Suomi 40k:ssa
Re: Suomi 40k:ssa
Onko mitään maata mahdettu edes mainita?
Suomi ja 40k samassa otsikossa, tätäkö etsit ;)? No ei, mutta fluffia vissiin meinaat? Siinä ei tietääkseni mainita edes maapalloa (vai onko se terra?), saati sitten Suomea. USA, Venäjä, Kiina olisi varmaan mainittu jos jotain maita olisi mainittu.
'kytkoon fluffi ei ota kantaa maapalloon ja mikä johti 2000-luvulta 40,000 vuoteen, siinä välissä on aika hämärää ja ihmiset taisi pilata kotiplaneettansa ja muuttaa avaruuteen.
Ja tästä tulikin mieleen, että GWn vuonna 40,000 ei ole yhtään afrikkalaista, kauko- tai lähi-itäläistä, vaan kaikki ovat valkoisia eurooppalaisia. Catachanit, cadianit ja mariinit. Salamanders tosin on vaan outo.
Hemputti, olin lähettämässä viestiä 21.18(painoin lähetysnappia) ja Furinji ehti millisekunnin ennen.
'kytkoon fluffi ei ota kantaa maapalloon ja mikä johti 2000-luvulta 40,000 vuoteen, siinä välissä on aika hämärää ja ihmiset taisi pilata kotiplaneettansa ja muuttaa avaruuteen.
Ja tästä tulikin mieleen, että GWn vuonna 40,000 ei ole yhtään afrikkalaista, kauko- tai lähi-itäläistä, vaan kaikki ovat valkoisia eurooppalaisia. Catachanit, cadianit ja mariinit. Salamanders tosin on vaan outo.
Hemputti, olin lähettämässä viestiä 21.18(painoin lähetysnappia) ja Furinji ehti millisekunnin ennen.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
- Half-breed
Joo. Suomea ei ole mainittu yhtään taustahötössä, vaan koko maapallo on yhtä jengiä Imperiumissa. Tietysti mikään ei kiellä kirjoittamasta omalle armeijalle taustaksi, että he ovat Hämäläisten jälkeläisiä jotka lähti avaruuteen etsimään uusia kaskimaita.valtteri771 kirjoitti:joo siis fluffia meinaan. maapallo on kai terra.
Tosin sanotaan nyt niin, että GW veti kerran joskus kauan sitten jonkinlaisen megabattlen joka sijoittui Kalevala(tjms.)-nimiselle planeetalle.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Niin, noh Suomi varmaan mainittaisiin yhtä suurella todennäköisyydellä kuin Zimbabwe, jopa pienemällä kun ei suomessa ole mitään niin merkittävää. Tai, noh kännikulttuuri josta Space Wolfit sitten otti mallia. tai sitten se olikin vain kaverin SW armeijan fluffi...Half-breed kirjoitti:Joo. Suomea ei ole mainittu yhtään taustahötössä, vaan koko maapallo on yhtä jengiä imperiumissa.valtteri771 kirjoitti:joo siis fluffia meinaan. maapallo on kai terra.
Tosin sanotaan nyt niin, että GW veti kerran joskus kauan sitten jonkinlaisen megabattlen joka sijoittui Kalevala(tjms.)-nimiselle planeetalle.
Kalevala planeetta oli muuten aika jännä.
Aloin ihan tosissani miettimään tuota vain eurooppalaisia ihmisiä vuonna 40,000... Minä ainakin olisin valmis tekemään afrikkalaisista koostuvan catachan armeijan jos olisi rahaa... Niinkuin sata muutakin armeijaa ;).
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Prospero Burnsissa mainitaan "Karelian Hive", ja tarkemmin siinä on suomalainen osoite. Olisiko ollut Aleksanterinkatu 2000 tai jotain siihen suuntaan.
Wut.
"Assassins do it from behind"
Enpä olisi uskonut, jos en olisi itse omin silmin nähnyt. Olin siis väärässä, Suomi on nelkytkoon historiassa! Historiallinen hetki...
