, mutta tässä pari mitä EltElf ei hokannut:
- Standard of Discipline isoon Lotherniblokkiin. Kenraalillasi on sitten se LD10.
- Lotherneissa ei nyt noin ylipäätään ole oikein mitään vikaa, mutta jos aiot mennä eteenpäin, niin sitten keihäitä, kun et kerta ole jäämässä ammuskelemaan.
- Pienet Lothernit keihäiksi. Et tee mitään niillä jousilla noin pienessä porukassa, niin voit samantien säästää pojoja.
- Miksi hitossa miekkojen champalla on pullo? Ei se sillä mitään tee ASFin takia, ja jos re-rollit on noin tarpeen, niin ei se ole sitä kohdettaan tappamassa.
- Prinssien champpa on pirun kallis, niin sitä ei kannata ottaa ellet tarvitse haastesuojaa, tai otat sille jonkin nätin kaman.
- Lion Chariotit on vähän meh. Et saa kovinkaan lisää mättötehoa hintaan nähden, niin ota mielummin Tiranocceja. Saat kuitenkin melkein kolme Tiranoccia kahden jellonakärryn hinnalla.
- Vähän siinä ja siinä tuon kamikazen kanssa olen. Joo ei se oikein ole tarpeen, mutta onhan se kiva jos tuon heittää jotain kovaa kohdetta niskaan. Tosin kolme hyökkäystä ei ole kovin paljon. Voisi tuota kai pari peliä kokeilla läpällä, mutta mielummin jättäisin pois.
- Standard of Discipline isoon Lotherniblokkiin. Kenraalillasi on sitten se LD10.
- Lotherneissa ei nyt noin ylipäätään ole oikein mitään vikaa, mutta jos aiot mennä eteenpäin, niin sitten keihäitä, kun et kerta ole jäämässä ammuskelemaan.
- Pienet Lothernit keihäiksi. Et tee mitään niillä jousilla noin pienessä porukassa, niin voit samantien säästää pojoja.
- Miksi hitossa miekkojen champalla on pullo? Ei se sillä mitään tee ASFin takia, ja jos re-rollit on noin tarpeen, niin ei se ole sitä kohdettaan tappamassa.
- Prinssien champpa on pirun kallis, niin sitä ei kannata ottaa ellet tarvitse haastesuojaa, tai otat sille jonkin nätin kaman.
- Lion Chariotit on vähän meh. Et saa kovinkaan lisää mättötehoa hintaan nähden, niin ota mielummin Tiranocceja. Saat kuitenkin melkein kolme Tiranoccia kahden jellonakärryn hinnalla.
- Vähän siinä ja siinä tuon kamikazen kanssa olen. Joo ei se oikein ole tarpeen, mutta onhan se kiva jos tuon heittää jotain kovaa kohdetta niskaan. Tosin kolme hyökkäystä ei ole kovin paljon. Voisi tuota kai pari peliä kokeilla läpällä, mutta mielummin jättäisin pois.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Krhm:Half-breed kirjoitti:EltElfin linjoilla mennään. Käytännössä tuossa on on kaikki mitä listassa pitäisi muuttaa, mutta tässä pari mitä EltElf ei hokannut:
ja tarkoitti tässä juurikin lotherneja.EltElf kirjoitti:Jos näitä pelaat niin silloin näille standar of displicine, saat bonuksen LD.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Arkkimaagilla on LD 9, prinssillä olisi se kymppiHalf-breed kirjoitti:- Standard of Discipline isoon Lotherniblokkiin. Kenraalillasi on sitten se LD10.
-
HerraMauno
Nyt opiskellaan matikkaa! Oletetaan, että arkkimaagilla on LD 9. Oletetaan myös, että kyseinen rätti antaa +1 LD. Mikä on LD, kun arkkimaagi liittyy ryhmään, jolla on Standard of Discipline?EltElf kirjoitti:Arkkimaagilla on LD 9, prinssillä olisi se kymppiHalf-breed kirjoitti:- Standard of Discipline isoon Lotherniblokkiin. Kenraalillasi on sitten se LD10.
En tee tätä ihan liian helpoks sulle. Joudut päättelemään ihan itse.
15?. Siinä tapauksessa, että arkkimaagi liittyy eturintamassa taistelevien ihmiskilpien kanssa. Itse en tekisi näin. Tosin tulisi swe ld 10, mutta maagi etu linjassa. Hmmm... Iskut suoraan päin pärstää. Ainahan se on oma valinta. Itse pelaan Prinssiä, että se voi räiskiä 2+ re-rollattavien armoreiden ja 4+ wardin kanssa rauhassa, kun pari heikompaa maagia taikoo loitsujaan takaa kauhusta kankeina.HerraMauno kirjoitti:Nyt opiskellaan matikkaa! Oletetaan, että arkkimaagilla on LD 9. Oletetaan myös, että kyseinen rätti antaa +1 LD. Mikä on LD, kun arkkimaagi liittyy ryhmään, jolla on Standard of Discipline?EltElf kirjoitti:Arkkimaagilla on LD 9, prinssillä olisi se kymppiHalf-breed kirjoitti:- Standard of Discipline isoon Lotherniblokkiin. Kenraalillasi on sitten se LD10.
En tee tätä ihan liian helpoks sulle. Joudut päättelemään ihan itse.