Viimeksi muokannut Fixu, Ti 07.08.2012 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Half-breed
Enemminkin viittaus, joita GW tykkää viljellä peliin. Esmes Catachanilainen jengi taisteli aikoinaan n. 35 vuotta Mekong-nimisellä planeetalla kapinallisia vastaan. Sotahistoriaa tuntevat taisivat hymähtää juuri.Fixu kirjoitti:Enpä olisi uskonut, jos en olisi itse omin silmin nähnyt. Olin siis väärässä, Suomi on nelkytkoon historiassa! Historiallinen hetki...
Satunnainen figuilija savosta
taitaa joku GWllä pitää suomen historiasta(?) jos joskus pelaisin 40k:ta pitäisi melkein tehdä "suomi" armeia
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.
- Half-breed
Eivät ole ottaneet inspistä Suomesta. Valhallalaiset ovat selvästi ripoff Toisen maailmansodan neuvostoliittolaisista.Diffes kirjoitti:http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1140109
???
Älähän nyt, löytyyhän sieltä Tallarnit. Ja muutenhan tässä arjalaisvallassa taitaa olla kyse lähinnä maalaajien oikuista, kun kuitenkin suurin osa heistä on valkoisia länsimaalaisia. Fluffissahan ei ole taidettu juurikaan puhua ihmisten ihonväreistä.Fixu kirjoitti:Ja tästä tulikin mieleen, että GWn vuonna 40,000 ei ole yhtään afrikkalaista, kauko- tai lähi-itäläistä, vaan kaikki ovat valkoisia eurooppalaisia. Catachanit, cadianit ja mariinit. Salamanders tosin on vaan outo.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Steel_C ... 90LYbV1BB8
Tuossa Joku Space Marine Chaptereista joka taisteli GWn Kalevala Turnauksessa
Tuossa Joku Space Marine Chaptereista joka taisteli GWn Kalevala Turnauksessa
Mistä näitä kapteeneja oikein tulee?
Njoo, Tallarnithan on tietystikkin. En ole fluffia niinkään lukenut, joten en tiedä puhutaanko siinä ihmisten ihonväreistä, mutta yleisesti taitaa IG tarinat kertoa Neuvostoliitto-tyylisistä valkoihoisista sotilaista. Neuvostoliitto-tyylisellä meinaan lähinnä tankkeja, tiedä sitten kuinka väärässä olen. Minusta kuitenkin hiukan yhdennäköisyyttä löytyy.Vilkku92 kirjoitti:Älähän nyt, löytyyhän sieltä Tallarnit. Ja muutenhan tässä arjalaisvallassa taitaa olla kyse lähinnä maalaajien oikuista, kun kuitenkin suurin osa heistä on valkoisia länsimaalaisia. Fluffissahan ei ole taidettu juurikaan puhua ihmisten ihonväreistä.Fixu kirjoitti:Ja tästä tulikin mieleen, että GWn vuonna 40,000 ei ole yhtään afrikkalaista, kauko- tai lähi-itäläistä, vaan kaikki ovat valkoisia eurooppalaisia. Catachanit, cadianit ja mariinit. Salamanders tosin on vaan outo.
Ja miten maalaajan ihonväri liittyy maalattaviin figuihin? Minäkin maalaan örkkini vihreiksi, vaikken (ainakaan usein) ole ihon väriltäni vihreä ;). Noh, ymmärrän mitä hait takaa, mutta minä ainakin maalaisin catachaneille tumman ihon, tuntuu sopivan paremmin viidakkotaistelijoille. Pärstät on tosin skulptattu eurooppalaisiksi, mutta ei sitä edes huomaa 28mm kokoisena,
- Terminator Sergeant
Imperiumista löytyy jokasorttista ihmistä, kyllä se on ihan figuilijajoukosta kiinni millaista tavaraa päätyy pöydälle asti.