Ja jos nyt lisätään, en nyt huomioinut uota disclipen antamista myös lordeille. Jostain syystä ajattelin, että se antaisi unitille, ei siis siinä seikkailevalle kenulle, mutta, kaikki eivät ole älyllisesti lahjakkaita. Varsinkin kun laskin laskun 9+1 laskimella.
Pistää maagin kulmaan, niin maksimissaan 2 voi lyödä sitä. Kyllä se siellä lähisblokissa kestää, ei tosin ws 10 chaos lordia, mutta empiren halperdit ei pitäisi tuottaa isoja ongelmia.
-
HerraMauno
Sitten on kyl mun mielestä jo pelaajassa vika, jos se työntää sitä seaguardii, jossa maagilordi seikkailee, suoraan vastustajaa päin. Ei sillä, että on pelaajassa varmaan pelkästään sillonkin jo jotain vikaa, jos seaguardii päätyy käyttämään.
- Half-breed
Näin. Sen maagibunkkerin homma on omistaa se +1LD lippu, pysyä poissa tappelusta (Ellei vastassa ole jotain Slavejen tapaista tauhkaa.) ja pysyä sen verta lähellä, että se lordimaagi voi heittää sieltä ympäristöön LD:tänsä.HerraMauno kirjoitti:Sitten on kyl mun mielestä jo pelaajassa vika, jos se työntää sitä seaguardii, jossa maagilordi seikkailee, suoraan vastustajaa päin. Ei sillä, että on pelaajassa varmaan pelkästään sillonkin jo jotain vikaa, jos seaguardii päätyy käyttämään.
- Iron-Father
Kiitos kommenteista. Jos tulee jotain muuta vielä mieleen niin kommentoikaa. Kuten sanoin ETC on minulle aika uusi juttu. Maagille suunnittelin aika vahvasti beastia tai sitten ihan perus lifeä. Sotavaunuista sen verran, että nuo leijonakärryt on jo kasattu ja ainakin osittain maaleissa, joten niitä en mielelläni vaihtaisi tiranoceihin. Toisaalta miulta löytyy yksi heppakärrykin kaapista, joten sen voisi periaatteessa ottaa listaan noiden lisäksi.
Ja sitten vielä vähän listasta. Pienen sea guard yksikön on tarkoitus screenata tuota miekkamestariyksikköä, joka ei itsessään kestä mitään ammuntaa. Näin ajattelin saada miekkamestarit taisteluun asti, jossa ne sitten pärjäilevätkin. Potion of speedistä ajattelin saavani halvalla ne re-rollit ekalle taisteluvuorolle.
Asiasta neljänteen. Olenko muuten ihan väärässä vai onko longbow nykyisellään move or fire ase?
Ja sitten vielä vähän listasta. Pienen sea guard yksikön on tarkoitus screenata tuota miekkamestariyksikköä, joka ei itsessään kestä mitään ammuntaa. Näin ajattelin saada miekkamestarit taisteluun asti, jossa ne sitten pärjäilevätkin. Potion of speedistä ajattelin saavani halvalla ne re-rollit ekalle taisteluvuorolle.
Asiasta neljänteen. Olenko muuten ihan väärässä vai onko longbow nykyisellään move or fire ase?
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
- Half-breed
Life/Shadow/Death ovat ne parhaimmat loret Helffeille. Niistä saa kaiken mitä puuttuu haltialistoista. Sitten proxytystä voi aina käyttää. Kuitenkin Tiranocit on paljon parempia kuin jellonat.Iron-Father kirjoitti:Kiitos kommenteista. Jos tulee jotain muuta vielä mieleen niin kommentoikaa. Kuten sanoin ETC on minulle aika uusi juttu. Maagille suunnittelin aika vahvasti beastia tai sitten ihan perus lifeä. Sotavaunuista sen verran, että nuo leijonakärryt on jo kasattu ja ainakin osittain maaleissa, joten niitä en mielelläni vaihtaisi tiranoceihin. Toisaalta miulta löytyy yksi heppakärrykin kaapista, joten sen voisi periaatteessa ottaa listaan noiden lisäksi.
Jos niiden ainoa homma on olla edessä, niin sitten ihan peruskeihäät riittää siihen. Lisäksi koska ne on vain jalkaväkeä niin ne on aika huonoa tuohon, kun ne on vaikea saada pois edestä sitten kun tarvitaan. Lisäksi ne eivät voi liikkua helposti blokkaamaan jos vihollisen ampujat liikkuvat esmes sivustaan. Kukkalatkin on keksitty myös, niin ei tuo oikein toimi.Iron-Father kirjoitti:Ja sitten vielä vähän listasta. Pienen sea guard yksikön on tarkoitus screenata tuota miekkamestariyksikköä, joka ei itsessään kestä mitään ammuntaa. Näin ajattelin saada miekkamestarit taisteluun asti, jossa ne sitten pärjäilevätkin. Potion of speedistä ajattelin saavani halvalla ne re-rollit ekalle taisteluvuorolle.
Potion of Speed antaa vain champalle sen re-rollin ja kuten sanoin, niin se ainoa tilanne jossa sille tulee käyttöä on sellainen jossa se champpa ei pärjää. Jätä mielummin pois koko esine, kun kaikkea vastaan mitä swordeilla haluaa tapella jo niiden perus I riittää.
Olet.Iron-Father kirjoitti:Asiasta neljänteen. Olenko muuten ihan väärässä vai onko longbow nykyisellään move or fire ase?