Kehtaan muuten olla eri mieltä aiemmin esitetyn väitteen kanssa siitä, ettei Suomesta tulisi mitään kiinnostavaa ( siis GW:n näkökulmasta). Meillä on täällä paljon aktiivista pelaajakuntaa ja internetaktiivista porukkaa, onpahan muuan Pirinenkin päässyt ihan päämajaan asti soluttautumaan ja sieltä käsin vaikuttamaan nöyhtään.
Kalevala-planeetan taistelut ovat hyvä esimerkki aiheesta, kuinka moni pieni ei-englanninkielinen valtio voi sanoa kansallisteoksensa löytäneen tiensä GW:n kokoisen hirviön tielle?
Kehtaan muuten olla eri mieltä aiemmin esitetyn väitteen kanssa siitä, ettei Suomesta tulisi mitään kiinnostavaa ( siis GW:n näkökulmasta). Meillä on täällä paljon aktiivista pelaajakuntaa ja internetaktiivista porukkaa, onpahan muuan Pirinenkin päässyt ihan päämajaan asti soluttautumaan ja sieltä käsin vaikuttamaan nöyhtään.
Kalevala-planeetan taistelut ovat hyvä esimerkki aiheesta, kuinka moni pieni ei-englanninkielinen valtio voi sanoa kansallisteoksensa löytäneen tiensä GW:n kokoisen hirviön tielle?
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
- Hammer_p1ru
4.th ed Rulebook, sivu 246.
Aihe on nyt käsitelty?
Aihe on nyt käsitelty?
DaBandito kirjoitti:Grim dark 2k here we come.
- Terminator Sergeant
Olikos tämä se Space Wolf armeija jolla on suomenkieliset nimet?Hammer_p1ru kirjoitti:4.th ed Rulebook, sivu 246.
Aihe on nyt käsitelty?
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
- Half-breed
Noup. Ne löytyy s.238-239. Hammerin mainitsemalta sivulta löytyy jalkaväen Battle Honour -lista. Tosin taidettiin tarkoittaa kuitenkin noita wuffeja joilla oli pohjoismaalaiset nimet.Terminator Sergeant kirjoitti:Olikos tämä se Space Wolf armeija jolla on suomenkieliset nimet?Hammer_p1ru kirjoitti:4.th ed Rulebook, sivu 246.
Aihe on nyt käsitelty?
Tai sitten sitä tummaihoista Heavy Bolter-kaartilaista...
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Eikös se Imperiumin kannalta saata hyvinkin olla niinkin, että itse maapallo olisi näitä 'teknologian pimeän keskiajan' aikoihin kadonneita siirtokuntia, jopa. Että tuo kaikenkattava sota olisi parhaillaankin menossa tuolla jossakin. Meikäihmisiä ei vaan ole vielä "löydetty" uudelleen, ja liitetty takaisin impeeriumin hellään huomaan. Kaaos jyllää ja Tyranidit paukkivat parasta aikaa galaksin eri kolkista.
Fluffi on itsellä vähän hakusessa, mutta jotenkin tuo ajatelma tuo hieman lisämaustetta peliin. Veda-kirjoissakin mainitut sodat taivaassa ja Ramayanassa mainitut lentävät sota-alukset olisivat sitten jokin myyttinen muisto ajalta, jolloin maapallon ihmiset olivat vielä osa Imperiumia.
Eli mikä jottei. Karelia Korps vaan kehitteille. :)
Fluffi on itsellä vähän hakusessa, mutta jotenkin tuo ajatelma tuo hieman lisämaustetta peliin. Veda-kirjoissakin mainitut sodat taivaassa ja Ramayanassa mainitut lentävät sota-alukset olisivat sitten jokin myyttinen muisto ajalta, jolloin maapallon ihmiset olivat vielä osa Imperiumia.
Eli mikä jottei. Karelia Korps vaan kehitteille. :)